Voor de zoveelste keer gezakt..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

060606

Voor de zoveelste keer gezakt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 12:52

Ik ging als een speer door de eerste lessen heen, wat leerde ik snel en wat ging het goed. Ik zou heel snel mijn rijbewijs halen. Toen werd mijn examen geplant en kreeg ik net voor het examen een oogontsteking aan allebij mijn ogen. Ik kon dus niet meer lessen.. Net voor mijn examen was het zo goed als over, al zag ik wel wazig. Mijn lesgever zei mij gewoon mijn examen te gaan doen. Ik dus op het examen al heel nerveus dat ik al niet eens het nummerbord kon lezen maar dat ging wel, helaas was ik zo erg nerveus geworden dat ik gelijk het eerste straatje van rechts zonder kijken voorbij shoefde.. dat beloofde al weinig goeds en ben ik dus gezakt.

Volgende keer ging met wat meer zelfvertrouwen, ik had het gevoel dat het heel goed ging. Helaas zo goed dat ik zo langs een stopbord reed. Weer gezakt.

Nu is iemand anders die ik ken later dan mij begonnen met autorijlessen en gelijk de eerste keer geslaagd een paar dagen na dat ik voor de laatste keer ben gezakt.

Nou ik ben er helemaal klaar mee dat stomme rijlessen en examen doen.. ook al zijn er mensen die er nog vaker over doen met zakken. Naast dat het leuke bedragen zijn die ik na 30 minuten even weggooi, ben ik gewoon supershaggerijnig dat het mij niet lukt terwijl ik altijd vol zelfvertrouwen in mijn eigen auto rijd ( zonder rijbewijs :o ) en geen enkel probleem en heel ontspannen. Dit mag natuurlijk gewoon niet en ik moet gewoon mijn rijbewijs halen dus wie slaat mij er even doorheen om nog even door te zetten -O- Zoals mijn moeder zegt even 30 minuten goed opletten en dan ben je er doorheen maar ik ben of te nerveus of te blij dat ik denk dat ik het gehaald heb..

Ier

Re: Voor de zoveelste keer gezakt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:54

Als je rijdend zonder rijbewijs gepakt wordt, heb je denk ik een groter probleem.. := Stom dat je dat doet.

Verder kan ik me voorstellen dat het balen is, maar laat je koppie niet zakken hè. Heb je al is geprobeerd om een kalmeringspilletje te gebruiken? Wellicht werkt dat. :) Komt vast goed met je!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:55

Vervelend is dat, en ook zo zonde van het geld! :(:) Ik heb nu 1x examen gedaan, ook gezakt.. Terwijl het bij mij ook altijd goed gaat in de lessen, instructeur had ook verwacht dat ik zeker wel zou slagen.. Ik hoop dat je nu wel gaat slagen, heb je al een nieuwe datum?

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:56

niet de moed opgeven ;) ik heb het pas bij de achtste x gehaald,,

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:59

het gaat niet om 'even 30 minuten opletten', het gaat om de verkeersveiligheid.
k vind het ontzettend onverantwoord om zonder rijbewijs (die je dus ook écht nog niet verdiend hebt) te gaan rijden. je rijdt er niet alleen jezelf mee kapot, ook een ander. (en dan nog niet over de financiele gevolgens gesproken..)

Wél hoop ik dat je de kracht vind om door te gaan en wel je papiertje te halen :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:59

Oei, vooral niet in je eigen auto gaan rijden zonder rijbewijs. :n Mocht je iemand aanrijden, ook al is het niet jouw schuld: jij hebt geen rijbewijs dus jij hebt een probleem.

Verder inderdaad vooral niet de moed opgeven, het gaat je echt wel lukken! Ik ben ook twee keer gezakt. Eerste keer door spookrijden & de tweede keer door meerdere kleine foutjes omdat ik zo zenuwachtig was. Ook bij mij ging het lessen super, instructeur gaf me 90% slagingskans bij de 1e keer en toch was ik gezakt. Hij balen, ik balen. Het punt was dat ik me op het moment van afrijden gewoon niet kon bewijzen en daardoor raakte ik alleen maar gefrustreerd. ;) Voor de laatste keer afrijden kreeg ik eerst een preek van m'n instructeur en daarna zei de examinator nog eens het zelfde en toen ging ik afrijden en ben ik geslaagd.

Je kunt het! ;)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:01

Misschien heb je wat aan deze tip.

