kind wordt enorm gepest, en bedreigd!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

buukske

kind wordt enorm gepest, en bedreigd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 11:17

Wij hebben een zoontje van 10 jaar die in groep 7 van het speciaal onderwijs zit ivm het Syndroom van Asperger, een autistische stoornis.
Mijn zoontje heeft op school 1 beste vriend, ze hebben dezelfde interesses etc.

Nu wordt mijn zoontje (en zijn vriendje) ontzettend gepest op school, ze worden uitgescholden voor homo's en regelmatig krijgen ze klappen.
Mijn zoontje doet dan niets terug, hij durft dat niet en houdt niet van geweld.

Een tijdje terug, een week of 6 ongeveer was het pesten ook weer uit de hand gelopen, mijn zoontje kwam thuis met een kapotte bril, vingerafdrukken op zijn keel, en blauwe plekken!!!
Dit vind ik als moeder zijnde natuurlijk onacceptabel en heb direct met school contact opgenomen. Na diverse gesprekken werd er natuurlijk beterschap beloofd en mijn zoontje zou nauwlettend in de gaten gehouden worden.

Nu is er het volgende afgelopen week gebeurd...
Mijn zoontje moest van 3 pesters meedoen aan een quiz...hij moest met ja en nee beantwoorden, zo niet, dan zouden ze hem in elkaar slaan.
De eerste vraag was ben je homo? De tweede vraag was, heb je gen**kt?? en de derde vraag was, mag ik je in je l*l schoppen?

Jullie snappen dat ik natuurlijk uit mijn vel sprong van woede toen mijn zoontje dit vertelde.
Direct contact opgenomen met school en jawel, de pesters zouden aangepakt worden.
Vrijdagmiddag haal ik mijn zoontje uit school en wat bleek nu...die ondervragingsquiz is gefilmd met een mobiel door een pester, en die wou dit op you tube zetten!!
Die kinderen zijn notabene 10/11 jaar!!!!! Echt niet normaal!!
Dit heb ik van mijn zoontje gehoord en niet van school, schandalig vind ik dit!!
Volgens mijn zoontje is het filmpje verwijderd door een leerkracht...en heb tot nu toe nx op you tube kunnen vinden, gelukkig!!!
Woest was ik en nog overigens.

Heb direct een hele duidelijke mail naar school gedaan dat ik het er absoluut niet mee eens ben natuurlijk en dat ik verdere stappen ga ondernemen. Heb zaterdag de leesbevestiging gekregen maar nog geen reactie terug!
Ik heb vandaag mijn zoontje thuis gehouden, ik wil niet dat hij en ik elke dag in angst moeten zitten wat er deze dag weer op school gaat gebeuren.
Dalijk heeft 1 van de pesters een zakmes bij??? Wie kan mij garanderen dat mijn zoontje veilig is op school, nu het al zo uit de hand gelopen is!!

In 6 weken tijd heeft mijn zoontje 4 kapotte broeken, de laatste was donderdag stuk! Dit omdat hij tegen de grond geknald wordt, of ze laten hem struikelen.
Dit kan zo toch niet langer doorgaan!

Ik wil school straks bellen om deze middag een gesprek te hebben met de directie en leerkracht. Manlief is op tijd thuis vandaag dus dat komt goed uit.
Weet iemand welke stappen ik nu in logische volgorde kan nemen?
Ik wil dat dit stopt, heb geen vertrouwen meer in de aanpak van school, wil dat mijn zoontje een leuke tijd heeft op school!

Hoop op goede tips!

_Bonte_

Re: kind wordt enorm gepest, en bedreigd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:21

Ik ben jaren gepest geweest op school. Het beste wat mij overkomen was op dat moment , is van school verwisselen.
Misschien is dit zeer moeilijk door het syndroom dat jou zoontje heeft , maar pesten heeft zo een blijvende mentale schade.

Ik vind het jammer dat de school er zo mee om gaat, net hetzelfde als toen met mij gebeurde.

Ik hoop dat er een mogelijkheid is dat hij naar een andere school kan.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 11:24

Weet je wat is het, toen mijn zoontje 5 was en er werd vastgesteld dat hij een autistische stoornis had zijn wij een goede school gaan zoeken, rapporten van de onderwijsinspectie erbij genomen en scholen gaan bezoeken, we woonden toen nog in Brabant.

