wie moest er geévacueerd worden door de storm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75Jarig

wie moest er geévacueerd worden door de storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 23:18

in groningen en friesland en moest je paard mee?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:12

Ik denk dat ze bij evacuatie geen tijd hebben om op Bokt te zitten of zelfs maar op Bokt kunnen (geen computer mee, geen internet op telefoon, ed.) :D

Pentax

Re: wie moest er geévacueerd worden door de storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:15

Moesten er echt mensen geevacueerd worden? :oo
gaat even beschaamd naar het nieuws kijken.

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:16

Serieus? :oo Jeetje...

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:56

Wij niet zelf, maar wij krijgen misschien wel nieuwe logés. De paardjes van een vriendin staan in de opfok in de Tolberter Petten. Heb vanochtend de stal al klaar gemaakt toen ze half in paniek opbelde.

Er is al de hele dag het advies tot evacuatie, maar voor zover ik weet zijn er pas 2 gezinnen echt vertrokken. De dijk houdt het ook nog, hoewel het water er al wel wat over heen loopt. Het lijkt allemaal een beetje overtrokken. :j

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:05

Heerlijk dat ik nu in New York zit, ik woon in Amsterdam aan een kanaal waar het met storm verschrikkelijk is :') Jammer genoeg morgen terug.. Paard staat (hopelijk) veilig, wel aan een kanaal maar ik neem aan dat het goed gaat! Hopen dat het meevalt voor de rest :(:)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:55

MW -> LZP

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:00

Bij Tolbert is het inmiddels alweer boorbij, bij Woltersum (ten boer) , zijn de mensen binnen een half uur verplicht geavacueerd, het water liep daar al door de dijk. Later op de dag zal het naar Lauwersoog/Zoutkamp komen, dat hoop ik niet. Want dan komt het echt heel dichtbij.

Maar ik denk inderdaad ook niet dat die mensen nu op bokt zitten, heb je wel wat anders aan je hoofd.

Gisteravond nog even wezen kijken op lauwersoog, het woeste water sloeg alle kanten op, en de haven was bijna ondergelopen. Klinkt raar, maar was machtig mooi om te zien :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:42

mijn container heeft zichzelf wel 3 keer geevacueerd gisteren
kon hem elke keer 100 meter verderop weer ophalen :')

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:44

Het waait een keer in Nederland, en heel het land is van zijn padje. :')

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:46

Gister aan het werk bij de supermarkt, moest ik de bloemen kar van de weg af halen. Was de weg opgewaaid.. Alle bloemen over de wereld.. Handig.. :P

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:46

eenitraM schreef:

Als je het nieuws in de gaten heb gehouden, dan kan je zien dat het richting groningen toch echt ernst is.

Ben blij dat ik daar niet zit, zeg ik heel eerlijk.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:48

eowyn04 schreef:
eenitraM schreef:

Als je het nieuws in de gaten heb gehouden, dan kan je zien dat het richting groningen toch echt ernst is.

Ben blij dat ik daar niet zit, zeg ik heel eerlijk.

Heb het nieuws in de gaten gehouden. :j Code oranje is ingetrokken.

Frappant hoor; Eerst lopen klagen dat we amper regen hebben gehad in de herfst en vroege winter. En nu lopen "zeiken" dat er te veel is gevallen. Het is potverdomme nooit goed! :roll:

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:48

eenitraM schreef:

Het gebied daar ligt 2 meter onder NAP. Ernaast ligt het Eemskanaal. Als de dijk door gaat staat er dus bijna 2 meter water daar. Onzin? Tuurlijk niet, kom zeg.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:49

eenitraM schreef:

Frappant hoor; Eerst lopen klagen dat we amper regen hebben gehad in de herfst en vroege winter. En nu lopen "zeiken" dat er te veel is gevallen. Het is potverdomme nooit goed! :roll:

Gelukkig wel. Maar het was natuurlijk wel ff kritiek.

Tja, qua weer is t natuurlijk nooit goed. Dat zal altijd zo blijven. ;)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:50

WendyBZ schreef:
eenitraM schreef:

Het gebied daar ligt 2 meter onder NAP. Ernaast ligt het Eemskanaal. Als de dijk door gaat staat er dus bijna 2 meter water daar. Onzin? Tuurlijk niet, kom zeg.

