Hoogte/diepte punten en goeie voornemens voor 2012 !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Hoogte/diepte punten en goeie voornemens voor 2012 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 22:43

Was het een jaar om heel snel te vergeten? Een jaar om in je geheugen vast te houden of een jaar om tot bezinning te komen en gelukkig te zijn met wat je hebt? Het eind van het jaar komt weer in zicht,Zo begon vorig jaar lekker fris en koud en zijn we alweer op pad naar een hopelijk heldere jaarwisseling! Vol goede voornemens en mooie doelen.

om maar ff vroeg erbij te zijn en alvast goede doelen te stellen. Wat zijn jou hoogte en diepte punten van dit jaar en wat zijn jou goede voornemens voor volgend jaar ? *\o/*

Voor mij persoonlijk was het een jaar van bezinning. Van eindelijk rustig aan doen na een hele lange tijd altijd gedreven maar door gaan en door gaan. Een tijd van kijken op welk bezit je hebt. Materiealistisch en in je hart. Want in je hart heb je heel veel. Dat is belangrijk ben ik inmiddels echt achter. De dons veertjes zijn ver weg en het is tijd voor de echte wereld ! :+

hoogtepunten:
gezond/gelukkig en blij geweest.
Gestopt met roken
eindelijk afstand kunnen nemen van iemand waar ik al heel lang close mee was terwijl hij geen goede bedoelingen had.

Dieptepunten:
stage op school, wat een drama

Goede voornemens :
studie afronden in 2012
verhuizen naar een echt huis
een goeie /leuke baan vinden
weer verder gezond gelukkig en blij zijn.

Deel je mooie jaar/ jaar met dieptepunten met de rest van bokt.nl en natuurlijk wens ik iedereen het beste toe !

Christiene

Re: Hoogte/diepte punten en goeie voornemens voor 2012 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:46

top jaar voor mij heleboel dromen na gejaagd o.a. parachute springen dat soort dingen..
met iemand anders na de stad van onze favoriete tv serie afgereisd.. gewoon genieten..

geen goede voornemens ik leef bij de dag. en ga meer uitdagingen zoeken..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:55

Jeetje. Da's een goeie vraag. Moet zeggen dat ik me weinig échte bijzondere dingen kan bedenken. Wel heb ik een lijst bijgehouden met het meest psitieve/leuke van iedere dag, dus wel leuke dingen, maar bijzonder? Hoogtepunt is dan wel mijn stage geweest, maar dat was in 50 van de 52 weken, loop er inmiddels al een jaar namelijk :P
Daarentegen ook niet echte dieptepunten, da's altijd mooi natuurlijk :D

Voor volgend jaar hoop ik de goede keus te maken die gaat bepalen hoe mijn leven eruit ziet voor minimaal de komende 2 jaar, en wellicht de rest van m'n leven :) En net zo'n heerlijk fijn jaar te hebben met mijn vrienden en vriendinnen als dit jaar *D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:33

2011 was een goed jaar. :)

Hoogtepunt was de geboorte van onze dochter!

Dieptepunten; Zwangerschapsvergiftiging en dus geen bevalling zoals ik verwacht/gehoopt had.
En de verkoop van mijn paardje ;(

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:39

Eind 2010 schreef ik dit:
Destino schreef:
Veel sparen en met mijn vriendje naar een huisje gaan kijken.
En daarvoor dus zeker wel een aantal leuke dingen laten, maar dat is wel voor een goed doel :D .
Verder nog geen goede voornemens gemaakt..