De school waar mijn zoontje nu zit kwam heel goed uit de bus, ze scoorden op alle punten erg goed, en zeker op sociale veiligheid waar andere scholen een dikke onvoldoende kregen.

Omdat deze school in Limburg staat zijn we naar Limburg verhuisd.
Een andere school vinden zal daarom erg moeilijk zijn, een gewone bassischool is te druk en te onoverzichtelijk voor mijn zoontje.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:26

jeetje.....zo krijgt zo een kind ook geen zelfvertrouwen zeg!!!

Is het niet mogelijk je zoon over te laten plaatsen naar een andere school????
Ik zou bij de directie en klacht neer leggen en de school inspectie dienst aanspreken over de nalatigheid van de school.
Sommige kinderen hebben het nu eenmaal niet in zich om van zich af te bijten en hebben hulp van de leraren nodig.

Bij ons op school heb ik de dirctie ook verteld een klacht in te gaan dienen tenzij er echt wat zou gaan gebeuren.
De school moet echt richtlijnen hebben voor dit soort problemen!!!
De vraag is alleen of die richtlijnen ook gebruikt worden als dat nodig blijkt.

succes

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:26

Mijn god :oo
Wat is dit voor een school?Wat zijn dit voor een kinderen?

Wat ontzettend erg voor je zoon :(:)
Ik zou ook helemaal flippen.
Maar volgens mij kan je beter een andere school uitzoeken want naar mijn
idee pakt de school de pesters te weinig aan.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:27

Pfoeh.. wat vreselijk zeg. Onbegrijpelijk dat kinderen van die leeftijd zo met elkaar om kunnen gaan.

Heb je ook contact gehad met de ouders van het vriendje? Hoe denken zij erover? Wordt hun zoontje ook zo gepest?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:28

Jeezus. Ik zit hier met open mond te lezen! De school beloofd beterschap, maar toch gebeurd het elke keer.

Als eerste zal ik die leraren een pak rammel geven.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 11:29

Ja, dat idee heb ik nu ook hoor, mijn vertrouwen is weg,
heb het nummer van de vertrouwensinspecteur voor me liggen, ga die zo maar is bellen.

Heb zeker contact gehad met die ouders, maar vriendje verteld thuis niets, en als zijn moeder er dan om vraagt klapt hij dicht en verteld nog niets.
Die ouders zijn ermee naar de leerkracht gegaan en die zei dat het dan wel allemaal mee zou vallen als hij er niet over wil praten |o

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:31

Echt verschrikkelijk om te lezen zeg :@

Heb je bewijsmateriaal? (foto's van de blauwe plekken enz)
Misschien kun je naar de overkoepelende organisatie gaan waar de school onder valt?
Heb je al met de ouders van het vriendje gesproken?

Veel sterkte!

Anoniem

Is het niet mogelijk om samen met de school in gesprek te gaan met de ouders van de pesters? Ik denk dat er in deze een héél belangrijke rol voor hen ligt....

Wat een ongelofelijke rotsituatie zeg. En met jouw kind is wisselen van school niet iets wat je 'zomaar' even kunt doen. Ik zou echt de schoolleiding achter de broek blijven zitten voor hulp en een oplossing, het probleem zit tussen HUN muren!

moo_wuppie

Ik herken dit verhaal heel goed,,
Ik heb dan geen syndroom maar ben jaren gepest..
werd geslagen, geschopt geduwd alles erop en eraan..
elke dag huilend thuis dat ik niet meer naar school wilde..
me moeder mee naar school naar de leerkracht,, er zou verbetering in komen..
juist niet.. ze gingen nog verder..
Toen heb ik gezegd, ik ga nooit meer naar school..
me moeder heeft de telefoon gepakt en heeft een van die kinderen van school gebeld..
en die moeder erop aangesproken.. die moeder schrok zich een hoedje omdat ze van niks wist en het ook niet verwacht had.. toen werd het een heeeeel stuk minder..
(weg is het pas gegaan (3 jaar later ofzo) toen ik een keer goed me mond open heb gedaan en bijna en klap terug heb gegeven)

Ben toch wel benieuwd hoe die school daar ermee omgaat..

