vanmorgen, net als de afgelopen weken, om 6 uur opgestaan voor mijn stage. om 07.25 stond ik op utrecht centraal en zoals gewoonlijk trok ik een sprint naar mijn volgende trein...maar die was er niet.

even de dienstregeling nagelezen en gezien dat er over 2 minuten nog een trein zou gaan van een ander spoor, met een rotgang de trap op gerend. volledig per toeval kijk ik op het bord... en ja hoor! alle treinen naar bunnik zijn geschrapt! er werd nog iets omgeroepen wat ik maar half kon verstaan, maar ik hoorde wel dat ze niet verwachtten dat het voor 13u opgelost zou zijn. tja, dan ben ik al weer een uur thuis

dus heel vriendelijk naar de infobalie, hoe moest ik naar bunnik?
ik kreeg een heel onvriendelijke ongeinteresseerde man die me een beetje nors naar de bussen stuurde.
bij de bussen vraag ik het nog een keer aan zo'n connexion vent, die vindt het blijkbaar maar vervelend en stuurt me naar een willekeurige bus "probeer het eens bij die daar ofzo"

ik begon me al een beetje te ergeren toen de treinen geschrapt waren, maar ik vond het nu eigenlijk niet leuk meer.
eenmaal bij de bus waar ik heen gestuurd was, bleek die natuurlijk heel ergens anders heen te gaan.

uiteindelijk zag ik een hele grote groep mensen staan bij een streekbus, ik ben er op goed geluk heen gelopen en ja hoor, deze moest ik hebben.
natuurlijk moesten er ineens veel meer mensen in dan er normaal in gingen, dus dat was een beetje proppen, maar ik vond dat we dat toch allemaal heel netjes oplosten met elkaar. zeker op de vroege ochtend

afijn, bus begint te rijden en twee haltes later moet er een oud vrouwtje uit, net op het moment dat de achterdeuren dicht klappen, duwt een man zich langs haar ( nouja, man man, beetje jonge kerel nog) en glipt, zonder in te checken, naar binnen.
dat werkte al best op m'n zenuwen, maar ik dacht laat maar, hij is nu toch binnen.
maar op dat moment doet de buschauffeur iets, waardoor ik meteen van mijn ochtenhumeur af was

hij zet dat intercom/speaker geval aan en roept die kerel naar voren
"zeg, jongeman die net is ingestapt, kom eens naar voren..."
die jongen loopt naar voren, met zo'n kop van "wie maakt me wat"

hij gaat nogal arrogant bij de chauffeur staan, waarop de chauffeur zegt ( met de intercom nog aan!!!)
"je kan niet zomaar achter naar binnen hè? ik kruip ook niet zomaar bij jou van achter naar binnen "

de hele bus kon het horen, ik ben er van overtuigd dat de buschauffeur het met opzet heeft gedaan. die kerel heeft de rest van de rit zich koest gehouden en mij kon je opvegen!

dus buschauffeur: dankuwel!