zware dreunen in en om Den Haag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

zware dreunen in en om Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 00:50

Echt ze zijn al maanden bezig maar de laatste 2 weken knallen we de tent uit. Gelukkig heb ik hier politie in de straat ffiiieeeuuw ( veegt hoofd af) En morgen jaja dan gaan we los de vuurwerkverkoop begint. Ok ik doe ook mee maar dan normaal, ik blijf een pyromaan. Zelf heb ik deus samen met mn vriend zon zware dreun om mn oren gehad in de vorm van een lawinepijl waardoor we allebel littekens hebben op onze benen, hij in het zacht weefsel dus dieper, en ik half op mn scheen, geweldige zomerbenen dus. Ik had mn voet kunnen kwijtraken als ik niet naar achter was gestapt want hij raakte mn been aan de achterkant. De daders zijn nooit gepakt.
Wat ik eigenlijk wil zeggen dat ik hoop dat dat illegale vuurwerk zo veel mogelijk opgespoord zal worden, en dat ik hoop dat iedereen wil opletten voor zichzelf als je buiten bent, want het is en blijft levensgevaarlijk.
Bang om hetzelf af te steken ben ik niet maar wel daar waar het rustig is, al ben ik banger dan vroeger.
Fijne jaarwisseling.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:56

Hier nog iemand uit Den Haag. De knallen vliegen je inderdaad al weken om de oren, zal blij zijn als O&N weer voorbij is. :)
Momenteel wordt onze wijk opnieuw ingericht en de riolering vervangen en nu ligt er dus een stapel klinkers voor de deur. Ben bang dat die met Oudejaarsavond gaan vliegen..

Heb je een politiebureau in de straat Franka of doel je op de surveillances die gelopen worden op de avond?
Dat moet ik namelijk wel zeggen, sinds er elk jaar politieagenten rondlopen is er een stuk minder gedonder in onze wijk. Wel zo fijn! :)

Vanuit hier; Iedereen een hele fijne jaarwisseling en een goed 2011 :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 01:03

Hoi ja dat doen ze ook wel maar ze zitten hier 3 minuten vandaan en de rotzooi is echt veel minder geworden.
Ja bij mij hebben ze dat ook gedaan de riolering maar een paar jaar geleden. zit jij toevallig bij de valkenboslaan in de buurt, woon ik vlakbij.
Blinnii schreef:
Hier nog iemand uit Den Haag. De knallen vliegen je inderdaad al weken om de oren, zal blij zijn als O&N weer voorbij is. :)
Momenteel wordt onze wijk opnieuw ingericht en de riolering vervangen en nu ligt er dus een stapel klinkers voor de deur. Ben bang dat die met Oudejaarsavond gaan vliegen..

Heb je een politiebureau in de straat Franka of doel je op de surveillances die gelopen worden op de avond?
Dat moet ik namelijk wel zeggen, sinds er elk jaar politieagenten rondlopen is er een stuk minder gedonder in onze wijk. Wel zo fijn! :)

Vanuit hier; Iedereen een hele fijne jaarwisseling en een goed 2011 :)

doei

Re: zware dreunen in en om Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:07

Ik woon in het centrum van Den Haag.
Hier hoor ik af en toe een knalletje, maar het valt mee...

Ik zorg wel dat al me ramen goed dichtzitten!

Jullie ook alvast een hele fijne jaarwisseling

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 01:11

Hoi ja jij ook haha, ff mn brievenbus dichtplakken met alles wat ik kan vinden haha. Alleen mn arme poesjes.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:22

heb nog niks gehoord in den haag. Zit misschien een beetje in een saaie wijk ;)

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:18

Ik zit precies weer in zo'n wijk waar politieagenten standaard komen kijken of het allemaal wel goed gaat, en dan blijven ze ook echt dik anderhalf uur staan _O- Wijk staat bekend om van die vuren :') Ik heb er nog niet heel last van, wel af en toe van die hele harde, maar verder niet echt.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:36

MW -> LZP

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 22:49

saaie wijk waar woon je dan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 22:50

Erg gezellig hier op het moment mn katten zijn erg blij, not de ene schrikt steeds meer van van alles

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:53

Ik vind het dit jaar juist zo rustig.. Vorig jaar hadden we om deze tijd al geen tramhokjes en prullebakken meer en vlogen de mortierbommen je om de oren. Nu hoor je af en toe een knalletje en that's it!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 22:54

ha ja hier in de straat wel maar was net voor bij loosduinen en daar hoor je het uit monster de rades en loosduinen, continu knallen. hier is wel een ruit gesneuveld maar de prullen bakken staan ernog en brieven bus en de bank was vorig jaar ook weg. ik wacht af.... :D

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:57

Ik moet me vent hier echt vastbinden!
HELP ik heb een pyromaan in huis :=

Ik heb alles uit de kast moeten trekken om hem vanmiddag geen vuurwerk af te laten steken.
Hij wilde net wat afsteken uit het raam :oo |(
Ik hoop dat het snel morgen is!!!