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:34

Niet te geloven :=
Ik zou zeker contact opnemen met de ouders van de pesters, misschien dat die eens een stevig gesprek aan zouden kunnen gaan met hun kinderen. Hoewel het feit dat het zulke kinderen zijn ook al iets zegt over de ouders natuurlijk.
Maar ik zou het zeker proberen, en anders misschien je zoontje mèt zijn vriendje naar een andere school..?

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:34

Mijn advies is naar een andere school gaan.
Ik ben alle jaren op de basisschool gepest en dat is geëscaleerd.
Op de middelbare school werd ik agressief en heel brutaal. Ik heb meerdere keren gevochten. Het was de enige manier om me te verdedigen en te laten zien dat ik het niet pikte. Nu ben ik niet zo meer. In mijn vierde jaar van het vmbo. Maar ik heb geen moeite met terug slaan. Ik durf ook wel te zeggen dat ik een beetje verpest ben door het pesten. Ik denk namelijk dat niemand me mag omdat iedereen me raar aankijkt. Ik ben zelf gepest met het feit dat mijn zus in een rolstoel zat. Zwaar en meervoudig lichamelijk gehandicapt.

Mijn broertje heeft ADHD en pdd-NOS. Hij is al meerdere keren van school gewisseld. Misschien niet ideaal met zijn syndroom maar liever dat dan dat constante gepest en scholen die er niks aan deden. Ik zou ook kijken of je zoontje wel wat leert. Mijn broertje werd gepest maar hij werd uit de kla sgezet. Hij heeft een leerachterstand waar vrij weinig mee gedaan werd.

Nu zit hij op een andere school en hier heeft hij het hartstikke naar zijn zin. Hij word niet gepest en daar word opgelet. Met leren gaat hij opeens gigantisch vooruit en ik merk aan zijn gedrag dat hij meer rust heeft wat gewoon belangrijk is met dit soort kinderen. Hij is zon twintig minuten onderweg naar school. Min moeder ruilt het brengen om met nog een stel met twee kinderen op die school die ook opeens vooruit sprongen.

Kijken naar een andere school kan geen kwijt. Als dat betekent dat het verder is maar hij wel meer gaat leren en niet gepest wordt...

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:35

Dat is misschien wel een idee.
Bel de ouders van de pesters eens en ga daar eens mee om de tafel samen met
de directeur van school.
Misschien hebben die ouders geen idee van wat hun kinderen jouw zoon aan doen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:35

Juist zo'n school hoort te begrijpen dat deze kinderen kwetsbaar zijn.
En dat de school daar een taak in heeft om te voorkomen dat zoiets gebeurd en als het gebeurd een goede oplossing te bieden.

Ik weet geen directe oplossing, maar heel veel sterkte toegewenst.

ps: gebeurd dit op het schoolplein?

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 11:37

Contact opnemen met die ouders zie ik niet zo zitten....denk dat het ook niet uithaald!
Ik weet ook niet of school de ouders op de hoogte heeft gesteld van hun gedrag.
ALs school mobiele telefoons verbied en je geeft je kind toch een telefoon mee, zegt al erg veel over de ouders!

School schuift het gedrag van de pesters af op de problematiek die ze hebben.
Kan allemaal best zo zijn, maar daar is mijn kind natuurlijk niet mee geholpen, en ben het nu helemaal zat!
Wat ik ook erg vind is dat ik nog helemaal geen reactie heb op de email die ik vrijdagmiddag naar de leerkracht gestuurd heb.,....daarom nemen ze het naar mijn idee niet serieus genoeg

Vanmiddag gaan we naar school voor een gesprek en daarin zal ik ook vertellen dat mijn kind pas weer komt als ik vind dat het veilig is voor hem, en dat het veilig blijft.
Zometeen belt de vertrouwensinspecteur van de onderwijsinspectie mij terug, ben erg benieuwd!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:37

Als leerkracht valt hier echt mijn mond van open. En ik zou heel graag willen weten wat de plannen zijn die de bewuste leerkracht in werking gesteld heeft na je eerste melding.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:38

claud31 schreef:
Ja, dat idee heb ik nu ook hoor, mijn vertrouwen is weg,
heb het nummer van de vertrouwensinspecteur voor me liggen, ga die zo maar is bellen.

