Seizoenswerk in het buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Seizoenswerk in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 01:01

Aangezien ik 6 december naar Oostenrijk vertrek om daar het winterseizoen te werken, ben ik wel benieuwd naar ervaringen van bokkers :D Zijn er mensen die wel eens een tijdje ergens gewerkt hebben in het buitenland, of mensen die binnenkort gaan/ nu bezig zijn? Lijkt me leuk om wat ervaringen te horen, of voorpret te delen!

Anoniem

Re: Seizoenswerk in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:02

ik lees even mee :P heb van het zomer even in frankrijk gewerkt , maar werdt er harstikke uitgebuit.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 01:09

Ah vervelend, als wat werkte je in Frankrijk? Mijn eerste gok is animatie, omdat je daar altijd uitgebuit wordt, maar ik roep maar wat natuurlijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:18

nee bij nederlandstalige mensen op een boerderij met camping , eerste keer buitenland :P maar wow wil graag terug naar de dordogne helaas niemand om mee te nemen , was 7 dagen werken van 8 uur s'ochtends tot 7 uur s'avonds. en ze hadden ook ene steek(je) los :=

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:21

Nou, geen seizoenswerk. maar ik heb 3 maanden in parijs gewerkt als au-pair, was eigenlijk een jaar de bedoeling, toen 4 maanden als au-pair in londen, toen ben ik daarna gewoon in londen gaan werken heb er uiteindelijk anderhalf jaar gewoont. Wil komende zomer erg graag in Schotland op een boerderij gaan werken :j
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 28-11-11 01:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 01:21

@takkie_muis
Maar hadden ze je dat niet vooraf verteld en had je geen contract om op terug te vallen? In ieder geval goed dat je vertrokken bent, want dat is echt uitbuiting. Kreeg je tenminste een beetje fatsoenlijk betaald? Ik ga hier: http://mein-edelweiss.at/de/ werken, 6 dagen per week van 15.00 tot ongeveer 24.00 uur.
Laatst bijgewerkt door Eleandra op 28-11-11 01:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 01:23

Van jou heb ik volgens mij wel eens wat gelezen Maartje 1990! :D
Maar ehm, je hebt in parijs gewerkt als parijs? :Y) Zal wel als au-pair geweest zijn denk ik? Wel echt superleuk dat het zo goed beviel in Londen en dat het zo uitpakte dat je er een hele tijd gewoond hebt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:26

*kuch* ja ik geloof dat ik een beetje moe word :+

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 01:27

Haha ja het is al kinderbedtijd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:30

Eleandra schreef:
@takkie_muis
Maar hadden ze je dat niet vooraf verteld en had je geen contract om op terug te vallen? In ieder geval goed dat je vertrokken bent, want dat is echt uitbuiting. Kreeg je tenminste een beetje fatsoenlijk betaald? Ik ga hier: http://mein-edelweiss.at/de/ werken, 6 dagen per week van 15.00 tot ongeveer 24.00 uur.

nope , was allemaal anders geregeld . hij had me na een week al bijna op de trein gezet met geen cent op zak , ook ging hij geregeld tegen me tekeer. gelukkig reed 1 terug naar nederland ivm een rechtzaak tegen deze eigenaar :)

en het ergste het was zowat vrijwillig , geloof dat ik alleen kost en inwoning had (in een caravan) en mocht zijn internet en telefoon gebruiken.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 01:33

Hmm gezellig :\ Nouja ik ben wel ingedekt door een contract en alles, dus heb er vertrouwen in :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:37

via welke organisatie ga jij?

