Ken jij iemand die het wat minder heeft?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bermudaa

Ken jij iemand die het wat minder heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 22:29

Of ben jij dat zelf?

Ik bied meer dan 250 kledingstukken aan, in 1 koop dat voor een symbolisch bedrag weg mag. Bij mijn werk ben ik al iemand tegengekomen die geen kleding kon kopen voor haar zelf en haar dochter, dus hun heb ik al een vuilniszak gegeven vol met stijlvolle nieuwe kleding voor een klein prijsje.. Die dankbaarheid was zo groot, dat ik dit ook graag voor andere mensen wil doen.

Afbeelding

Dit is maar een kleine greep.. ik heb nog een volle vuilniszak staan, maar dan gaat het echt een zooitje worden in mijn kamer.. :D Ik ben al een aantal jaren ontzettend koopziek %) dus heel de mikmak mag weg.

Het gaat vooral om kleding in de maten S/M en er zitten onwijs veel nieuwe kleding bij. Simpel weg omdat ik veelst te veel kleding heb en geen kans krijg om het aan te doen. Alles is merkkleding! O.a Dept, Scapa, H&m, Tommy hilfiger, Espirit, EDC, Didi, Amisu, Vero moda, Only etc etc.

Het gaat om tientallen shirtjes, tientallen vestjes, tientallen topjes, tientallen jurkjes, blousjes en nog veel meer.. Het zijn allemaal echt leuke kleding die allemaal in de mode waren/zijn.

Ik heb écht geen zin om meer dan 250 kleding stuk voor stuk te koop aan te bieden zodat ik er veel meer geld voor krijg, hier heb ik een veel beter gevoel bij.. :)

Voor 100 euro mag álles weg!! Mijn vriend heeft een transportbedrijf dus de vuilniszakken vol kleding kan zelfs bij je huis worden afgezet. Ken jij iemand die dit echt nodig heeft, of ben jij dat zelf? stuur dan even een berichtje.. :) (met je woonplaats graag)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:31

+:)+ wat een top idee van je!
Echt heel lief, daar maak je vast iemand héél blij mee! :j

areke

Re: Ken jij iemand die het wat minder heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:37

Wat een goed gebaar.
Ik ken het gevoel om geen kleren te kunnen kopen.
Ik voel me als een vis in het water als ik weer eens wat heb kunnen kopen of als ik wat heb gekregen.
Ik weet dus zeker dat je iemand hier heel blij mee kan maken.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 00:17

Moet je Zooist even pb-en......
Die heeft een groot topic lopen :j

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 00:19

Goed initiatief!! :D Zul je vast iemand blij mee maken..

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 09:18

Wat een superinitiatief! +:)+

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 10:02

Waarschijnlijk klink ik nu een beetje negatief en dat is echt niet de bedoeling.
Maar ik denk dat iemand die het krap heeft geen €100,- over heeft en al helemaal niet voor kleren.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 10:49

CynthiaV schreef:
Waarschijnlijk klink ik nu een beetje negatief en dat is echt niet de bedoeling.
Maar ik denk dat iemand die het krap heeft geen €100,- over heeft en al helemaal niet voor kleren.

Maar als je het allemaal omrekend dan is 100 heel goedkoop voor ál deze kleren.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 10:58

CynthiaV schreef:

Hier ben ik het mee eens. Ik vind het wel een mooie gedachte van je!
Ik heb het zelf minder gehad (en nu nog wel trouwens), dus ik weet de gedachtegang van iemand die niet veel te besteden heeft.
Iemand die in de bijstand zit o.i.d zal (ongezien) geen zak met kleding kopen voor 100 euro. Iemand die het minder heeft koopt alleen wat ze echt nodig hebben en zullen op elk dubbeltje besparen.
Ik zou het persoonlijk niet doen ...

Nog maals, ik vind het wel een mooi gebaar! +:)+

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:00

MightyJoe schreef:
CynthiaV schreef:

Maar als je het allemaal omrekend dan is 100 heel goedkoop voor ál deze kleren.

Dat is misschien wel zo. Maar dan is het ook nog maar de vraag of alles wel past en of het je wel staat ;) Geloof me, iemand die het minder heeft kan 100 euro gewoon niet missen, dat hebben ze gewoon niet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:00

VDB schreef:
Moet je Zooist even pb-en......
Die heeft een groot topic lopen :j

Dat gaat alleen om paardenspullen.

Ik ken wel mensen, maar ik vrees dat die een grotere kledingmaat hebben. Succes met je actie, vind het wel een mooi idee, al kan ik me idd ook wel voorstellen dat 100 euro in een keer voor zo'n gezin/persoon ook wel veel geld is.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:08

Misschien is het een idee om 5 zakken te maken met elk 50 kledingstukken? En die dan voor 20 euro aan te bieden?
Dan is het misschien toegankelijker voor mensen die echt elk dubbeltje om moeten keren..

