Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
maaike1994 schreef:ook gefeliciteerd, en ik denk niet dat ze dat zomaar mogen doen. daar staan auteursrechten op denk ik.
je mag geen foto van een persoon of voorwerp/dier van iemand publiceren op internet/media/boekskes zonder de toestemming van die persoon of eigenaar van dat voorwerp of paard in jouw geval.
ik zou er alleszinds ook niet mee kunne lachen moest iemand fotos van mijn paarden zonder mijn toestemming ergens publiceren
Mariska_28 schreef:Eddy_Rocks schreef:Ik zou het wel gaaf vinden als mijn paard in een boek zou staan
Ik heb er normaal ook nooit zo`n moeite mee, maar zoals je wel kan begrijpen in dit geval wel..
Varekaj schreef:Mij lijkt het dat die man van het boek je gewoon goed liggen heeft gehad. Jij wou niet dat je tinker gratis in zijn boek kwam, dus heeft ie maar een "fotograaf" met moi verhaaltje op je af gestuurd zodat die even voor de lol wat foto's kon maken.
Hij heeft zo zijn foto's, en jij hebt er helemaal niks over te zeggen...
iklieftponys schreef:Neeeee, dit mag absoluut niet.
een voorbeeld:
Ik heb mee gemaakt dat op een (middelbare) school filmpjes waren gemaakt van een leraar door leerlingen, er is toen 1 leerling zo dom geweest die op hyves te zetten.
met als gevolg dat meerdere leerlingen op dat filmpje zichtbaar waren (dus ook filmend).
en dan heb ik het over kinderen van 14/15 jaar.
Ze hebben allemaal een schorsing gehad, en zijn aangegeven bij de politie.
het is een nederlandse wet dat je niet zomaar een foto/filmpje mag maken van iemand en dat publiekelijk mag publiceren. je kunt de uitgever aangeven bij de politie.
een voorbeeld:
Ik heb mee gemaakt dat op een (middelbare) school filmpjes waren gemaakt van een leraar door leerlingen, er is toen 1 leerling zo dom geweest die op hyves te zetten.
met als gevolg dat meerdere leerlingen op dat filmpje zichtbaar waren (dus ook filmend).
het is een nederlandse wet dat je niet zomaar een foto/filmpje mag maken van iemand en dat publiekelijk mag publiceren. je kunt de uitgever aangeven bij de politie.
een voorbeeld: