Zie geen lichtpuntje in de tunnel meer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

afraid

Zie geen lichtpuntje in de tunnel meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 19:57

dit is een goed gekeurd schaduwacount.

Toen ik ongeveer een jaar of 4/5 was ben ik seksueel misbruikt en mishandeld.
Ik vind het moeilijk om dit te schrijven maar ik kan er niet langer mee omgaan het doet me zo'n pijn van binnen, maakt me zo kwaad.

Ik ben nu zoals ik het maar noem; volwassen, maar toch kan ik het nog niet hendelen. Er mee omgaan, het een plekje geven.

Dit heb ik lang kunnen en moeten verzwijgen, vanaf het moment dat het aan het licht kwam ben ik in therapie gegaan en dat hielp heel goed. Maar sinds een paar jaar is alles weer terug.
Ik ben weer in behandeling, heb al vaak aangegeven dat het zo voor mij niet langer verder kan. En daardoor ook vaak op het punt gestaan om er een einde aan te willen maken en dat ook aantal maal geprobeerd.

Flasbacks, nachtmerries, niet kunnen slapen, teveel na denken, er niet bij zijn met je hoofd. Ik weet niet meer waar ik met mijn gevoel en woede heen moet. En bovenal voel ik me na al die jaren nog steeds zo vies. Het gevoel dat ik niks waard ben, dat dit moest omdat ik dit verdiende.

Ik verafschuw mezelf. Als ik in de spiegels zelf walg ik van mezelf en zou ik de spiegel niks liever dan op de grond willen gooien.
Vaak lig ik wakker en blijven de tranen stromen omdat ik niet waar ik heen moet met mijn gevoelens en mezelf.

Als ik aan jongens denk maakt dat me bang. Wel relatie gehad maar dat liep stuk. Had geen vertrouwen, hij ging vreemd etc.
Ik durf er niet meer in te vertrouwen dat ik een jongen vind die mij met mijn verleden neemt en de problemen die er nu dubbel bijkomen.

Zodra ik bij de behandeling ben klap ik volkomen dicht en kan ik er niet over praten.
Ik zie geen licht meer in de tunnel. :n

Vind me niet zielig etc, ik wil hier alleen me hart kunnen luchten. Misschien dat wat reacties me goed kunnen doen om weer een lichtje in de tunnel te gaan zien. Een zetje in de goede richting.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:26

Ik heb hier geen ervaring mee, maar mij lijkt het heel heftig...

Ik wil je veel sterkte wensen en ik hoop dat je zo snel mogelijk uit die tunnel komt. Je mag zijn wie je bent. Heb geen afkeer naar je lichaam, maar wees trots op jezelf!

:(:)

Sentido

Re: Zie geen lichtpuntje in de tunnel meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:29

Ik heb geen ervaring en ik denk ook niet dat ik je waardevol advies kan geven maar ik wil je wel even heel veel sterkte wensen. Ik weet zeker dat je een hele leuke meid bent die er prima mag zijn dus ik hoop dat je leert om trots op jezelf te zijn, ook al lijkt dat nu heel moeilijk. :(:)

Boras

Ik heb hier ook geen enkele ervaring mee en kan je niet helpen helaas.
Wel wil ik je heel veel succes en kracht wensen en ik hoop dat je alles zult kunnen verwerken, een plaats geven en een fijn leven en een fijne relatie zult hebben. Dikke knuffel.

Emmaa

Wat vreselijk wat je hebt meegemaakt.
Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen om je te helpen, maar vergeet alsjeblieft niet dat je dit absoluut niet hebt verdiend!
Heb je een goede vriend/in waarbij je even je verhaal kwijt kan, die je hier een beetje doorheen kan slepen? Dat geeft al heel veel steun.
Heel veel succes meis, mijn PB-box staat altijd open, ik kan je misschien niet helpen, maar ik kan altijd luisteren!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:30

Pff heftig meis! :(:)
Weet niet heel goed wat te zeggen maar wil je wel even héél veel sterkte wensen!
dat lichtpuntje is er echt en is het waard om voor te vechten!

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 20:32

EskeGirl schreef:
Ik heb hier geen ervaring mee, maar mij lijkt het heel heftig...

Ik wil je veel sterkte wensen en ik hoop dat je zo snel mogelijk uit die tunnel komt. Je mag zijn wie je bent. Heb geen afkeer naar je lichaam, maar wees trots op jezelf!

