2nd best friend problemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

souL1991

2nd best friend problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 20:48

oke ik zal het kort houden want er zit best veel achter maar de main story is dit :
ik heb n goede vrindin, die ik nu ongeveer een jaar ken, heb er wat mee gehad voor een korte tijd(on officieel),
ze zat in me klas maar in het tweede jaar zijn we uit elkaar gegaan (klas) want ze ging een andere stroming doen.

Nu spreek ik haar zowat nooit meer omdat ze een andere goede vriend heeft leren kennen(voelt ze niks voor ofzo) maar het is zo,
elke keer als er wat fout gaat in der leven of ze voelt zich poedersuiker komt ze naar mij....leuk enzo ,
voel ik wel dat ze nog steeds mij het meest vertrouwd maar aan de andere kant denk ik van ja ik ben nu wel een beetje een tweede keuze....
hij is er niet dus ga je maar naar mij...dus ik zit een beetje in n situatie waar ik niet zo goed raad mee weet...iemand iets soortgelijks gehad? of tips?

Bellex

Re: 2nd best friend problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 23:01

Heel simpel gezegd, je bent aan de kant gezet... Nu moet je bedenken, wil ik een 2e keus zijn of niet. Dan weet je wat je ermee moet :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 23:03

Ik zou tegen haar zeggen, je maakt mij 2e keuze.
Maar idd, of je dat pikt ja of nee ligt aan jezelf..

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 23:04

Heel vervelende situatie dit :\

Heb het zelf ook gehad, was er échtniet blij mee.. Maarja,als ze dan weer in de put zit.. kan ik haar niet de deur wijzen..

Heb je het er met haar over gehad? Als zij jou kwijt raakt, heeft ze waarschijnlijk niemand dan haar vriend. Dat risico moet ze wel onder ogen zien.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 00:48

lieniminnie schreef:
Heel vervelende situatie dit :\

Heb het zelf ook gehad, was er échtniet blij mee.. Maarja,als ze dan weer in de put zit.. kan ik haar niet de deur wijzen..

Heb je het er met haar over gehad? Als zij jou kwijt raakt, heeft ze waarschijnlijk niemand dan haar vriend. Dat risico moet ze wel onder ogen zien.

ik denk niet dat die gene boven jou het probleem snappen ... als ik haar de deur wijs, dan zal ze hoogstwaarschijnlijk ''dingen'' bij haarzelf gaan doen en dat heb IK dan op mn geweten en het maakt haar leven ook niet fijner

als ik het dus wel blijf, die ''tweede'' keuze dan doe ik alleen mezelf ''pijn'' maar dat is ook niet fijn...

ik heb het met dr gepraat via facebook daarstraks maar omdat dr opa(of oma weet ik ff niet uit me hoofd) gister is overleden(nu alweer eergisteren omdat ik dit na 12'e post) overleden is was ze niet echt aanspreekbaar voor dit soort dingen en wou ik het er ook niet echt over hebben en haar voor n keuze zetten die ze niet met een helder hoofd kon maken...

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 01:04

Tja als zij het zwaar heeft zou ik gewoon voor haar klaar staan.
tweede keus of niet, je geeft om haar. soms moet je wel eens wat voor een ander doen.
daarnaast, als je jouw plek kent kan ze je daar ook niet mee kwetsen.
dit bespreken kan dan in de toekomst, als zij weer in wat rustiger vaarwater zit.
klaarstaan voor iemand kost niets.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 01:06

klaarstaan kost niets idd, maar het geeft wel een vervelend gevoel want dit is dus al n maandje of 3 gaande...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:12

MW -> LZP

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:23

Probeer toch het gesprek hierover aan te gaan.
(Wat bedoel je met 'dingen' bij haarzelf doen?)
Ze zal je een vervelend gevoel blijven geven zolang jij dat toestaat en dit niet met haar bespreekt.
En je geeft zelf in je post aan dat het beide keren is en als ze je weer gebruikt als praatpaal omdat ze niemand heeft, maar ook als je haar zou afwijzen omdat je er dan over inzit dat ze dingen bij haar zelf gaat doen.

Overigens vind ik niet dat je hier kan praten over een vriendin, een vriendin hoef je niet dagelijks of wekelijks te spreken, maar is wel iemand die je niet alleen opzoekt/contact op de momenten dat zij het moeilijk heeft.
(maargoed ik maak nu uit je korte tekst op dat dit het geval is?)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:58

Kortom, die meid manipuleert je waar je bij staat.

Als die ander er niet is, ben jij wel goed genoeg, en zodra je voor jezelf opkomt dreigt ze dat ze zichzelf wat aandoet. Begrijp ik het zo goed?
Slim aangepakt van haar want ze heeft je emotioneel prima onder de duim. Als ik jou was zou ik met de vriendschap stoppen (want dit is geen vriendschap.)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:01

Ik ben het met Zodiacje eens :j

Zit in zo een soortgelijke situatie en begrijp hoe het meisje zich voelt... Om het van de andere kant te bekijken :)

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:10

Heb in bijna dezelfde situatie gezeten, en geloof me het lucht enorm op om gewoon niet meer te reageren etc.

Zij zet jou aan de kant? En dan als dr iets aan de hand is maar weer naar jou toe komen? Ik zou het in ieder geval niet pikken. Had ze maar eerder moeten bedenken dat ze je nodig zou kunnen hebben.

Ze neemt contact met je op als dr iets met dr is, maar als dat over is kan je weer gaan? dat klopt niet.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:20

Ligt er ook een beetje aan hoe het loopt...

Stel je belt haar zelf op of zit op msn en vraagt hoe gaat het?
Of stel zij belt jou of spreekt je alleen aan als ze je nodig heeft...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:28

Maar jij onthoudt niet eens of het nu haar oma of opa is die overleden is?

