Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
maar niet iedereen heeft een oppasoma of wil dat oma gaat oppassen.

Boras schreef:Ik heb (nog) geen kinderen. Maar heb al wel eens over opvang nagedacht.
Voor degenen die gebruik maken van gastouders.
Met alle verschrikkingen van kindermisbruik van de laatste tijd, zijn jullie daar niet extra bang voor als je je kind(eren) onderbrengt bij een (vreemde) gastouder, omdat daar het toezicht zo minimaal is? Ik weet natuurlijk dat het helaas ook in de reguliere opvang kan gebeuren, maar daar is de controle toch groter als het goed is wat de mogelijkheden tot misbruikt in ieder geval beperkt. Die gedachte houdt me bezig. Hoe denken jullie daarover?
justahorse schreef:Boras schreef:Ik heb (nog) geen kinderen. Maar heb al wel eens over opvang nagedacht.
Met alle verschrikkingen van kindermisbruik van de laatste tijd, zijn jullie daar niet extra bang voor als je je kind(eren) onderbrengt bij een (vreemde) gastouder, omdat daar het toezicht zo minimaal is? Ik weet natuurlijk dat het helaas ook in de reguliere opvang kan gebeuren, maar daar is de controle toch groter als het goed is wat de mogelijkheden tot misbruikt in ieder geval beperkt. Die gedachte houdt me bezig. Hoe denken jullie daarover?
Is het niet zo dat men altijd referenties op kan vragen....
Mijn mening is dat als je dan iedereen wel scheef aan kan gaan kijken. Het gebeurd vaak bij mensen waar je het niet van verwacht.
Het kan net zo goed je buren zijn die dat doen....
Boras schreef:Ik heb (nog) geen kinderen. Maar heb al wel eens over opvang nagedacht.
simongek schreef:Dat heb ik dus ook. Bij een kinderdagverblijf kunnen ook vreselijke dingen gebeuren.
Ik heb wel een gastouder via Berend Botje. (hebben ook kdv)
En als je kijkt naar veiligheid vond ik het bij mijn gastouder veel veiliger. Als ik zag hoeveel kinderen er op een groep zaten en dan ook nog grotere kindjes. regelmatig donderde er 1 ergens vanaf of ouders kindjes stonden op de vingers van mijn kleintje.![]()
babies in een wippertje die even een zetje kregen van een ouder kindje. nee kreeg er de rillingen van.
Thirty schreef:Daarom blijft mijn kind ook thuis totdat hij naar school gaat. Of in ieder geval tot hij kan praten.