Drugsgebruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Drugsgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 10:30

Ik heb gezocht, maar kon niet een topic vinden die hier over was die recent was (7 jaar en ouder enz)

Wat vinden jullie van drugs gebruik, hebben jullie wel eens wat uitgeprobeert en hoe beviel dit?
Ik bedoel met drugs niet drank. Ik bedoel hiermee wiet, xtc, mdma, speed, cocaine, paddos enz.

Zelf heb ik kort geleden space cake gemaakt, dit was absoluut niet leuk :(:)
we (ik en 3 vriendinnen) hadden maar een half gram per persoon gebruikt, dit moet normaal goed gaan,
maar ik vermoed dat het spul niet goed was want we (en vooral ik) gingen helemaal fout.
Ik begon me helemaal loom te voelen, dit hoort zo en was ook niet erg, toen werd ik helemaal negatief in gedachten en wilde ik niemand meer om me heen, toen moest ik overgeven. Toen begon ik helemaal te trillen en heb ik 4 uur lang hardkloppingen gehad. toen heb ik weer overgegeven. Ik dacht serieus dat ik dood ging. En hoe leuk ikmijn gedachtes ook probeerde te maken ze zaten altijd in een neerwaardse spieraal, echt enorm raar want normaal ben ik altijd vrolijk en zie ik dingen positief.

Nou dit was dus mijn ervaring ermee, en ik doe het dus nooit weer ;)
ik wil iedereen er dan ook voor waarschuwen! pas goed op want het kan altijd mis gaan.
Als het wel misgaat moet je even buiten gaan rondlopen enz, jezelf ff op je gemak stellen en alleen mensen om je heen hebben die vrolijk zijn, nie andere gebruikers. Douchen kan ook helpen. Cola drinken werkt ook maar daar kun je dus als je hebt overgegeven nog een keer van gaan overgeven.

Ik ben heel benieuwt naar jullie ervaringen :D

Ier

Re: Drugs gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:33

Ik snap eerlijk waar niet waarom mensen zulke rommel gebruiken. Het maakt meer kapot dan je lief is... Ik heb nog nooit iets gebruikt en ben ook niet van plan dit ooit te gaan doen.. :=

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 10:35

Ier_ schreef:
Ik snap eerlijk waar niet waarom mensen zulke rommel gebruiken. Het maakt meer kapot dan je lief is... Ik heb nog nooit iets gebruikt en ben ook niet van plan dit ooit te gaan doen.. :=

gewoon uitproberen he ;) bij mij heeft het verder niets kapot gemaakt, maar nu is wiet ook niet erg verslavend natuurlijk...
gebruik je wel drank? of gebruik je helemaal geen verdovende middelen?

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:35

Als ik merk dat iemand dat gebruikt die komt bij ons het huis niet meer in!
Daarbij kost het super veel geld

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:35

Ben er nooit zo nieuwschierig naar geweest, ook nooit gebruikt.
Heb een vriend van mij verslaafd zien raken aan wiet en andere troep...Nou geloof me, dat wil je echt niet.
Wat is die jongen in een gat geeindigd zeg.

Nee niks voor mij..Iets doen waarbij je de controle niet in eigen hand hebt.

Maar ben wel benieuwd hoe anderen het hebben ervaren. :j

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:36

Ik heb het nog nooit gebruikt, tenzij je ritalin pillen (amfethamine) eronder mag rekenen :')

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:37

ier, jij drinkt dus ook niet? Want drugs gebruik je voor hetzelfde doel als alcohol toch;) Ieder moet t voor zich weten, ik doe het ook niet goed op wiet.. en hoef geen pillen enz.. troep. Hou t lekker bij biertjes;)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:37

loveidefix schreef:
gewoon uitproberen he ;) bij mij heeft het verder niets kapot gemaakt, maar nu is wiet ook niet erg verslavend natuurlijk...

Pas maar op met die gedachten.

Al helemaal als je drugs -ook wiet- gaat gebruiken terwijl je je niet gelukkig voelt.
Drugs kunnen er voor zorgen dat je wel een gelukkig gevoel van krijgt, en voor je het weet heb je iedere dag een joint in handen.