:(:)

Dankjewel voor je lieve reactie, het moet nog even binnenkomen. Ik wil graag uit die tunnel komen maar het gevecht is niet makkelijk.

Sentido schreef:
Ik heb geen ervaring en ik denk ook niet dat ik je waardevol advies kan geven maar ik wil je wel even heel veel sterkte wensen. Ik weet zeker dat je een hele leuke meid bent die er prima mag zijn dus ik hoop dat je leert om trots op jezelf te zijn, ook al lijkt dat nu heel moeilijk. :(:)

Ja dat is voor mij nu heel moeilijk, ik weet ook niet hoe ik trots moet zijn op mezelf.

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 20:34

Emmaa schreef:
Wat vreselijk wat je hebt meegemaakt.
Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen om je te helpen, maar vergeet alsjeblieft niet dat je dit absoluut niet hebt verdiend!
Heb je een goede vriend/in waarbij je even je verhaal kwijt kan, die je hier een beetje doorheen kan slepen? Dat geeft al heel veel steun.
Heel veel succes meis, mijn PB-box staat altijd open, ik kan je misschien niet helpen, maar ik kan altijd luisteren!

Ik vind het ontzettend moeilijk om daarover te praten, Dankjewel. :)

Boras schreef:
Ik heb hier ook geen enkele ervaring mee en kan je niet helpen helaas.
Wel wil ik je heel veel succes en kracht wensen en ik hoop dat je alles zult kunnen verwerken, een plaats geven en een fijn leven en een fijne relatie zult hebben. Dikke knuffel.

Ik hoop het zelf ook, dankjewel.

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 20:35

zodiacje schreef:
Pff heftig meis! :(:)
Weet niet heel goed wat te zeggen maar wil je wel even héél veel sterkte wensen!
dat lichtpuntje is er echt en is het waard om voor te vechten!

Dankjewel. :)

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:40

Ik begrijp heel goed wat je meemaakt. Er is gewoon één iets wat je nooit mag vergeten: het kan nooit allemaal slecht zijn. Aan alles wat slecht is, is ook iets goeds. In elke dag die je leeft, moet je proberen om drie goede dingen op te schrijven, al was het maar: de zon scheen vandaag, er lachte iemand terug naar mij vandaag.
Ook aan het allerergste in je leven is iets goed. In plaats van eraan tenonder te gaan, gebruik je het om sterker te worden. Sterker dan iedereen om je heen zul je worden, want jij zal even stevig in je schoenen staan als je omgeving, ook al heb jij zoiets meegemaakt. Je komt dit te boven als je, hoe absurd ook, blijft het goede zien...

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 21:06

Saars schreef:
Ik begrijp heel goed wat je meemaakt. Er is gewoon één iets wat je nooit mag vergeten: het kan nooit allemaal slecht zijn. Aan alles wat slecht is, is ook iets goeds. In elke dag die je leeft, moet je proberen om drie goede dingen op te schrijven, al was het maar: de zon scheen vandaag, er lachte iemand terug naar mij vandaag.
Ook aan het allerergste in je leven is iets goed. In plaats van eraan tenonder te gaan, gebruik je het om sterker te worden. Sterker dan iedereen om je heen zul je worden, want jij zal even stevig in je schoenen staan als je omgeving, ook al heb jij zoiets meegemaakt. Je komt dit te boven als je, hoe absurd ook, blijft het goede zien...

De tranen staan in mijn ogen. Ik heb vandaag geen goede dag en voel me enorm down. Ik probeer de goede dingen te zien, maar het lukt me hoe hard ik ook me best doe niet om stevig in me schoenen te staan.
Dankje voor je mooie reactie. :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:45

Heb je een goeie vriend of vriendin waar je op kan steunen? Want dit is niet niks om in je eentje mee om te moeten gaan.

Ik weet niet of je het dacht, maar je mág je ook zo voelen hè? We worden maar gepusht om gelukkig te zijn, ben je dat niet dan is er vast iets mis met je, zet je niet genoeg door of wat dan ook. Maar het is niet meer dan menselijk om je ook ongelukkig te voelen. Dat mag.

En ook op therapie mág je dichtslaan, gebeurd mij ook wel eens (en dan heb ik niet eens zo'n nare ervaring).

Ik kan er verder helaas niet zoveel zinnigs over zeggen, kan me niet inbeelden hoe jij je moet voelen. Maar als je iets kwijt wilt of met iemand wilt praten mag je me pb-en :)

Ik wil je in ieder geval een hele dikke virtuele knuffel geven :(:)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:48

Ik weet niet of je het al gedaan hebt. Maar kijk eens voor een behandeling zo als EMDR... Dat heeft mij echt ontzettend goed geholpen...

