relatie met minderjarige verboden door werkgever.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

X_Linz_X

relatie met minderjarige verboden door werkgever.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 01:36

wie kent dit?

het gaat om een 22 jarige jongen en een meisje van 17.

Meliszy

Re: relatie met minderjarige verboden door werkgever.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:39

Dit vind ik normaal hoor, officieel is hij dan een pedofiel maar ik vind dat zo overdreven.
Ik was ook 16 en mijn vriend 22.
Zijn inmiddels bijna 5 jaar samen en hebben het nog steeds super leuk met elkaar:D

En als de werkgever het verbied?? Heeft een werkgever ook al wat te zeggen over het prive leven van zijn personeel?
Hij mag hoogstens eisen dat er niet geflikflooid wordt op de werkvloer, wat ook logisch is natuurlijk.
Maar hij kan en mag niks verbieden.
En dan is het ook nog maar net aan jezelf of je daar naar luisterd.
Het zou mij een worst zijn wat mijn werkgever van mij relatie vind! Ik moet gelukkig worden met mijn relatie, mijn werkgever ja niet.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:43

Ik kan me voorstellen dat de werkgever geen relaties wil tussen zijn personeel onderling, maar niet dat het dan uit moet maken hoe oud ze zijn..

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 01:43

hij werkt met jeugd van haar leeftijd.
dat is de reden.

en ik dacht dat volgens de wet iedereen met de 16 seksueel meerderjarig is?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:44

Ik snap het wel, je wilt er geen gedonder mee krijgen. meerderjarig is 18.

Ik heb het ook ergens mee gemaakt, die jongen kreeg de keuze; of stoppen met de relatie of stoppen met zijn functie. Het was uiterst ongepast, werkte ook met jeugd namelijk.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 01:45

ooh maar meisje in kwestie is op geen enkele manier verbonden met zijn baan,
niet als collega en ook niet als "leerling"

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:46

Maar je wilt een goed signaal naar buiten geven. Ik kan mij voorstellen dat ouders niet blij zijn als de begeleider relaties aangaat met iemand van de leeftijd van hun kind.
Je hebt een bepaalde voorbeeld functie, dus tja... 17 is nog geen 18 en je hebt geen zin in praatjes.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-01-12 01:47, in het totaal 1 keer bewerkt

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:46

nou ik snap dat wel hoor , die man is gewoon bang dat er gedonder van komt kwa minderjarigheid enzo

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 01:51

dus jullie conclusie is:

melden en ontslag nemen, of, geen relatie aangaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:53

Ja :)

Heeft puur te maken met de reden dat hij met jeugd werkt. De jongen uit mijn club is uit zijn functie gezet. Bracht de integriteit in gevaar,

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:58

Ik denk dat hij zich er niets van aan moet trekken. Gewoon door werken, als hij ontslagen wordt is er nog een vangnet, heeft hij mogelijk recht op een uitkering of ontslag vergoeding. Ontslag nemen is het laatste wat hij moet doen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 02:05

Meisje van 17 wordt dit jaar 18. Ik zie het probleem niet. Als de relatie niet werkgerelateerd tot stand is gekomen en daar geen enkel verband tussen bestaat heeft de werkgever in mijn ogen geen enkel recht om zich daarmee te bemoeien.

Daarnaast vind ik 22 en 17 geen onoverbrugbaar leeftijdsverschil in een relatie. Maar goed, ik ben ook bevooroodeeld.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 02:18

Ik vind het toch anders, aangezien hij met jeugd werkt.
Daphna heeft een goed voorstel :j

Staat er niets in zijn contract?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 02:47

Ik vind dat een werkgever zich niet met het priveleven van werknemers heeft te bemoeien, tenzij een relatie direct consequenties heeft op de werkvloer. Zolang dat meisje niets te maken heeft met het werk van die jongen, moet het gewoon kunnen.

Pas als je een relatie aanknoopt met een collega heeft de baas recht van spreken, en dan alleen maar als die relatie consequenties heeft voor het werk. Ik kan me zo voorstellen dat een werknemer die een relatie heeft met de chef personeelszaken flink de hand boven het hoofd gehouden kan worden, wat ook weer consequenties kan hebben voor het werk (zeker als betreffende werknemer niet zo goed is, maar door de relatie met chef PZ feitelijk niet goed te wippen is). Maar verder, zolang het geen invloed heeft op het uitgevoerde werk heeft een werkgever zich niet te bemoeien met het priveleven van de werknemers. Dat heet niet voor niets PRIVE-LEVEN!

Ook als een van de partners met jongeren werkt mag zo'n relatie niet uitmaken. Niet alle jongeren zijn gelijk, en vriendin van een jongerenwerker kan wel een compleet ander type zijn, dat mijlen ver afstaat van de doelgroep waarvoor de partner werkt.