Ga tegen jezelf praten en discuseer met je zelf zodat je ook moeilijker wordt afgeleid dat het allemaal zo makkelijk gaat.
Ik zei altijd van bijv "even kijken" als ik ergens in moet draaien.

PS; Je hoeft ook niet met je examinator te praten hoor.
Examinator vroeg of die veel met me moest praten of niet, ik zei juist van; Ach dat zien we wel tijdens het rijden.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 13:03

Ik weet dat het een risico is om al te gaan rijden in mijn eigen auto.. ik rijd niet overal door Nederland heen, alleen het stuk naar mijn paarden toe. Niet een heel erg druk stuk, maar jullie hebben gelijk het is alsnog een groot risico mocht er wat gebeuren!

Mijn lesgever zegt ook dat ik er helemaal klaar voor ben maar op examen sla ik toch helemaal op tolt helaas..

Ik heb nog geen nieuwe datum geprikt omdat ik gewoon zo boos was haha.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:03

Ik haalde het pas de 5 e keer!! Niet opgeven, gewoon doorgaan! :)

En stoppen met het rijden in eigen auto. Als ze je pakken kan je je rijbewijs op je buik schrijven omdat je dan door een rechter het recht ontzegd kan worden ;)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:04

Ach joh.. 2x zakken is toch helemaal niks? Dat gebeurd zo veel mensen. Drie keer is scheepsrecht ;)

Ik ben voor mn B ook twee keer gezakt. Uiteindelijk de derde keer een hele aardige examinator die me een kleine voldoende gaf.
Paar maanden terug aan mn E rijbewijs begonnen. Ik wist van te voren al dat dat voor mij geen gemakkelijke opgaaf was maar gewoon vol gehouden. Uiteindelijk de tweede keer geslaagd. Het heeft me 1500 euro gekost maar ach.. ik heb het! En dat ik zoooo'n fijn gevoel :D

Voor mn examens altijd wat valeriaan pilletjes genomen. Hielp altijd wel iets. (Ook zo vreselijk zenuwachtig).
Ik weet zeker dat je hem de derde keer gaat halen! Maar wel lekker door gaan want om nu een hele tijd niet te lessen is ook zonde! Ben je zo uit het ritme!

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 13:06

kensha schreef:

Ga tegen jezelf praten en discuseer met je zelf zodat je ook moeilijker wordt afgeleid dat het allemaal zo makkelijk gaat.

PS; Je hoeft ook niet met je examinator te praten hoor.
Examinator vroeg of die veel met me moest praten of niet, ik zei juist van; Ach dat zien we wel tijdens het rijden.

Ja misschien dat ik tegen mezelf moet gaan praten tijdens de rit inderdaad. Het ligt denk ook erg aan de examinator. De eerste keer liep ik te grappen dat ik niet hoopte op een oude man met een brilletje op omdat ik dan helemaal nerveus word en jawel hoor, daar zat hij.. een oude man met een brilletje op de punt van ze neus. Nou ik liep aan tafel al te trillen. Ook had hij het over ze vissen die een winterslaap gaan doen.. en ik maar ja en nee knikken.. was echt gewoon een prutexamen.

De tweede keer hadden we het over mijn paarden en was ik al een stuk relaxer.. maar ook daar ging het toch mis.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:07

Even doorzetten :)
Ik ben 1x gezakt voor het examen, 2de keer geslaagd.
1ste keer was ik zoo doodnerveus dat ik dus de verkeerde rijbaan nam om af te slaan hahah, en kreeg een ingreep. dus gezakt.

2de keer had ik echt een super leuke examinator! Hij begon gewon van te voren leuk praatje en zei iets in de trent van; Ga gewoon lekker rijden dan komt het wel goed.
Nou dat hebben we gedaan en gewoon geslaagd ;).

Dat je zonder rijbewijs rijd vind ik een beetje not done.. :n

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:11

Jij gaat echt zo een groot probleem krijgen als je een aanrijding krijgt.
Je verzekering keert niets uit en alles word dus op jou verhaald. Nou als er iemand ook nog een letsel heeft dan loopt dit in de tonnen. Zeg dan maar helemaal dag tegen je rijbewijs, paard en auto...
Echt een hele domme actie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:13

Het komt op mij over als een vorm van examenvrees / faalangst. Kan dat kloppen? Heb je daar eerder ook last van gehad?

Dat kan je namelijk aangeven, dan krijg je een examinator die daar mee om kan gaan.