Succes

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:02

Sassol schreef:
Heb je een goeie vriend of vriendin waar je op kan steunen? Want dit is niet niks om in je eentje mee om te moeten gaan.

Ik weet niet of je het dacht, maar je mág je ook zo voelen hè? We worden maar gepusht om gelukkig te zijn, ben je dat niet dan is er vast iets mis met je, zet je niet genoeg door of wat dan ook. Maar het is niet meer dan menselijk om je ook ongelukkig te voelen. Dat mag.

En ook op therapie mág je dichtslaan, gebeurd mij ook wel eens (en dan heb ik niet eens zo'n nare ervaring).

Ik kan er verder helaas niet zoveel zinnigs over zeggen, kan me niet inbeelden hoe jij je moet voelen. Maar als je iets kwijt wilt of met iemand wilt praten mag je me pb-en :)

Ik wil je in ieder geval een hele dikke virtuele knuffel geven :(:)

Ja kan er wel over praten, maar dat vind ik zo moeilijk en heb niet het gevoel dat ik daarin begrepen word.

Voel me dood ongelukkig en zou zo graag anders willen, wel een lichtje in de tunnel zien, tegenkomen.

Dankjewel, voor ook je lieve reactie. :)

pubelia schreef:
Ik weet niet of je het al gedaan hebt. Maar kijk eens voor een behandeling zo als EMDR... Dat heeft mij echt ontzettend goed geholpen...

Succes

Ja heb ik al gehad, maar dat werkte niet voor mij. :n

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:27

Iedereen is het leven waard, niemand is minderwaardig.. jij dus ook niet!...

het is erg heftig wat er is gebeurd...

ook van mij krijg je een dikke virtuele knuffel...

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 14:41

Suusie22 schreef:
Iedereen is het leven waard, niemand is minderwaardig.. jij dus ook niet!...

het is erg heftig wat er is gebeurd...

ook van mij krijg je een dikke virtuele knuffel...

Waren er maar mensen die dat ook dachten voor ze je zoiets aandoen.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:50

graag gedaan... tja.. als die mensen niet zo egoistisch waren,, bestond dit gewoon niet....

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:58

Misschien kan je met lotgenoten praten? Op Bokt zitten meerdere meiden die misbruikt zijn. Misschien helpt dat je, zij weten wat je hebt doorgemaakt en zullen je beter begrijpen dan mensen die welwillend luisteren maar het niet zelf hebben meegemaakt.

Heel erg veel sterkte enne... de beste "wraak" is dit te boven komen en het leven weer naar je laten lachen.

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 16:35

Suusie22 schreef:
graag gedaan... tja.. als die mensen niet zo egoistisch waren,, bestond dit gewoon niet....

Nee inderdaad. Snap ook niet waarom mensen dit in hun hoofd halen?

jiehaaa schreef:
Misschien kan je met lotgenoten praten? Op Bokt zitten meerdere meiden die misbruikt zijn. Misschien helpt dat je, zij weten wat je hebt doorgemaakt en zullen je beter begrijpen dan mensen die welwillend luisteren maar het niet zelf hebben meegemaakt.

Heel erg veel sterkte enne... de beste "wraak" is dit te boven komen en het leven weer naar je laten lachen.

Ik ken niemand op bokt die misbruikt zijn. :n
Dankjewel, ja doe ik me best echt voor maar is echt niet makkelijk om m'n hoofd boven water te houden.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:55

het hoofd boven water houden is heel moeilijk als je zelf geen reden ziet om het boven te houden, misbruik.is een van de.moeilijkste gebeurtenissen om te verwerken. De flash backs, het gevoel kan zo ontzettend sterk terugkomeb, het zijn vaak kleine dingen die dat triggeren.

einige tip die ik je kan geven en geloof me ik weet dat het makelijk praten is...

probeer het los te laten het is verdomd moeilijk, maar zodra tot het punt komt, dat je realiseerd ik kan dit, ik ben het waarx en je laat het los, dan zal je huilen van opluchting.
probeer eens iets van yoga of pshygische fysiotherapie daar leer om je lijf en geest onder controle te krijgen

mijn pb box staat ook altijx voor je open, veel sterkte meid en je kunt het!

