Engeltje op m'n schouder gehad..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_S

Engeltje op m'n schouder gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 13:41

Gisteren zou ik samen met een vriendin naar mijn paard gaan.
De stal zit op ongeveer een halfuur rijden met de auto van mijn huis vandaan.

Om even voor drie uur reed ik op de A9 op de verbindingsboog naar de A1.
Het was erg druk en ik reed op de linkerbaan. Voor mij reed een auto met steeds wisselende snelheden.
In mijn ooghoek zag ik op de A1 al een vrachtwagen aankomen en ik hoopte dat de auto voor mij door zou rijden, want de invoegstrook aan de linkerkant is heel kort. Rechts van me reden ook auto's dus naar rechts kon ik niet. Links van me de vrachtwagen. Voor mij de auto die weer langzamer ging rijden om even rustig te gaan zitten kijken wanneer hij kon invoegen. Ondertussen werd de invoegstrook steeds korter en kwamen de auto's rechts van mij steeds dichterbij en ook de vrachtwagen kwam steeds meer naar rechts. Van drie banen gaat de weg dus over in twee banen. Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb geschetst zo. In een fractie van een seconde besefte ik mij dat het fout zou gaan. De auto voor mij voegde nog net voor de vrachtauto en zat ik in een sandwich. Achter de vrachtwagen langs was geen optie (weet alleen niet meer waarom) en naar rechts kon niet dus het enige wat ik kon doen was m'n auto tussen het kleine gaatje tussen vrachtauto en de auto voor mij wurmen. Dat ging finaal mis. De vrachtauto heeft mij linksachter geraakt en ik ben gaan tollen. Alle rijbanen over naar links en tot stilstand gekomen tegen betonblokken. En de vrachtwagen? Die is doorgereden. Mijn vriendin en ik hebben er gelukkig niet veel aan over gehouden. Alhoewel ik vandaag toch erg veel last heb van mijn nek. Spierpijn en zo stijf als wat... M'n auto is total loss.

Straks even naar de bergingsplaats om te kijken en foto's te maken voor de verzekering e.d.

Ik blijf me afvragen wat ik anders had kunnen doen, maar ik kom er niet uit. Ik kon niets.

De schrik zit er natuurlijk goed in en ik hoop dat ik nog in een auto durf te stappen...

Bedankt voor het lezen. Wilde graag van me afschrijven.

corientjuhh

Re: Engeltje op m'n schouder gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:43

Ik snap het niet helemaal maar hetgene wat ik begrijp is dat jij wou invoegen? of die vrachtauto
Niet echt tof dat hij doorreed of had hij niks door?
Sterkte met je spierpijn :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:47

plankgas geven en om de auto voor je (via rechts) was ook geen optie vrees ik?
de chauffeur moet gezien hebben dat hij je heeft geraakt (ze voelen het niet altijd weet ik uit ervaring) gezien je voor hem de weg over bent gaan tollen. geen getuigen in dit geval?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:52

Jeetje, dat is schrikken joh.. :(:) Laat je je nog even kijken, bij de huisarts oid, naar je nek?
Mocht de klap harder zijn aangekomen dan verwacht, kun je er toch nare dingen aan over houden..

Dat zijn rotte dingen altijd, op zo'n moment kan je niks behalve handelen naar de situatie.
Soms zal het goed gaan, soms niet. Probeer jezelf in ieder geval niet te veel te verwijten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:03

Jezus, dat meen je niet dat die vrachtwagenchauffeur is door gereden!! :x
Ik heb het met kippevel gelezen en ik kan me voorstellen hoe beangstigend dat geweest moet zijn.
Pff.. belachelijk zeg..
Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen.. :(:)

Ik hoop met je mee dat je gewoon weer achter het stuur durft te kruipen.. al is het maar een rondje door de straat..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:04

Mango96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:09

iemand die je aangereden heeft kan natuurlijk ook helemaal van de zeik raken als
hij je heeft aangereden. en niet meer helder nadenken, misschien is ie doorgereden,
maar wist hij het gewoon even niet meer.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:21

Hmm, ik snap het ook niet helemaal. Ik begrijp ook dat je niet op de vluchtstrook door kon rijden?
Wel vervelend dat het is gebeurd!! Hoop dat de verzekering nog wat voor je kan doen

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:27

Pff ik ken de situatie daar maar al te goed, inderdaad levens gevaarlijk! Je kan daar helaas als het erg druk is niet links of rechts een veilige plek zoeken.. Gelukkig mankeren jullie zelf niks, wel onwijs balen van je auto zeg!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:54

Zo he Nadien, dat is schrikken. Het zit je ook niet mee! :n Hopen dat het gewoon spierpijn is en dat er niks achter zit ofzo.. En dat je nog achter het stuur durft te kruipen!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:54

Wat ik uit de situatie opmaak gaat het om een rits-strook aan de linkerkant, meestal loopt daar de vangrail mee en zit je dus opgesloten.. :\

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:06

Ik weet wat je bedoelt, hier in de buurt zit ook zo'n zelfde verbindingsstrook. Maar wat moet je geschrokken zijn zeg.. Gelukkig heb je er niks aan over gehouden, het had natuurlijk heel anders af kunnen lopen.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:12

Oh ik snap ook niet dat ze zulke punten maken hoor! Ik kom er ook dagelijks over bij eindhoven en dat is zo ontzettend link.
Ik ga daar, nadat ik een keer zoiets heb zien gebeuren altijd vast rechts rijden voor de zekerheid, en dan rijd ik daarna wel weer wat harder als ik veilig en wel ben ingevoegd.

