Wat voor jaar was 2011 voor jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Wat voor jaar was 2011 voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 19:59

Nu het eind van het jaar alweer in zicht is, komt de vraag: Hoe was 2011 voor jou? Wat waren je mooiste en minder mooie momenten? Zijn er in 2011 dingen gebeurd die je leven drastisch hebben veranderd? En wat zijn je wensen,dromen en ambities voor 2012?

Ojajoh

Re: Wat voor jaar was 2011 voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:12

Poeh ik had weer eens een turbulent jaar zoals elk jaar de afgelopen 7 jaren

Positief: dochter die geboren is, ons mooie nieuwe optrekje

Negatief: paard moeten verkopen, auto totall loss, afscheid moeten nemen van hond en nog wat redelijk serieuze oliebol,maar dat noem ik liever niet

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:14

2011 was een klote jaar aangezien mijn relatie totaal onverwacht uit ging en ik hier een hele tijd echt kapot van ben geweest.

2011 sluit ik echter prachtig af in mijn eerste EIGEN huisje waar ik nou sinds een maandje heerlijk woon.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:03

2011 een druk jaar! werk, school, stage en op de valreep nu ook nog een huisje en dus samenwonen met mn lief en er dan wel voor de kerst in willen zitten :')

ambities voor 2012, afstuderen, huisje helemaal af en naar onze zin, een leuke baan vinden en gaan sparen voor een groter echt eigen plekje (koop en dus geen huur haha)
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 08-12-11 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:04

een rot jaar ;(

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:05

In 2011 overleed volkomen onverwacht mijn schoonmoeder op 47 jarige leeftijd en bleek mijn vader een gevaarlijk verstopping bij z'n hart te hebben waar hij gelukkig op tijd bij was, anders had ook dat heel fout af kunnen lopen.

2011 was dus vooral verdrietig, maar ik kan gelukkig ook wel weer zeggen dat mijn vent en ik er samen enorm sterk uitgekomen zijn en meer dan ooit genieten van de kleine dingen :j

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:07

Positief; een nieuwe start op school, met veel betere cijfers, leuke klas en zit veel lekkerder in m'n vel. M'n moeder heeft een darmtransplantatie gehad en heeft dit overleefd :)
Negatief; mams ligt nu weer in ziekenhuis, mag gelukkig morgen naar huis..! Erg weinig tijd gehad voor m'n shetlandertje, zo weinig dat we erover na denken hem te verkopen... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:10

2011 was stressvol, depressief maar ook gezellig en leuk :')

Positief: Vriendlief, Nog NIPT overgegaan naar de derde, gave mensen leren kennen.
Negatief: veel, heel veel stress en teleurstelling, heel hard moeten knokken voor cijfers, in een rotklas terecht gekomen, mensen leren kennen die ik liever zou vermijden, in een soort (mentale) put geraakt (en er half uit gekomen).

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:29

2011 was een verschikkelijk jaar met heel veel verdriet, nu hopen dat 2012 beter wordt

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:32

'Mijn' 2011 begon vrij verdrietig, maar voor de rest was het behoorlijk hectisch, leuk, gezellig, avontuurlijk, liefdevol en gewoon fantastisch. :D

Positief:
- Iedereen in de (schoon)familie is gezond gebleven;
- De dieren (hond, kat en 2 paarden) zijn ook allemaal gezond het jaar doorgekomen;
- Relatie met vriendlief kan niet beter;
- Mijn opa en oma van m'n moeder's kant en m'n oma van vaders kant zijn verhuisd, waar ze nogal tegenop zagen, maar het bevalt ze erg goed op hun nieuwe plekjes;
- M'n broertje heeft z'n VWO-diploma gehaald, met een 8.7 gemiddeld. Ben zo trots op hem!;
- Heb de allergrootste mijlpaal in m'n hele leven bereikt, namelijk het behalen van m'n VWO-diploma. :D (Even for the record, op de basisschool werd er tegen mij gezegd dat ik nooit meer dan VMBO zou kunnen).
- De reizen en citytrips die ik heb gemaakt: o.a. Zuid-Afrika, Groot-Brittannië, Italië, Zuid-Frankrijk en Kroatië.

Negatief:
- Een persoon, die voor mij een 2e vader was, is overleden.