edit spelfouten type op.phone

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 17:01

kirri schreef:
het hoofd boven water houden is heel moeilijk als je zelf geen reden ziet om het boven te houden, misbruik.is een van de.moeilijkste gebeurtenissen om te verwerken. De flash backs, het gevoel kan zo ontzettend sterk terugkomeb, het zijn vaak kleine dingen die dat triggeren.

einige tip die ik je kan geven en geloof me ik weet dat het makelijk praten is...

probeer het los te laten het is verdomd moeilijk, maar zodra tot het punt komt, dat je realiseerd ik kan dit, ik ben het waarx en je laat het los, dan zal je huilen van opluchting.
probeer eens iets van yoga of pshygische fysiotherapie daar leer om je lijf en geest onder controle te krijgen

mijn pb box staat ook altijx voor je open, veel sterkte meid en je kunt het!

edit spelfouten type op.phone

geeft niet hoor de spel fouten.
Ja het constant weer tegen komen maakt me zo bang. Ja ik zou het wel willen loslaten, was dat maar zo makkelijk.
Ik ben zo boos op de persoon dat ik het gewoon niet kan loslaten.. hoe graag ik het ook zou willen.

dankjewel voor je lieve reactie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:02

[HK] Verkrachtings/aanrandings slachtoffers hier op bokt.

Hier zitten veel meiden met dezelfde ervaringen! Het ligt al even stil maar we zijn er allemaal voor je, dat weet ik zeker!

Blijf vooral je hart ergens luchten want anders red je het niet!

Van mij ook een knuffel en ik pb je van de week nog even!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:04

Anders daar misschien een nieuw topic over openen met een duidelijke titel?
Want inderdaad, ik kan me een heel eind inleven in mensen ook al heb ik de ervaringen zelf niet. Maar dit gaat ook mijn inlevingsvermogen te boven.

En volgens mij had je in dit topic ook al reacties van lotgenoten, alleen wordt het niet zo uitgespeld.

Nogmaals een dikke virtuele knuffel, want dat verdien je

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:17

Ik ken het gevoel en het verhaal maar al te goed.
ik ben op mijn negende jaar verkracht door mijn vader bleek niet mijn echte vader te zijn ma ging veel vreemd en dertien jaar mishandeld zowel geestelijk als
lichaamlijk ;( ik heb meedere pogingen gedaan maar leerde door boeken te lezen en alternatieve dingen, dat het leven toch wat te bieden heeft en veel praten helpt mij erg goed,ik snap jou wel,als je mijn msn wilt stuur even een pb,zie het maar als een ervaringsdeskundige ik heb alles mee gemaakt in het leven en mensen veroordelen goed.
Geen veroordelen,pas als je het zelf hebt meegemaakt anders niet. zo verloor ik mijn vriendje op mijn 16 jaar vliegtuigongeluk en liep een vriendin ik zag het gebeuren onder de trein.
En ik loop of zit niet bij ggz hoor :D ,zit ergens anders de politie zij ooit waren er maar zo sterk als jou vol met vechtlustig vuur.dat deed me wel wat hoor :o .
Ik zit ergens anders bij,en kan erover praten op mijn eigen stek,edit: ik heb nooit lieve ouders gehad opgegroeid tussen de monsters van ouders.
Dat wil zeggen ze me me als eens willen vermoorden maar bang ben ik niet van hun,omdat ik ze toch te slim af ben telkens.
maar goed als ik wat voor je kan doen een luisterend oor pb maar. :j

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 17:30

Robijntjah schreef:
[HK] Verkrachtings/aanrandings slachtoffers hier op bokt.

Hier zitten veel meiden met dezelfde ervaringen! Het ligt al even stil maar we zijn er allemaal voor je, dat weet ik zeker!

Blijf vooral je hart ergens luchten want anders red je het niet!

Van mij ook een knuffel en ik pb je van de week nog even!

Dankje, zal is aan een mod vragen of ik me daar zou mogen melden met dit account. :)
Is prima, dankjewel!

Sassol schreef:
Anders daar misschien een nieuw topic over openen met een duidelijke titel?
Want inderdaad, ik kan me een heel eind inleven in mensen ook al heb ik de ervaringen zelf niet. Maar dit gaat ook mijn inlevingsvermogen te boven.

En volgens mij had je in dit topic ook al reacties van lotgenoten, alleen wordt het niet zo uitgespeld.

Nogmaals een dikke virtuele knuffel, want dat verdien je

Hoebedoel je precies een nieuw topic?