Lees mijn vorige opmerking eens ;) En trouwens. Ik noem het geen onzin!? Valt me gewoon op.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:51

eowyn04 schreef:
eenitraM schreef:

Gelukkig wel. Maar het was natuurlijk wel ff kritiek.

Tja, qua weer is t natuurlijk nooit goed. Dat zal altijd zo blijven. ;)

Precies. Dus deal with it. Heb ook liever zomer, maar mij hoor je ook niet klagen dat de paarden uren in de modder moeten staan (of dagen op stal) en dat ik zowaar afgesloten ben van de buitenwereld omdat de zandweg gewoon niet te begaan is.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:54

eenitraM schreef:
Precies. Dus deal with it. Heb ook liever zomer, maar mij hoor je ook niet klagen dat de paarden uren in de modder moeten staan (of dagen op stal) en dat ik zowaar afgesloten ben van de buitenwereld omdat de zandweg gewoon niet te begaan is.

nou als mijn huis ineens vol water staat ga ik toch echt wel klagen over het weer hoor :D
dan is het echt niet zo van: goh leuk een zwembad in mijn huis jeeej bedankt moeder natuur dit heb ik altijd al willen hebben!

(al zou ik best een zwembad in mijn huis willen hebben hoor.. maar dan een mooie betegelde met een glijbaan :+ )

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:55

Nou, ik had anders ook de bibbers hier in NH.
Heb waaide echt loeihard, moest gister met de fiets en ik kwam amper vooruit. Dat in combi met water kan het hier aan het water vrij rap gaan. Gelukkig woei het van de walkant weg (noord/zuid westen wind en IJselmeer is hier aan het oosten), maar als de wind anders gestaan had, dan had mijn verzorgpaardje kunnen zwemmen denk ik.. :=
Konijnen zijn ook nog in hun hok gelukkig, wel flink verwaaid :p

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:58

eenitraM schreef:

Ik deal wel met het weer, maar idd als mijn huis onder water dreigt te lopen, of mijn dieren lopen gevaar, doordat er een overstroming kan komen, dan klaag ik wel.

vind het volkomen terecht dat die mensen bang zijn daar.
Zou ik ook zijn.

Ik vind het weer ook niet leuk, maar wij hier in zuid-holland hebben iets minder kans op overstroming, dus dealen we er wat makkelijker mee en klagen we wat makkelijker. a la, dat zijn de mensen, dat hoort bij mens zijn.

En ook als mijn paarden in de modder staan, waar dat ook is, dan klaag ik ook. Want paarden horen niet in de modder te staan. Dan moet daar wat aan gedaan worden.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:59

Limanade schreef:
(al zou ik best een zwembad in mijn huis willen hebben hoor.. maar dan een mooie betegelde met een glijbaan :+ )

Mag ik dan komen zwemmen? Klinkt goed namelijk.
Moet je wel een glijbaan nemen met effect, ok? :+

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:14

eenitraM schreef:
eowyn04 schreef:

Ik denk dat als een gebied zoveel water krijgt dat je afgesloten bent van de wereld, heel wat anders is dan een zandpad wat niet begaanbaar is.
Men klaagt ook niet over uren op stal staan of modderpoel, maar heeft het over zeer hoog water. En ik denk dat jij je paardjes daar liever ook niet hebt in staan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:15

eenitraM schreef:

Denk dat dat komt omdat het altijd zo extreem moet. Ja we wilden wel wat regen tegen de droogte maar dan komt er direct weer zoveel dat mensen gevaar lopen en geëvacueerd moeten worden, dat hoeft nu ook weer niet..

Mijn vriend en onze cavia's hebben vannacht hier geslapen omdat het anders niet zeker was of hij zijn huis nog uit/in kon. Voor de zekerheid alle belangrijke dingen boven gezet (hij woont en slaapt beneden). Gelukkig blijkt het mee te vallen en kunnen we er vanavond weer heen!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:20

eowyn04 schreef:
Limanade schreef:

Mag ik dan komen zwemmen? Klinkt goed namelijk.
Moet je wel een glijbaan nemen met effect, ok? :+

ja hoor dat mag :j
word er wel 1 met een looping

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:22

Limanade schreef:
ja hoor dat mag :j
word er wel 1 met een looping

*\o/* *\o/*
Jihaaa, lijkt me geweldig!!