Ik droom dat ik werk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Ik droom dat ik werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 11:39

Iedere nacht weer opnieuw betrap ik mijzelf erop dat ik pilsjes lig te tappen in mijn bed en thee serveer aan mijn kledingkast. Keer op keer antwoorden mijn gordijnen niet als ik ze vraag op welk kamernummer ik dat mag zetten en of ze nog wat willen drinken. En ik word er zo MOE van.

Sinds bijna 2 maanden werk ik achter de bar in een 4sterren hotel, gemiddeld 9 uur op een dag, 6 dagen per week. Nu ben ik er dus achter gekomen dat ik bijna elke nacht mijn werk voortzet, ik ben er dan van overtuigd dat ik nog steeds achter de bar sta. Het lijkt gewoon onmogelijk voor me om af te schakelen. Na het werk ga ik meestal nog 20 minuten op bokt en kijk ik 20 minuten van een serie en ga dan slapen. Blijkbaar zal ik hier iets aan moeten veranderen? In ieder geval hoop ik heel erg op tips om weer rustig te kunnen slapen, want zo word ik heel vermoeid wakker.

Paardenmeis1

Re: Ik droom dat ik werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:42

Melatonine werkt echt goed. Maar computer en tv sowieso niet, je kan beter een boek lezen of zoiets.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:42

ik slaap beter als ik een boek heb gelezen dan dat ik een serie heb gekeken.. dan droom ik ook veel, ookal heeft dat niks met die serie te maken.. miss proberen?

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 11:44

Dat computer niet de slimste optie is weet ik overigens :o Boek lezen is alleen helaas geen optie, ik heb namelijk een kamergenote die slaapt als ik kom, dus dan kan ik het licht niet aanmaken. Enige optie zou zijn om een nachtlampje te kopen (en een boek trouwens), maar dat vind ik een beetje zonde voor nog 2 maanden.
Melatonine zal ik eens opzoeken, niets waar je afhankelijk van wordt neem ik aan?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:45

Probeer minstens een uur voordat je gaat slapen niet meer achter een beeldscherm te zitten. Dat zorgt er zeer waarschijnlijk voor dat je rustiger slaapt. :)

Edit: ik ben ook vaak een beetje moe om te lezen. Dan zijn hoorspelen of wellicht luisterboeken heel fijn om op je mp3-speler te zetten. :j
Laatst bijgewerkt door Elanor op 31-01-12 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:45

maar je kan wel series kijken? of kijk je dat eerst op de bank ipv vanuit bed

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 11:47

We liggen in een stapelbed, dus het licht van de computer stoort haar niet, vandaar dat een nachtlampje eventueel nog een optie zou kunnen zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:47

Ik heb dit ook, dat ik droom dat ik werk :') momenteel werk ik nog niet maar verwacht datdit wel weer zal beginnen. Ik ben een echte maler, en blijf dus ook echt er in hangen :+ Melatonine kan, maar dan moet je wel een hoge dosis hebben. Ik slik 10mg :)

Sowieso geen beeldscherm of iets in die richting vlak voor het slapen, dat houd de hersenen actief. Je kan beter lezen ofzo :j

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 11:48

Een lotgenoot! :')
Ik heb dit altijd gehad als ik een nieuw baantje begon, de eerste week ofzo, maar na 2 maanden??

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:50

ik hield het zelfs na een jaar :)) Ik werkte toendertijd bij de burger king, nou, echt heel erg inspirerende maal gedachtes waren dat zeg :') het is zeer frustrerend want dan denk je dat je werkt en na een half uur betrap je jezelf er pas op en denk je "wtf" :')

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 11:51

Haha dat is het echt précies. Op een gegeven moment betrap ik er mezelf gewoon op dat ik tegen de gordijnen sta te praten of de tap zoek en dan word ik pas wakker en kan weer normaal gaan slapen.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:03

ARGH ik heb dit ook! Zooo verschrikkelijk vervelend. Dat er opeens twintig mensen een bestelling komen ophalen het het restaurant volstroomt met mensen die moeilijke vragen gaan stellen over de wijn. Het lijken wel een soort hallucinaties. Heel naar.