Inmiddels wonen we vandaag precies een maand samen! :+: :D

2011 was een heel goed jaar voor mij. :)
Een nieuw verzorgpaardje gevonden!
Ik heb mijn PDL diploma gehaald, geheel een andere richting dan mijn HBO opleiding hiervoor. In maart zijn mijn vriend en ik voor een huis gaan kijken, dat hebben we in diezelfde maand ook gekocht. In juni kregen we de sleutel en hebben we ruim 4 maanden veel geklust. Sinds 7 oktober wonen we samen! :D
Ik heb ook nog een nieuwe baan gezocht & gevonden, dichterbij huis, beter salaris en meer uitdaging! Heb het er erg naar m'n zin! :D

2012 wordt volgens mij ook een mooi jaar, ik hoop de buitenkant van ons huis onder handen te nemen en een mooie tuin aan te laten leggen. Ook gaan we op vakantie naar NY en Aruba :D
Verder hoop ik gelukkig te blijven met mijn lieve vriend :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:51

Het is een jaar geweest waarin ik door een heel diep dal ben gegaan, maar ik ben uit dat dal geklommen en heb ook een heel leuk jaar gehad!

Hoogtepunten:
- Mezelf hervonden
- Vertrouwen met Nuut hervonden
- Diploma gehaald

Dieptepunten:
- Door een diep dal gegaan

Goede voornemens :
- Onwijs genieten van Nuut en mijn laatste jaar als student
- Niet als een gek mijn scriptie schrijven maar de tijd nemen
- Mezelf de tijd geven om te kijken naar de toekomst en een leuke baan te vinden
- Met Nuut promoveren
- Genieten van de feestjes van het leven

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:59

2011 was voor mij een prima jaar :)

Hoogtepunten:
MBO niveau 4 studie in 1 jaar afgerond
Begonnen aan een nieuwe studie
Ik ga over 2 weken werken waar ik graag wil werken
Goldy is M2 met winstpunten
Hele leuke zomervakantie gehad

Dieptepunten:
Mijn gezondheid is niet altijd even goed

Voornemens:
Mijn propedeuse weer in 1x halen (Heb ik al een keer eerder gedaan)
Een Z-Dressuurhaflinger (Goldy naar het Z)
Weer een heel leuk, feestelijk, en pleziervol jaar :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:07

2011 was net als 2010 een poedersuiker jaar. 2012 schijnt niet anders te beginnen al slecht.

Hoogtepunten: heb ik niet gehad dit jaar diepte punten des te meer.

goede voornemen's: had ik in 2010 nl een baan vinden, in 2011 was deze voornemen er nog steeds en 2012....ik durf geen voornemens meer te nemen...zie wel hoe het loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:00

2011 was een jaar waarvan ik van meerdere fouten (hard) heb geleerd , het jaar dat ik stopte met school ,en een klasgenoot op 22 jarige leeftijd overleed. heb nog steeds spijt dat ik niet naar zijn begrafenis ben geweest , het jaar dat ik Nynke heb gered (konijn) en Dobby gelukkig heb gemaakt met een nieuwe vriendin. het jaar dat ik weer tante werdt en ik vele poedersuiker momenten heb gehad.

voor 2012 wil ik werk , een huisje. lekker op mezelf , en afvallen. ook zou ik graag naar het buitenland willen , gewoon alle zorgen van me af en de wereld ontdekken.
ook wordt ik weer (ongewenst?) tante , en ga ik meer fietsen en zwemmen.

hopelijk gebeuren er geen klote dingen en wordt het een super jaar :)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:04

Vorig jaar riepen wij heel hard: 2011 wordt ons jaar.
Net samen een huisje gekocht, ik net een halfjaar aan het werk, het leek ons voor de wind te gaan...

Helaas overleed in maart mijn schoonmoeder volkomen onverwacht en dat heeft toch zeker een stempel op 2011 gedrukt ;( Ook ligt mijn vader nu in het ziekenhuis met hartproblemen en weten we niet of er een pittige operatie aan gaat komen...

