Burenprobleem, wie kan me helpen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Burenprobleem, wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 08:38

Hoi,

om verhaal kort en bondig te houden vertel ik niet alle details.
Wel is de woningbouw vanaf het eerste moment hier van op de hoogte, maar die grijpt (nog) niet in.
Ze betalen de huur iedere maand, dus ze zijn moeilijker uit huis te zetten.

Sinds een jaar en een aantal maanden hebben we nieuwe buren.
Een man, vrouw, en 2 kleine kinderen van onder de 2 jaar.
Ze hebben 2 honden (Am.Staffords) en wonen in een tussen woning.
Het is de bedoeling dat ze gaan fokken met de honden.

De reu(2 jaar) van het hondenstel ontsnapt wekelijks, de teef(10maand) zit onder de eczeem en ze hebben geen geld om naar de dierenarts hier mee te gaan. (Dit hebben meerdere mensen, waaronder ik ook, gevraagd.)
De honden worden niet tot max. 1x per dag uit gelaten.
Eigenlijk zitten ze de hele dag in de tuin, en ze blaffen ook enorm tijdens de ruzie's.

Daarbij hebben de buren ook beide geen werk.

Maar het aller ergste:
Ze hebben dagelijk enorme ruzie. Van slaan met de deuren, tot scheldwoorden aan toe.
We horen wekelijks hen allebei huilen, en om genade smeken.
Tijdens deze ruzie's huild er zeker één kind, en zijn de honden in de tuin.

Niet alleen wij hebben er last van, maar ook mijn buren, en zelfs 7 huizen verder op.
Alleen: niemand durft stappen te ondernemen.
Daarom ben ik laatst 3x bij hun aan de deur geweest, met de mededeling of het zachter kan, of ze beter op de honden willen letten etc.
De eerste keer zeiden ze: We letten er op.
De tweede keer zei de vrouw: ik geef het door.
De derde keer heeft buurman mij heel onbeschoft te woord gestaan, hij ging gewoon uit z'n slof. Ik moest me niet zo aanstellen.
:\
De buurt stond bij de ramen, te kijken hoe hij te keer ging.
Maar wederom: niemand zei iets.

We zijn nu 2 weken verder, op advies van de woningbouw schrijven we alles op. En dat is al een flinke lijst geworden.
Helaas stopt het hier niet bij:
M'n zus heeft een huidallergie er bij, dit is bij de huisarts gebleken. "Stress-eczeem".
Zalfje helpt niet, m'n zus hoord alles, en is enorm nerveus als de buren thuis zijn.
Dit slaat over op mijn hond. Die krapt zich enorm over haar hele lijf, verstopt zich als de buren weer te keer gaan etc. Behalve als ik thuis ben, dan ligt ze wel bij me in de buurt.
Ik ben vrij kalm, en sluit me er voor af.
Momenteel heb ik de keuze gemaakt dat de hond tijdelijk uit huis gaat (bij m'n moeder logeren) om haar huid de rust te gunnen.

Maar m'n zus gaat er onder door. De allergie/eczeem is niet te 'temmen' en ze slaapt enorm slecht. (ze ruzie'en ook in de nacht)
Haar humeur gaat achteruit, ze oogt erg ingevallen en is gewoon kapot.
Kort om: het lijkt mij tijd voor de politie.
Nu is mijn vraag: Zou de politie hier werkelijk iets aan kunnen doen?
En hoe kunnen wij er voor zorgen, dat wij minder last kunnen ervaren?

Alvast bedankt voor het lezen en reageren.

Brainless

Re: Burenprobleem, wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:43

Je kunt als de buren ernstige ruzie hebben gewoon de politie bellen.
Deze komen dan poolshoogte nemen.
Hopelijk maakt dat voldoende indruk dat ze ermee stoppen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:45

Zelf zou ik met deze mededeling naar de woningstichting gaan: 'Wij hebben om hulp gevraagd, die geven jullie ons niet, dus gaan wij andere stappen ondernemen. Wij gaan richting de politie.'

Maar, bedenk wel, de politie kan ook niet zo heel veel doen.
Zelf hebben wij meerdere malen de politie gebeld voor onze buren, dit mede ook omdat er een kindje in het spel was waar tegen gekrijst werd en die elke avond lag te brullen in bed omdat hij niet naar bed wilde.
Daar is politie bij geweest en geloof me, een mooi verhaal kan ieder mens vertellen, dus daarmee was de politie ook weer verdwenen.
Wel is de overlast daarna minder geworden, maar ik kan nogsteeds niet zeggen dat hij rustige en fatsoenlijke buren hebben..

Bonje met de buren?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:45

Ik zou hiervoor zeker de wijkagent/politie bellen als het weer eens zover is, misschien wordt het tijd voor een maatschappelijk werker en kan dat via hun geregeld worden?

Verder heb ik niet veel tips, wel wil ik jullie veel sterkte wensen want zo woon je natuurlijk ook niet meer op je gemak : :\

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:48

Elke keer als er iets gebeurt, melding maken bij de politie. Als er geen dossier wordt opgebouwd kan de woningbouw ook nooit stappen ondernemen.

Super vervelend zeg, helemaal sneu voor je zus en voor je hond!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:19

Ik zou eens contact opnemen met de wijkagent, die zijn wel getraind in dit soort problemen. Er zijn weinig dingen die zo vervelend zijn als buren gedoe.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:25

Je zou voor de honden de LID eventueel in kunnen schakelen, het zal op het andere vlak misschien wel niet zoveel uithalen maar het onthouden van medische verzorging is volgens de wet verboden, dus daar kunnen ze waarschuwingen voor geven.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:58

Bel inderdaad de politie, het nare is dat de buren jou als boodschapper zien en de boodschapper heeft het altijd gedaan natuurlijk...
Zorg ervoor dat je elke keer belt als er iets is, hoe langer de lijst van meldingen hoe sneller er iets kan gebeuren. Zeg dat je zelf ook bang bent en dik het voor jezelf nog wat aan. Anders vinden ze het vaak niet erg genoeg.

En ik vind het super dapper dat je op ze af bent gestapt!

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:07

Inderdaad super dat je zelf er eerst netjes op af bent gestapt.
Helaas weet ik uit ervaring dat steeds de politie bellen weinig helpt.
Ik huurde toen ik wat jaartjes jonger was een apartement, daar kwamen op een gegeven moment twee turkse jongens onder te wonen.
Die sliepen overdag, maar vanaf 10 uur savonds begon de herrie tot 5 uur sochtends (de tijd dat ik dan weer op mocht staan om te werken). Het was net een inloophuis.
Het hele gebouw heeft klachten ingediend bij woningbouw ... Politie tig keer gebeld... aan de deur geweest...
Puntje bij paaltje is iedereen die daar woonde verhuisd en hun zitten daar nog steeds 8-)
Met steeds andere buren hahaha want het verloop is daar nu groot.
Het zijn echt hele ingewikkelde kwesties helaas.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:11

Gewoon de politie bellen :j
In mijn oude flatje had ik ook buren die zo gezellig waren... had echt verwacht dat ze haar een keer dood uit die flat zouden halen, maar voor die tijd kwamen ze me vertellen dat ze gingen trouwen en verhuizen :+
Heb héél wat de politie gebeld hoor... en heb ook heel wat gestresst op de bank gezeten/in bed gelegen.
Blijven bellen!!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:58

Helaas zal de politie niet meer doen dan hoogstens (als je geluk hebt) even lansg komen. Ik heb zelf zo'n stel bij mij in huis wonen (ik huur benedenverdieping, zij kamers erboven) en aan beide kanten naast me (fijn :') ) maar hoe vaak ik ook een melding maak, het helpt geen zak. Inmiddels kies ik dus voor mezelf en ben ik op zoek naar een nieuwe woonruimte. Heel jammer maar zo gaat het niet langer. Van de 7 nachten slaap ik er 6 slecht door hun en iedere dag is er wel op welke manier dan ook overlast...

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:05

MW => LZP

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 17:33

De politie is inmiddels er van op de hoogte, en neemt de zaak erg serieus.
Als we weer ruzie horen, dan moeten we meteen bellen.

:= ben benieuwd...

Van m'n andere buurvrouw hoorde ik, dat er vorige week wel politie aan de deur is geweest daar.
2 man sterk, laat in de avond (na 21.00 uur)
wat dat dan is geweest?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 07:00

Het is inmiddels een dikke week geleden, en er is veel ruzie geweest in het huis naast ons.

Eregister was het extreem (ook weer de politie gebeld, die is zelfs langs gekomen), maar gister was echt verschrikkelijk.
Je hoorde de man schreeuwen, ineens hoorde je iets vallen (iets zwaars) en toen begon een van de kinderen enorm te huilen, waardoor de vrouw keihard: NEE! Schreeuwde en huilde.
Hup: Wij hier thuis bellen met de politie. En ineens, was het ijzig stil. Geen ruzie meer etc.
De agent vertelde ons dat er een wagen aan kwam, en ineens een knal: buurman verliet het huis met een weekend tas, vloekend en scheldend.
Wij dit nog aan de agent kunnen vertellen, en vanaf toen konden we alleen nog maar wachten.

20 min. later begon er wéér geruzie, buurman was weer terug. Waar de ruzie over gaat, dat weten we al weken (je kan ze soms letterlijk verstaan). Na 5 min. kwam de politie-wagen bij ze voor de deur, en het was weer ineens stil.
De agenten liepen naar de deur, belden aan, zeiden iets waar door de buurman zei: we mogen toch wel ruzie maken?
En toen liepen de agenten weg.

Vandaag belt de woningbouw ons terug. Gister had ik ze gebeld over de situatie van eregister, maar dit kan écht niet meer.

Ik begrijp/snap niet waarom de politie zo snel weer is vertrokken.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:28

Tja, toch iedere keer blijven bellen voor geluidsoverlast... Wij hebben dat ook gedaan met de buren (van mijn ouders toen nog). Ik was nog heel klein en zat steeds met mijn handen over mijn oren op de bank omdat ik schrik had voor alle herrie bij ons langs. Dus de politie kwam iedere keer langs. Toen werd het uiteindelijk wel rustiger en 1 keer is de politie lang binnen geweest waarna er een paar dagen later een maatschappelijk werker oid steeds bij ze in huis kwam.

Volgens mij moet de politie wel ook overlast constateren om er echt iets aan te kunnen doen... Is heel banketstaaf, maar is wel zo. Bij ons hebben ze op een gegeven moment de auto ergens anders geparkeerd en zijn ze vanaf de kant waar de raam niet zit gaan luisteren... en toen zijn ze ook zo lang binnen geweest...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:31

Gewoon blijven bellen hoor! Zeker als het na 10 uur savonds is, want dan valt het zelfs onder geluidsoverlast.

Verder, zo'n situatie zou zo ineens het volgende familiedrama kunnen zijn. Dan kun je maar beter steeds gebeld hebben omwille van de kinderen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 07:38

Shiloh schreef:
Gewoon blijven bellen hoor! Zeker als het na 10 uur savonds is, want dan valt het zelfs onder geluidsoverlast.

Verder, zo'n situatie zou zo ineens het volgende familiedrama kunnen zijn. Dan kun je maar beter steeds gebeld hebben omwille van de kinderen.

Het was inderdaad ook na 22.00 uur.

En we zijn er heel bang voor, een familiedrama.
We kunnen beter te vaak bellen, dan één keer te weinig.
Maar jeetje, de politie stond aan de deur, en ik hoor gewoon aan de manier van praten, dat ze alles 'verbloemen' zeg maar.
Toen de politie wagen aan kwam rijden, werd er nog met muren geslagen etc.
En daarna sloegen de honden aan, omdat de agenten aan de deur stonden. Sinds dien was het stil.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:46

Je zou eventueel kunnen proberen het geluid op te nemen. Dan Kanne aantonen dat er echt iets was. Verder zou ik gewoon elke keer opnieuw blijven bellen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:48

Misschien kan je mailen naar het programma bonje met de buren. Denk dat dat programma nog het meest effectief is ook.. Verder zijn de mogelijke oplossingen al hierboven aan gegeven. Heel veel sterkte ermee, ontzettend vervelend!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 07:58

Romytjuuh schreef:
Misschien kan je mailen naar het programma bonje met de buren. Denk dat dat programma nog het meest effectief is ook.. Verder zijn de mogelijke oplossingen al hierboven aan gegeven. Heel veel sterkte ermee, ontzettend vervelend!

Bonje met de buren, is meer als de buren samen enorme ruzie hebben toch?

Ik ben gewoon enorm bang voor de jonge kinderen en de honden.

