Hoe kan je zo naïef zijn...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TurtleLove4

Hoe kan je zo naïef zijn...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 18:05

Hoi bokt,
hoop dat dit goedstaat...

Heb even een verhaal dat ik graag met jullie zou delen...

Ik zal maar beginnen bij het begin. Ik heb dus een vrienden, eigenlijk al jaren één van mijn beste vriendinnen. Nu is ze sinds een half jaartje samen met een jongen. Ik ken hem niet echt heel goed, maar goed genoeg om te weten wat voor een typetje hijs is..
Hij behandelt haar echt als het vuil van de straat: van het minste dat er misloopt krijgt zij van alles de schuld, krijgt ze zware verwijten en soms zelfs een paar rake klappen te verduren. Echt een rotjong dus.
Vertel ik haar steeds dat ze de eer aan zichzelf moet houden en ze beter verdient, maar daar wil ze dus niet naar luisteren.

Dat was al één zaak waardoor ik 'm al helemaal geen partij vond voor haar, maar vandaag kreeg ik iets te horen waarna ik echt iets had van: ' nu doe ik 'm wat aan!'
Kwam ik te weten dat ze dus al een paar maanden sexuele verkering hebben, maar dat elke keer onveilig omdat meneertje het gebruik van condooms niet aanstaat! Mijn vriendin neemt de pil nog niet, binnenkort wel, maar dat wilt zeggen dat de kans op zwangerschap dus echt heel reëel is...
Hierop was haar uitleg dat ze nooit lang sex hebben, een soort van coïtus interruptus dus zoals dat heet, maar dit is echt volkomen onbetrouwbaar!
Probeerde ik haar dus met handen en voeten uit te leggen dat dit helemaal niet veilig is, enerzijds niet voor de eventuele soa's, maar al helemaal niet omdat ik niet wil dat ze door die kl*tevent op der 16e met een kind zit!

Overigens geloofde mijn vriendin dus maar niet dat er ook kans op zwangerschap is, zelfs als hij niet klaarkomt.
Ik snap echt niet hoe ze zo naïef kan zijn, maar ze is duidelijk volledig 'gebrainwashed' door hem. Hij maakte haar dus ook wijs dat hij het zou voelen wanneer er eventueel voorvocht zou 'ontsnappen' en er dus kans was op zwangerschap, en dan moest ze maar de noodpil nemen :?
Een noodpil is inderdaad handig bij een 'noodsituatie', maar die is zeker niet gemaakt om elke keer na de sex geslikt te worden!

Zo, dat moest er echt effe uit...
Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop hier wat begrip en eventuele tips te vinden over hoe ik haar kan helpen,
ben er echt niet goed van... :n

edit: spellingsfoutjes

Carmen

Re: Hoe kan je zo naïef zijn...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:11

Waarom gaat ze niet zo snel mogelijk aan de pil?

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 18:12

is ze van plan, maar voor haar is dat allemaal onnodig, ze voelt zich echt op en top veilig zonder enige bescherming...

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:13

Kan mij heel goe dvoorstellen dat het frustrerend is, maar waar zijn de ouders in dit verhaal?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:15

Dat is iets waar jij weinig aan kunt doen, als ze niet horen wil, zal ze moeten voelen.

Je kan haar hoogstens op de gevaren wijzen, niet alleen het zwanger worden maar ook soa's

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 18:16

@Pelryo: zoals ik al zei ken ik hem niet zo heel goed, dus van hem kant zou ik zeggen: geen idee.
haar ouders zijn dan weer wel vrij betrokken, maar volgens mij beseffen ze niet zo goed waar hun dochtertje lief allemaal al mee bezig is.. ze heeft nu dus wel de pil aan der moeder gevraagd. het is een begin...

@bromfiets: idd en dat maakt het juist zo frustrerend, want als het misloopt zal ze bij mij komen uithuilen, ik ken haar, maar dan is het te laat :n

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:17

tja wie niet luisteren wil moet maar voelen hoor......

