Ik... Hou van mijzelf!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

E_Nalanta

Ik... Hou van mijzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 21:57

'Ik ben dik, ik ben lelijk, ik erger me hier hier en hier aan, ik vind haar veel knapper, ik kan helemaal niet goed rijden, mijn tanden staan zo
lelijk...'

De afgelopen weken is mij opgevallen dat er tig topics voorbij komen met klagende bokkers. Afvallen, uiterlijk, irritaties in het dagelijks leven,
wat zou je veranderen of overdoen... Allemaal negatief gepraat, alles opsommen wat niet mooi of goed genoeg is aan je lijf of leven.

Maar... Wat vind jij nu wél mooi aan jezelf? Je haar? Tanden? Benen of lijf? En op welke eigenschap ben jij nu héél trots? Op het feit dat
je zo zorgzaam bent, of juist heel sterk en bemoedigend? :) Ik klaag bijvoorbeeld ook over dat ik moet afvallen, maar ik ben dan wel weer
blij met mijn lange benen, mijn zorgzaamheid en het feit dat ik nu eindelijk de 'drive' heb gevonden om door te zetten, al is het soms nog
moeilijk...

Nou, brand los! :)

Anoniem

Re: Ik... Hou van mijzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:58

Mijn ogen en mijn haar. :') En dat ik altijd positief over probeer te komen, hoe zuur het leven soms ook kan zijn.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:59

M'n lange benen, ja dat is wel een pluspuntje. (Wat ook weer een nadeel kan zijn want het ziet er werkelijk niet uit als ik op het C-pony'tje van stal ga zitten)

En ik heb wel mooie ogen en wimpers :j

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:00

Mijn positieve instelling! :D
Weet meestal snel weer door te gaan! :)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:00

Mijn haar, en mijn ogen :) Das eigenlijk het enige waar ik nu tevreden mee ben :)) *probeert positief te denken*

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:01

I am beautiful in my way, cause God makes no mistakes, I am on the right track baby
I WAS BORN THIS WAAAAAAY :D

Red_Savage

Ik ga vooral niet te tevreden zijn met mezelf, dan wordt ik te soft en verdwijnt mijn motivatie om mezelf te verbeteren.
Daar sluit wel weer mooi op aan dat ik wel blij ben met mijn zelfdiscipline en met mijn doorzettingsvermogen. :)

Ik weet ook van mezelf dat ik betrouwbaar ben, en dat mensen bij me terecht kunnen. Op de een of andere manier komen mensen (ook die ik niet eens zo goed ken) al heel snel naar me toe om hun hart te luchten. dat vind ik fijn.
Valkuil daarbij is dat ik vaak anderen op de eerste plaats zet, ten koste van mezelf.

xMercury

Bizzybijtje schreef:
Mijn ogen en mijn haar. :') En dat ik altijd positief over probeer te komen, hoe zuur het leven soms ook kan zijn.

Lol, zat vandaag bij biologie achter jou en inderdaad naar je haar te staren O:)

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:03

Ik vind dit een heel fijn topic om ook eens voorbij te zien komen! Echt een top idee. Al moest ik zeggen dat ik wel even goed na moest denken wat ik mooi aan mezelf vind of een goede eigenschap.
Ik vind dat ik mooie ogen heb (groen) en ben blij met mijn erg lange wimpers. Een goede eigenschap is dat ik erg zorgzaam ben en altijd mijn afspraken na kom.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:04

Goed topic :D!

Ik vind denk ik mijn ogen wel mooi.. verder niets eigenlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:04

xMercury schreef:
Bizzybijtje schreef:

Lol, zat vandaag bij biologie achter jou en inderdaad naar je haar te staren O:)

Mijn doorweekte kapsel _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:05

Mijn positiviteit,humor,zorgzaamheid,doorzettingsvermogen,dat ik altijd voor iemand klaarsta.
Qua uiterlijk ben ik trots op de kuiltjes in mijn wangen als ik lach en mijn armen ( :') )
Ik vind het een superidee voor een topic,het is best goed om na te denken over je goede kanten i.p.v. altijd mijn slechte kanten :j
Ookal is het soms moeilijk
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-11 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

iilovemc

Ik hou vooral van m'n innerlijk en m'n ogen :P

Sentido

Yeeeeah een positief topic, dat had ik nou net nodig! *\o/*

Uiterlijk: ik ben gek op mijn lange benen, platte buik, mooie volle bos blonde haren en ik vind de kleur van mijn ogen erg mooi. Verder zijn er maar weinig dingen die ik niet mooi vind aan mijn uiterlijk.. :')

Innerlijk (veel belangrijker): ik ben blij dat ik met de jaren steeds zelfverzekerder word en sterker in mijn schoenen kom te staan. Ook houd ik van mijn spontaniteit, mijn gekke acties, mijn trouwheid naar mijn vrienden en ik ben heel trots op mezelf om het feit dat ik uiteindelijk toch op de universiteit beland ben! Dus, eigenlijk vind ik mezelf heel erg leuk :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:06

@BizzyBijtje
Nou dan niet :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:08

Mooi topic!!