Dan hebben sommigen misschien juist geluk dat de eerste keer een slechte ervaring was. :)

pinuts

Re: Drugsgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:39

hmm met wiet valt t nog wel mee, is maar net hoe gevoelig je ervoor bent. Ken ook genoeg die elke dag savonds een wijntje of een biertje drinken.. ( wijn bij het eten. ) Dat is net zo goed verslaving

vanLotje

Ik rook al 17 jaar weed, doe het er goed op, goede baan, veel regelmaat, erg happy.
Drank daarentegen kan ik niet tegen, slaat op mijn maag.
andere drugs nooit durven proberen, al ben/was ik wel nieuwsgierig, dat is een stap tever voor mij ;)

THC (weed/hash) is een gevoelsversterker, moet je dus nooit gebruiken als je niet lekker in je vel zit/down bent of anderzijds ongelukkig

Cyrilletje

Nee, nooit de behoefte gehad. :n
Ik houd er absoluut niet van als ik mezelf niet onder controle heb (ik gebruik mede daarom ook bijna geen alcohol en ben nog nooit dronken geweest).
Ik zie er de lol gewoon niet van in...

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:40

Ik heb wel eens ooit wat verschillende dingen eenmalig geprobeerd, gewoon om te weten hoe het is. Is ook al jaren geleden.. Nu weet ik hoe het is en houd ik het lekker bij wat drankjes in het weekend :D Niks mis mee toch.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:42

Veel drink ik niet, nee. :) Sowieso raak ik van alcohol ook niet van de kaart & ken ik prima m'n eigen grenzen. := Maar nee, ik drink absoluut niet ieder weekend. Zo nu & dan een drankje vind ik lekker maar daar houdt 't ook wel mee op. Wat dat betreft ben ik vrij braaf geloof ik. ;)

Ik denk dat ik er ook een bepaalde afkeer van heb door dat ik heb gezien wat het doet bij verkeerd gebruik hiervan. Nu zeg ik absoluut niet dat dat bij iemand van jullie 't geval is, maar hierdoor heb ik zoiets van voorkomen is beter dan genezen dus gewoon niet doen. :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:42

ik heb van ales al gebruikt,en ik ben niet verslaafd.met de spacecake heb ik helaas ook slechte ervaring gehad 2de x toen ik dat deed.ik vind zo af en toe drugs niet erg maar je moet er niet verslaafd aan raken,wat veel van mijn vrienden gebeurt is gelukkig zijn er ook weer een hoop van af.maar ik vind het soms wel eens prettig bv opstap

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:43

ja oke, maar tis hetzelfde als alcohol.. vergeten vele mensen nog welleens. Drugs heeft een erg slechte naam, terwijl de meeste mensen wel gewoon vaak drinken.. maar een blowtje.. oeii

Calanddra

Ik heb ook nog nooit drugs gebruikt, nooit nieuwsgierig naar geweest en zal het ook nooit uitproberen :n

Ik drink ook geen alcohol (vind t niet eens lekker) en rook ook niet.

Ik heb niks nodig om een gezellige avond te hebben :)

Yv_

Sja, ik ben zelf altijd van het uitproberen, gezien je anders niet echt een mening kan geven.

Heb alles ongeveer wel geprobeerd (behalve spuiten), maar vond er niet zoveel aan.
Van wiet werd/word ik slaperig en loom, van xtc word ik helemaal gek, van cocaine ging ik stuiteren..
Paddo's vond ik wel een erg leuk effect hebben.

Maar gelukkig ben ik geen persoon die snel ergens verslaafd aan raakt. Been there, done that en ben er klaar mee :D. Zoals gezegd: het maakt sneller iets kapot dan gewenst.. Heb een jeugdvriend van me echt de hele verkeerde weg in zien slaan. Overigens kwam ik hem een paar weken tegen en het gaat gelukkig weer goed met hem :).

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 10:44

vanLotje schreef:
Ik rook al 17 jaar weed, doe het er goed op, goede baan, veel regelmaat, erg happy.
Drank daarentegen kan ik niet tegen, slaat op mijn maag.
andere drugs nooit durven proberen, al ben/was ik wel nieuwsgierig, dat is een stap tever voor mij ;)

THC (weed/hash) is een gevoelsversterker, moet je dus nooit gebruiken als je niet lekker in je vel zit/down bent of anderzijds ongelukkig

ja klopt, maar het vreemde was dus ook dat ik echt niet ongelukkig ben, en dat zweer ik echt! mijn rare gedachtes gingen ook als ik aan idefix dacht en toen dacht ik dan heeft hij een nieuwe deken en toen in een keer dacht ik dat hij erin vast zou komen te zitten en ingeslapen moest worden enz.. erg vreemd :+ mijn broer blowed ook al enige tijd (5 jaar) dus ik weet het een en ander er wel van :o

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:44

Spacecake is ook echt geen starter. Dan kun je veel beter roken, omdat je dan kunt stoppen wanneer je het effect begint te merken. Ik kan op een kwart joint van 0.5 gram al hartstikke van de wereld zijn, jij hebt nu 4x zoveel gehad!! Geen wonder dat je je niet zo prettig voelde! :(:)

Ik heb vroeger sporadisch wat geblowt, maar ik vind er eigenlijk niet zo veel aan, hou helemaal niet van dat lome gevoel, ondanks dat ik me er dus wel happy bij voel. Ik vind het gewoon niet nuttig. Daarnaast vind ik de geur de laatste jaren zo smerig worden dat ik alleen bij de geur al een blokje om loop.

