Kindergeheimen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moeshie

Kindergeheimen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 12:52

Hallo!
Ik heb even jullie hulp nodig! Ik ben op dit moment bezig aan een documentaire over kindergeheimen (studeer Film in België), en hiervoor ben ik op zoek naar zoveel mogelijk geheimen uit de kindertijd.
Hadden jullie geheimpjes? En kun je ze hier neerzetten?

vb. van mezelf: Ik plukte met mijn beste vriendin mooie bloemen uit de tuinen van de buurt. We maakten er een mooi boeket van en verkochten deze dan. Met de winst wilden we een pony kopen, maar na een tijdje kwamen onze moeders hier achter en mochten we al het geld eigenhandig terug geven. :o

Bedankt! :D

Tellie

Re: Kindergeheimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:00

Ik pakte altijd guldens uit de lade van mijn pa. Daar bewaarde hij altijd kleingeld. Daar ging ik dan snoep van kopen. :')

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:04

*denkt*

Overal lege flessen vragen, om deze in te kunnen leveren en snoep te kunnen kopen, of brood voor de eendjes.
Me moeder zou zich rot schamen :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:05

Mijn broertje was een keer boos op mijn ouders toen hij een jaar of 6 was, toen had ie z'n kinderkoffertje gepakt, daarin zijn versleten knuffelbeertje, zijn pufje (hij heeft astma) :') , zijn autootjes én het flesje parfum van mijn vader gedaan, mwhahaha En van zijn ''100,-'' kon hij wel overleven. Dus daar stond hij dan, klaar om te gaan!
Laatst bijgewerkt door 1234 op 22-05-11 13:07, in het totaal 2 keer bewerkt

MiiejJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:06

Ooh ik was erg. Maar vroeger moest je geld ophalen voor de arme kinderen met z'n bakje vanuit de basisschool en dan pakte ik altijd 2 gulden voor een softijsje want dat had ik verdiend.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:13

ik ging op het kerkhof bloemen weghalen bij de graven die er heel veel hadden, en verlegde ze naar een graf die nooit bloemen kreeg, omdat ik het zo zielig vond :+ vooral bij kindergraven die zo wat verwaarloosd waren ging ik opfleuren :o
ik dacht dat ik goed deed maar later bleek dat dan vandalisme :')

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 13:14

Milly_ schreef:
ik ging op het kerkhof bloemen weghalen bij de graven die er heel veel hadden, en verlegde ze naar een graf die nooit bloemen kreeg, omdat ik het zo zielig vond :+ vooral bij kindergraven die zo wat verwaarloosd waren ging ik opfleuren :o
ik dacht dat ik goed deed maar later bleek dat dan vandalisme :')

Wat mooi! Die komt er sowieso in hoor! Ik herken dat rechtvaardigheidsgevoel :-)

En @Miley: :Y) Best nog een logische redenering eigg. Wij moesten eens sponsormateriaal verzamelen voor een tombola en toen hadden we na een hele dag op zoek gaan ook besloten dat we best zelf wat verdient hadden.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:16

Hmmz, Ik heb ooit met een vriend een spin geamputeerd *was heel jong : ) *
Ooit met iemand gewed dat die persoon een vlieg op zou eten, had hij gedaan. Hij heeft alleen nooit het geld gekregen :D

Ik weet er niet zo veel meer, en de rest is te beschamend :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:23

Ik weet er nog eentje van een vriendje van mijn broertje (A) xD
Dies was 12 ofzo, en ze (een aantal vriendjes van mn broertje) hadden perongelijk een brandplek veroorzaakt in het gras in de tuin van een ander vriendje (B) (ze zijn nogal ondernemend). Toen gingen ze dus gras verzamelen om op die brandplek te leggen zodat het niet op zou vallen door de ouders, en A hielp ook mee, dus toen was eindelijk die brandplek bedekt, kijken ze opzij, zagen ze daar een hele kale plek in het midden van de tuin, waar A al het gras vandaan had gehaald _O-
Echt geniaal :)) Toen konden ze het alsnog niet geheim houden voor de ouders van B _/-\o_
Gelukkig zijn die ouders heel nuchter, haha

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:26

Ik proefde vroeger alles, gras, blaadjes, paardenvoer, paardensnoepjes, kattensnoepjes (en lekker dat ik die vond! ik at met mijn broer de hele bak leeg. O:) )

Verder was ik echt wel een braaf kindje?!