Heel goed idee van je! :D

Ik zou het trouwens wel leuk vinden als het echt bij de mensen aankomt die echt weinig te besteden hebben, en niet bij mensen die denken er winst mee te kunnen maken of juist zelf eens even goedkoop willen 'shoppen'.. ;)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:15

Mensen die het van dit soort dingen moeten hebben omdat ze gewoon niet genoeg geld hebben, hebben echt geen 100 euro rondslingeren om even kleren van te kopen hoor.

Het idee is goed, maar ik zou of kleinere zakken maken...dus van 5 of 10 euro. of het gewoon zelfs weggeven als je er echt zo'n goede bedoelingen bij hebt :)

Als je er wel gwoon geld voor wilt zet het dan gewoon te koop

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:20

Goed idee zeg...

Maar inderdaad is 100 euro echt niet te doen voor mensen die het minder hebben.
Ook al zijn die kleren het meer dan waard.
100 euro is voor die mensen een heleboel dagen eten ;) Dus ik denk dat ze daar dan eerder voor kiezen dan merkkleding kopen ;)

Begrijp me goed.. ik vind het echt super dat je dit voor mensen over hebt hoor.
Ik beschrijf het alleen om even duidelijk te laten zien hoe het in elkaar zit ;) Ik kan namelijk ook mensen die heel weinig hebben.
En ook iemand die dus best kleding kan gebruiken. Maar zij heeft maar 250 euro te besteden in de maand. Daar moet ze dus al haar boodschappen van doen. Dus als zij die kleding dus zou kopen dan heeft ze voor de rest van de maand nog 150 euro over om te eten en te drinken enzo...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:24

Ik geef ook vaak kleding weg maar dan gratis.
Mijn dochter heeft een complete kledingwinkel en schoenenwinkel op haar kamer.
Heel veel nog nieuw en de mensen aan wie ik het geef zijn er super blij mee.
Toch goed van je TS dat je dit aanbied.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:25

Goed initiatief! Maar misschien de kleding idd in kleinere porties verdelen. Maar das natuurlijk ook aan jezelf. Je kan het natuurlijk ook aanbieden bij goede doelen. Maar dit is eigenlijk wel leuker! Hopelijk komt het allemaal op een goede plek terecht.
Een voordeel aan kleinere zakken; je kan meerdere mensen ermee blij maken. ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:30

Ik ken wel iemand bij ons in de buurt die dat zeker kan gebruiken, maar ik durf haar niet voor te stellen om er geld voor te geven gezien ze dat zeker niet kan missen. Ze heeft een dochter in de pubertijd die de kleren goed zou passen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:37

ik geef al mijn kleding juist gratis weg,hier bij het winkelcentrum staat zo'n grote bak van het leger des heils,of humanitas,weet niet precies waar het van is.
maar daar gaat al mijn kleding en schoenen in...wel gratis :j

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:48

Sorry dat ik het zeg maar ik vind 100 euro geen symbolisch bedrag,
voor mensen die het echt moeilijk hebben is 100 euro erg veel geld voor kleding.
Mijn kinderen krijgen ook altijd merkkleding van mijn ouders, als dit te klein is geef
ik het altijd weg aan een gezin hier in het dorp, of het gaat naar zo n container
voor mensen in arme landen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:53

Ik ken ook wel iemand, maar die heeft echt geen 100 euro over, die koopt misschien 1 keer per jaar voor 20 euro in de uitverkoop wat kleding, maar that's it.

Thomina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:53

100 euro voor 250 of meer kledingstukken, reken anders even om hoeveel dat haar gekost heeft toen ze dit kocht?
Veel meer dan 100 euro..
Maar je kan het misschien idd verdelen.. dat ze dan minder geld er voor geven voor 50 kledingstukken o.i.d.!

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:59

Ik snap de reacties hier wel iemand die het echt nodig heeft kan geen 100 euro uitgeven aan kleding. Ik denk dat ts meer denkt aan de mensen die het niet heel breed hebben maar ook niet heel slecht en die voor 100 euro weer even vooruit kunnen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:32

Die tip van het verdelen vind ik een goede, dan kun je idd meer mensen helpen en 20 euro is toch beter te behappen dan 100 euro in een keer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:49

Ik geef de kleren van vooral mijn dochters aan een gezin met een dochter die 2 jaar jonger is dan mijn dochters. En dat is ook vooral merkkleding. Meisje is dolblij en ik durf en wil daar echt geen geld voor vragen. Kleding van mijn man gaat naar PiekFijn of Leger des Heils.
Een "arm" gezin heeft echt geen 100 euro over voor kleding.
Als je er echt geld voor wilt vragen, kan je beter een advertentie op Marktplaats zetten.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:51

Mooi gebaar, maar ik zou het gebaar mooier vinden als je het gratis wegdoet, naar bv de kringloopwinkel, of naar Afrika, of mensen die het moeilijk hebben, en waar ze geen 100 euro voor kunnen missen.