dit geloof je niet ( didi)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marenmar85

dit geloof je niet ( didi)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 13:51

Afgelopen zaterdag was ik met mijn zus en mams in de didi in hoofddorp.
ik had daar een hele leuke jas zien hangen en die me ook leuk stond.
Prijskaartje 179.95 dus mijn moeder zegt wacht maar ff straks komen ze wel in de aanbieding
en van de week.Ik liep in dronten door de winkelstraat en ja hoor 50% korting op de jassen. :D :D
Dus ik helemaal blij en ik naar binnen en toen stond er ineens op prijskaartje 219.95 ????? uh ik zei tegen die mw
hoe kan dat nou in hoofddorp waren ze 180 en hier 220 ja zegt ze dat is de gewone prijs hoor.
Korte discussie gehad en begon aan mezelf te twijfelen.
Dus ik toch de jas meegenomen voor 110 ivm 50% korting. Maar toevallig was mijn zus in emmeloord
dus ik vroeg haar wat kostte die jas en zij zei 180 maar hier daar was de korting nog niet.

Dus ik weer terug naar winkel in dronten en gevraagd of ze emlrd wilde bellen en het klopte idd dat ze daar 180 waren
Maar konden niks aan de prijs doen.
Dus ik heb maar het hoofd kantoor gemaild waarom als de jassen naar 50% gaan de prijs ook omhoog word gegooid
zo zie je maar hoe je belazerd word :(
ben benieuwd wat ze zeggen

maar ik heb wel me jas ;)

xMarieke

Re: dit geloof je niet ( didi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:03

Dat is wel apart... ik ben benieuwd naar het antwoord van het hoofdbureau.
Je kunt op www.consuwijzer.nl vragen hoe dit zit.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:08

ogh, dat doen ze overal. Til de aanbiedingsbordjes maar eens op in de drogisterij...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:02

BEU -> LZP

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:37

Ik had het hier gisteren toevallig over met mijn vriend. Er was een printer in de aanbieding, die hij graag wilde hebben. De printer zou 169 gekost hebben, maar in iedere andere winkel werd hij voor ongeveer hetzelfde bedrag als die aanbiedind verkocht. Gewoon oplichterij.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:40

ikea doet dat ook graag.
Heel hard aanbieding! roepen en dan de reguliere prijs vragen :+

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:03

Jaa!! Heb ik ook een keer gezien... Wat een stakkers die lui... alsof ze al niet genoeg winst maken... :(

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:05

Ooo dat is echt misleiden!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:07

Fred_Kroket schreef:
Jaa!! Heb ik ook een keer gezien... Wat een stakkers die lui... alsof ze al niet genoeg winst maken... :(

Ja idd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:08

Klopt. Aldi doet dat ook wel eens. Gooien ze producten in aparte vakken met reclame erbij zodat het lijkt alsof het in de aanbieding is, maar dat is dan niet zo.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:12

Dit is allang bekend dus kijk goed waar je wat haalt en beetje rondkijken van wat het kost.

Ik koop geen kleding dat overdreven hoog aan de prijs is, want ik weet gewoon dat als ze ineens in de aanbieding is dat het dan te koop is voor de gewone winkelprijs. Ik zie overal om me heen de winkels continu in de aanbieding en of in de uitverkoop, en hoe doen ze dat dan dat de winkel draaiende blijft? toch niet doordat ze alles voor de helft van de prijs wegdoen, daar ga je toch hartstikke failliet aan.

Dus het is oplichterij.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 15-10-11 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:12

idd heel erg vreemd. bij ons (schoenenreus) doen ze dat niet. daar worden ze ook werkelijk afgeprijst :) maar ik heb idd het idee dat het idd ook vaker gebeurd.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:13

Ik zit achter de kassa bij de Poiesz, komt er een vrouw naar me toe met ''dit is toch in de aanbieding'', 2 pakken Optimel ofzo. Dus ik scannen, druk op ''totaal'' en dan komt er te staan hoeveel korting eraf gaat... 0,01. -O-
Dus ik, heh... *pakt foldertje erbij* staat er idd de prijs van 0,88 doorgestreept en dan 2 voor maar 1,75... nou reken maar uit, dat is 1,76 en dan afgerond, echt belachelijk. Leidinggevende er ook maar eens bijgehaald, tsjah het was echt waar... staat er met koeienletters aanbieding 8)7 .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:15

Ragdollcat schreef:
Dit is allang bekend dus kijk goed waar je wat haalt en beetje rondkijken van wat het kost.

Ik koop geen kleding dat overdreven hoog aan de prijs is want ik weet gewoon dat als ze ineens in de aanbieding is dat het dan te koop is voor de gewone winkelprijs, Ik zie overal om me heen de winkels continu in de aanbieding en of in de uitverkoop, en hoe doen ze dat dan dat de winkel draaiende blijft? toch niet doordat ze alles voor de helft van de prijs wegdoen, daar ga je toch hartstikke failliet aan.

vaak zijn er acties zoals 2de voor de helft. in verhouding verdient de winkel er dan meer aan omdat mensen sneller geneigd zijn om nog een 2de product erbij te kopen. wij hebben die actie nu ook. en we horen van veel klanten dat ze van de actie gebruik maken. normaal zouden ze maar 1 paar hebben gekocht, maar omdat die actie zo aantrekkelijk is kopen ze er 2. en dan geven ze toch nog meer uit dan dat 1 paar schoenen kost.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:48

Joolien schreef:
Klopt. Aldi doet dat ook wel eens. Gooien ze producten in aparte vakken met reclame erbij zodat het lijkt alsof het in de aanbieding is, maar dat is dan niet zo.