Ik ga bij mijn moeder thuis oud en nieuw vieren en blijf dus mooi binnen! Wij bewonderen zijn vuurwerkshowtje mooi door het raam heen, mij echt niet gezien!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:58

Bij mij om de hoek zijn er bij een man alle ramen eruit geknald, omdat wat jongeren een bom-achtig iets af hebben gestoken :\ Lekker zo tijdens de feestdagen...

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:00

c_alsemgeest schreef:
Bij mij om de hoek zijn er bij een man alle ramen eruit geknald, omdat wat jongeren een bom-achtig iets af hebben gestoken :\ Lekker zo tijdens de feestdagen...

8)7 :(:) Arme man!

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:07

Ik moet zeggen dat het hier tot vandaag wel rustig was. Ik woon tegen den haag (laak) aan, mar het viel me echt onwijs mee.
Totdat mijn buurman vandaagvuurwerk ging halen. Mijn katten weten niet waar ze het zoeken moeten. Ovral knallen en flitsen...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:07

ja echt een drama :')
Ben blij dat het mijn wederhelft er niet verantwoordelijk voor was... die is ook altijd wel van het knutselen met vuurwerk :+ Ben elk jaar weer blij dat hij al zijn ledematen nog heeft _O-

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:29

Vanavond hier ook wat flinke knallen, woon in bezuidenhout. Maar ik vind het er wel een beetje bij horen. Succes met de huisdieren en een goed uiteinde gewenst.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:34

Hier af en toe een knal, maar verder nog vrij weinig. In mijn wijk is nooit zoveel vuurwerk. Paar wijken verderop wat meer, maar geen problemen verder.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:47

Ik vind het ook niks, het vliegt je hier ook om de oren. heb zelf van die chinese gelukslantaarns gekocht die zo langzaam als lichtje wegzweven. Als iedereen dat nou deed ipv vuurwerk, zou je echt n mooi plaatje krijgen! <3

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:49

franka75 schreef:
Hoi ja jij ook haha, ff mn brievenbus dichtplakken met alles wat ik kan vinden haha. Alleen mn arme poesjes.

Goed idee, de brievenbus!! :)* Ik ben niet thuis met O&N dus dat is wel een fijn idee. Al woon ik in een heul braaf wijkje. Gelukkig. :o

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:51

Ik ben voor mijn oude hond blij dat hij doof is met oud en nieuw.
Hier gaan ze morgen namelijk karbiet schieten.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 23:51

ja die zijn mooi weet waar ik ze kan krijgen maar wist je dat die verboden zijn?
zelf kan ik ook niet wachten met afsteken. maar mocht niet van mn vriend , die is bang dat hij alleen moet vieren met mij in de cel, haha ach een pijltje, ik moet toch oefenen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 23:52

Aha karbiet ook erg fijn heb hier zon bus staan die ervoor gebruikt is.

stukje hout erin en afplakken anders kan het erin zitten en ontploffen. of iets anders kranten erinstoppen en afplakken
Ir111 schreef:
franka75 schreef:

Goed idee, de brievenbus!! :)* Ik ben niet thuis met O&N dus dat is wel een fijn idee. Al woon ik in een heul braaf wijkje. Gelukkig. :o

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:55

daantjuhhh schreef:
Ik ben voor mijn oude hond blij dat hij doof is met oud en nieuw.
Hier gaan ze morgen namelijk karbiet schieten.

God ja, ik heb 5 jaar in t oosten van t land gewoond maar daar kon ik echt niet aan wennen. Ik schrok me de tandjes elke keer weer. :')

Daar hebben ooit 2 gastjes van een jaar of 10/12 vuurwerk richting mijn paard gegooid. Dat hebben ze geweten! }> Mijn paard schrok wel maar ik had hem redelijk snel weer onder controle. Ik was zo ont-zet-tend kwaad dat ik luid scheldend (dat doe ik echt nooit normaal gesproken :o ) in uitgestrekte draf ze een heel eind het bos door de woonwijk in gevolgd ben. Denk niet dat ze dat snel vergeten... O:)

Ik heb alleen klepje, de post valt zo op de mat. Ik plak het wel af aan de binnenkant met tape, kan niet zo heel veel misgaan dan denk ik.