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:36

Een jaar om heel snel te vergeten...:(

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:03

2011 was weer een goed jaar voor mij. Eigenlijk niet echt benoemenswaardige tegenslagen gehad. Ik ben dit jaar bijna 10 kilo afgevallen, zit lekkerder in mijn vel en heb een baan gekregen. :)

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:05

Een jaar wat ik liever snel vergeet!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:07

vooral druk! gestart met een opleiding, een pup in huis genomen, meer uur gaan werken.
daarnaast 2 honden in moeten laten slapen binnen 5 weken en er veel verdriet van gehad.

Verder is het jaar vooral snel voorbij gegaan met verder weinig hoogte en diepte punten eigenlijk...

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:09

Een jaar met een fantastische zomer! Eerst kreeg ik te horen dat ik tóch over mocht naar 4VWO, daarna lekker gewerkt, gefeest, paardgereden, een ongelofelijke topvakantie in Frankrijk gehad, en een gezellig ponykamp met wat vriendinnen. Voor de rest was het jaar niet zo bijzonder, alles gaat z'n gangetje en school gaat ontzettend makkelijk, tegen alle verwachtingen in.
Laatst bijgewerkt door marjolein_el op 08-12-11 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:12

opzich een goed jaar, weinig negatiefs gebeurd. Niet dat ik me altijd top gevoeld heb, en geen hele grote hoogtepunten, maar als ik het vergelijk met voorgaande jaren.... :D

+ Ik heb mijn HAVO-diplom gehaald, was een eitje 8-)
+ De blessure van mijn paard is niet verder verslechterd waardoor ik gewoon weer kan rijden
+ Ik heb mijn reis naar australië geboekt
+ Ik geniet van mijn tussenjaar haha, voel me een stuk beter sinds ik klaar ben met school :P

-Ik ben een aantal vriendschappen kwijt geraakt, wat ik best naar vind...
-Ik ben 10 kg aangekomen :') Nadat ik 45 kg was afgevallen.. Maar het voelt nu vooral als, 10 kg aangekomen zijn ;( . Helaas voor mij :') .
Maarja, als dat het ergste is.

Ik heb het helemaal nooit zo beseft. Maar dit was nou voor het eerst, sinds lange tijd, een positief jaar *\o/* en 2012 wordt alleen maar beter 8-)

Mijn wensen, drmen en ambities voor 2012 zijn in eerste instantie, een fantastische tijd in australie.... Waarin ik hopelijk een beetje van mezelf kan terugvinden *\o/* En tot een weloverwogen studiekeuze kan komen, al weet ik al bijna zeker wat ik wil :)) .

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 02:13

Ik heb wel een leuk jaar gehad!

Betere: nog steeds samen met me vriendje, een heel leuk nieuw huis gevonden voor me pony!

mindere: me vader is goed ziek geweest.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 03:01

2011 was over het algemeen een heel goed jaar.

Diploma MBO 4 gehaald, aan het studeren in het buitenland, einde dit jaar mijn droom waarmaken. Helaas niet mijn rijbewijs gehaald, maar dat is dan hoop ik een positief puntje voor het jaar 2012.

Voor 2012, hoogswaarschijnlijk gaat mijn oom overlijden na 2 jaar strijden tegen keelkanker, maar ik hoop hem nog wel te zien voordat ik terugkom. Dat is zwaar minpuntje voor 2012, verder hoop ik mijn rijbewijs te halen, een leuke studie te beginnen, maar eerst ga ik nog een half jaar genieten van mijn amerika avontuur. om vervolgens in juni mijn vrienden weer te knuffelen, want daar kan ik ook wel naar uitkijken haha. Verder hoop ik op alleen maar heel veel mooie momenten.

Ben allang blij dat 2011 niet zo ''rampzalig'' was als 2010

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 03:37

Eigenlijk een topjaar *\o/* (Afgezien van het kleine minpuntje :+ )

Betere:
- Bijna al mijn eerstejaarsvakken gehaald op 1 vak na :) (54 v 60 studiepunten, wat knap is bij mijn studie :D )
- Vrienden uit mijn eerste jaar zijn nog betere vrienden van me geworden en vrienden van de middelbare zijn nog steeds goede vrienden <3
- In juni begonnen met rijden op een jachtstal en in augustus een vast paard gekregen om min 3x per week te rijden en te toiletteren voor jachten die de eigenaar ermee rijdt :)
- Heb bewust ervaren hoe lief de mensen om mij heen eigenlijk zijn, dat ze oprecht om me geven en dat ze er ook echt zijn als je ze nodig hebt! <3
- Meer inzicht in mijn eigen persoonlijkheid gekregen door opeens even helemaal rust te moeten hebben nu (zie minder :P) (Beetje ongeduldig, soms belachelijk positief en licht stress en sportverslaafd :P)
- Had(/hoop in feb weer te hebben) wel nog steeds 1 keer per week manegeles op een hele goede manege van een super instructrice die iedere keer precies mijn moeilijke punten weet te vinden en ze helpt verbeteren!
- Heb met commissies voor mijn studievereniging oa een geweldige lustrum week en een geweldig lustrum weekend, een super introductie en een supergaaf weekend georganiseerd! :D

Neutraal:
- Ik ben in juli gestopt met paardrijden bij de stal waar ik 8.5 jaar geleden ben begonnen met rijden, waarvan de laatste 4.5 jaar eigenlijk vooral op jonge pony's die net onder het zadel waren en waar ik ontzettend veel van heb geleerd. Maar tussen mij en de rest zat een enorm niveau/leeftijdsverschil en dat begon ik wel te merken (t/m 12 jaar (reden op wat vaste lespony's) en 20 jaar :P). (Ben hierdoor wel begonnen op de jachtstal, dus heeft ergens ook wel weer positieve gevolgen gehad :) )

Minder:
- 19 Nov 2 ruggenwervels gebroken en 1 gescheurd toen ik van t paard viel, dus zit tot half januari in een gipscorset en dus ook thuis, mag in februari weer rijden als het goed is :) (Hierdoor wel veel mensen gehad die bezorgd om me waren, vragen hoe het met me gaat, mijn docenten hebben ingelicht, extra kansen voor vakken hebben geregeld, me chocola kwamen brengen en beterschaps kaartjes hebben gestuurd enzo <3)

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 04:00

2011 was een druk jaar, veel veranderingen op mijn werk geweest. van de 5 terug na 3 ploegen, productie vermindering, veel te veel overwerken enzv
Met Moon 2 ongelukjes gehad, sloot ongeluk waarbij de brandweer haar eruit moest takelen, ze is er met een groot ijzeren hek vandoor gegaan met alle schade van dien (ze is gelukkig weer helemaal opgeknapt)

Mooiste momenten: Mijn huidige vriend ontmoet *\o/* :D
Veel positieve veranderingen in me huisje (veel opgeknapt)

2012 hoop ik dat mijn geluk net zo veel brengt als de laatste maanden.
eindelijk gelukkig naar al die jaren ellende.

Ik hoop volgend jaar mijn huis te kunnen verkopen en misschien wel samen wonen met me vriend

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:01

stressvol maar bovenal geweldig; mijn grote liefde ontmoet in het begin van het jaar en geslaagd voor mijn bachelor.
Doel voor 2012: net zo gelukkig als nu blijven en mijn master halen!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:05

2011 is voor mij echt het beste jaar tot nu toe geweest! Heeeerlijk jaar, echt genoten :D

hartjeulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:32

2011 was voor mij echt een verschrikkelijk jaar met heel veel verdriet. En ben abng dat we dit jaar afsluiten met nóg meer verdriet |(

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:39

2011 was voor mij een verschrikkelijk jaar, met 3 mooie momenten er tussen door.

Mooie momenten: 30 april een week naar zweden geweest, wat een prachtig land. 7 mei is mijn Hondje geboren, en eind mei heb ik mijn mooie merrie gekregen.

verschrikkelijke momenten: Begin januari ben ikzelf onderuit gegaan door de gladhei. Mijn knie banden waren aan gort waardoor ik 4 maanden op krukken heb moeten lopen en veel fysio heb gehad.
eind Januari hebben we onze fries in moeten laten slapen, ze had waarschijnlijk een hersenbloeding gehad
In mei overleed een oom van mij erg plotseling.
2 november is mijn opa na een heel kort ziektebed overleden en 19 november is een andere oom van mij plotseling overleden.
Ook nog te horen gekregen dat een tante van mij een dodelijke spierziekte heeft.

Hoeveel kan een mens verdragen? Ik hoop echt dat 2012 MIJN jaar gaat worden met alleen maar leuke en positieve dingen!!!!!

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:44

M'n pony werd verkocht, ik had altijd ruzie met m'n ma, ben blijven zitten, m'n vriendje dumpte me na anderhalf jaar, en m'n beste vriendin wilde andere vrienden en besloot dat ik niet meer in haar leven paste. Dus ik kan gerust zeggen dat dit echt een poedersuiker voor me was gewoon :\. Juist omdat ik alles goed probeerde te doen. Enige positieve is dat ik nu weer een nieuwe pony heb :D .