De Molentocht (Alblasserwaard)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

irisssssje

De Molentocht (Alblasserwaard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 19:06

Zijn er nog meer mensen in de buurt van de Alblasserwaard waarvan de duimen niet draaien voor een elfstedentocht, maar juist voor de molentocht?!

Mijn duimen draaien in ieder geval overuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:08

Ik doe niet anders als de website bekijken!! Al denk ik niet dat het nog gaat gebeuren .... het is echt op sommige plekken heel slecht. Om maar te zwijgen over veel stukken die nog geen 2 meter breed geschoven zijn en waar je zowel op heen als terug moet schaatsen. Dat is nu nog prima te doen, maar als er een tocht komt heb je een probleem. Ik vrees het ergste! Dus dan maar een route schaatsen zonder een medaille :P

Maar als het na het weekend opeens weer gaat vriezen ... niet op een zaterdag als het kan ... want ik krijg nooit vrij hiervoor geregeld :+

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 19:09

Haha ja klopt, hier voor ons huis (Brandwijk) is er ook maar 1 dun streepje geschoven, derest ligt nog vol met sneeuw.

In Bleskensgraaf hangen wel al borden met ''evenement''.... Ik hoop het echt zoooo erg haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:11

Haha ik ben bang dat ze er iets te enthousiast zijn... er passen nooit 1000den mensen die smalle stukjes over. Maar goed als het zondag t/m dinsdag gewoon even mooi dooit en dan weer flink vriest een week. Dan is het probleem van de sneeuw erop ook verholpen :D

Neej

Re: De Molentocht (Alblasserwaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:45

Mwah, ik heb geen idee van de kwaliteit van het ijs over de hele tocht, maar ik verwacht toch niets hoor, het dooit hier in Ridderkerk althans al 2 dagen..

Maar het zou wel keileuk zijn, niet dat ik 'm zelf ga schaatsen, maar kijken en foto's maken is ook erg leuk :D

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 11:40

Hij gaat door morgen!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:47

Zucht natuurlijk dan moet ik werken :( En natuurlijk is ook echt iedereen ziek dus niemand die kan werken. Alhoewel heel eerlijk, ik ga vanmiddag lekker schaatsen.. sommige stukken zijn nog geen 2 meter breed.. als er weer zoveel volk op afkomt ga ik er niet eens aan beginnen. Plus de gigantische hoeveelheid scheuren. Ik wacht wel weer wat winters!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:56

*stiekem baal ik natuurlijk gigantisch en had ik wel heel graag morgen gegaan voor de 50 km*

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:03

Als ik nog in de Alblasserwaard had gewoond had ik gaan kijken
Das een tijd geleden

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:14

Oeh das leuk, dan ga ik ook even kijken :)

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:33

ik ga misschien ook ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:44

Heb vandaag 25km gedaan even .. Alblasserdam-Kinderdijk terug en toen naar Oud Alblas-Bleskensgraaf en weer terug naar Alblasserdam. Lekker want ze hadden alles een stuk breder geschoven als afgelopen woensdag! Benieuwd hoeveel mensen er morgen op af komen. In 2009 75.000 ... best druk!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:46

Morgen open dus??
Cool, hij zat al in de planning!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:59

idinn schreef:
Heb vandaag 25km gedaan even .. Alblasserdam-Kinderdijk terug en toen naar Oud Alblas-Bleskensgraaf en weer terug naar Alblasserdam. Lekker want ze hadden alles een stuk breder geschoven als afgelopen woensdag! Benieuwd hoeveel mensen er morgen op af komen. In 2009 75.000 ... best druk!

Doe je 'even', 25 km schaatsen :') Ik doe het je niet na, maar ik heb dan ook geen schaatsen _O-

ben benieuwd, 2009 ben ik niet geweest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:36

Ik moest het helaas weer doen met mijn veel te botte kunstschaatsen.. volgend jaar vergeet ik niet om rond november vast noren te kopen voor het geval dat we natuurijs krijgen :P Mijn voeten vonden het iets minder leuk, die vinden het vast niet erg dat ik morgen alleen van 4-6 kan gaan schaatsen haha.

