Tijd voor veranderingen in 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Tijd voor veranderingen in 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 20:50

Ik zal het proberen kort te houden. :')

Na de Mavo heb ik een poging gewaagd om de opleiding onderwijsassistente te doen maar ik ben daar na driekwart jaar mee gestopt. Toen ben ik als data typiste gaan werken bij het bedrijf waar mijn vader ook werkte. Daar heb ik iets meer dan een jaar gewerkt en ben toen bij de Hema begonnen. Daar heb ik 8 jaar met eigenlijk best wel veel plezier gewerkt. Toen vroeg ik voor de grap een een collega of er geen vacature was bij haar moeder. Die had een schoonmaakbedrijf. Bleek idd dat er een plekje vrij was. De Hema was leuk maar ik zat er al zo lang en omdat ik bang was daar vast te roesten ben ik toch bij het schoonmaakbedrijf begonnen. Gewoon omdat ik wat anders wilde. Achteraf had ik het nooit moeten doen maar het heeft geen zin meer om er op die manier over te praten. Ik ben toen ook verhuisd en dus had ik een nieuw huisje in een nieuwe plaats en een nieuwe baan.

In het begin vond ik het echt wel leuk want ik had leuke collega's. Helaas heeft de crisis ook de schoonmaakbranche geraakt en gaan bedrijven bezuinigen en dan is het eerste wat eruit gaat de schoonmaak. Zodoende heb ik minder uren gekregen die moeilijk op te vullen zijn. Ik was en ben nog steeds blij met mijn huisje maar ik baal heel erg van mijn werk. Toen een collega en vriendin (en tevens dochter van mijn bazin) ging stoppen werd het voor mij al anders. Ik moest vaker alleen naar een pand en dat vond ik eigenlijk helemaal niet leuk. Natuurlijk begrijp ik dat het op dat moment niet anders kon maar ik werd alleen maar ongelukkiger.

Ik wist dat er nog meer uren gingen wegvallen en ben op zoek gegaan naar een andere baan. Maar zonder diploma's is het gewoon heel moeilijk en mijn leeftijd werkt ook niet in mijn voordeel. Dus ik werd overal afgewezen of ik kreeg niet eens een reactie. Ik had het gevoel dat ik gewoon niet meer uit die sleur ging komen. Natuurlijk heb ik leuke vriendinnen, af en toe meetings, leuke paardjes gehad om bij te rijden en juryklusjes maar als je je werk (wat je het grootste deel van je leven doet) niet leuk meer vind dan ben je toch niet echt gelukkig. :n

De relatie tussen mij en mijn vader en stiefmoeder is niet zoals je het zou willen. Ze helpen mij met het beheren van mijn geld omdat het ooit eens bijna misging. Ik heb op tijd aan de bel getrokken en nooit in de schulden gezeten. Maar de band tussen mij en mijn vader is nooit echt hecht geweest en dat zorgt regelmatig voor moeilijke situaties. Hoe vaak ik wel niet met zweet in mijn handen zat omdat ik een Skype afspraak met ze had. Want ik deed het nooit goed. Tel. rek was te hoog, ik had dit niet verteld, dát niet verteld en het was nooit goed. Ik deed nooit wat goed. En ik moet zeggen dat dat niet motiverend was. Ik voelde mij ellendig en niets waard want ik kon toch nooit iets goed doen. Ik wist ook niet hoe ik dat moest veranderen, ik zag geen positieve toekomst, alleen maar negatief. Dus ik bleef in die sleur hangen.

Ik heb al jaren geen contact meer met de familie van mijn moeders kant. Het contact tussen mij en mijn oom (broer van mijn moeder) en tante is sinds 8 jaar verwaterd. Zie [LZP] Familie na +/- 8 jaar weer zien! Afgelopen juni heb ik gekeken of mijn nichtjes op Hyves zaten en dat zaten ze. Dus toegevoegd en wat gepraat. Uiteindelijk heen en weer gemaild met mijn oom en later op FB met mijn tante gekletst. We wilden elkaar graag weer zien dus een afspraak gemaakt. Vorig weekend was het dus zover. Hoe het is gegaan is te lezen in de link van net.

Maar in het kort :+ mijn oom en tante vinden het vreselijk dat ik leef op de manier waarop ik leef. Ze zagen dat ik niet gelukkig was en willen mij helpen iets van mijn leven te maken. Een opleiding zodat ik daarna een baan kan vinden die ik leuk vind, waar ik met plezier heen ga en die ook nog wat oplevert. Dus ik ben afgelopen week bezig geweest met het uitzoeken van het één en ander. Niet alleen met die opleiding maar er zijn meer dingen die aangepakt moeten worden. Spaarrekening, eigen geld in beheer, weer naar de tandarts, zorgverzekering aanpassen etc. En ik moet zeggen dat ik dat best leuk vind. :j

Maar ik had mijn vader en stiefmoeder nog niets over dit alles verteld. Had alleen op FB gezet dat 2012 dankzij mijn oom en tante een anders jaar zou worden. Kreeg een mail van ze dat ze graag uitleg willen hebben over wat ik op FB heb gezet. Ik zat daar heel erg mee en heb hem doorgestuurd aan mijn tante. Mijn oom belde mij op en zei dat hij mijn vader wel wilde bellen om te vertellen waar we mee bezig waren. Ik wist dat ik het op dat moment zelf niet kon, ik was al veel te emotioneel aan de telefoon met mijn oom. Dus afgesproken dat hij mijn vader zou bellen en zou laten weten hoe het was gegaan. Hij belde later terug en zei dat mijn vader heel verbaasd was dat hij belde. Logisch na ongeveer 8 jaar. Maar dat hij en mijn stiefmoeder er zeker voor open staan om mij te helpen.

Volgende week zondag gaan we met zijn 5en om de tafel zitten in Duitsland. Daar woont mijn vader namelijk. Ik rij dan naar mijn oom en tante en dan met hun mee naar mijn vader. Dan gaan we mijn situatie bespreken en kijken hoe we mijn leven weer wat kleur kunnen geven. Heel positief dus allemaal want ik wil ook echt het roer omgooien. Maar ik ben ook heel nerveus voor volgende week...zij hebben elkaar natuurlijk ook al jaren niet gezien en ik haal allerlei scenario's in mijn hoofd. Weet dat ik dat niet moet doen. :o

Maar ik zie 2012 dus wel positief tegemoet. :j Natuurlijk moet ik bijna alles zelf doen en regelen maar ik heb nu steun, wordt gemotiveerd en dan gaat het allemaal een stuk makkelijker. Mijn oom en tante hebben van de week gezegd dat ze trots waren op mij en ik heb daar echt een tijd om moeten huilen. Dit was voor het eerst in jaren dat iemand dat tegen mij gezegd had.

Ik zag als een berg op tegen 2012 maar nu niet meer. :) 2012 word voor mij een nieuw begin en ik hoop dat de band tussen mij en mijn vader ook een stuk beter gaat worden.

Bedankt voor het lezen van dit mega lange verhaal. :')
(spelfouten voorbehouden :+ )

Bagheera_206

Re: Tijd voor veranderingen in 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:03

Goed bezig Marlies! Hoop ook dat je alles weer snel op de rit kunt krijgen en kunt gaan voor een opleiding wat je leuk vindt en waar je wat aan hebt of gewoon wel die andere leuke baan zult krijgen! ;)

+1 Team Bella! ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 21:05

Thanks Richard. Ik ga er ook echt mijn best voor doen maar het is zo fijn als er mensen achter je staan en je motiveren en helpen. :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:07

Precies! Jij komt er ook wel hoor! :(:)

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:10

Wat goed van je dat je het zo aangepakt hebt. Ik hoop dan ook van harte dat 2012 jou hele mooie dingen gaat brengen..
Veel succes al vast en het is een heerlijk gevoel als je weet dat mensen achter je staan..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:12

Bella, ik ben NOU al trots op je!
Ben benieuwd welke verhalen je me allemaal gaat vertellen over hoe het met je gaat, als je in mei in Leusden komt kijken bij de TD'en! +:)+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 21:13

Haha!! Ik hoop idd dat ik allemaal leuke dingen kan vertellen Michelle. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:15

Bella, ik ben gewoon onwijs waanzinnig super trots op je!!! En ik kan niet wachten om je te zien opbloeien. Als er íemand is die dit verdient ben jij het :+:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 21:15

Lief van je Len. :* Over een jaartje gaan we samen onze overwinningen vieren toch? :))

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:24

Super Marlies!!! Heb je al een ideetje wat je zou willen doen en zo ja, waar je dat zou willen doen? :) Ontzettend goed dat je deze stap gaat nemen, ik ben ook trtots op je! :j

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:26

Marlies, je kunt het! Zet 'm op!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 21:28

j0j0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:36

Wat goed van je zeg! Klinkt heel positief allemaal. Fijn dat je familie je graag wil helpen. Komt vast goed als jullie met zn allen om de tafel gaan. Ze staan er tenslotte allemaal voor open!
Als ik het zo hoor, wordt 2012 helemaal jouw jaar! +:)+

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:37

Dapper van je! Het valt niet mee om het roer om te gooien, maar je bent al heel goed op weg en grijpt de kansen die je aangeboden worden, super!

