Ergernis, bussen die niet stoppen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Ergernis, bussen die niet stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 14:09

Hallo bokkers :+

Heb jij het ook wel eens. Dan druk je op het stop-knopje, rijdt de chauffeur de halte voorbij.
Dat wordt soms dan nog een einde lopen.
Voor sommige kán het een voordeel zijn. Dan stopt hij misschien wel dichter bij je huis.

Maar ik erger me er wel eens dood aan, dat sommige chauffeurs de halte voorbij rijden.
En dat gebeurt bij mij, regelmatig.

Het kan ook zo zijn, dat de bus je gewoon voorbij rijdt.

Wie heeft hier nogmeer last van?

Groet,
Biggers
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 24-02-11 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:14

Wel last ervan dat de bus gewoon doorrijdt als je bij een halte staat te wachten maar andersom niet gelukkig want ik reis alleen met de nachtbus :+

Nayomie

Re: Ergernis, bussen die niet stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 14:15

Anderssom is net zo erg :P

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:17

Bij dat uitcheckding gaan staan bij de deur en vlak voor je halte uitchecken (wel nadat je op stop gedrukt had natuurlijk)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 14:31

Ik vorige week nog. Ik drukte op ''stop''. En wat denk je? Rijdt hij door. Kon ik dus weer een heel eind lopen. :+

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:33

Ik roep dan meestal naar de chauffeur en dan stopt hij alsnog :)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:34

Just_Me schreef:

Inderdaad, gewoon eens luid roepen "Chauffeur, STOPPEN!". Help meestal wel :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:35

Just_Me schreef:

Idd, waarom roep je de chauffeur niet als hij doorrijdt?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:36

gewoon gaan roepen çhauffeur! chauffeur!!!!' slaapkoppen af en toe, haha.
Tja tis idd erg vervelend. Gebeurde me bij mn vorige verzorgpaardjes regelmatig dat de bus, die maar 1x in t uur gaat, vrolijk 10 minuten te vroeg voorbij kwam terwijl ik op 2 meter van de halte naar de chaffeur stond te zwaaien of heel hard aan kwam rennen. (en dan gewoon wel oogcontact maken heh, of terug zwaaien nog erger.. denk altijd maar, die heeft zeker een slecht huwelijk ofzo).

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 14:44

Ik roep het wel, maar omdat hij niet zo snel kan stoppen, rijdt hij snel door.
En aangezien het een soort snelweg is, kan hij niet zomaar stoppen :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 14:45

jorretje schreef:
gewoon gaan roepen çhauffeur! chauffeur!!!!' slaapkoppen af en toe, haha.
Tja tis idd erg vervelend. Gebeurde me bij mn vorige verzorgpaardjes regelmatig dat de bus, die maar 1x in t uur gaat, vrolijk 10 minuten te vroeg voorbij kwam terwijl ik op 2 meter van de halte naar de chaffeur stond te zwaaien of heel hard aan kwam rennen. (en dan gewoon wel oogcontact maken heh, of terug zwaaien nog erger.. denk altijd maar, die heeft zeker een slecht huwelijk ofzo).

Sommige chauffeurs rijden regelmatig door. Dan moet het wel een hele erge dromer zijn :Y)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:50

Biggers schreef:
Ik roep het wel, maar omdat hij niet zo snel kan stoppen, rijdt hij snel door.
En aangezien het een soort snelweg is, kan hij niet zomaar stoppen :+

Dan moet je optijd bij de deur in het gangpad gaan staan :) dan ziet ie wel dat ie moet stoppen (tenzij het hele gangpad vol staat, dan loop je even naar voren)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:53

Je kan de busnummer en de tijd/lokatie altijd doorgeven bij de bus bedrijf bijv de connection in noord-holland en melden wat er gebeurd is.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:54

Ja of het omgekeerde, sta jij bij de bushalte, zie je de bus ga je staan en loopt naar de stoeprand, rijdt de bus door :( .

Heb op stal keer pech gehad en ging met de bus naar huis. Alleen die bushalte in hetboernland, was er eentje van 1 in de 1.5 uur. Ik stond daar, ij kotm eraan, ik sta op en loop naar stoeprand bij de halte steek mijn hand opmhoog, rijd hij me straal voorbij -:(- . Kon ik weer 1.5 uur wachten.
Helaas kon ik in de haast zijn busnummer niet zien. Ben terug naar stal gelopen, de buschauffeur onderwijl vervloekend en heb op stal een drankje genomen en een tosti en ben later weer terug gegaan en gelukkig had ik toen wel de bus.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:56

Ik had het laatst, ik denk een nieuwe chauffeur, want de halte is ook best lastig te zien.
Halte ligt aan een vrij drukke 70 weg, die snel daarna overgaat in snelweg.. en daar moest ik dus langs.
Ik over de vluchtstrook, allemaal auto's toeteren, fijn hoor!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 14:58

Het is een minibusje. Daar loop je niet gemakkelijk. ;)

@Kensha
Bij ons is het Qbuzz, en die reageert amper op dit soort berichten. Maar het minibusje is geloof ik van UFO.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 14:59

scheepie schreef:
Ja of het omgekeerde, sta jij bij de bushalte, zie je de bus ga je staan en loopt naar de stoeprand, rijdt de bus door :( .