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:33

Ik wilde als kind ooit een pony (in mn haar dan, die op 4 benen ook, maar daar gaat t niet om) en mijn moeder vond dat niks. Dus op een avond (ik had al lang in bed moeten liggen) maar zelf voor de badkamer spiegel aan de slag gegaan met een schaar. Helaas bleek ik geen uitstekend kapster en het geheel werd nogal scheef en steeds een stukje korter. In en helder ogenblik heb ik toen besloten om de hele voorste pluk er maar af te knippen, want dan zou je het niet meer zien...
Ik kwam die avond beneden met een kale plek op mijn hoofd ter grote van mijn handpalm... Mijn moeder over de zeik "wat heb je in gódsnaam met je haar gedaan??". En ik wist ook wel dat ik in de problemen zou zitten als ik eerlijk zou zeggen wat er gebeurd was, dus heb ik eerst enorm verbaasd in de spiegel gekeken en vervolgens glashard ontkent dat ik dat geweest was. Ik ben enige kind en was die avond uiteraard alleen boven, dus kon natuurlijk niemand anders dat gedaan hebben dan ik zelf. Maar mijn redenering was dat als ik bleef ontkennen, het een raadsel zou zijn, maar dat ík het dan iig niet gedaan had...
Ze hebben er de volgende dag bij de kapper een pony vanaf mijn kruin verheen geknipt en het heeft jaren geduurd voor alles weer normaal was aangegroeid...

Verder heb ik ooit met een schaar een scheur geknipt in de nieuwe bank. Om die scheur te verbergen heb ik toen de hele stof om de scheur heen weg geknipt en het bewijsmateriaal vernietigd door het lapje in zo klein mogelijke stukjes te knippen.. Dacht dat mijn moeder er noooit achter zou komen! :') Mijn moeder was vooral blij dat ik het lapje ook nog eens versnipperd had... als ik dat niet had gedaan, had ze tenminste het lapje er weer op kunnen naaien.

Als ik er zo over nadenk was ik geen bijzonder slim kind...

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:34

Nja, vroeger verzamelde ik allemaal slakken in de zomer, deed ze allemaal in een bak, om vervolgends op mijn hoofd te leggen en naar mama toerennen om te zeggen dat ik een kroontje had hahaha .

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:39

toen ik klein was toen zocht ik met mijn buurmeisje lieveheersbeestjes, en deze gingen we dan levend begraven met een steentje erop :')

edit; oja haha, ik herinner me een keer dat ik niet wilde gaan slapen in de middag, ik was toen 3 ofzo dus ik toen mn moeder weg was uit mn bed gegaan (had een spijlenbed met een soort gaat aan de zijkant zodat ik er niet overheen zou gaan klimmen) en toen ging ik alle billenpoetsdoekjes uit het bakje halen en toen ben ik in slaap gevallen.. [mijn ouders hebben daar uiteindelijk een foto van gemaakt en ik vertel je; geniale foto :') ]
en toen ik nog kleiner was heb ik een keer op het nieuwe behang lopen tekenen.

ach, toen ik klein was was ik eigenlijk best wel erg..
Laatst bijgewerkt door xCarien op 22-05-11 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:40

hahahahahaha Ronne _O-

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:41

Als het regende verzamelde ik soms slakken van de straat, en dan ging ik ze zwemles geven. (kleuter)

Als er een potje vitamine C pilletjes stond at ik die meteen leeg onder de tafel. (kleuter)

En als ik bij mijn vader moest slapen in het weekend en mijn moeder een weekendje weg was, liet ik regelmatig een raam op een kiertje staan, en dan ging ik zogenaamd bij mijn vriendinnetje slapen, zij bij mij, en dan slopen we midden in de nacht mijn huis binnen en gingen we daar logeren en film kijken. (Kind/beginnende puber)
Totdat de buurvrouw een keer 's ochtends binnen kwam om onze katten eten te geven, en ze ons tierend met ontbijt en al naar buiten duwde en de deur achter ons op slot draaide (hartje winter zonder jas en met handen vol broodbeleg).
Dat was het einde van de logeerpartijtjes. :D

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 13:52

@JuliaMaria: :') Géniaal. écht géniaal.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:18

Ik pikte heel vroeger ook geld van mijn vader :+ Hij had een pot met 5 guldens, en dan gaf ik dat aan mensen die 'bedelde' of muziek maakte voor geld :')

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:23

Ik moest vroeger bij het ontbijt altijd 2 super vieze visolie pilletjes innemen.
Ik smokkelde die altijd weg in mn broekzak en als ik dan naar school fietste dumpte ik ze. Tot dat ik ze een paar ik was vergeten te dumpen en die visolie pilletjes met mijn broek mee de was in gingen. :D Je wil niet weten wat voor een lucht er aan die kleren hing. :') Toen was het over, en moest ik ze voortaan iedere ochtend voor het oog van mijn moeder innemen.. BAH