Edit: ook dat je dan tegen jezelf zegt: Oke doe normaal, je weet dat je in bed ligt. Maar een moment later ga je heel netjes in bed liggen omdat mensen in het restaurant zien dat je je niet netjes gedraagt :+

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:30

Ik heb hier ook veel last van (gehad). Werk niet ivm een ongeval maar heb het wel nog steeds met andere dingen. Zo kweek ik vogels en ben in mijn dromen vaak bezig met kweekkoppels samenstellen enz. Zo stom.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:35

Ik heb het ook zo heel nu en dan. En dan heb ik een kantoorbaantje :P Ik praat met collega's, kopieer, ben aan het typen etc etc. Dan wordt je wakker en dan moet je werkdag nog beginnen :') Heel irritant. Gelukkig heb ik het niet te vaak!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:41

Ik ken het overigens alleen van vlak voor tentamens. Dan ben ik in m'n droom aan het leren. Héle hoofdstukken over de leefgewoontes van kabouters ofzo. En ik besef wel dat ik droom, maar ik kan niet stoppen want stél dat er een vraag over komt. :')

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:51

Tja klinkt herkenbaar. Heb er nu geen last meer van omdat ik nu gewoon weer op school zit. Maar in de zomervakantie, ik kreeg helemaal stress omdat bijv het bananenijs op was, gilde ongeveer het hele huis bij elkaar als een biefstuk aanbakte, en dan schrok ik wakker en was het 3 uur 's nachts en lag ik gewoon in me bed :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:44

Probeer voordat je gaat slapen je werk af te sluiten
zijn er dingen die je de volgende dag op je werk niet moet vergeten? schrijf ze op een briefje en zet ze uit je hoofd
Verder kan het helpen om tegen jezelf te zeggen dat je werk klaar is en dat je rustig wil slapen

ter ontspanning kun je in bed ontspanningsoefeningen doen of misschien 's avonds nog even sporten om je hoofd leeg te maken?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:49

Ik heb hier ook een tijd last van gehad! Ik werkte toen net in een supermarkt en ik was 's nachts nog steeds bezig achter de kassa. Zeer vermoeiend en op een gegeven moment 'zei' ik tegen mezelf en nu is het klaar. En dan kon ik gaan slapen om vervolgens wel weer vermoeid wakker te worden.

Dit hield op toen ik na de zomervakantie minder ging werken. :+

Maar als ik jou was zou ik kijken naar ontspanningsoefeningen, lezen oid. Iets waar je rustig van wordt en wat niet teveel inspanning vereist!

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:42

Ik heb dat ook wel eens. En dan voornamelijk als ik een avonddienst heb gehad bij de thuiszorg.
Ik werd vorige week 's nachts ook wakker, na een avonddienst. En toen was ik mijn hele orientatie kwijt. Had het idee dat ik bij een client in huis in slaap was gevallen. Echt heel apart.
Paar dagen geleden weer avondddienst gehad en toen was mijn vriend laat thuis. Daar heb ik op gewacht en zijn daarna samen op bed gegaan. Even wat afleiding, even bijgepraat over de dag. Die nacht heb ik geen last gehad.

Ik moet niet te snel op bed gaan, hoe moe ik ook ben. En idd, tv kijken is dan niet bevordelijk. Dat probeer ik nu ook zo min mogelijk te doen na een avonddienst!

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:02

Ik had dit vroeger ook, bij mijn vorige job werkte ik op heel afwisselende uren als leefgroepbegeleidster bij personen met een zwaar mentale beperking (vroeges, lates, weekends, feestdagen,..). Ook was ik elke dag 3 uur op de baan om naar mijn werk te geraken en terug naar huis. (trein en fiets). resultaat: mijn hele leven draaide om mijn werk. snachts droomde ik dat ik met mijn vroegdienst starte, om dan om 5u smorgens op te staan om dan echt aan mijn vroegdienst te beginnen := Denk dat ook de stress, werkdruk en de choas mij wat teveel werden.
Ikzelf ben verandert van job, een job die ik ook echt leuk vind binnen mijn diploma zonder dat ze mij volledig opslorpt! ben echt veel gelukkiger nu :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 03:32

hallo?? doe ff normaal! als je zoveel uur werkt terwijl je zo jong bent vind ik dit niet gek!!

je moet echt wat meer rust in je leven gaan inbouwen, succes!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 03:45

Probeer wat te gaan sporten voor je werk en na het werk een wandeling maken buiten,dan lekker douchen een goede neut nemen,van een portje slaap je heel lekker en een rustgevend muziekje op....zzzz welterusten!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:23

Van drank ga ik alleen maar nog realistischer dromen, dat is niks :')

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:22

Ik heb het ook rondom tentamens, vervelende is dat ik ook ga praten in mijn slaap. Volgens vriendlief dreun ik in mijn slaap het hele lesboek uit mijn hoofd op :P

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:00

Ik doe het ook :o ..

Ik ben zowiezo wel ergg actief in mijn slaap (praten,schreeuwen,slaan en schoppen :+ )..

Maar ik werk ook vaak 's nachts door. Vaak krijgt alleen mijn vriend het mee haha .. Ik betrap vaak mensen op stelen (Werk bij de kruidvat). Of zeg ik tegen collega's dat het heeeel anders moet hahaha ..

Mijn vriend zegt ook heel vaak: Ik bel je baas nog een keer op.. Jij werkt 's nachts al door. Maar vindt ook wel dat ik er wat voor mag krijgen haha ..

Je bent (gelukkig :P ) niet de enige!