naar de kroeg met de vrienden van je nieuwe vriend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

naar de kroeg met de vrienden van je nieuwe vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 11:58

Hooooiiiii Lieve Bokkers!

Wat leuk dat je mijn topic bekijkt *\o/*

Ik denk dat ik ondertussen wel kan zeggen dat ik een vriendje heb :j We kennen elkaar nu 3 weken en alles gaat leuk en goed. Zo werd ik vorige week uitgenodigd om wat te gaan drinken met zijn vrienden, een goed teken! Het was een erg gezellige avond en ik denk dat ik helemaal ´goedgekeurd´ ben :D *of zou het komen omdat ik beter was in darten..hm*
De drankjes werden allemaal op één rekening gezet.. niks mis mee zou je zeggen. Aan het einde van de avond werd deze gedeelt, dus iedereen moest 20 euro afrekenen. vriendje had niet genoeg geld bij en of ik het voor wilde schieten *hm. vooruit dan..maar eigenlijk ben ik het daar niet helemaal mee eens* Dus was ik ineens 40 euro lichter.

Nu komt het stukje waar ik mee zit... vriendje en ik waren een uur later aanwezig dan de rest en ik heb niet alle rondjes een drankje genomen. In totaal heb ik 3 biertjes gedronken , dit waren wel ´speciale´ biertjes van rond de 3,40 per flesje.
20 euro voor 3 biertjes vind ik echt véél te veel, dus onderweg naar huis heb ik dit met vriendje besproken, omdat ik er toch wel mee zat. Heb hem verteld dat ik niet van plan ben om voor drankjes van andere te gaan betalen, dat ik hard werk voor mijn geld en dat ik helemaal niet rijk ben. Hij kon dit begrijpen en zou mij 25 euro terugbetalen. Ik bleef bij hem logeren en de volgende dag zat ik er nog een beetje mee.. maar dacht van: ik krijg het toch terug dus maak je niet druk :)

Ik heb vriendje niet meer gezien, dus heeft hij ook nog geen kans gehad om die 25 euro terug te geven (of op zijn minst die 20 euro) . Maar hij heeft het er ook niet meer over gehad.. Morgen zie ik hem weer en ik hoop dat hij uit zichzelf over de brug komt zodat ik het ook kan laten rusten. Maar wat nou als hij er niet zelf over begint? Ik wil ook niet cheap overkomen..

en hoe doen jullie dat met stappen? Zorgen dat je net zoveel drinkt als de rest? Je eigen drankjes op een aparte rekening laten zetten? (wat ik dan ook weer een beetje lomp vind staan) Bijhouden hoeveel je drinkt en dat bedrag betalen? Ik vind het lastig hoor... helemaal omdat ik zelf eigenlijk geen vriendengroep heb en niet bekend ben met de ´scene´

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:09

Ik snap wel dat je minstens je 20 euro terug wil :) Als hij er niet over begint, zou ik gewoon iets in de aard zeggen van "schat, denk je nog aan mijn geld? :D". En wat betreft het drinken: ikzelf drink altijd mee op hetzelfde tempo als de mannen, dus dat loopt vrij gelijk met betalen. Maar moest ik nu minder drinken , zou ik zo heel luchtig iets grappen van : "Ohhh mijn drinken hoeft niet op de rekening hoor, ik kan jullie ervaren drinkers toch niet volgen" Of zoiets haha.. Succes iig!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:13

Het is je vriendje maar met de kerstdagen elkaar niet gezien?Hmm okee kan omdat je elkaar nog maar 3 weken kent.

Ik vind het wel goed van je dat je meteen al aan hem goed laat weten wat je wel en niet pikt of leuk vind!
Zelf niet over beginnen,laat hem maar uit zichzelf met het geld over de brug komen(of niet) weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.

Volgende keer wanneer je uitgaat met zijn vrienden,zeg je gewoon tegen diegene die het geld komt halen om af te rekenen dat hij dit keer bij je vriendje moet zijn die betaald voor twee omdat jij dat vorige keer gedaan hebt! ;)

Dan verleg je het probleem bij zijn vrienden en kunnen die gaan lopen zeuren dat hij met geld over de brug moet komen en misschien leert vriendlief er van,het is niet de bedoeling dat jij zijn kipje met de gouden eitjes word om meneer zijn avondjes te betalen natuurlijk!