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:18

Ik maak me eigenlijk nog meer zorgen om het feit dat hij van die losse handjes heeft. Waar haalt hij het gore lef vandaan de medemens zo te behandelen. Idioot.. En zij moet wel heel achterlijk zijn (om het maar ff gemeen uit te drukken) om dat allemaal maar te pikken van die kl**tzak.. -:(-
Buiten dat is ze ook lekker eigenwijs wat betreft de seksuele voorzorgsmaatregelen. In dit geval zou ik het haar eigen schuld vinden als ze zwanger zou worden, maargoed daar heb jij op dit moment niks aan. Als zij niet wilt luisteren, denk ik dat jij op dit moment weinig kunt doen, helaas.
En wat is hij trouwens ook een sukkel als hij denkt dat ie het 'ontsnappen' van zijn voorvocht zelf in de hand heeft.. Oe, kan me daar zo kwaad om maken. Van die onwetende mensen die lekker onveilig seks hebben.

Succes, ik zou echt niet weten wat je nog meer kan doen om het haar duidelijk te maken. Je hebt iig vast je best gedaan. Misschien wordt het tijd voor een praatje met haar ouders..? :)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:19

Misschien kun je eens een artikel op google vinden waar in staat dat die manier dus totaal niet veilig... Ze kan er inderdaad zwanger van raken, dus misschien kan je een goed artikel vinden waardoor ze je misschien wel gelooft oid?

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:20

Jeetje, ik snap dat het frustrerend is als je niet doordringt bij iemand. Helemaal als het je beste vriendin is. Je kan er soms met je gedachte niet bij hoe naïef iemand kan zijn idd..
Ik hoop maar dat ze erg snel aan de pil gaat, en dan alsnog duurt het helaas een paar weken voordat je 'veilig' bent. Ik denk net zoals bromfiets zegt dat je er niks aan kunt doen. Hoogstens nog 10 keer zeggen, maar ze zal toch echt zelf in moeten gaan zien waar ze mee bezig is.

@ Magnummm: Ik kan me daar ook kwaad om maken idd. Dat zijn echt van die mensen die denken: 'Dat overkomt mij toch niet.' Als je er zo weinig over weet, doe het dan gewoon niet..
Laatst bijgewerkt door GummyBear op 02-03-11 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:20

Als ze dan bij jou uitkomt huilen zou ik zoiet hebben eigen schuld dikke bult, ja lost het zelf maar op.
Ik heb gedaan wat ik kon, nu is het te laat, later!!

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 18:23

@magnum: het is inderdaad echt zo vervelend dat ik niets kan doen! maar ben wel al blij dat ze nu toch de pil heeft gevraagd, maar inderdaad, dat verandert niets aan de mentaliteit waar ze nu mee zit... heb me allang ingehouden om die kerel zelf eens niet met zijn neus op de feiten te drukken, maar eigenlijk is dat ook niet echt mijn taak, maar goed, het zal toch eens nodig zijn..
ik snap idd ook niet hoe ze zich zo laat doen, ze is nochtans echt allesbehalve een seut of iets in die aard, maar liefde maakt blind zeggen ze... maakt me ook heel kwaad dat ze zo koppig blijft!

is inderdaad haar eigen schuld, zegt ze letterlijk tegen me: 'we hebben het al duizend keer onveilig gedaan!'
heb ik gezegd: 'nou, als het de duizend en eerste keer foutloopt zal je wel weten waar ik het over heb..'
is natuurlijk geëindigd in een helse discussie...

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:25

TurtleLove4 schreef:
@magnum: het is inderdaad echt zo vervelend dat ik niets kan doen! maar ben wel al blij dat ze nu toch de pil heeft gevraagd, maar inderdaad, dat verandert niets aan de mentaliteit waar ze nu mee zit... heb me allang ingehouden om die kerel zelf eens niet met zijn neus op de feiten te drukken, maar eigenlijk is dat ook niet echt mijn taak, maar goed, het zal toch eens nodig zijn..
ik snap idd ook niet hoe ze zich zo laat doen, ze is nochtans echt allesbehalve een seut of iets in die aard, maar liefde maakt blind zeggen ze... maakt me ook heel kwaad dat ze zo koppig blijft!

is inderdaad haar eigen schuld, zegt ze letterlijk tegen me: 'we hebben het al duizend keer onveilig gedaan!'
heb ik gezegd: 'nou, als het de duizend en eerste keer foutloopt zal je wel weten waar ik het over heb..'
is natuurlijk geëindigd in een helse discussie...