Toch kan ik ook zeggen dat 2011 me weer heeft gevormd als mens.
Ik probeer uit alles wat gebeurt een les te halen en ben blij dat ik ook heb kunnen genieten van mooie dingen, want die zijn ook gebeurd :j

Neemt niet weg dat ik dit jaar het liefst lekker achter me laat en 2012 ons vooral veel rust en gezondheid gaat brengen, voor iedereen om ons heen ook :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:06

2011 was niet echt m'n jaar. Al in januari presteerde ik het om flink van een paard te vallen. Dat had als gevolg:
maand ziekenhuis, 2 operaties ,4 maanden school missen, Leuke excursies, 2 stedenreizen, wintersport en herfstvakantie missen, blijven zitten, Nog een operatie en 9 maanden niet rijden

Dus ja, ik ben blij dat 2012 er bijna is. Want dat betekend voor mij; geen operaties meer, eindelijk weer paardrijden, weer hele dagen naar school kunnen, autorijlessen, slagen, naar het buitenland voor een half jaar en naar New York.

2012 here I come *\o/*
Laatst bijgewerkt door Marit op 14-11-11 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:06

Diepste punt:
Overlijden van mn paardje Stafanja

Andere diepte punten:
Verkoop van mn paard Passage
Helaas veel ziek geweest dit jaar
Dat mijn maagband uiteindelijk toch niet geholpen heeft

Hoogte punten:
Was toch wel de koop van Stafanja (die dus overleden is)
Nu de koop van mn nieuwe paardje Mona
2 maal tante geworden

Verder weet ik het niet meer, ik heb namelijk best wel last van mn geheugen...

Voornemens:
Genieten van het leven. Van alle kleine dingen en vooral van mn nieuwe paardje, want het kan zomaar over zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:09

2011 was een van de mooiste jaren van mijn leven.
Ik ben bij mijn lief gaan wonen in brabant, ik heb lieve nieuwe vriendinnen ontmoet.
[***] is op een geweldige stal komen te staan, [***] is na 4 jaar weer bij mij terug gekomen, ik maak iedere week bosritjes en wandelingen en mijn lief zei heel erg JA! toen ik hem ten huwelijk vroeg. :):) :#
Er waren eigenlijk geen dieptepunten.

2012 word gewoon net zo mooi, met onze trouwdag in augustus en zoektocht naar een mooi nieuw huis :+:

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:47

2011 was voor mij een jaar met een heel erg dubbel gevoel. Heb heel veel leuke dingen gemaakt en zat heel lekker in mijn vel, en zomaar van het 1 op het andere moment gebeurden er dingen waardoor ik in een heel diep dal ben geraakt. Ben er achter gekomen wie mijn echte vrienden zijn, en wie niet. Mensen waarvan ik dacht dat ze er altijd voor me waren lieten me vallen... en vage kenissen bleken hele goede vrienden te zijn die mij er weer bovenop hebben geholpen :).

Ik hoop dat 2012 echt mijn jaar gaat worden :). Ik hoop in Mei mijn diploma paardenhouderij te halen, dan hopelijk snel aan het werk, en als het allemaal meezit heb ik vanaf Mei ook mijn eigen huisje :).

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:24

Hoogtepunten zijn: 3 kledingmaten kleiner *\o/* (van 46/48 naar 42 broeken)
Nieuw bijrijdpaardje op een leuke stal.
Superleuke laatste strandrit op mijn vorige paardje gemaakt, compleet met dierbare foto;s.

Dieptepunt is vooral dat ik mijn bijrijdfjord ben kwijt geraakt na 5 jaar aan een manege ;(
En mijn moeder die een burn out heeft ;(

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:06

Hoogtepunten:

Het halen van mijn rijbewijs
De koop van Chiem
De vooruitgang die ik met hem heb gemaakt afgelopen maanden

Dieptepunten zijn er eigenlijk niet echt..

Heb het 1,5 maand geleden uitgemaakt met mijn ex, maar das eigenlijk goed geweest voor mij in ieder geval..

Voornemens: Gezond en gelukkig blijven! Mijn stage voldoende afronden en overgaan naar het derde jaar van mijn studie. Daarna hoop ik lekker op vakantie te gaan met mijn vriendinnen. En wellicht komt er wel een nieuwe liefde, je weet maar nooit!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:10

Dieptepunt: mijn depressie die me tot het randje van de afgrond bracht...