Hij weet van te voren dat jullie op stap gaan en dan vind ik het vreemd dat hij nog geen 20,=euro op zak heeft en jij zomaar even met 40,=euro's over de brug moet komen.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:20

De vrienden van mijn vriend leggen een pot in. Vaak doe ik mee ( ik drink ook duurdere drankjes) maar als ik bob ben of weet dat ik geen zin heb om veel te drinken dan leg ik de helft in. Als ik met de rest 20 euro inleg en de pot is na 3 drankjes voor mij (de rest drinkt iets sneller) al op, dan leg ik niet bij in de pot.. De ene keer betaal ik meer als ik drink, de andere betaal ik minder dan ik drink :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:22

En als je echt op een regelmatige basis minder drinkt kan je ook gewoon de volgende keer zelf je drankjes al aan de bar betalen heb je ook geen gezeik.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:24

Tja, als je het echt vervelend vindt, zou ik de volgende keer alles op een aparte rekening laten zetten.

Hoe doen jullie het normaal?

Als je bijv. ergens wat gaat eten, betaalt vriendje dan of 50/50?
Als vriendje normaal gesproken betaalt, zou ik niet om dat geld gaan zeuren.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:31

Hoe doen wij dat met stappen?
Wij bepalen VOORAF de regels. Daar we vaak met dezelfde vriendenkring uit eten gaan en het eet-drinkgedrag elkaar niet veel ontloopt, delen wijn de rekening ook vaak door de hoeveelheid mensen die meedoen.
Als er een jarige is, of een kind, dan spreken we vaak af dat we deze persoon niet meetellen.
Maar jij hebt geen afspraak gemaakt vooraf. Persoonlijk zou ik dan mijn verlies slikken en het voortaan wel eerst afspraken maken.

Dan dat je vriend geen geld bij zich heeft. Heel merkwaardig! Het geld zou ik terug vragen en als ik het niet krijg, weet ik dat dit geen persoon is die in in mijn vriendenkring wil hebben.
De hele vriendenkring op de hoogte stellen dat ik mijn geld niet heb gehad, vind ik persoonlijk wat ver gaan, dus het probleem verleggen zou ik in dit geval niet doen.Maar je kan het beste handelen, naar wat jouw aanspreekt, hoe jij in elkaar zit.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:32

ik drink ook bijna nooit wat, mijn vriend betaald de rest dan wel weer, want ik vertik het gewoon om al die meuk te betalen terwijl zij zich volgieten... Dus dan zoeken ze het ook maar uit, met vakantie ook gedaan, ik dronk helemaal geen alcohol, dus 20 euro minder ingelegd (op 100 euro). Ik heb het ook niet zo heel breed, dus dan ga ik niet mijn geld uitgeven aan anderen die lekker van mijn geld drinken.

en ik ga ook niet meer drinken omdat ik even veel kwijt wil zijn als hen, want wil gewoon niet zoveel geld eraan uitgeven, hooguit een tientje.

capopjekop

Re: naar de kroeg met de vrienden van je nieuwe vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:34

Wij lappen van te voren altijd. We beginnen met 10 euro, drink je duurdere drankjes dan bier/wijn/fris dan betaal je 5 euro extra (althans dat doe ik zelf altijd automatisch). Drink je maar 2 cola dan betaal je bijv maar 5 euro. Dit gaat eigenlijk altijd goed en dan weet je ook wat je kwijt bent. Meestal hoeft ik na de eerste lapronde niks meer (na 4 bessen sta ik op mijn kop :') ) en dan doe ik met de volgende ronde niet mee. Dan weet je altijd hoeveel je kwijt bent, dat heb je bij achteraf betalen niet.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 12:38

ik ken hem nog maar 3 weken en het was dus de eerste keer dat we ´uit´ gingen... en ben inderdaad niet van plan dat ik zijn gouden kippetje wordt nee! Onderweg daarheen gooide hij het er wel op want hij zei dat hij niet wist of hij genoeg geld bij had (ik dacht dat hij dus voor ons beide bedoelde) . dus ik zeg: ooh ik heb ook nog wel bij.. *ervan uitgaande dat ik dus bij zou leggen* Toen het tijd werd om te betalen vroeg de persoon of mijn briefje van 50 voor ons 2en was.. ik tweifelde en achter me hoorde ik: ´ja voor 2!´ eh.. okeey.. voor 2 dus.