Heb zeker contact gehad met die ouders, maar vriendje verteld thuis niets, en als zijn moeder er dan om vraagt klapt hij dicht en verteld nog niets.
Die ouders zijn ermee naar de leerkracht gegaan en die zei dat het dan wel allemaal mee zou vallen als hij er niet over wil praten |o

Sjongejonge en dat is speciaal onderwijs. Ze zouden beter moeten weten!
Wat is er mis met die scholen? Ik word hier zo kwaad van. Zeker omdat ik het effect van pesten ken. Slachtoffer heeft z'n leven dr last van en pester zal lekker vrolijk doorleven zonder te weten wat hij op z'n geweten heeft.

Als het echt blijft kan je ook aangifte doen. Het moet maar afgelopen zijn. Ik heb het ook eens gedaan alleen praatte de politie dat me uit m'n kop.
Laatst bijgewerkt door Jessicajoann op 17-01-11 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Rashja

Kind gelijk van school halen daar.
Is toch niet normaal.
En zeker voor deze tijd.
Kom zeg als hij niet wil praten zal het wel mee vallen _-:( .

Ben zelf jaren lang gepest ook op speciaal onderwijs.
En ik weet als geen ander wat het met je doet.
Ben niets voor niets 100% afgekeurt.
Een eigenwarden van 0,000% .

Kan je er niet achter komen wie de pest kopen zijn.
Zal toch maar een een flink gesprek aan gaan met die ouders.
Of aan gifte doen lijkt mij toch dat ze wel stappen kunnen nemen.
Voor een school is dat toch ook geen goede reclamen.

xXutopiaXx

Inderdaad wat ook al eerder werd aangegeven ook de ouders erbij halen van de pesters.
Wat vreselijk voor jou en je zoontje zeg!! Hopelijk komt het gewoon goed.
School pakt het niet slim aan :n Belachelijk..

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:40

Ja nouja, je kunt het toch proberen? Niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Misschien hebben die ouders helemaal geen weet van de daden van hun kinderen en zijn ze erg blij dat jij ze aanspreekt.

Is het ook geen optie om je zoontje op een sport als karate of judo of boksen ofzo te doen? Daar krijgt hij misschien wel meer zelfvertrouwen van en durft hij ook eens iets terug te doen. Of is dat wel weer heel drastisch? :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:41

Kan je zoon niet naar regulier onderwijs?

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:42

Martine_R schreef:
Ja nouja, je kunt het toch proberen? Niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Misschien hebben die ouders helemaal geen weet van de daden van hun kinderen en zijn ze erg blij dat jij ze aanspreekt.

Is het ook geen optie om je zoontje op een sport als karate of judo of boksen ofzo te doen? Daar krijgt hij misschien wel meer zelfvertrouwen van en durft hij ook eens iets terug te doen. Of is dat wel weer heel drastisch? :=

Dit is de reden dat mijn broertje op judo zit. Dus dat zou ook kunnen werken hoor!

Caira

Een pester heeft 9 van de 10 keer niet door dat zijn daden zo'n gevolg en impact hebben op het gepeste kind. Velen weten zich dit later niet eens meer te herinneren. Het is de taak van de leerkracht om ervoor te zorgen dat er een goed pedagogisch klimaat heerst binnen een klaslokaal. Hij moet ervoor zorgen dat alle kinderen zich veilig voelen binnen de groep. Vandaar mijn vraag wat de acties van de leerkracht zijn geweest. Heeft hij erover gepraat? Een kind weghalen van de school is niet altijd de beste oplossing, het kind heeft immers een verminderd zelfvertrouwen en hoe vervelend het ook klinkt een kind dat gepest wordt is in de ogen van de andere kinderen 'anders' .
Laatst bijgewerkt door Caira op 17-01-11 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Raja

Pesten is echt niet leuk!!!
En kinderen kunnen erg gemeen zijn!

Kun je niet eens een gespek aanvragen met de directie/leraar van school EN de ouders van de pesters erbij???
Foto;s maken van de kapotte broeken en blauwe plekken die je zoontje heeft door de pesterijen en die aan de ouders en de directie van de school laten zien.
Miss dat ze er zelf dan ook eens van schrikken en de ernst van de situatie gaan zien!

En idd de inspectiedienst bellen!

Dit is niet normaal meer!
En ik begrijp niet dat een school er zo laks mee om kan gaan!
Ze zouden toch beter moeten weten!
Pesten kan voor de rest van je leven een probleem blijven!