Hoogtepunt:

- nieuwe job
- uit de depressie geklommen
- huis gekocht
- 40 kilo afgevallen
- meer paardgereden dan de afgelopen 6 jaar :')

Het zou helemaal schitterend zijn mocht ik dit jaar mijn rijbewijs nog halen :j

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:12

Jeetje, het is alweer zover, we moeten er alweer overnadenken.. Dit jaar is wel omgevlogen zeg..

Ik heb mijn voornemens voor dit jaar even opgezocht:

Citaat:
Goede voornemens:
-Goed zadel voor mijn paard vinden gelukt!! hij is kortgeleden bij de zadelpasser binnen gekomen en als ze een keer in de buurt is komt ze hem afleveren
-Keihard mijn best doen om mijn pony zo gezond mogelijk te houden redelijk gelukt, ze is er nog! Helaas is ze nog wel een keer ernstig ziek geweest, maar had ik dat ook redelijk vlot onder controle. Ze is er nog, ze is blij en tevreden, en ik ben gewoon heel dankbaar dat ze nog bij ons is
-Vaker op paard rijden (kwam er niet van wegens drukte) niet gelukt, ik heb begin dit jaar mijn voet gebroken en mijn enkelbanden gescheurd, en daar heb ik nog dagelijks last van, dus mijn eigen paard is welgeteld... 1x bereden dit jaar :') jammer, maar helaas!
-Een goede start maken met het rijden van de paarden van mijn vriend niet helemaal gelukt, wegens belabberd belereden (niet zelf gedaan, ik kan het helemaal niet) gelukkig wel een goede oplossing voor gezocht, en we zien volgend jaar wel weer
-Een nog betere conditie opbouwen en houden niet gelukt, al mag ik niet klagen. door de problemen met mijn voet heb ik heel lang niets kunnen doen, so be it.. :)
-Liever zijn voor mijn vriend gelukt! wat hebben we het fijn samen!!!
-Niet meer piekeren, stressen en teveel nadenken, het komt zoals het komt dit gaat beter!! ik kan beter loslaten!

Ik heb veel geleerd dit jaar, ik ben sterker geworden. Dat vind ik toch wel echt een hoogtepunt. Mijn vriend en ik zijn nog meer naar elkaar toe gegroeid, het gaat echt goed en dat maakt me gelukkig. Mijn paarden en zijn paarden: het zat niet altijd mee, maar ik klaag niet.

Nog een hoogtepunt is dat mijn zus zwanger is, echt heel leuk!! :D Vriend en ik zijn nog lekker een weekendje weg geweest, ik heb net nieuw werk wat ik erg leuk vind.. Ik heb dit jaar echt wel tranen gelaten, maar over het algemeen was dit een prima jaar.

Grootste dieptepunt was wel het breken van mijn voet en scheuren van mijn enkelbanden, en de enorme nasleep daarvan. Wat een ellende..

Goede voornemens voor volgend jaar.. Denk ik nog over na.. :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:19

Hoogtepunten 2011:
- Leuk bijrijdpaardje gevonden, waar ik ontzettend trots op ben.
- Leuke bijbaan gevonden.

Dieptepunten 2011:
- M'n broer.
- Elke dag buikpijn
- Alle onvoldoendes die ik door luiheid heb gehaald
- ex-verzorgpony overleden
- Moeten stoppen met verzorgpaard..

Goede voornemens voor 2012:
- slagen voor mijn havo diploma
- beginnen met rijlessen
- starten in de b dressuur met ponylief
- hopelijk door de toelating komen voor de WDKA, digitale fotografie
- en anders een andere opleiding of iets anders zoeken dat ik niet een jaar thuis zit.
- en vooral de negatieve dingen achter me laten en verder gaan met de positieve dingen, want die zijn er ook. Gelukkig zijn met wat ik wél heb..

