Waarom doe ik alles fout?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Waarom doe ik alles fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 17:44

Waarom is t allemaal zo moeilijk? Waarom doe ik alles fout?

Dat zijn de vragen die ik mezelf de laatste tijd regelmatig stel. Ik zeg t niet graag, maar ik zit geheel met mezelf in de knoop.
Al een tijdje, maar de laatste tijd word t alleen maar erger..
In de herfst/winter heb ik een slechte periode gehad, incl pfeiffer zat ik tegen depressie aan, maar dat
ging begin van het mooie weer langzaam beter, tot een maand geleden ongeveer.
Sindsdien ben ik mezelf niet meer, tot ongenoegen van mijn vriend, die het allemaal over zich heen krijgt.
Mijn vriend heeft een vrij druk leven, sport, veel werk, grote familie, vrienden, en mij..
Ik heb zelf eigenlijk heel weinig vrienden, sport niet, werk 2x per week en heb geen grote familie, eigenlijk is t enige
waar ik me op verheug met mn vriend samen zijn. Wij zijn trouwens nu z'n 8 maanden samen en ik ben gek op m,
en ik ben heel blij dat ie dit allemaal kan hebben, alleen realiseer ik me steeds meer dat t ook eens een grens bereikt..

Ik heb altijd al momenten gehad dat hij geen tijd had, want hij heeft gewoonweg niet altijd tijd, maar ik heb de
laatste tijd de nare gewoonte extreem teleurgesteld te zijn als hij geen tijd heeft. Ik geef mezelf dan t gevoel dat ik leveloos
ben, geen vrienden heb en geen doel heb waarvoor ik leef naast mn vriend, ik ben jaloers dat mn vriend zn druk leven heeft, zoveel
vrienden (mede door zn broers) en op teamsport zit (mede door zijn ouders en familie hierop gegaan vroeger).
Mijn enige zus is 10 jaar ouder en spreek ik nauwelijks, ik ben verlegen en onzeker, geen makeuptype, niet zo sportief en
ben nooit op een sport gezet behalve paardrijden, maar dat staat ook op een laag pitje door gebrek aan bijrijpaard..

En helaas kan ik dat niet altijd, zeg, meestal niet voor me houden en ga ik vervelend doen tegen mn vriend, waardoor
hij weer een schuldgevoel krijgt. Zodra ik het zachtgezegt 'verkloot' heb word ik me bewust van de fout die ik wéér gemaakt heb en
voel ik me heel schuldig, dat is probleem 2, ik zeg voor alles sorry. Gewoonweg omdat ik niet weet wat ik anders moet, omdat ik
vanalles fout doe, mijn vriend een schuldgevoel of k*tgevoel geef en dan besef dat ik t weer eens verkloot heb.

Ik heb mn vriend heel hard beloofd mn best te doen ermee te stoppen, maar gosh wat is dat moeilijk!
Ik doe mn best, en t lukt me af en toe, alleen kan ik me dan toch uiteindelijk nét even niet meer inhouden en gooi ik er
weer een banketstaaf opmerking uit. Door mn vriend ben ik trouwens gaan werken, en ik wil wel meer met vrienden doen, maar ik heb
gewoonweg geen vrienden waarmee ik dat zou kunnen. Ja 1 vriendin, maar om die nou elke x te vragen,
die word uiteindelijk ook gek van me..
En ik doe mn best, van de week nog, maar dan wil er niemand mee (alleen mn vriend en die vriendin), en dan krijg ik weer t gevoel van
"waarom probeer ik t dan nog?" Zoveel oude vriendinnen geprobeerd, maar niemand 'kan' afspreken, en dat een stuk of 10x..

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit hebben, of hadden, en wat ik er tegen kan doen?
Bedankt alvast voor het lezen.

Froukje
Forever young

Re: Waarom doe ik alles fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:53

:(:)
Meis, tuurlijk doe je niet alles fout.
Je hebt genoeg dingen die je goed doet.

Heb je hulp gehad toen je tegen een depressie aan zat?
Zo niet is dat misschien ook wel een goed idee.. (en ja, weet helaas heel goed hoe moeilijk dat is)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:54

Denk dat dit beter op LZP hoort

Ik kan me heel erg in je verhaal vinden. Bij mij gaat ook alles fout de laatste tijd, zit absoluut niet lekker in mijn vel en loop ook tegen heel veel dingen op wat betreft vriendschap. Ik lees dus even mee

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 17:59

Ohja, dankje, heb getemd met de vraag of t verplaatst kan worden

Heb geen hulp gehad en nogsteeds niet, die stap wil ik eigenlijk niet moeten nemen, maar t besef is er wel dat ik er idd wel steeds dichter bij kom..

