Winter 2011/2012 extreem koud en veel sneeuw?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Winter 2011/2012 extreem koud en veel sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 09:02

Gister op de tv en ook al een tijdje in de berichten op internet: het wordt een extreme winter. Sommige weerskundigen verwachten zelfs de koudste in 100 jaar.

Hier een linkje, de UK verwacht in oktober al heel wat!
http://arcticsnap.com/index.php?id=288& ... position=1

-O- En ik maar hopen dat het een mooie herfst zal geven en een winter zonder sneeuw!

patatkraam

Re: Winter 2011/2012 extreem koud en veel sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:06

Alweer? :') Okeu prima 8-)

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:08

Hihi en ik heb net besloten om deze winter maar eens geld te besparen en bij alleen een buitenbak te blijven staan, ipv naar een binnenbak te gaan :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:09

zeiden ze van vorig jaar ook...........

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:11

Was vorig jaar toch ook best wel zo? Heb amper kunnen rijden in de buitenbak hoor. En er lag ook best wel vaak sneeuw die dan best lang bleef liggen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 09:16

Mensen, ik heb nog winterbanden in de aanbieding! Niet om zeiltjes tegen de sneeuw mee vast te leggen maar voor onder zo'n ding waar je in kunt zitten. O:)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:16

Bij ons is het tot nu toe goed. Op het moment zo'n 13 graden.

Ook hier zeggen ze dat de winter vroeg gaat beginnen, vorig jaar hadden we in december al een flink pak sneeuw.
Oktober komt de smid, de ijzers gaan eronder vandaan en ze krijgen geen nieuwe meer dit jaar.
Vorig jaar hadden we zoveel sneeuw dat mijn shet niet meer het land op kon.

Onze olietanks (kachel) zijn vol, ik heb meer dan voldoende hooi, ijzers gaan eronder uit. Laat de winter maar komen.

Sfeerplaatje van vorig jaar :D

Afbeelding

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 09:19

Zo!!!! Dat ziet er idd arctisch uit! :D Is dat in de Eiffel?

Hier gaan ook de ijzers er eind oktober onderuit. Ben ook voornemens om toch ook maar zo'n dure waterbak aan te schaffen die werkt op kaarsjes! :D Mijn ervaring hier is dat paardlief te weinig drinkt als er veel sneeuw ligt en het erg koud is. Dus risico op koliek. Ik hoop dat met een waterbak die niet bevriest (niet verwarmd) te voorkomen.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:20

Winterbandjes gaan bestellen, ijzers er onder uit de volgende keer en mijn nh boeken en Horse Agility boeken tevoorschijn halen, zodat we in de buitenbak leuke dingen kunnen doen.......

Goeie warme kleding en een thermosfles: laat maar komen die winter! Sneeuw=zon en dat hebben we nog bijna iet gehad, ha ha!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:22

Lang leve de binnenbak *\o/* Laat maar komen die winter!

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:23

Oh, goed dat je het zegt, Hotchocolat, ik zal hier de olietanks ook nog even checken. In de winter als er sneeuw ligt komen de tankwagen hier echt niet meer de berg op en zit je dus mooi in de kou als je je zaakjes niet op tijd in orde hebt. Vorig jaar hadden we hier een meter sneeuw, heerlijk, van mij mag de winter lekker streng worden. Liever vorst en sneeuw, dan die blubberzooi.
Dit weekend ga ik mijn winterbanden er al onder zetten, is nog wel niet echt nodig, maar mijn zomerbanden zijn echt op, dus meer noodgedwongen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:24

Skygirl schreef:
Was vorig jaar toch ook best wel zo? Heb amper kunnen rijden in de buitenbak hoor. En er lag ook best wel vaak sneeuw die dan best lang bleef liggen.

wat extreem? als je dat al extreem vind :=

nee hoor vorig jaar was niks meer dan een normale koude winter hoort te zijn.....
en ja balen met die buitenbakken enzo......daarom komen er ook meer stallen met binnenhallen
ik heb het geluk er ook 1 te hebben :o

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:25

Van de week begon de buurvrouw (oud vrouwtje) te vertellen als er veel eikels in de bomen hangen, dan krijgen we een strenge winter.
En toch geloof ik de oude wijze spreuken van de oudjes :o

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:25

nou laat die winter dan maar komen,100x liever lekker veel sneeuw en kou,als die sombere regen en wind dagen...

nou ja ik ben benieuwd of de voorspelling uit gaat komen :D

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:26

Dat is idd de Eifel.