Ik heb zelf toen ik 19 was een relatie gehad van jaren met een collega, een collega die ik zelf moest beoordelen. Dat was wel een buitengewoon ongemakkelijke situatie, hoewel die jongen zeer capabel was. Maar het was wel heel begrijpelijk dat mijn oordeel over deze collega/ mijn toenmalige vriendje, niet als volledig meetelde toen de baas lucht kreeg van onze relatie. En toen we gingen samenwonen werd het lichtelijk lastig onze relatie te verbergen... Werkgevers kunnen ook rekenen. Ik heb uiteindelijk de keuze gemaakt daar te stoppen, ik kon zelf niet goed omgaan met de situatie. Vriendje heeft er nog tijden gewerkt, hoewel hij het flink voor z'n kiezen heeft gehad. Maar dat had deels ook andere redenen, en als wij geen relatie hadden gehad hadden ze echt wel iets anders gevonden.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:28

die jongen had zelf zo slim moeten zijn de relatie niet te noemen, kan hij zelf toch ook wel bedenken dat dat een struikelpunt kan zijn.. Hij kan zeggen dat hij ermee is gestopt en gewoon doorgaan, en zijn baan in gevaar brengen of wachten tot ze 18 is.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:41

Ik vind dit prive, ik vind dat prive buiten werk gehouden moet worden.. Het meisje is in het werk/leerling. Niet verbonden met deze jongen.. wát is dan het probleem? Ik heb ook een vriend gehad van 8 jaar ouder.. ik 18 hij 26.. Ik zie het probleem niet zo..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:27

Het is toch echt dat je vanaf je 16e een seksuele relatie mag hebben met een volwassen persoon. Dus niet vanaf je 18e. Dit moet wel zijn zonder dat er een aanklacht wordt ingedient door de ouders, het 'slachtoffer' of de Raad van de Kinderbescherming.

Hoe het verder juridisch zit met het verbod op de relatie door de werkgever, dat weet ik verder niet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:33

Storm is me net voor: vanaf je 16e mag je idd een (seksuele) relatie aangaan met een meerderjarige.

[Edit] Het is zelfs toegestaan volgens de wet, dus externe partijen hebben geen poot om op te staan. Tenzij er sprake is van dwang, verkrachting o.i.d., maar dan gelden andere wetten dan artikel 245 Wetboek van Strafrecht.

Misschien is deze casus interessant in dat verband: http://www.juridischadvies-info.nl/arti ... g_dat.html

Citaat:
De ouders in onze casus stonden juridisch gezien met lege handen op het moment dat hun 16-jarige zoon vrijwillig en bij zijn gezonde verstand een (sexuele) relatie aanging met een veel oudere vrouw. De zoon mág dat, maar ook de veel oudere vrouw mag volgens het strafrecht een relatie aangaan met een zestienjarige.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:16

Dit mag idd gewoon en ik denk dat hij gewoon moet doorwerken. Als ie ontslagen wordt staat ie volgens mij heel erg sterk, als ie ontslag neemt niet.
En zij hoeft toch ook niet op z'n werk langs te komen? Wmb is er dus helemaal geen spraken van 'de juiste uitstraling naar buiten toe' :n Wie van z'n cliënten weten nou dat ie een relatie heeft? Dat hoort helemaal niet besproken te worden.

Nee hoor, hij staat helemaal in z'n recht :)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:20

Als mijn baas hier mee aankomt is er maar een antwoord mogelijk: _O- _O- _O- . Dit is niet werkgerelateerd dus geen discussie punt.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:21

Laat hem maar tegen zijn baas zeggen dat prins Bernard het ook niet zo zag.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:25

JJane schreef:
Als mijn baas hier mee aankomt is er maar een antwoord mogelijk: _O- _O- _O- . Dit is niet werkgerelateerd dus geen discussie punt.

Als meneer met meiden van die leeftijd werkt vind ik het wel degelijk een discussiepunt.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:32

Privé en werk zijn voor mij gescheiden.

Als het meisje in enige zin iets zou te maken hebben met zijn werk (dus hij komt via z'n werk met haar in contact iod), dan zou dat voor mij een heel ander verhaal zijn.

Ik zou het gewoon de leeftijd/relatie stilhouden tot ze achttien is. Althans voor z'n werk. Wel een rare werkgever om dit zo te eisen.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:01

Vanillia schreef:
JJane schreef:

Als meneer met meiden van die leeftijd werkt vind ik het wel degelijk een discussiepunt.

Dus als jij met volwassenen zou werken van rond de 30 mag je ook geen relatie aangaan met iemand van rond de 30 aangezien je met die leeftijdgroep werkt?
Wat een onzin zeg. Ik vind dat zijn baas hier helemaal niks mee te maken heeft.

lisanne013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:12

heey,

mijn vriend was 24 (ik 17jaar) toen ik met hem kreeg.
hij is mijn "baas" en niet iedereen was het ermee eens , maar na een paar weken vindt iedereen het normaal en zeuren ze er niet meer over :P
Ik heb het nog steeds heel naar me zin met hem!!

groet