Normaal ben ik niet zo sportief hoor. Maar als er ijs op de graaf ligt dan moet en zal ik schaatsen en hoe verder hoe beter :D

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:31

Ik woon in Giessenburg daar gaat de molentocht ook door, maar ik heb hem nog nooit gedaan :+
Ben wel van plan om Noren te gaan kopen en dan de volgende keer dat hij er is de 50km of 75km ga schaatsen.

Ik heb gister een stuk geschaatst, maar sommige stukken is bar slecht schaatsen... vast gevroren sneeuw, dunne banen enzovoorts.

erg druk nou op de Giessen daarom ga ik vandaag denk ik niet schaatsen ik ga morgen wel weer :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:32

Ben vanmorgen geweest, geen molentocht, maar gewoon lekker een stuk geschaatst.
Er zitten heerlijke stukken ijs tussen, maar zoals joosie zegt ook stukken die bar en barslecht zijn helaas.

desalniettemin heb ik een heerlijke ochtend op het ijs gehad, het was druk maar prima schaatsen. En het weer en de mooie omgeving maakten het een heerlijke ochtend :D

LauraennalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:33

Fijn hoor, ik woon in Alblasserdam, tegen over het water.
Het dorp staat helemaaal vol met auto's :')
Jammer dat ik op de bank zit met gescheurde enkelbanden :Y)

Het is nu wel goed ijs wat ik hoorde! Op sommige stukken na dan, maar ze zijn wel met een aantal ijsmachines over het ijs geweest :)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:28

Heb ook nog even gekeken toen ik bij de paarden was, ze staan namelijk aan de giessen :j .Vriendlief heeft ook nog een stukje meegeschaatst.
Wat ik wel uitermate irritant vind is dat mensen gewoon via mijn wei het ijs op zijn gegaan... Iets waar ik zelf helemaal niet blij mee ben aangezien die 2 monsters van mij daar nu gewoon lopen en ik geen zin heb ik drama's als er iets zou gebeuren := .

LauraennalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:36

calice schreef:
Heb ook nog even gekeken toen ik bij de paarden was, ze staan namelijk aan de giessen :j .Vriendlief heeft ook nog een stukje meegeschaatst.
Wat ik wel uitermate irritant vind is dat mensen gewoon via mijn wei het ijs op zijn gegaan... Iets waar ik zelf helemaal niet blij mee ben aangezien die 2 monsters van mij daar nu gewoon lopen en ik geen zin heb ik drama's als er iets zou gebeuren := .

Kan het me voorstellen ja :oo

Die van mij staan aan de boezem/alblas ( weet niet hoe het stukje daar heet :+ )

Was trouwens wel leuk geweest om een meeting te doen op het ijs :P

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:21

Die van mij staan in H'veld :)) .

Zelf ga ik het ijs niet op dit jaar, ben nu 24 weken zwanger en wil niet onderuit gaan :') .

LauraennalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:23

calice schreef:
Die van mij staan in H'veld :)) .

Zelf ga ik het ijs niet op dit jaar, ben nu 24 weken zwanger en wil niet onderuit gaan :') .

Kan ik me wat bij voorstellen :')
Ik kan ook niet, heb mijn enkelbanden gescheurd :Y)
Maar voor volgend jaar misschien een leuk idee :))

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:01

Ik was helaas veel later thuis dan verwacht dus ben niet meer gaan kijken -O-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:12

Vond het ijs in 2009 vele malen beter, ijs was echt bagger slecht!

Maar het verkeer was dan weer stuk beter geregeld, met afsluitingen en parkeerverboden.
En het weer, was zalig!!!!

Heb dus heerlijk rondje geschaatst.
Was de eerste keer sinds 3 jaar dat ik weer schaatste.

Morgen eerst de paardjes doen en dan misschien nog een rondje schaatsen.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:26

Ik vond het ijs ook niet fijn...bij ons achter het huis ( ik woon aan de boezem ) was het ijs wel goed! maar waar de tocht was vond ik het niet echt fijn, waardoor ik toch ook een paar keer was gevallen haha :P
Heb verder wel lekker geschaatst, alleen te ver op mijn ijshockeyschaatsen :+ want ik moest ook nog terug haha :P