En misschien dat je iets van bach druppels kan proberen. Om rustiger te worden. :)

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:13

Volhouden... en desnoods staatsexamen doen! Dat mag na 4 keer zakken geloof ik.
Op staatsexamen zakken er maar heel weinig.

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:14

Heb je een TTT gedaan?
Dit is precies hetzelfde als een examen, als je het haalt krijg je vrijstelling voor bijzondere manoeuvres die je dus bij je echte examens niet hoeft te doen, het word vooral aangeraden bij mensen die snel zenuwachtig worden of nerveus zijn enz. en anders kun je miss met je lesgever afspreken eerst een rondje te rijden voor je met het examen begint zodat je wat meer in je ritme zit :D

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:15

kensha schreef:

Juist NIET tegen jezelf praten! Dat heb ik de 1e keer (2e keer ook wss) gedaan en mijn examinator vond juist dat dat onzekerheid uitstraalde! Dus pas daar mee op ;)

Zelf ben ik ook de 3e keer geslaagd, dus houdt asjeblieft moed.. Ze zeggen niets voor niets 3x is scheepsrecht :) Ik had de 3e keer een hele lieve vrouw die aan mij vroeg waarom ik de eerdere keren gezakt was (zenuwen/lichte vorm van faalangst) en ze hield daar rekening mee, dus dat gaf mij vanaf het begin al een zekerder gevoel :)
Laatst bijgewerkt door Noctua op 01-11-11 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:15

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:17

Tamadine schreef:
Jij gaat echt zo een groot probleem krijgen als je een aanrijding krijgt.
Je verzekering keert niets uit en alles word dus op jou verhaald. Nou als er iemand ook nog een letsel heeft dan loopt dit in de tonnen. Zeg dan maar helemaal dag tegen je rijbewijs, paard en auto...
Echt een hele domme actie.

:j Echt niet gaan rijden hoor zonder in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. Je vergeeft het je zelf nooit als er wel iets gebeurd... Je zelf een schop onder de billen geven en van begin tot eind serieus en geconcentreerd met het examen bezig zijn, dan moet het vast goed komen! ;)

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 13:21

Ik heb nooit last gehad van examenvrees of iets? Ik heb nergens vrees voor of faalangst.. omdat meestal alles mij ook gewoon lukt hoe ik het wil :+

Misschien door de druk de eerste keer door mijn oogonsteking, en familie die wel hun rijbewijs halen en ook een beetje gemakzucht dat ik het alleen ook wel kan dat het dan toch mis gaat.

Ik ga vanmiddag toch maar is bellen voor nog 2 lessen en het dan nog is proberen.

Ik snap dat mensen het belachelijk idioot vinden dat ik wel is m'n auto alleen pak.. is ook erg stom pak meestal ook nog wel de fiets maar ook wel is de laatste tijd als ik mijn zadel naar stal moest brengen en dat soort dingen toch even de auto. Is ook een erg groot risico en probeer het ook niet te doen zolang ik mijn rijbewijs niet heb maar soms is het toch even moeilijk als ik echt een auto nodig heb en hij toch al voor de deur staat :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:27

Ten eerste vind ik het erg dom van je om zomaar te gaan rijden zonder rijbewijs, haal liever eerst je rijbewijs voordat je ermee gaat rondrijden, je kan toch je ouders vragen je weg te brengen???

Stel dat er wat vreemds gebeurd en je raakt ervan al in de stress en er gebeurd wat dan hang je, wat ik me kan voorstellen als je niet eens normaal een examen rijden kan. Je moet niet alleen tijdens de examen goed opletten maar altijd en overal.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:31

Ben je wel goed in je hoofd??? rijden zonder rijbewijs??? En dan ook nog zeggen dat je dan goed rijd. Nou hopen is dat zulke mensen er nooit een krijgen.. Bah bah. Denk ff normaal na! Je zakt niet voor niks 2 keer.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:38

Een ongeluk zit in een klein hoekje en het hoeft niet altijd jouw schuld te zijn. Dus geef je sleutels weg tot je het pasje wel hebt!! :D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:39

Ik vind voor de tweede keer zakken niet 'voor de zoveelste keer', dat valt nog wel mee hoor...!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:39

Als eerste vindt ik het superdom en onverantwoordelijk dat je gaat rijden zonder rijbewijs. Als je een ongeluk veroorzaakt ook al is het niet jou schuld, de schuld zal dan direct bij jou liggen en de verzekering zal dan niet betalen en als jij dat ook niet kan dan heeft de ander een groot probleem. Zoiets doe je niet, niet om je zelf maar om de mede mens te beschermen.