Heb op stal keer pech gehad en ging met de bus naar huis. Alleen die bushalte in hetboernland, was er eentje van 1 in de 1.5 uur. Ik stond daar, ij kotm eraan, ik sta op en loop naar stoeprand bij de halte steek mijn hand opmhoog, rijd hij me straal voorbij -:(- . Kon ik weer 1.5 uur wachten.
Helaas kon ik in de haast zijn busnummer niet zien. Ben terug naar stal gelopen, de buschauffeur onderwijl vervloekend en heb op stal een drankje genomen en een tosti en ben later weer terug gegaan en gelukkig had ik toen wel de bus.

Heb je wel iets lekkers gehad. Dus zo slecht was het nog niet eens :Y)
Maar toch blijft het irritant.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 15:00

Kaula schreef:
Ik had het laatst, ik denk een nieuwe chauffeur, want de halte is ook best lastig te zien.
Halte ligt aan een vrij drukke 70 weg, die snel daarna overgaat in snelweg.. en daar moest ik dus langs.
Ik over de vluchtstrook, allemaal auto's toeteren, fijn hoor!

Vervelend~! Loop je daar.
Waar ik eruit moet, als ik weg ga, staat ook langs zo'n drukke weg.
Als hij die halte voorbij rijd, zou ik ongeveer een kilometer extra moeten lopen, voordat ik op plek van bestemming ben!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:01

Ik heb dat ook een keer gehad dat de chauffeur niet stopte toen ik had gedrukt. Maar was niet zo erg, moest 5 minuutjes lopen in plaats van 1 minuut.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:02

Ja,ik dacht: Ik maak me niet meer kwaad, ik ga wat eten en drinken.
Maar balen was het wel, want de bus ging dus 1.5 uur later en het was een overstaprit van hot naar her en ik was uiteindelijk 3 uur later thuis.

Biggers schreef:
scheepie schreef:

Heb je wel iets lekkers gehad. Dus zo slecht was het nog niet eens :Y)
Maar toch blijft het irritant.

Sanne_zepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:04

Ja sommige buschauffeurs zijn echt stom! Ik had laatst op stop gedrukt. De bus stopte ook mooi bij mijn halte, en toen gingen de deuren maar half open (waar ik dus niet doorheen paste) vliegen ze zo weer dicht en de bus crosst vrolijk verder! >;)
Moest ik bij de volgende halte uitstappen en dus een heel eind teruglopen...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 15:07

Dat is echt balen. Als ik de bus mis, of hij rijdt me voorbij, moet ik 's ochtend 10 minuten wachten. En vervolgens 30 minuten op het treinstation wachten voordat er een trein komt. Dus ik heb gewoon liever de rechtstreekse bus.

Bij ons in de buurt, is de bus-trein verbinding erg slecht!
Dat komt, Arriva en Qbuzz kunnen het niet echt met elkaar vinden.
Qbuzz heeft de bussen van Arriva overgenomen. En Arriva heeft dus nu alleen nog de treinen. Dus ze vinden het nog niet met elkaar, dus gaan ze elkaar dwarsbomen, ten koste van de passagiers.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:12

@Biggers daarom neem ik nu alleen maar de fiets.
De bus die kan mij wat. Om de kwartier wachten geen probleem maar ook hier in de vroege avond is dat een half uur en na 21.00 is het elke uur.
Overig een ritje van 1.7km is voor mij €1.30 euro en het duurd met de bus ongv 40 minuten terwijl met de fiets iets van 20-25 minuten duurt sinds ik een korte route eruit heb gespit.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 15:14

@ Kensha

Altijd leuk om met de fiets te gaan. Maar 15 kilometer in de kou, in The Middel of Nowhere, is dat niet fijn ;)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:19

Sorry voor typo maar het was 6.5km. Maar in de kou z'n end en daan nog eens met de wind tegen over je over de 15km lang nee zelf dat zou ik niet willen hebben.

Ik denk jij blij bent wanneer je een auto heb :P
Laatst bijgewerkt door kensha op 24-02-11 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt