Iets besteld, maar krijg geen bevestiging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Iets besteld, maar krijg geen bevestiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 14:59

Hallo iedereen,
Ik heb 30-11 een bestelling gedaan via een webwinkel. Het geld is 1-12 overgemaakt van mijn rekening naar hun rekening. Op haar site staat dat je binnen 48u een bevestiging krijgt dat het geld is ontvangen. Deze heb ik niet gekregen, dus zaterdag een mail gestuurd, waar ik binnen 24u reactie op zou moeten krijgen (volgens de site). Geen reactie op de mail. Gisteren en vandaag heel de tijd geprobeerd te bellen, ik krijg steeds de voicemail . Ik heb zelfs al een sms gestuurd. Tevens staat er op de site dat pakketjes binnen 24u na geld ontvangst worden verstuurd.
Ik weet niet of dit nou hele slechte service is, dat ze op vakantie is, of dat ik gewoon wordt opgelicht (er staan op de site wel goede recensies). Maar ik ben in staat om mijn geld terug te halen - als ik zou weten hoe dat moet.
Wat denken jullie?

Shiloh

Re: Iets besteld, maar krijg geen bevestiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:00

Geld terug halen gaat je zowiezo niet lukken.

Verder gewoon blijven proberen zou ik zeggen. Meer kun je niet doen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 15:02

Je kan toch binnen zoveel dagen geld terug laten storten? Als je bijv. Naar de verkeerde hebt overgemaakt?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:04

Nee volgens mij kan dat niet. Als je het zelf overmaakt is het gewoon weg... zou mooi zijn anders kon je bij alles wat je kocht het geld weer terug vorderen.

Ben wel benieuwd wat voor bedrijf het is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:05

xSCWx schreef:
Je kan toch binnen zoveel dagen geld terug laten storten? Als je bijv. Naar de verkeerde hebt overgemaakt?

Nee, da's enkel automatische incasso.
En gewoon stug volhouden tot je reactie krijgt :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:06

Nee, dat kan niet. Niet als je zelf geld overgemaakt hebt.

Bij welke website heb je dan besteld? Is dat van een persoon of een grote firma? Hier op Bokt al gezocht naar eventuele ervaringen?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:07

En heb je al gegoogled op het bedrijf?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:07

Als ze op vakantie is dan moet ze dat duidelijk vermelden. Ik zou contact blijven zoeken.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 15:12

Mag ik de link hier neerzetten of niet?
Als je googles op hotfix, en dan de bovenste link (door google toegevoegde linken, in zo'n geel kader)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:22

Daar staat volgens mij iedere keer weer een andere advertentie.
Maar de naam noemen mag volgens mij wel hoor.
Heb je al gegoolged? Dat er goede recenties op haar eigen site staan, is namelijk logisch.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 17:47

Ja dat is inderdaad logisch haha, maar het staat in een gastenboek.
Het gaat om de site hotfixsteentjes.nl (deze staat wel altijd bovenaan). Heb gegoogled, verder geen slechte reacties ofzo...

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:00

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 18:08

Verdorie.... Dit verwacht je toch niet!

Wat kan ik hier nou aan doen???

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:39

In de eerste link van trosradar staat een link naar opgelichtopinternet, daar kunnen ze je zeker verder helpen.
Was je veel geld kwijt?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 21:25

Gaat om 40 euro.
Ik heb een hoop informatie van haar gevonden op internet waaronder haar echte naam, leeftijd, foto's...
Hoe kan ik dit gebruiken in mijn voordeel, zonder dat het strafbaar wordt haha?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:42

Wat zij heeft gedaan is pas strafbaar. Ik zou mijn geld terugeisen, op welke manier dan ook.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 22:03

Ja het geld of de spullen, dat maakt me niet uit, 1 van de 2 haha. Het is trouwens geen 'zij' , maar haar man die het regeld. Of zou moeten regelen.

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:13

Dat is echt rot hè zoiets!!! En je kan er zo weinig aan doen.
Ik zit momenteel ongeveer in hetzelfde schuitje. Ook iets besteld, geld overgemaakt, op de site komt te staan 'bestelling niet verstuurd', ik mail om uitleg te vragen. Zij zeggen geen geld ontvangen te hebben en vragen enkele gegevens. Vrijdag heb ik de gegevens doorgestuurd en nog steeds heb ik geen antwoord terug gehad!! Zo frustrerend!!! -:(-

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:03

Bij het lezen van je eerste post wist ik meteen waar het over ging! Ik heb precies hetzelfde gehad! Ik kreeg wel dezelfde dag een betalingsbevestiging echter niet binnen 24u daarna mijn spullen. Ineens een week later kreeg ik nóg een bevestiging dus ik dacht dat ik wel te ongeduldig zou zijn geweest.