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 23:46

wat een mooie berichten allemaal ... niet omdat de boodschap zo geweldig is maar er is over nagedacht wat er word getypt en het zijn stuk voor stuk prachtige voornemens ! zou dit topic naar de 50 a 100 pagina's gaan ? dat ieder van bokt zijn of haar boodschap hier kwijt kan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:59

Hoogtepunten van 2011:
-Dat ik overgestapt ben op western! Dat staat echt ver bovenaan! Ik vind het zo leuk, het past zo goed bij me en sinds ik western rij zit ik echt regelmatig met een spontane big smile, laat staan met rijden!
-Dat ik eindelijk de drempel heb kunnen zetten om te stoppen met drummen, het is gewoon tijd om dat los te laten en ergens voor te gaan wat ik écht leuk vind, western dus.
-Dat ik ben overgegaan naar 4 vwo, en het bijzonder goed doe!
-En dat ik nog steeds gezond ben

Dieptepunten van 2011:
-Dat m'n neefje straatroof gepleegd heeft...

Voornemens 2012:
-Veel lol maken
-Lekker veel paardrijden
-Wordt 16 dus lekker uitgaan met m'n vriendinnen en mensen leren kennen! (en daarbij het voornemen niet dronken te worden)
-Goede cijfers blijven halen
-Gezond blijven

Dat was het wel zo'n beetje :Y)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:34

Ik weet niet hoe ik 2011 moet zien met zijn hoogte - en dieptepunten. Als ik afweeg is het toch wel 50/50

Hoogtepunten:
* slagen in mijn 2e jaar verpleegkunde wat eerst onzeker was
* aan het werk als uitzendkracht erbij

Dieptepunten:
* nog niet afgevallen
* door een heel diep dal gaan
* heel veel over mijn grenzen gaan voor opleiding maar goed, het is het waard :-)

Voornemens voor 2012 want dat wordt MIJN jaar!:
* voorgoed stoppen met roken
* aan mezelf flink werken
* afstuderen als verpleegkunde
* heel leuk werk zoeken en vinden
* +/- 15kg afvallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:26

Hoogtepunten;
Weer gaan rijden
Studiekeuze kunnen maken

Dieptepunten;
De rest van het jaar.

Voornemens;
Geen idee. :')

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:39

Zowel 2010 als 2011 waren voor mij rotjaren. Hopelijk gaat het in 2012 wat beter.. :\

Hoogtepunten 2011
het krijgen van een Boxerpuppy

Dieptepunten 2011
Het laten inslapen van onze Boxer, Macho na bijna 10 jaar mijn beste vriendje te zijn geweest ;(
Het laten inslapen van mijn veulen, Isa (was mijn eerste en voorlopig enige eigen paard, nog geen 2 weken gehad) ;(
De dood van het kindje (3) van een collega van me
Het horen dat het ongeboren kindje van een andere collega niet gezond is
Dat mijn vakantie naar Londen niet doorging ivm ziekte van mijn zusje. Kreeg geen geld terug, weg €200,- :evaw:
Het nog steeds niet weten wat ik met mijn leven (lees: opleiding/baan) wil

Voornemens
Een opleiding of ander werk vinden dat bij me past en dat ik super leuk vind
Een van mijn verzorgpaarden zadelmak maken en zelf inrijden
Na 2 jaar geen vakantie te hebben gehad nu eindelijk lekker op vakantie
Genieten van ons nieuwe Boxertje :+:

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:37

Hoogtepunten 2011
- Dat mijn dochter 1 werd.
- Schilderen van ons huisje, dat nu echt in mijn eigen style is geworden.
& Natuurlijk veél meer, maar dit waren de echte hoogtepunten.

Dieptepunten 2011
- Veel en echt veel teleurstellingen met huizenjacht.

Voornemens.
- Een groter huis vinden in Nunspeet.
- Zwanger worden van een 2e kindje
- Ten huwelijk gevraagd worden :)
- Weer beginnen met paardrijden.