Tja dat is gewoon marketing...

Doen wij bij de MediaMarkt ook: krijg ik urenlange trainingen over.. Sommige dingen gaan erg ver maar het is omzetverhogend dus waarom niet?

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 01:08

ja idd als je om je heen kijkt zie je het echt vaak
zo gemeen wij arme sloebers :P moeten hun plezier vaartjes en mooie auto's betalen
acht ja so is life

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 02:34

Joolien schreef:

DAt zou zeker niet mogen.
Aldi is heel strikt in dat soort dingen normaal.
Ik heb bij de Aldi gewerkt, maar korting zou ook echt korting moeten zijn en aanbieding ook.

Ze zijn ook heel strikt in de indeling, elke winkel behoort precies het zelfde zijn ingedeeld.
In de zelfde volgorde.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:21

goed dat ik dat weet nog nooit van gehoord!ben benieuwd hoe dit afloopt!

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 02:23

hoi

vandaag werd ik terug gebeld door didi.
Zij gaven aan dat 220 al de oude prijs was en dat ze de jassen toen tijdelijk naar 180 hebben gedaan.
En nu de dus weer terug naar de oorspronkelijk prijs?
Ik heb tegen die mw gezegd dat het gewoon het orginele prijskaartje was en dat het dus eigenlijk oplichterij was.
Zij begreep wel dat dit een vertekend beeld gaf naar de consument toe en zou het verder opnemen met de baas?

Ik heb aangegeven dat ze dan beter een ander plakkertje erover heen kunnen doen en dan weer terug naar oude prijs.

Maar ik heb ook contact opgenomen met consuwijzer en daar word ik donderdag over terug gebeld
ben benieuwd wat zij hierover te zeggen hebben.

jullie horen het dus nog

sorry maar het is en blijft vaag en ben er nog niet helemaal mee eens !!!
Ze lichten je gewoon op daar komt het op neer :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:05

daantjuhhh schreef:
Joolien schreef:

DAt zou zeker niet mogen.
Aldi is heel strikt in dat soort dingen normaal.
Ik heb bij de Aldi gewerkt, maar korting zou ook echt korting moeten zijn en aanbieding ook.

Ze zijn ook heel strikt in de indeling, elke winkel behoort precies het zelfde zijn ingedeeld.
In de zelfde volgorde.

Het was met de mildeen zeep. Die is normaal volgens mij ook 1,99 (grote flacons) maar nu stonden er dus dozen in het 'middenpad' bij de aanbiedingen ook voor 1,99.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:32

Ik vind het woord "oplichten" wel een beetje overdreven hoor , een artikel heeft een bepaalde prijs en er is niemand die je dwingt om het te kopen. Heb jij voor die jas 110 euro over dan geef je het er vrijwillig voor , jij vindt het die 110 euro waard dus wat maakt het nou verder uit welke prijs er doorgestreept staat....niet zo overdrijven hoor :)

Vaak is het toch zo dat artikelen bij de eerste introductie bvb. 100 euro kosten , en dan later wordt de standaard prijs 80 euro. Als het vervolgens in de aanbieding gaat voor 50 euro dan liegt er niemand als ze zeggen dat het artikel voorheen 100 gekost heeft.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:47

Ik heb laatst ergens gelezen dat dit regelmatig gebeurd. Ook 'van....voor......'-prijzen schijnen vaak niet te kloppen. Ze hebben nooit de 'van'-prijs gekost....

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:47

Ik heb voor een ander merk gewerkt wat onder het zelfde bedrijf als Didi valt. Ook wij hebben vaak tijdelijke acties gehad met jassen die dan goedkoper zijn, dan weer naar de originele prijs en uiteindelijk 50% korting ofzo. Dat is heel normaal in een kledingzaak, ken meerdere zaken die zo werken.

Daarnaast heb je vaak ook nog lokale acties, die in Emmeloord kan een andere actie hebben dan die in Dronten. Kan gek zijn voor jouw, maar de landelijke acties zijn soms niet genoeg voor een bepaalde plaats.

Het winst maken valt overigens enorm tegen, weet ik uit ervaring. De winkels draaien bijna allemaal net recht, maar van winst maken is niet echt sprake hoor. Het aantal winkelbezoekers is de afgelopen 2 jaar meer dan gehalveerd, en dat zijn dan nog voor 90% mensen die alleen maar komen kijken en niks kopen. De mensen die wat kopen, kopen niet meer de dure spullen maar wachten op uitverkoop of nemen een goedkopere variant.

Overigens vind ik, net als pmarena, de term 'oplichten' wel erg zwaar voor deze kwestie hoor. Snap dat het voor jou misschien gek is, maar aan de andere kant.. je hebt je jas voor € 70 goedkoper als dat je m eerst zag, dus snap niet helemaal waarom je daar zo kwaad om kan zijn?

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:05

Weer wat geleerd! Kopjes zijn niet altijd koopjes. Nu ik het weet ga ik er eens op letten.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:39

Jeetje, wat maak je er een 'zaak' van! In mijn ogen is oplichting ook het verkeerde woord, je bent niet gedwongen
om de jas te kopen. Mijn schoonzusje werkt bij Didi, en heb het haar nog eens nagevraagd, en zij bevestigd
dat dit de normale gang van zaken is. Heeft dus niets met oplichting te maken, maar kleding die al even hangt
krijgt vaak een ander prijskaartje als er weer een nieuwe(re) collectie komt. Het is hun goed recht om bij 50%
korting, het orginele bedrag door de helft te doen.