Ik ben trots op mijn ogen. Ze zijn enorm blauw met een donker randje, ik vind ze helemaal gaaf! Verder ben ik blij met mijn tanden en mijn lichaam (ben 40 kilo kwijt en vind mezelf nu heel mooi <3 ).

Qua innerlijk ben ik er trots op dat ik enorm lief en zorgzaam ben, dat ik goed kan luisteren en dat ik altijd voor mensen klaarsta. Ook geef ik niet gauw op en krijg ik een steeds positievere instelling. Ik heb een heftig jaar achter de rug maar ik ben er nog en het gaat steeds maar beter met me!

Ik hou meer en meer en meer van mezelf en dat is zeker anders geweest!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:08

uiterlijk = Mijn haar :j
Eigenschappen = Geduld :j , zorgzaamheid, positiviteit, betrouwbaarheid en ben altijd het luisterende oor :j Je kan altijd bij me terecht en zal nooit klagen :j

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:09

Mijn lengte en gewicht.
Ik heb ooit eens kleding laten maken en het bleek dat ik precies de maten had van de paspop :')
Zelfs de lengte van m'n armen en benen klopte ook met de paspop.
Dus daarom kan ik altijd makkelijk kleding kopen, het past meestal snel.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:11

Super dit topic!

Ik ben trots op het feit dat ik mijn leven, na veel ellende, zelf - zonder professionele hulp - weer op de rails heb kunnen zetten en dat het beter gaat dan ooit! En dat ik eindelijk ook eens positief naar mezelf kan kijken in de spiegel. Gezonde kritiek mag, maar het is geen obsessie meer. ;)

Deze is voor ons!!! :*

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:11

Mn ogen, tanden, haar, tegenwoordig mn nagels ook en (dit klinkt vast raar.. :') ) m'n borsten ben ik bijzonder tevreden over! :D

Ik mag wel een paar kilo's kwijt, maar ik ben niet ontevreden ofzo! Vind t wel prima wie ik ben en hoe ik eruit zie! En net als Lente is dat ook bij mij heeeeeel anders geweest.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 22:13

Oh wat een fijne reactie zeg! +:)+ En dat er ook mensen zijn die zichzelf zo mooi hebben weten op te knappen en nu gek op zichzelf
zijn, dát is toch wel helemaal super.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:14

Mijn ogen, mijn inlevingsvermogen en mijn vermogen tot zelfreflectie, ook als ik zelf daardoor iets minder leuk blijk te zijn dan ik zou willen ;)

Oh ja en m'n vechtlust wanneer het even een periode tegenzit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:15

xMercury schreef:
@BizzyBijtje
Nou dan niet :o?

_O- Danku!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:20

Mooi topic Eva!

Heel krachtig geschreven, heel herkenbaar.

Ik hou van mezelf, om wie ik ben. Ik heb fouten gemaakt in het leven, maar die fouten hebben me wel gemaakt, tot de persoon wie ik nu ben. Trots op de kracht, die me laat vechten als ik moet vechten. Als ik ergens voor ga, dan lukt het! Hoe lang het ook duurt. Niemand kan mij overtuigen, dat ik iets niet kan bereiken, als ik het wel wil (en er voor ga).

Ik ben trots op mijn leven, hoe alles nu is. Op mijn haar, m'n positieve instelling (die ik soms weleens dreig te verliezen), op m'n vrienden en m'n beestjes.
Gister zat ik op Athos, en wat ik toen voelde, is de pure vriendschap van ons twee.
Ik ben trots op alles wat ik wél heb!
Het harde werken (aan mezelf) word altijd beloond.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:25

Ik ben trots op mijn nagels, en ik begin ook steeds meer van mijn sproetjes te houden. (Dat ik dat ooit zou zeggen haha) Verder ben ik er trots op dat ik heel zorgzaam ben naar beestjes.