Wat ik inderdaad echt raar vind is dat die vrachtwagen chauffeur is doorgereden. Ik kan me voorstellen dat hij het misschien niet voelt maar een over de weg tollende auto kun je toch niet missen als je er vlak voor of achter rijdt lijkt me...
Als hij het wel heeft gezien dan is dat in ieder geval behoorlijk aso!

Gelukkig hebben jullie alleen maar wat spierpijn en verder niks!!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:25

omg nadien! Ik zat helemaal met me hart in me keel toen ik het las... GELUKKIGGG mankeer je verder niets,... Zou niet weten wat ik zonder je moest... Jeetje, doe gewoon rustig aan en niet veel willen.. Ik kom gauw bij je langs!!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:36

jeetje brocolli :\

sterkte :(:)

gelukkig is het goed afgelopen..

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:42

Jeetje, dat klinkt niet best! Gelukkig is het goed afgelopen en zit alleen de schrik erin.
In zo'n situatie zou ik gewoon desnoods stil gaan staan, of zachtjes rijden, net zolang er een gaatje is waar ik tussen kan. En gewoon de richtingaanwijzer aan. Men geeft maar een beetje ruimte.

Iig veel sterkte met je spierpijn. :(:)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:47

Mijn vriend heeft als vrachtwagenchaffeur een keer een auto zijwaarts precies voor zijn auto honderden meters meegesleurd. Hij zag het niet. Al had hij het tollen wel moeten zien, toevallig geen andere getuigen?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 17:58

Veulen84 schreef:
Deze bedoel je zeker?

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF ... 71,,0,8.37

Die v invoegingen daar, daar gebeuren vaak ongelukken of bijna ongelukken.

Dat is hem!
Alleen zijn de wegwerkzaamheden nu gestopt en is de weg weer geheel open.

Ik kon niet naar rechts uitwijken omdat daar een auto zat.
En helaas zijn er geen getuigen. Er is wel iemand gestopt, maar die heeft mij alleen zien tollen.
Ik heb ook helemaal geen gegevens van de vrachtauto.

Ik heb inmiddels foto's van mijn auto. Kan er zo wel een paar opzetten.

Bedankt voor alle reacties!

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:06

Misschien snap ik je verhaal niet helemaal, maar waarom heb je zelf niet gas geminderd zodat de vrachtwagen ertussen kon? Verder natuurlijk een nachtmerrie wat er gebeurd is, en ik hoop dat het bij materiële schade blijft voor je.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 18:19

De vrachtwagen moest er niet tussen, ik moest er tussen. En gas terug heb ik ook gedaan. Ik heb al het mogelijke gedaan...

En gelukkig heeft de politie ook beaamd dat de vrachtwagenchauffeur fout was.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:22

ik snap ook niet helemaal waarom je voor die vrachtwagen wilde en niet gewoon je gas os hebt gelaten en erachter bent gegaan. als je vantevoren duidelijk aangeeft willen ze ook nog wel wat ruimte maken. wat heeft degene achter je gedaan? of zat er niemand achter je? het is wel heel vreemd dat die vrachtwagenchauffeur doorgereden is en dat er geen getuigen zijn. ik neem aan dat je stopt als er zoiets gebeurd. maar wat me dan wel weer opvalt in je verhaal is dat je zegt dat de vrachtwagen jou linksachter raakte terwijl jij in moest voegen. eigenlijk raak jij hem dan rechtsvoor. het kan aan mijn intrepetatie liggen maar zo komt het op mij over alsof je zegt dat hij fout is.

desalniettemin is het wel even heftig. ik kan me wel voorstelen dat je op een gegeven moment iets moet kiezen en een ongeluk zit helaas in een klein hoekje. ik hoop dat je snel hersteld van je spierpijn. heb je alweer gereden naderhand?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 18:24

Ik ben officieel NIET schuldig verklaard.
En ik kon er ook NIET achter, anders had ik dat wel gedaan!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:28

Jeetje meis. Kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit. Veel sterkte :(:)
Ik heb dat stuk vandaag ook nog gereden en die rijstrook houdt ineens op inderdaad, heel raar stukje.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:31

Broccoli schreef:
Ik ben officieel NIET schuldig verklaard.
En ik kon er ook NIET achter, anders had ik dat wel gedaan!

oke, mag ik vragen waarom jij niet schuldig bent terwijl jij moest invoegen? niet aanvallend bedoeld hoor maar meer omdat ik het niet helemaal snap.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:31

dat is wel even schrikken ja :oo
ik snap het begin niet helemaal, maar rijd zelf ook geen auto.
maar alsnog is niet even wat je wil mee maken natuurlijk.
succes/sterkte :(:)