Aan de ene kant vind ik het idee van Paddenpad goed.. gewoon wachten tot hij zelf komt (en als dat niet zo is weet ik inderdaad meteen dat hij het wel makkelijk vond) en de volgende keer met uitgaan hém laten betalen. Aan de andere kant betekend dit wel dat ik er tot aan de volgende keer stappen mee blijf zitten en als ie niet over de brug komt ik hem toch echt minder leuk zal vinden denk ik. Misschien moet ik hem gewoon voor zijn en zeggen: Goh schat.. denk je nog aan mijn geld? zoals Nathaliefje zegt.
Van te voren inleggen vind ik trouwens ook een goed idee!

enne.. mijn kerstplannen stonden al vast en neem niet al te snel jongens mee naar huis, je weet nooit hoe het loopt. MAAR.... oud en nieuw viert hij wel met mijn familie en morgen zie ik zijn moeder :D We doen het rustig aan :)

Nu ik erover denk.... wat moeten die vrienden wel niet denken als je je kersverse nieuwe vriendin laat betalen?! Ik zou me persoonlijk denk ik echt schamen..

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:02

Ohw echt was het jullie eerste "date"!!Had hij goed voorbereidt dan?!!
Nou sorry daar was ik dus al meteen op afgeknapt,als hij nu al weinig rekening houdt met jou ,hoe zal het dan zijn over 5jaar?!

Het is de bedoeling dat jij een fijn gevoel krijgt bij de gedachte aan hem en niet een rotgevoel over 20,= euro,maar de manier waarop ook dat het gegaan is zul je meer mee zitten dan het bedrag denk ik?

Ik had hem nu dus al gedumpt,maarja misschien ben ik daar wel te snel in?!

Vind overigens je onderschrift wel toepasselijk in deze! ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:05

typisch, ik zou idd gewoon de volgende keer zeggen van joh schat, is die €25,- verdwaald of hadden de centjes ook een borreltje teveel op _O-
nee zou gewoon vragen waar het geld blijft, vind het niet meer dan fair dat je geld terug krijgt en de volgende keer gewoon lekker alleen je eigen drankjes betalen :j deed ik ook altijd als we met een groep uit gingen (want idd €20 voor in mijn geval toen een keer 2 colaatjes is ook een beetje belachelijk :P )

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 13:12

Paddenpad schreef:
Ohw echt was het jullie eerste "date"!!Had hij goed voorbereidt dan?!!
Nou sorry daar was ik dus al meteen op afgeknapt,als hij nu al weinig rekening houdt met jou ,hoe zal het dan zijn over 5jaar?!

Het is de bedoeling dat jij een fijn gevoel krijgt bij de gedachte aan hem en niet een rotgevoel over 20,= euro,maar de manier waarop ook dat het gegaan is zul je meer mee zitten dan het bedrag denk ik?

Ik had hem nu dus al gedumpt,maarja misschien ben ik daar wel te snel in?!

Vind overigens je onderschrift wel toepasselijk in deze! ;)

:P Het was niet onze eerste date... hadden al een paar keer thuis afgesproken en gezellig samen gekookt enzo, vind ik leuker dan een biosje pakken ofzo. Niet echt goed voorbereid nee, maar verder kunnen we over alles praten. Heb hem net laten weten dat ik nog met het hele rekening-delen gedoe zit en dat ik er morgen over wil praten.. ´da´s goed meisje, het is belangrijk om te bespreken als je ermee zit´ :)

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:17

Ik zou bij de volgende keer uitgaan hem jouw deel laten betalen 'Heb ik nog tegoed van je van de vorige keer'. (Als hij het je de volgende keer weer lapt, zou ik zeggen dat hij enkel op je centjes uit is...)
Over het feit dat je minder dure drankjes drinkt,... Wij leggen steeds 'pot' voor we bestellen, als je bijv weet hoeveel je gaat drinken die avond, bijvoorbeeld 2 colatjes, dan legt die persoon de prijs van die 2 colaatjes in de 'pot'. Maar natuurlijk gaan we niet te detaillistisch en legt die persoon dan 4 euro ipv 3, 85€ of zo...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:21

Ik kan goed begrijpen dat je die 20 euro terug wilt! ;) Ik zou er gewoon eens over beginnen tegen hem.

Als ik ga stappen met mijn vriend en zijn vrienden betaal ik soms wel en soms niet voor mijn drankjes (krijg meestal wat in mijn handen gedrukt :+). Maar het wordt niet op één rekening gezet zoals bij jou.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:24

Eh sja ik ben dan blijkbaar de enige die niet snapt dat je moeilijk doet om iets dat hopelijk eenmalig is. :o Ik zou er eerlijk gezegd geen probleem mee hebben zolang het niet wekelijks is. Ik Baal net dat mijn vriend me nooit laat betalen :roll: Als ie van plan is dit vaker te doen, dan zou ik hem wel eens bij het nekvel pakken maar voor één keer...