Verder heb ik jaren geleden vanalles uitgeprobeerd om te bedenken dat het allemaal toch niet aan me besteed was. Wellicht op xtc na, maar dan moet daar wel echt de ultieme gelegenheid voor zijn. :) Sowieso ivm zwangerschap de komende jaren niet aan me besteed.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:45

Ik heb heel fanatiek XTC geslikt van mijn 18e tot mijn 22e, en toen ik in Londen woonde snoof ik regelmatig ketamine. Heel af en toe doe ik nog wel eens speed of een pilletje, 2 keer in het jaar ofzo. Vaker niet, het is zo'n aanslag op mijn lijf. Waarom ik het doe lijkt me simpel, het is gewoon heel erg ontzettend leuk. Ik weet de risico's, niemand hoeft me te onderwijzen daar in. Toen mijn vader met kanker werd gediagnosticeerd ben ik wel in 1 keer gestopt met alles, ook alcohol. Ik wil niet verslaafd raken.

Wat ik heb geprobeerd is xtc, speed, coke, paddo's, wiet, mdma kristallen en mephedrone. Het ene wat vaker dan het andere, paddo's zijn bijvoorbeeld niet zo mijn ding.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:47

Wiet heb ik weleens gerookt :j Ik vond het wel grappig..
Verder heb ik nooit wat gebruikt en dat zal ik nooit doen ook.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:48

Tijdje terug heb ik het met een paar vrienden een joint geprobeerd, gewoon om het uit te proberen.
Werd er helemaal niet goed van, ben er een week ziek van geweest, wat een troep zeg.
Ik hoef die zooi ook nooit meer te hebben, houd het wel bij een drankje zo nu en dan, dat is tenminste ook nog lekker :)

Ook een keer spacecake gehad, maar vond ik ook niet zo veel aan, was wel lekker.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:50

Ik heb nog nooit gebruikt, maar wel een tijdje een relatie gehad met iemand die blowde en af en toe XTC gebruikte.
Moest hij zelf weten, als hij dat maar niet bij mij deed en volledig op eigen kosten.
Is nooit een probleem geweest, nadat ik hem 1x niet binnen heb gelaten toen hij knetterstoned was :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:50

nooit geprobeerd, mensen in mijn klas gebruiken het weleens... ik doe een lerarenopleiding, ik vind het gewoon niet kunnen. Zij moeten jongeren gaan zeggen wat wel en niet goed voor ze is... en wat doen ze zelf :S?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 10:50

MarcoBorsato schreef:
Ik heb heel fanatiek XTC geslikt van mijn 18e tot mijn 22e, en toen ik in Londen woonde snoof ik regelmatig ketamine. Heel af en toe doe ik nog wel eens speed of een pilletje, 2 keer in het jaar ofzo. Vaker niet, het is zo'n aanslag op mijn lijf. Waarom ik het doe lijkt me simpel, het is gewoon heel erg ontzettend leuk. Ik weet de risico's, niemand hoeft me te onderwijzen daar in. Toen mijn vader met kanker werd gediagnosticeerd ben ik wel in 1 keer gestopt met alles, ook alcohol. Ik wil niet verslaafd raken.

Wat ik heb geprobeerd is xtc, speed, coke, paddo's, wiet, mdma kristallen en mephedrone. Het ene wat vaker dan het andere, paddo's zijn bijvoorbeeld niet zo mijn ding.

Wat leuk om je verhaal te lezen, iemand met ervaring :) Zelf vind ik pilletjes enz best eng omdat je nooit zeker weet wat erin zit, en aangezien het harddrugs is zal het als het mis gaat ook wel erger zijn dan bij wiet gok ik, en dat lijkt me niets :o paddos lijkt mij juist wel weer grappig. Wat vond jij er niet leuk aan? :D

Iris82@ ja daar had ik later ook pas aangedacht, maar ik wilde juist niet roken omdat ik dat zoizo al niet doe en om dan in een keer te gaan blowen leek me ook niet zon best idee :o gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap! :D