Waterbakken bevriezen hier ook ondanks dat ik ze in stal heb. Ik doe dan een gedeelte oppotten en daar zet ik de bak in. Dit scheeld wel. Ik controleer een paar x per dag.
Ooit komt er een verwarmt watersysteem met drinkbakken.

Winterbanden zijn geen overbodige luxe er is echt een verschil. Met je zomerbanden glijd je hier achteruit de berg weer naar beneden.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:28

Ik vond het vorig jaar al verschrikkelijk, alleen een weiland en een buitenbak en ik kan echt niet tegen kou := Dat geklooi met die dekens, waterbakken, uitglijden met mn fiets enz.
3 dagen sneeuw is prima, daarna mag wel weer weg zijn :j Van mij mag het best koud zijn, maar die sneeuw vind ik zo verschrikkelijk.
Gelukkig gaan we verhuizen en heb ik vanaf 1 oktober een binnenbak tot mn beschikking, vorig jaar konden we na de winter weer helemaal opnieuw beginnen..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:28

bah, niet weer he....

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:29

dynamiek schreef:
Van de week begon de buurvrouw (oud vrouwtje) te vertellen als er veel eikels in de bomen hangen, dan krijgen we een strenge winter.

Dat word idd. gezegd,maar vorig jaar hingen er ook heel veel eikels aan de bomen maar een strenge winter? Nee niet echt.Ook dit jaar geen strenge winter,word een zachte winter met weinig vorst,wel soms flink veel sneeuw.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:30

Siggy schreef:
Oh, goed dat je het zegt, Hotchocolat, ik zal hier de olietanks ook nog even checken. In de winter als er sneeuw ligt komen de tankwagen hier echt niet meer de berg op en zit je dus mooi in de kou als je je zaakjes niet op tijd in orde hebt. Vorig jaar hadden we hier een meter sneeuw, heerlijk, van mij mag de winter lekker streng worden. Liever vorst en sneeuw, dan die blubberzooi.
Dit weekend ga ik mijn winterbanden er al onder zetten, is nog wel niet echt nodig, maar mijn zomerbanden zijn echt op, dus meer noodgedwongen.

Wij hebben van het voorjaar vol getankt met de buren. Vrachtwagens redden het hier ook niet in de winter ondanks dat ze alles toch goed bijhouden.

Winterbanden liggen bij ons nog in de schuur als het straks wel natter gaat worden dan gaan ze eronder.

Maar voorlopig schijnt de zon en hang ik de was buiten.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:31

Lotje02 schreef:
Lang leve de binnenbak *\o/* Laat maar komen die winter!

Pas maar op met te veel sneeuw op het dak.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:32

Het is dat ik hier zo'n leuke plek heb, maar anders ging ik toch serieus overwegen om te emigreren.
Ik haat sneeuw en ijs, eigenlijk alles wat met winter te maken heeft. |(
Dus of het nou een strenge winter is of een slappe winter, STOM is het toch. :P

Mistralleke

hé bah, ik heb ook al de koudste/slechtst winter in Melbourne (aus) gehad.. het zit me niet mee :+:
Ik hoop dat het allemaal uiteindelijk blijkt mee te vallen. Dat de winter vroeg begint had ik al wel verwacht, kijk maar naar de temperaturen nu en afgelopen zomer (welke?)

natascha44

dynamiek schreef:

En hier hangen verrekte weinig eikels aan de boom!!

Btw ze zeiden ook dat het een bloedhete zomer zou worden met extreem hoge temperaturen, nou welke zomer??

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:33

Hmm... Van mij mag het goed vriezen, als er maar niet te veel sneeuw gaat vallen.

Ik moet het eerst nog maar eens afwachten, ze hadden volgens mij ook voorspeld dat we afgelopen zomer een hete zomer zouden krijgen... Dat heb ik geloof ik even gemist :D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:34

Ojajoh schreef:
Skygirl schreef:

wat extreem? als je dat al extreem vind :=

nee hoor vorig jaar was niks meer dan een normale koude winter hoort te zijn.....
en ja balen met die buitenbakken enzo......daarom komen er ook meer stallen met binnenhallen
ik heb het geluk er ook 1 te hebben :o

Was voor mij de meest winterste winter in Nederland in heel mijn leven hoor. :D