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:26

Nou het zou mij niet om het bedrag gaan,maar eerder de manier waarop het gegaan is en hoe het nu nog steeds gaat,want uit zichzelf begint hij er dus niet over en dan ben jij straks de zeurkous wanneer je een tijdje verder bent omdat jij er wel steeds over begint.

Hij doet nu al of hij jouw een gunst bewijst met de manier hoe hij hierop antwoord.
Dus hij zit er niet mee maar wil jou wel een gunst bewijzen door erover te praten om dat het JOU dwars zit niet HEM!

Nee hij moet gewoon ballen in zijn broek krijgen en had die avond naar een pinautomaat moeten rijden of lopen en er even wat tegenaan moeten gooien om jullie een leuke eerste avond uit te bezorgen,zonder vrienden!!

Kijk nogmaals naar je onderschrift!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:29

Imo zoek je dingen die er niet zijn, hij zegt gewoon dat als zij het belangrijk vindt, het bespreekbaar moet zijn, komt op mij eerder over als een geruststelling. Waarom zou het hem dwars zitten? Heb ik iets gemist en is het tegenwoordig een crime om voor elkaar te betalen?
Misschien heeft TS wel iets gestuurd van "sorry maar....." en wilde hij haar gerust stellen, dat hij het normaal vindt dat dit besproken wordt.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 13:34

denk ook meer dat het een geruststelling is zo van: als je ergens mee zit kunnen we erover praten.. helemaal omdat ik heb gezegd dat ik het moeilijk vind om over dingen te praten die me dwars zitten. Vond het al een hele prestatie dat ik het meteen diezelfde avond verteld had :D

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:37

wiebke schreef:
denk ook meer dat het een geruststelling is zo van: als je ergens mee zit kunnen we erover praten.. helemaal omdat ik heb gezegd dat ik het moeilijk vind om over dingen te praten die me dwars zitten. Vond het al een hele prestatie dat ik het meteen diezelfde avond verteld had :D

Nou TS dat is juist goed,meteen aan de bel trekken en niet eerst situatie's laten doorsluimeren en dan de handrem erop trekken,ben benieuwd wat hij ervan vind of hoe hij het ziet,you go girl!! :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:39

Je kan hem volgende keer pot laten betalen?

Oh liefje, nu heb ik geen geld mee -treurig gezichtje- schiet jij even voor? Ben je van je schuld bij mij af :)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:40

Ik denk er hetzelfde over als jij. Als je mee moet doen met een pot en je gebruikt veel minder en komt ook nog eens later dan zou ik daar ook niet blij mee zijn. Een optie is idd minder inleggen.
Ook vind ik het vreemd dat je vriend, wat nog pril is, op stap gaat zonder dat hij (genoeg)geld bij zich heeft.
Betalen voor je partner vind ik helemaal niet erg, mist ik het zelf voorstel en niet voor het blok wordt gezet. Zeker niet als je elkaar net drie weken kent. Wel fijn dat hij laat weten er open voor te staan om er over te praten.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 14:20

Er is denk ik ook wel een miscommunicatie geweest... toen we onderweg waren daarheen. Geeft ook allemaal niet, als hij me morgen netjes betaald en we ´regels´ kunnen afspreken over hoe we het de volgende keer gaan doen heb ik er vrede mee :) en als ie niet netjes betaald zal ik hem zeker laten weten dat ik dat niet leuk vind, ik werk immers ook hard voor mijn geld!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:37

Ik vind het opvallend dat hij bij zijn prille date, wanneer je zou verwachten dat hij er helemaal vol van is, niet zorgt voor genoeg geld voor zichzelf.
Zou me aan het nadenken zetten over zijn houding/karakter. Is hij ontzettend laks (daar kan ik niet goed tegen). Helemaal omdat hij niet erg met zijn "blunder" lijkt te zitten, omdat hij het terugbetalen geen prioriteit geeft.

Verder is een pot leuk, maar levert een pot vaak problemen op als mensen meeprofiteren.
Niet gek dus dat jij het niet leuk vindt dat anderen van jouw hebben geprofiteerd. Ik zou daar een eerste keer nog niets mee doen, maar wel een volgende keer opletten. Ik lap ook alleen maar mee als ik verwacht in ongeveer hetzelfde tempo/voor dezelfde prijs te zullen consumeren.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:04

Ik zou niet afwachten tot de volgende keer, dan zit je je helemaal op te vreten wss. Gewoon er naar vragen de eerst volgende keer dat je hem ziet. Desnoods zeg je dat je het geld echt hard nodig hebt op het moment, dus het het liefst meteen terug hebt. Als hij het dan niet doet, ben je er ook meteen achter.