Vriend komt vanavond praten, maar heeft gesmst dat ie op t randje staat om er een tijdje mee te stoppen als ik niet gauw verander ;(
Echt mn grootste angst, en ik weet dat ik t zelf veroorzaak, maar ermee stoppen lukt me gewoonweg niet.. wil m niet kwijt.. ;(

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:01

Meis... :(:)
Zou het dan niet verstandig zijn om wel hulp te zoeken?? En ja, die stap is heel moeilijk.. Dat weet ik ook wel.
Maar zo door moeten kan ook niet, je vriend weet waarschijlijk ook niet hoe hij hier mee om moet gaan..
Dit gaat je op breken.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:04

En wat voor hulp zou dat dan moeten zijn denk je, psycholoog? maatschappelijk werker?
Iemand anders? Mn ouders weten t niet, heb ik liever ook niet, nooit echt zulke gesprekken met ze gehad..
Die draaien t verhaal snel om en hebben vrij snel een mening. Mn vriend meenemen naar zn gesprek of niet?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:08

Ach meis, wat een ellende zeg! Weet precies hoe je je voelt, heb ook zo'n periode gehad.... Gelukkig was ik al langer met mijn vriend en heeft dat nooit voor problemen gezorgd. (hij was ook depressief in die tijd). Na veel praten, huilen en ruzie gaat t nu weer goed met mij, met hem... met ons! Je kan hierdoor heen komen, samen met hem! Wil je heel veel sterkte toewensen! Je kan dit!

Als advies wil ik je toch meegeven, ga wat doen: sport of hobby ofzo... heeft mijn vriend ook erg geholpen. Lekker onder de mensen komen..

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:10

Ik zit nu bij een psygoloog..
Gekomen naar gesprek met huisarts(de reden er voorkan allemaal via pb, ga ik niet open en bloot hier vertellen)
En moet zeggen dat het nu wel beter gaat.. Ik loop nog steeds met vanalles rond en ben er nog lang niet, maar voel me al wel beter.
Reageer weer normaal op mensen etc.

Misschien is het wel goed om een gesprek met je huisarts aan te gaan, eventueel met je vriend erbij, als je je dan makklijker voelt.
Hij/zij weet vaak wel wat voor een hulp je het beste kunt krijgen.. En als je bij een psyg loopt en die vind het toch niet zo gepast stuurt die je wel door naar iets anders :j

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:10

Dankje,
Ik heb gekeken naar volleybal, maar dat seizoen begint eind van de zomer pas weer..
Mn vriend deed trouwens handbal en gaat volgend seizoen een start maken met voetbal.
Iemand enig idee voor een hobby die veel tijd (voornamelijk avond + weekenduren) in beslag neemt?

Oke, enige probleem is dat mn arts wel de plicht heeft, maar ik m toch snel zn mond voorbij zie praten tegen mn ouders..
Maar zo 123 kan je zeker niet naar een psycholoog, moet je doorverwezen voor zijn zeker? Ga er over nadenken, dankje!
Laatst bijgewerkt door Loiz op 13-06-11 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:11

Zou eerst alleen gaan en daarna eventueel je vriend meenemen.. Je laat hem dan sowieso al zien dat je er actief mee bezig bent...

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:12

Loiz schreef:
Dankje,
Ik heb gekeken naar volleybal, maar dat seizoen begint eind van de zomer pas weer..
Mn vriend deed trouwens handbal en gaat volgend seizoen een start maken met voetbal.
Iemand enig idee voor een hobby die veel tijd (voornamelijk avond + weekenduren) in beslag neemt?

elke sport train je 's avonds en meestal in het weekend wedstrijd... dus dat zou kunnen... ik wilde altijd bij een toneelvereniging, is 2 avonden en tegen de uitvoering ook in het weekend...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:14

Dan zou ik toch eerst zeggen tegen je arts dat dat niet de bedoeling is.. En anders een andere zoeken.
Je bent toch 18?
Ik weet eigenlijk niet of je zo naar een psygoloog kunt. Volgens mij wel, maar is de wachtlijst dan langer, met verwijzing kun je vaak sneller terecht.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:16

Oke, enige nadeel is dat in niet zo heel veel keuze heb qua sport door mn jeugdreuma..
Maar ik ga eens kijken wat er te doen is qua teamsport voor me.

Dankje, ik wil eigenlijk dit topic mn vriend ook laten zien, want dit is voor mijn doen al een flinke stap.
Normaal ben ik altijd vrolijk en gezellig op bokt, of ik ben er niet als ik me zo voel, zulke dingen plaats ik niet snel.

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:16

Ik kan me heel erg vinden in jouw verhaal ook al is het van mij een beetje anders gelopen. Het komt er iig op neer dat ik ook jaloers ben op mijn vriend omdat hij altijd wat te doen heeft met zijn vrienden en dat ik altijd op hem zit te wachten. En nu wacht ik op een sms van hem of hij door wil gaan met mij of niet. Er is 2 maand geleden iets gebeurt waardoor ik heel vaak ruzie met hem maak en hij is er nu zat van. Ik geef het nog niet op!