Door de lovende berichten in het gastenboek vermoedde ik echter niets anders dan dat er wel een goede reden zou zijn voor de vertraging en ik verwachtte mijn spullen zo snel mogelijk binnen. Ik heb het twee weken gegeven en toen voor het eerst gemaild met de vraag waar mijn bestelling bleef. Eerste kreeg ik helemaal geen reactie, en na de tweede keer mailen was het enige antwoord dat ik kreeg: "Uw bestelling is op die en die datum verzonden. Voor vragen/klachten enz. enz. kunt u mailen op blabla".

Inmiddels waren we al een maand verder dus, voordat ik bovenstaande reactie kreeg. Nou goed, daar heb ik een dwingender email op gestuurd waarin ik een verklaring en excuses eiste (wel correct en beleefd gebleven, nog steeds het voordeel van de twijfel gevend) en uiteraard alsnog mijn bestelling. Ik heb er een termijn van twee weken in gezet waarbinnen ik op zijn minst een fatsoenlijk antwoord wilde, met daarbij de lichtelijke dreiging dat ik anders genoodzaakt was andere wegen te bewandelen. De termijn van twee weken verliep op vrijdag en daar ik blufte met die 'andere wegen' wist ik niet goed wat te doen. Besloten om ze dan vanaf de maandag erop maar plat te gaan bellen of aangetekende brieven (hun adres is erg makkelijk te vinden op internet) te sturen of hun gastenboek te spammen en wat denk je... 'S zaterdags ligt er een beschadigde, opengemaakte en weer dichtgeplakte envelop in de bus, met waarempel de juiste bestelling.

Vertraging door de post vermoedde ik toen al niet, daar gaat zelden 2 maanden overheen. Daarnaast heb ik altijd alle andere post wel ontvangen. En nu na het horen van jouw verhaal vermoed ik dat ze mijn dreiging serieus hebben genomen omdat ze weten dat ze verkeerd bezig zijn en toen gauw mijn bestelling hebben verstuurd, daarbij de envelop verfrommelen om het als een 'kwijtgeraakt' of 'onderschept' poststuk af te doen. Ik heb nu enorme spijt dat ik niet het gevraagde commentaar (bij de verzendmail wordt gevraagd of je alsjeblieft een bericht wil plaatsen) heb achtergelaten in het gastenboek, want dat had jou er misschien van weerhouden om er een bestelling te plaatsen. Echter denk ik dat ze de negatieve berichten gewoon wissen, want als je goed leest staan die er amper...

Heb overigens eerst wel op internet gezocht over de betreffende site, maar kennelijk niet goed genoeg. Ik heb er in ieder geval mijn spullen nog wel vandaan gekregen en uiteraard was dit de eerste en de laatste keer bij die site. Ik hoop alleen dat andere mensen er niet óók in trappen!

shetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:10

Ik heb vorige week ook iets besteld bij deze site, en heb vandaag de bevestiging gekregen dat het verstuurd wordt. Niet zo snel als op de site staat, maar heb wel reactie gekregen. Nu de bestelling nog afwachten.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:11

Ik hoop voor je dat jou niet hetzelfde gebeurd. Een betalingsbevestiging en daarna een verzendmail heb ik dus ook gehad...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 23:14

Jeetje zeg.. Maargoed, die mensen zijn ook al 2 jaar bezig hiermee... Het is trouwens de man die de pakketjes en bestellingen verzend. Maarja, ze hopen natuurlijk dat mensen denken "ach het gaat maar om een klein bedrag" en zo halen zij een fortuin op.
Ik was ook echt niet van plan om er geen moeite in te steken, give me my money back! :P

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 23:16

shetty schreef:
Ik heb vorige week ook iets besteld bij deze site, en heb vandaag de bevestiging gekregen dat het verstuurd wordt. Niet zo snel als op de site staat, maar heb wel reactie gekregen. Nu de bestelling nog afwachten.

Nou, jij hebt tenminste nog een verzendmail gehad. Ik word er ook zo moe van dat ze die telefoons niet opnemen, ik heb nu al 4 nummers van ze gebeld. Ik ben in staat om daarheen te rijden.

*Edit Hoe laat heb je de bevestiging gekregen? Ik heb ze vandaag ook gemaild, dan weet ik of ze met negeren of nog niet gelezen hebben
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 07-12-11 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:16

Ik heb ooh een webwinkel, houden jullie er ook rekening mee dat de post vertraging heeft momenteel?

Praat overigens niet goed dat ze nergens op reageren! Wat betreft een bevestiging, dat wil bij mijn webshop ook niet altijd goed gaan, een probleem met de software. :)

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:19

Tallie1979 schreef:
Ik heb ooh een webwinkel, houden jullie er ook rekening mee dat de post vertraging heeft momenteel?

Praat overigens niet goed dat ze nergens op reageren! Wat betreft een bevestiging, dat wil bij mijn webshop ook niet altijd goed gaan, een probleem met de software. :)

Maar ik neem aan dat jij wel gewoon reageert als mensen je een email sturen met een vraag danwel klacht? Want dat is bij betreffende site niet aan de orde.