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 01:41

Ik ga niet (nooit eigenlijk) met een organisatie, gewoon gesolliciteerd bij het bedrijf.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:43

er zijn altijd regels waar een bedrijf oid zich aan moet houden. Maar dan moet je kijken naar wat de regels van het land zijn. Al ga ik er vanuit dat ze in landen zoals frankrijk/duitsland/oostenrijk allemaal redelijk over eenkomen met de nederlandse.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 09:53

BEU -> STW
Dit topic is meer gericht op werken in het buitenland dan op 'er op uit'.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:47

Jup, ik werk ook 's winters in een kroeg in Oostenrijk. :j
Niet via een organisatie, maar gewoon zelf gesolliciteerd.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 15:00

Leuk, hetzelfde als ik dus :j Maar eerder al gedaan dus? Is het iets jaarlijks voor jou?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:03

Dit wordt mijn 3e jaar :j

Ik ga eigenlijk elk jaar terug naar hetzelfde gebied, en kan daar in 2 kroegen en in een restaurant werken.
Dus ik heb werk genoeg haha. Hoogseizoen is vaak in de kroeg, in na- en zomerseizoen werk ik het restaurant.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 15:07

Leuk :D Hoe ben je eraan gekomen en waar werk je? En hoe kan het dat je er de tijd voor hebt? En als ik teveel vraag dan antwoord je maar gewoon niet hoor :')

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:12

Ik werk bij de Schneemuglbar (iglo op de piste), ik werk bij de Eisbar (http://www.eisbar.at, dit jaar overigens niet) en ik werk bij restaurant Kupferstub'n (http://www.kupferstube.at) . :)
Allen in Kirchberg!

Ik ben er aan gekomen doordat ik al ongeveer mijn hele leven in Kirchberg kom. Mijn opa en oma zijn officieel inwoners van Kirchberg.
Omdat ze bij de Schneemuglbar mensen tekort hadden heb ik een paar dagen geholpen. Toen mocht ik terugkomen :Y)
Eisbar heb ik zelf gesolliciteerd, maar daar werd ik eigenlijk meteen aangenomen omdat ik al bij de Schneemuglbar werkte.
En Kupferstub'n ben ik gevraagd. Redelijk hoogstaand restaurant, de eigenaresse kende me al, en kwam regelmatig in de Schneemuglbar. Daar zag ze dat ik aardig kon sjouwen haha.

Ik heb er tijd voor omdat ik voornamelijk in de vakanties ga + nog 1 of 2 weken extra.
Ik zit er dus de hele vakantie periode en nog 2 weken erna (kerst t/m ongeveer 22 Januari), dus dat is toch bijna een maand.

Omdat wij een appartement hebben, krijg ik meer betaald (geen k/i), dus ik verdien ook daadwerkelijk iets. Dat is wel fijn haha :D

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 15:45

Haha ziet er gezellig uit :D Ik was nog best verbaasd over wat ik betaald krijg naast kost en inwoning, kan ik een leuk spaarcentje opsparen in de tijd dat ik er ben!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:40

Dat is wel fijn!
Maar ga je veel uit? En krijg je alleen de avondmaaltijd, of krijg je gewoon alles vergoed?

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:03

Ik heb er over nagedacht om in het winterseizoen skiles te gaan geven in Oostenrijk oid. Maar aangezien je daar zo weinig aan overhoudt heb ik besloten toch in Nederland te blijven en gewoon te blijven werken... Ga natuurlijk wel op skivakantie ;).

Kennis van mn vriend heeft vroeger skiles gegeven in Oostenrijk (Kirchberg) en vond het wel heel leuk om te doen, lange werkdagen en tja alleen betaald weinig... Vooral toen hij uit het huis is gegaan van de skischool aangezien dat een ranzige bende was, kwamen dus ook wat extra kosten bij voor de woning.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:30

Hier ook 1! Gewerkt als skilerares.
BSensation; het klopt dat je er financieel praktisch niets aan over houdt maar man wat een leuke tijd was dat :D
In welk plaatsje ga je werken achter de bar TS?

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:12

Ik heb 2 jaar geleden stage gelopen in een Oostenrijks hotel tijdens het zomerseizoen, dit jaar 7 maanden voor stage in Duitsland gewerkt (geen seizoenswerk), en deze donderdag vertrek ik weer naar Oostenrijk toe om daar te gaan werken (wel op een andere plaats dan waar ik stage heb gelopen). Heb er ontzettend veel zin in, maar spannend is het natuurlijk ook allemaal!