Leg je vriend vanavond alles rustig uit. Misschien moet je eerst gaan praten met iemand anders voordat je hem een uitbarsting geeft.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:18

Loiz schreef:
Dankje, ik wil eigenlijk dit topic mn vriend ook laten zien, want dit is voor mijn doen al een flinke stap.
Normaal ben ik altijd vrolijk en gezellig op bokt, of ik ben er niet als ik me zo voel, zulke dingen plaats ik niet snel.

Misschien is dat wel een goed idee..
Praat vanavond eerst eens rustig met hem, jullie komen er vast wel uit.
En als je hem alles uitlegt en verteld dat je wel hulp wilt, maar dat heel moeilijk vind zal hij dat vast wel begrijpen. :j
Je komt er wel weer uit meis, het is alleen even een rot periode :(:)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:18

Dankje! Uitbarsting word t niet, op zo'n moment is hij degene die zegt wat er te zeggen valt en weet ik niks anders te zeggen dan sorry..
We hebben zo'n gesprek 2 maanden terug ook gehad, sindsdien ging t iets beter, tot een paar weken terug weer.
Praten met iemand anders zou wel een idee zijn, maar wie? Mn ouders liever niet, mn vriendin (en zijn vriendin, waar ie ook veel mee praat hierover)
is offline en wil ik eigenlijk ook niet weer aan dr kop zeuren hiermee, plus dat ik niet weet wat ik dr zou moeten vertellen, alles heb ik al eens vertelt..
Eigenlijk is dat de rede waarom ik t hier plaats, omdat ik t kwijt moet maar niet weet tegen wie. En omdat ik weet dat t menes is en ik
echt actie moet gaan ondernemen wil ik met mn vriend samen blijven, en dat wil ik maar al te graag.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 13-06-11 18:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:19

[MW] > [LZP]

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:21

Dankje Jans!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:23

Denk er nog maar even over na..
Misschien vast wat dingen in je hoofd nemen/opschrijven, wat je tegen je vriend wil zeggen..
Hele dikke knuff :(:)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:29

Je bent nog jong, ga er wat van maken en probeer niet te veel aan je vriend te hangen. Maar doe ook je eigen dingen.

Uiteindelijk door je gedrag en aan hem hangen gaat het je vriend opbreken/verstikken, dan bestaat de kans dat hij ermee wil stoppen.

Zooooveel vriendinnen hoef je niet te hebben hoor een paar is toch voldoende? er zijn mensen die heel veel vrienden hebben, maar dat vreet ook tijd en energie, dat is ook niet altijd leuk hoor dus zo erg is het niet dat je er maar 1 hebt, je kan gewoon nieuwe vriendschappen aangaan, toch?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:32

Dankje Ragdollcat, hele duidelijke post die wat hard aan komt, maar je hebt wel gelijk.
Je verwoord het erg goed, zet me aan het denken, dankje.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:39

Heb net eerst eens even in je profiel gekeken......en toen dacht ik... wat een leuk koppie heeft ze......
maakt natuurlijk niet uit hoe je eruit ziet..maar soms is het fijn als iemand dat eens tegen je zegt......Bij deze dus......
Verder zijn er zoveel dingen die je kunt doen...maar je moet het doen...ZELF doen.....al ga je maar op een sportschool (kun je bijna altijd terecht, dus best handig, 's morgens, 's avonds.....), jammer dat je niet hier in de buurt woont...zoek nog een bijrijdster...
Overigens zou een teamsport ook echt wat zijn, leer je meteen wat mensen kennen.....
En ik denk inderdaad dat je misschien best wat hulp kunt gebruiken.....psycholoog misschien? En nee, dat is niet eng, of zwak of weet ik wat.....
Doe het...voor jezelf! Succes...

LouLouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:41

Ik kan me voorstellen dat je je vervelend voelt!
Ik raad je aan om op zoek te gaan naar vriendinnen/ hobby's/ werk/ vrijwilligerswerk.. Zorgen dat je ook je eigen ding hebt. Doordat je vriend eigenlijk jouw leven is, maak je je heel erg afhankelijk van hem. Je moet ook je eigen leven lijden he! Is onwijs belangrijk.
Ik heb me ook een tijd zo afhankelijk opgesteld ten opzichte van mijn vriend, maar je wordt er helemaal gek van en het zorgt uiteindelijk alleen maar voor irritaties.

En inderdaad, je hoeft geen stapels vriendinnen te hebben, een paar echte is meer dan genoeg!

Ik heb even in je profiel gekeken, je lijkt me een onwijs leuke meid! Kan me niet voorstellen dat jij geen contacten kunt maken met mensen!

Ik wens je heel veel succes!

LouLouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:44

Er loopt overigens een topic van een life coach (even zoeken op: Ik (life coach in opleiding) zoek jou!) Heb geen idee hoe ik een link neerzet naar een topic.

Misschien is dat wat voor je?

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:45

Misschien heb ik het gemist, maar heb je geen ouders?
Kun je niet gewoon lekker thuis gaan wonen, opleiding volgen en gewoon weer jong zijn?
Geluk heb je zelf in de hand. Niemand anders kan hier voor zorgen.