Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
annastasia schreef:Voor niet ontvangen leveringen dient u binnen twee weken na de bestelbevestiging per e-mail contact op te nemen met de verkoper. In uw bestelbevestiging, in de verzendbevestiging en in de bestelstatus in uw account op de site, vindt u de contactgegevens van de verkoper. Indien deze niet of niet naar wens reageert, kunt u tot twee weken na de verzenddatum contact opnemen met bol.com Klantenservice. Hierbij dient u uw verzonden e-mail en eventueel het antwoord van de verkoper mee te zenden.
Omdat u niet op tijd melding heeft gemaakt van de niet ontvangen zending, is het voor bol.com niet meer mogelijk om een zoekgeraakt of niet ontvangen 2ehands artikel af te boeken. De financiële afhandeling is dan afgerond en de verkoper is inmiddels door bol.com uitbetaald. Uw bestelling is bevestigd op 13 oktober 2010. Dit betekent dat de meldtermijn is verstreken en dat uw betalingsverplichting blijft bestaan. Geschillen kunt u alleen nog met de verkoper afhandelen.
Rachelll schreef:je maakt het over naar bol.com en wordt doorgestort naar de verkoper, dus lijkt mij niet
Misterylady schreef:Ik denk dat je gewoon zult moeten betalen. Je hebt het wel met de verkoper geregeld maar niet gemeld bij Bol. Zoals ik het nu lees, heeft de verkoper het boek terug maar ook via bol.com het geld ontvangen. Bol.com was hier niet van op de hoogte en moet dus gewoon afgerekend worden.
Dat hun mail in jouw spambox terecht is gekomen, daar hebben zij waarschijnlijk geen boodschap aan.
Silvia schreef:Maar je hoeft toch niet bij Bol.com te melden dat je van de aankoop hebt afgezien? Dat hoeft alleen maar als eea niet naar tevredenheid is afgehandeld.
Ik zou het een vreemde zaak vinden als bol.com bedragen voorschiet. Dat kan ik me echt niet voorstellen.
TS heeft wel op tijd melding gemaakt van de zoekgeraakte zending en de verkoper heeft bevestigd dat het boek terug is gekomen.
Volgens mij is het nu haar probleem niet meer maar het probleem van bol.com. Die hebben blijkbaar alvast geld gestuurd naar de verkopert zonder dat ze geld van de TS hebben ontvangen. Hun probleem! Alleen het vervelende: Hoe maak je ze dat duidelijk?
Citaat:Geachte mevrouw xxx,
De verkoop van tweedehands boeken is een overeenkomst tussen externe partijen. Bol.com heeft hierin een bemiddelingsfunctie en regelt het betalingstraject. Als u een tweedehands boek niet ontvangen heeft dient u contact op te nemen met de verkoper en met bol.com. Zolang u geen contact op heeft genomen met bol.com over een niet ontvangen boek blijft uw betalingsverplichting bestaan. Wij sturen drie betalingsherinneringen en starten, indien betaling uitblijft, een incassotraject. Omdat u niet op tijd melding heeft gemaakt van de niet ontvangen zending is het voor bol.com niet meer mogelijk het artikel af te boeken. Het financiele traject is afgerond en de verkoper is uitbetaald. Uw betalingsverplichting blijft wel bestaan. Eventuele geschillen kunt u alleen nog met de verkoper afhandelen. Wij raden u aan contact op te nemen met het incassobureau. Zij kunnen u verder helpen wat betreft de vordering.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,