Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mootje schreef:Waarom zijn die verschillen zo groot? Ooit van no claim-korting gehoord?
De meeste mensen die hun eerste autoverzekering afsluiten zijn beginnende bestuurders. Over het algemeen is het risico op ongelukken groter... Als jij aan de verzekering laat zien dat je verstandig rijdt, of niet claimt, gaat je korting omhoog. Eigenlijk best logisch toch?
Verder kijken ze naar mijn weten voor de premie naar de nieuwwaarde en het motorvermogen.
Charaz schreef:Ik betaal op het moment 88,- verzekering per maand, ben 23 jaar en heb nu 2 schade vrije jaren, vind ik ook een behoorlijk bedrag maar die prijs betaal je inderdaad om schade vrije jaren op te bouwen.
Wat voor auto rijd je dan?
begon op iets van 110 euro per maand, maar gaat nu elk jaar dik 30 euro per maand vanaf wegens schade vrije jaren
dus betaal nu niet zoveel meer.
schadevrije jaren moet je opbouwen, die zal je nooit cadeau krijgen. annastasia schreef:Charaz schreef:Ik betaal op het moment 88,- verzekering per maand, ben 23 jaar en heb nu 2 schade vrije jaren, vind ik ook een behoorlijk bedrag maar die prijs betaal je inderdaad om schade vrije jaren op te bouwen.
Wat voor auto rijd je dan?
Dat is echt een ascociaal hoog bedrag.
Ik heb natuurlijk ook nog even berekend wat het bedrag zou worden als ik 7 schadevrije jaren zou hebben, maar dat is ook nog een best bedrag. Of zal het risicopercentage pas naar beneden gaan na je 28ste?