Praat eens met haar, misschien heeft zij hier ook wel zo haar redenen voor.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 13:11

ja het is dr opa, maar dat heeft er niks mee te maken, het was laat en bleef maar korte onaf gemaakte berichten sturen , erg hectisch ...maarja top the topic, ik denk dat je gelijk hebt dwaal...toch is het moeilijk om iemand waar je toch wel een soort van relatie/flair/IETS mee hebt gehad zo hard de deur te wijzen ;(

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:37

Kan me voorstellen dat ze er dan even niet over wil praten. Wel rot dat dit net op het moment komt dat jij er wel over wou beginnen!

Maar goed, misschien kan je haar toch wel beter vertellen hoe je je voelt.. Desnoods stuur dr een email, en vertel je haar dat je die mail hebt verzonden, dat ze zelf moet weten of ze hem meteen wil lezen.
Wat ik zou doen als ik jou was, zeggen wat je wil zeggen. Dan ben jij het kwijt, en is het aan haar wat ze er mee doet. Oftewel, geef het nog 1 kans.. Als zij er niet of nauwelijks op geageerd weet je ook of zij nog moeite wil doen voor jullie vriendschap.

het is rot om iemand kwijt te raken, maar zo kost het je veel te veel energie. Ze beseft zich uiteindelijk wel wat ze gedaan heeft..

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 13:52

i hope...thanks voor je reactie! heeft veel geholpen :)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:45

blij om te horen! :) Ben benieuwd hoe ze reageert.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 18:09

nja ze is nu naar der opa toe om nog ff een ''woordje'' te doen dus ik zal wel wachten tot ze er helemaal klaar me is etc voor ik het weer ter sprake breng

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:20

souL1991 schreef:
ja het is dr opa, maar dat heeft er niks mee te maken, het was laat en bleef maar korte onaf gemaakte berichten sturen , erg hectisch ...maarja top the topic, ik denk dat je gelijk hebt dwaal...toch is het moeilijk om iemand waar je toch wel een soort van relatie/flair/IETS mee hebt gehad zo hard de deur te wijzen ;(

Dat punt wil ik op terug komen..

Ik vind dat je eerst goed met haar moet praten, om er achter te komen wat haar diep van binnen verder nog dwars zit en om te kijken of je haar in dat opzicht misschien kunt steunen (vriendschappelijk danwel!).
En op dat moment, als ze al iets losser is zou ik haar wel voor de keuze stellen.. Wat zoekt ze precies bij jou en na aanleiding van haar antwoord daarop jezelf de vraag stellen: Wat wil jij, wat kun jij?

Het is en blijft een lastige situatie en ik snap dat je gevoel je door het verleden het alleen maar moeilijker maakt, maar ik zou kijken wat jullie voor elkaar kunnen betekenen op zo'n moment en daaruit je eigen keuzes maken.

Pb staat altijd open.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:22

Ohja en wat ik nog kwijt wil en volgens mij ook al gezegd was: Geef ook zelf aan hoe jij je voelt als ze zo doet, hou geen dingen achter waar je later spijt van krijgt terwijl het misschien wel nog een hechte vriendschap of meer kan worden. :)

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 18:26

meer hopelijk niet maar idd, ik doe zoieso mn best om zo open mogelijk te zijn naar mensen, best moeilijk ''heel typisch mannelijk'' hoorde ik van iemand, geen id of dit ook echt zo is maar zou best kunnen haha

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:29

Haha je bent dus ook een 'gesloten boek'.
Alleen mensen die je door en door kennen (zij waarschijnlijk) zal jij meer en makkelijker dingen aan vertellen dan ieder ander?
Het is niet zozeer typisch mannelijk, maar je hebt er een aantal van rondlopen.. Zo ook mijn 'vriendje'..
Toevallig ook geboren in Den Haag, maar onze 'relatie' is voor ons heel mooi maar zit erg ingewikkeld in elkaar.
Ik ben ook de enige aan wie hij alles verteld en waar hij tegen praat als hij zich eens rot voelt of iets, en verder merkt niemand ooit iets aan hem.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 18:33

haha zo ongeveer ben ik me (nu ex)kwijtgeraakt dus ben al n tijd bezig zo open mogelijk te worden enzo en gaat best goed :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:39

souL1991 schreef:
haha zo ongeveer ben ik me (nu ex)kwijtgeraakt dus ben al n tijd bezig zo open mogelijk te worden enzo en gaat best goed :)

Hm apart..
Jij moet je niet veranderen voor haar, zeker niet omdat het nu toch al over is.
Je kunt je best doen om 'sociaal' te zijn, jezelf voorstellen als je ergens komt en een praatje maken en verder kan je naar je vriendin toe je leren open stellen, wel eerlijk zijn.
Geen dingen achterhouden en leugens, dat geeft geen vertrouwen.
Ik heb wel eens gehoord dat ik soms 'te sociaal' ben, ik praat makkelijk met mensen en was vroeger nogal naïef..
Heeft dus ook voor de nodige stomme fouten gezorgd in mijn leven waar ik nog spijt van heb als ik er aan terugdenk, maar ik ben erg gaan veranderen (en gelukkig).
Ik ben nog wel sociaal, maar niet meer zo naïef.
En het beste is altijd gewoon eerlijk zijn, je kan best een praatje maken met iemand die je bijvoorbeeld niet kent als daar een aanleiding voor is.
Maar als je met een groep naar (bijvoorbeeld) een café gaat en je kent de helft niet, iedereen praat met elkaar en alles dan ga jij jezelf toch ook niet terugtrekken en in je eentje afgezonderd zitten?

Als ik totaal de verkeerde richting op denk moet je het maar zeggen. :)