Zo dan is ze niet weinig eigenwijs ook denk ik.. Ik persoonlijk zou die gast allang de poten onder zijn lijf vandaan getrapt hebben, maar ja wie ben ik :=
Ik zou het hier voorlopig bij laten, je hebt je best gedaan. Ze gaat aan de pil, dat is al heel wat. Dus mocht ze zwanger zijn, dan zal het daarna (als het goed is) niet meer fout gaan. En nu maar hopen dat ze nog niet zwanger is.. := En ook niet meer wordt in de periode dat de pil nog moet gaan inwerken (eerste 2 a 3 weken).
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:26

Ze komt er zelf wel achter... Eigen schuld dikke bult vind ik echt... Hoe kan je zo ontzettend dom zijn? :?

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 18:28

inderdaad, ik zou 'm ook allang met z'n kl*ten op straat gegooid hebben maar goed :P bedankt magnum!
@ anthea: ik ben ook zo hard verschoten, want ze is echt geen domme meid, maar je ziet...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:28

Ik zou me eerder zorgen maken om het feit dat hij losse handjes heeft dan dat ze onveilige sex heeft.
Met het eerste stemt ze niet in lijkt mij en met het laatste stemt ze toch echt zelf mee in.

En dan klinkt het hard, maar wie zn billen brand moet op de blaren zitten, dus ja bij onveilige sex kun je eindigen met een irritante wurm die al je aandacht opeist...

Jij hebt haar meerdere malen gewaarschuwd en ze wil duidelijk niet luisteren, dan zou ik haar toch echt even met rust laten. Je kunt haar niet voor álle fouten in haar leven behoeden...

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:31

een pil werkt meteen wanneer je begint op de eerste dag van de menstruatie

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:32

CinTwiZo schreef:

Zo naïef zijn mensen dus.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:33

:') ohmigod

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 18:37

@ anoli: ik kan inderdaad niet veel meer doen, zoveel is duidelijk... en dat van die losse handjes heb ik de indruk dat ze zich wel hard tegen verzet, maar het blijft wat het blijft..

en oei, dat is confronterend :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:43

Magnummm schreef:
CinTwiZo schreef:

Hahahahaha

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:46

Als dit meisje op dit moment mijn vriendin zou zijn en ze luistert niet naar me..? Ik zou 'r bij d'r oren pakken en naar d'r ouders slepen: 'uw dochter heeft onbeschermde seks en wordt geslagen door haar vriend: succes ermee.' Ze zal het je absoluut niet in dank afnemen, maar het is wel voor haar eigen bestwil. Dan maar even de vriendschap op een laag pitje, als zij klaar is voor een vriendschap, klopt ze vanzelf wel weer bij je aan.

Sterkte

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:01

Magnummm schreef:
CinTwiZo schreef:

Neen, stelling is correct, zegt laatstejaars geneeskunde. Zo geinformeerd is men dus. Pil is veilig vanaf je deze neemt vanaf eerste dag menstruatie en op een ander moment na 7 dagen.

TS, wat je nog kunt doen is haar naar een huisarts sturen. Huisarts heeft zwijgplicht en de pil is in de meeste gevallen zelfs gratis onder de 21. Dus dat is ook geen excuus voor haar.
Ik vind het goed wat je probeert te doen ivm de klappen, maar ik twijfel of het gaat uithalen. Professionele hulp kun je (anoniem) inschakelen via vertrouwensartsencentrum of via het CLB.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:04

Ik moest toch echt een maand lang de pil slikken ongesteld worden voordat ik veilige seks kon hebben...
Ik begon op de laatste dag van mijn menstruatie...

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:06

Vermoedelijk een huisarts die op extra safe speelt. Als je de pil neemt voor het eerst vergeet je die snel en dan ben je dus nog extra beschermd. OP de laatste dag van je menstruatie beginnen, is niet gelijk veilig. Eerste dag wel. Dit heeft te maken met de rijping van het eitje.