Het is een 'leuk' programma, maar ik denk niet dat dit de oplossing is voor deze situatie.
(te bekend zeg maar)

Geluid opnemen is een goeie!

Net belde de woningbouw ons terug, en zij kunnen ook niks doen voor ons.
"Blijven melding maken bij de politie" is het advies.
Na 3x politie aan de deur, moet het toch genoeg wezen? ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:02

Klagen bij de woningbouwvereniging, steeds weer datum, tijdstip en aard van lawaai noteren...dit ook de andere buren...de woningbouwvereniging kan pas wat doen als het stelselmatig is en geadministreerd. Na een x aantal meldingen kunnen ze maatregelen nemen. dit is wel burengerucht..

Ga eens naar de politie want die komen hier ook voor, begrijpelijk dat er dus behoorlijk wat financieel en sociale problemen zijn in dat gezin en hulpverlening, ook al is die bar slecht in Nederland, zou beter op zijn plaats zijn.

De politie houdt ook bij hoe vaak er is gebeld voor burenoverlast en kan dus ook samen met de woningbouwvereniging of de woningbv moet in opdracht van de politie maatregelen nemen...succes!!

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:00

EngeltjeS schreef:
Het is inmiddels een dikke week geleden, en er is veel ruzie geweest in het huis naast ons.

Eregister was het extreem (ook weer de politie gebeld, die is zelfs langs gekomen), maar gister was echt verschrikkelijk.
Je hoorde de man schreeuwen, ineens hoorde je iets vallen (iets zwaars) en toen begon een van de kinderen enorm te huilen, waardoor de vrouw keihard: NEE! Schreeuwde en huilde.
Hup: Wij hier thuis bellen met de politie. En ineens, was het ijzig stil. Geen ruzie meer etc.
De agent vertelde ons dat er een wagen aan kwam, en ineens een knal: buurman verliet het huis met een weekend tas, vloekend en scheldend.
Wij dit nog aan de agent kunnen vertellen, en vanaf toen konden we alleen nog maar wachten.

20 min. later begon er wéér geruzie, buurman was weer terug. Waar de ruzie over gaat, dat weten we al weken (je kan ze soms letterlijk verstaan). Na 5 min. kwam de politie-wagen bij ze voor de deur, en het was weer ineens stil.
De agenten liepen naar de deur, belden aan, zeiden iets waar door de buurman zei: we mogen toch wel ruzie maken?
En toen liepen de agenten weg.

Vandaag belt de woningbouw ons terug. Gister had ik ze gebeld over de situatie van eregister, maar dit kan écht niet meer.

Ik begrijp/snap niet waarom de politie zo snel weer is vertrokken.

Het klinkt heeeeeel stom. Maar eigenlijk kan de politie pas echt stappen ondernemen als er iets gebeurd.
KLinkt echt heel stom. je wilt het leed juist voor zijn .. Maar omdat ze dan nog geen ''hard'' bewijs hebben kunnen ze niks!

Mijn schoonouders hebben regelrechte roma's naast hun wonen. Hebben sche*t aan alles en iedereen. ZIjn midden in de winter een héél varken aan het roosteren buiten (omdat gas weer is is afgesloten). En heel erg asiocaal. Hier zijn mijn schoonouders en buren al heeeel lang mee bezig om die weg te krijgen maar dit gaat heel moeilijk. Ook is vaak de politie bij hun.
Nou heeft mijn schoonvader ook een baan bij de politie. Maar zelfs daar schiet hij niks mee op...

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:05

politie en het amk bellen.

als er ruzie is binnen een gezin met kinderen dan worden de kinderen onder toezicht geplaatst tot beide ouders alles op een rijtje hebben.

meestal moet 1 van de ouders de woning verlaten , blijven de kinderen bij de moeder, en moeten ze met regelmaat bij jeugdzorg komen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:08

Dit is niet voor bonje met de buren, ze hebben bonje met zichzelf.Ken je geen familie van hun?

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:13

heel erg vervelende situatie dit! vooral voor je hond en je zus! Is het voor je zusje ook geen optie om even bij je moeder te gaan logeren? dat ook zij even rust krijgt en even goed kan bijtanken.
Hopelijk hoef je niet nog een keer te bellen naar de politie....en zijn ze nu goed geschrokken.
de arme kindertjes...