Ik wens je heel veel geluk in 2012 en verder!

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:00

Dapper van je!! En ik kan je zeggen dat ik ook trots op je ben door de stappen die je nu al gezet hebt (ook al ken ik je niet!). Ik wens je heel veel succes en al het geluk in 2012!!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 22:01

Wat fijn om al die positieve reacties te lezen! Thanks! :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:04

Bellatrix, hartstikke fijn dat je met zo'n goed gevoel 2012 tegemoet gaat, ik gun het je echt van harte!
Je zult zien, het komt vast helemaal goed, ga d'r voor! :j

Ik vind trouwens dat je je verhaal heel goed en duidelijk hebt neergezet, knap dat je dat zo kan, zeker omdat het zeker niet gemakkelijk is om gevoelens onder woorden te brengen! +:)+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 22:05

Ik heb er nog niet alles ingezet hoor. :') Heb veel gevoelens eruit gelaten en nog wat dingen maar anders wordt het zoveel allemaal. Sommige dingen zijn eigenlijk uitgebreider maar dan wordt het te langdradig. Duidelijker dan dit kon ik het niet maken. :+

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:15

Ach Marlies, ik heb je maar twee keer ontmoet... maar ik ken je als een ontzettend aardige, spontane leuke meid, en je helpt zo vaak anderen hier op het forum met een lief berichtje of hart onder de riem. Ik hoop dat 2012 jou alles gaat brengen wat je wil! :)

Het klinkt ook allemaal hartstikke spannend, met zulke concrete plannen om dingen te gaan veranderen. Ontzettend fijn dat je oom en je tante je hierin kunnen en willen steunen. Ik kan me helemaal voorstellen dat het dan nog steeds eng is, maar het voelt toch een heel stuk veiliger en geborgener aan als je weet dat je familie je daar bij steunt. Het is superbelangrijk om goede vrienden te hebben die je steunen, maar familie is toch een bijzondere band, dus ik kan me heel goed voorstellen wat een verschil het voor je maakt dat je oom en tante je nu willen helpen en steunen. Ik hoop dat dat ook de band met je vader beter maakt dat gaat wellicht een stuk beter met je oom en tante erbij. :)

Je werk hoeft niet je leven te zijn, maar je moet inderdaad niet met tegenzin naar je werk gaan. Het lijkt me een heel goed idee om weer met een opleiding te gaan beginnen, met een papiertje op zak heb je heel veel meer mogelijkheden, en kun je vast veel makkelijker een baan vinden waar je in elk geval voldoening uit kunt halen. :j

Doe het rustig aan, het roer hoeft niet in een keer direct 180 graden om. Besef ook dat het waarschijnlijk hard werken is en dat dit soort dingen flink wat tijd kosten. Maar het zal een heerlijk gevoel zijn om er, stap voor stap, aan te werken! Alle goeds, het is je echt gegund! :*
Laatst bijgewerkt door Elanor op 04-12-11 22:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 22:18

Wat weet je het ook weer mooi te verwoorden Fleur. :j En ik vind je eerste alinea erg lief. :*

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:19

Super Marlies! Heel erg fijn om te horen en wat verschrikkelijk lief van je oom en tante. Ben benieuwd hoe dit voor je uit gaat pakken, want ik gun het je van harte. Als iemand een nieuwe start verdient ben jij het wel. :j

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:21

Super Bella, hoop dat er een mooi 2012 voor je aan gaat komen :)
Succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:07

Bellatrix schreef:
Lief van je Len. :* Over een jaartje gaan we samen onze overwinningen vieren toch? :))

Echt wel! Minstens samen uit eten! :D

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:27

Ik weet dat je het kan Marlies :j Ook ik ben trots op je en in februari gaan we vieren dat je aan je opleiding bent begonnen! En dan 2 jaar later dat je je diploma hebt! :(:)
Succes het weekend en als er iets is kan je me altijd bellen <3

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:21

Marlies ik ben zo blij voor je!!
Ben echt super trots op je dat je de stap nu eindelijk gaat zetten!! Met het zetje in de rug moet het lukken!! Je gaat er komen *\o/*