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:27

Ik lustte echt niets als kind maar ik moest mijn bord bij het avondeten altijd leeg eten. Sterker nog, ik moest desnoods alleen aan tafel blijven zitten tot alles op was. Helaas hadden we geen hond om het bij naar binnen te schuiven en dus zat ik daar bijna iedere avond te wippen op mijn stoel met een bord vol. Dat moest anders, dus toen mijn moeder op een avond al was gaan afwassen heb ik mijn bord gepakt, ben naar het toilet geslopen en heb alles door het toilet gespoeld.

Ik was ervan overtuigd dat ik het goed en stiekem had gedaan. Kom heel onschuldig terug de kamer in, met het lege bord in mijn hand (heel subtiel al zeg ik het zelf) staat mijn moeder daar. Een tikkeltje rood aangelopen en armen over elkaar. Ik heb het in ieder geval geweten, laat ik het zo zeggen. :o

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:38

Mijn broertje heeft vroeger een keer het behang van de muur naast zijn bed eraf gescheurd de knuffels op de rand van zijn bedje gezet en ze allemaal een stukje behang op hun mond geplakt :+ Want ja de knuffels hadden ook honger..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:43

Wat een grappige verhalen staan hier :D

Ik had vroeger altijd iets met vogeltjes.. Zo was er eens een nestje bij ons op school toen ik nog in groep 7 of 8 zat. In dat nestje zaten kleine mereltjes, en ik was er zo verliefd op dat ik er elke dag bij ging kijken. Maar ik had ook een plan... Want als ze later wat groter waren, zou ik er 1 uit dat nest halen en thuis verzorgen. Maar goed, op een dag zag ik iemand de bosjes besproeien met water, daar ging mijn mereltje! Dus ik na school meteen er naar toe gelopen, zo'n beessie gepakt, in mijn doorzichtige rugzak gedaan, handoek eroverheen zodat niemand het kon zien, en naar huis geraced! Thuis een tijdje verborgen gehouden, maar helaas kwamen ze er al snel achter. Kon ook niet anders met elke nacht kei hard gepiep uit mijn kamer. Ik had een goede smoes, hij was uit het nestje gevallen.. Aangezien het beestje het goed deed, en ik het beestje ook goed verzorgde en elke nacht eruit kwam om hem te voeden, mocht ik hem houden. Het mereltje werd gedoopt tot... Kobus :D. Kobus heb ik groot gebracht. Hij ging mee naar het strand en hij was overal waar ik was. Uiteindelijk had ik een klein badje gemaakt voor Kobus. Een bakje met een klein laagje water. Uiteindelijk Kobusje erin gedaan.. En dat was het einde van Kobus. Ik zag dat die opeens niet meer bewoog en heb huilend Papa gegilt en ik ben naar boven gerent. Daarna heb ik nog 10 vogeltjes gehad ofzo, was er echt geobsedeerd door. Maar Kobus bleef toch echt de leukste!

Beetje een lang verhaal geworden :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:45

Wij haalden supermarkt karren van het slot door er een plat lollystokje in te steken. Deze trokken we erna weer uit. Als we mensen zagen die een karretje nodig hadden, reden we snel naar de rij met karren. Dan kregen we 50 ct in ruil voor de kar, waar we vervolgens snoep van kochten :o

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:49

Grappig om hier te lezen hoeveel kinderen iets met slakken deden. :+ Ik zocht altijd lege huisjes voor naaktslakken als kleine peuter, en probeerde daar dan naaktslakken in te proppen omdat ik vond dat ze ook een huis nodig hadden. :x Ook hield ik slakkenraces compleet met hun eigen renstrook en een heuse start en finishlijn getekend met krijt op straat.

Als ik naar school liep daarentegen met een vriendinnetje (groep 1-2 periode) gingen we als het geregend had met opzet op slakken staan omdat "dat zo leuk voelde". := Later beseften we pas echt waar we mee bezig waren en moesten we van onszelf elke dag als we naar school liepen alle slakken op het voetpad helpen oversteken en ze er dus af halen zodat niemand er op kon staan, gevolg was dat we elke dag te laat kwamen. :') Maarja dat waren we wel verplicht aan al die arme gesneuvelde slakken. :))

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:52

Slakkenraces! Komt mij ook heel bekend voor :j

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:52

Ik maakte trouwens ook wormenballen. Zocht overal regenwormen en maakte daar dan grote ballen van. :')