uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 16:33

Normaliter hou ik er niet van om persoonlijke zaken op het internet te 'bespreken' maar nu zou ik toch graag input van Bokt hebben....

Binnenkort vieren mijn man en ik ons 12,5 huwelijk en dit willen wij doen middels een select gezelschap van directe familie uit te nodigen voor een brunch bij een zeer sjieke gelegenheid.
Mijn broer heeft echter 3 hele kleine kinderen onder de 4 jaar. Afgezien mijn man en ik niet zoveel 'hebben' met kinderen, willen wij gewoon een 'volwassenen-feestje' en geen kinderparty (no way dat kinderen een brunch van 3 uur zonder brullen kunnen uitzitten).

Ik heb al geprobeerd om heel takvol de uitnodiging op de persoonlijke namen (dus niet: aan fam. Huppeldepup, maar voornamen) te adresseren en in een email daarna de vraag of zij BEIDE komen, in de hoop dat dit kwartje valt.

Wij willen dus écht niet dat er kinderen komen en gaan zelfs zover om alles af te blazen mocht mijn broer wél met kinderen komen, of wanneer hij geen oppas kan vinden dan komt hij maar niet.

Is onze wens nu zo onredelijk ?

Kiwipitje

Re: uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:35

Ik vind van niet :n. Soms heb je gewoon feestjes die niet zo geschikt zijn voor kinderen.

manon_king

Volgens mij is hier een tijdje terug ook een topic over geweest.
Anders moet je even in de zoekmachine kijken :)

Anoniem

Als het alleen om je broer gaat... kun je die dan niet persoonlijk aanspreken? Dat lijkt me fijner dan achteraf de boel af te gelasten omdat je broer de naam op de uitnodiging niet heeft gezien en alsnog met kids komt.

Overigens staat dit topic verkeerd.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:36

Het is je broer en het zijn je neefjes en/of nichtjes!
Vind het van de ene kant onaardig,als de kinderen zo klein zijn dan zou ik ze ook liever bij me hebben dan met een vreemde achterlaten,van de andere kant zeg ik oke het is jullie trouwdag dus je bepaald zelf wie je uitnodigt.
Maar omdat dit je broer is vind ik het ergens best wel onpersoonlijk en zelfs een beetje beledigend.Zo komt het over alsof je zn kindertjes niet accepteerd.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:37

Gewoon in de uitnodiging vermelden, het is iets heel normaals hoor! Heb het ook wel eens in een uitnodiging gelezen: ´gaarne uw kinderen thuis laten, bij voorbaat dank´. Heb zelf niet eens kinderen, maar het was een standaard uitnodiging

kr1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:37

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:38

het is toch jouw feestje, als jij daar geen kinderen bij wilt lijkt me dat niet zo moeilijk. maar probeer het gewoon duidelijk te zeggen en ga er niet omheen draaien.

succes!!
en alvast gefeliciteerd!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:39

funnyhorses schreef:
Maar omdat dit je broer is vind ik het ergens best wel onpersoonlijk en zelfs een beetje beledigend.Zo komt het over alsof je zn kindertjes niet accepteerd.

Wat is dat voor een onzin? TS geeft een feest in een chique gelegenheid. Kinderen en chique gelegenheden gaan vaak al niet samen. Wat heb je eraan als die kinderen brullend, rondrennend en half brakend de boel verzieken? Als je het netjes brengt dan moet dat toch kunnen? Als ouder zijnde moet je dat kunnen begrijpen.
De broer kan best een oppas zoeken, die zal hij vast allang hebben zoals de meeste ouders.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:39

Kun je dat niet rechtstreeks aan je broer vragen in plaats van er zo'n doekjes om te winden?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:40

Dubbel, aan de ene kant vind ik je wel een beetje onredelijk, want hun kinderen behoren tot het gezinnetje, maar aan de andere kant, het is jullie feest, dus bepalen jullie. :j

Anyway, gefeliciteerd alvast en ik wens jullie een fijne dag toe!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 16:41

IKbenEllen schreef:
Kun je dat niet rechtstreeks aan je broer vragen in plaats van er zo'n doekjes om te winden?

tja, was het maar zo simpel. Ik heb niet zo'n hele goede band met mijn broer...helaas....

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:41

femke27 schreef:
funnyhorses schreef:

Wat is dat voor een onzin? TS geeft een feest in een chique gelegenheid. Kinderen en chique gelegenheden gaan vaak al niet samen. Wat heb je eraan als die kinderen brullend, rondrennend en half brakend de boel verzieken? Als je het netjes brengt dan moet dat toch kunnen? Als ouder zijnde moet je dat kunnen begrijpen.
De broer kan best een oppas zoeken, die zal hij vast allang hebben zoals de meeste ouders.

Lang leve de gezellige familiebanden. ;) -O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:42

Ik vind deze wens eerlijk gezegd echt onredelijk ja. Kinderen horen net zo goed bij de familie, het zijn de kinderen van je broer! En het is een brunch, dus niet eens 's avonds laat ofzo.

Daarnaast kunnen kinderen prima bij een sjieke brunch zijn. Wij gingen ook altijd mee naar sjieke restaurants. Mijn ouders namen dan kleurboekjes, barbies of ander speelgoed mee, en je hoorde ons echt niet. Wij hoefden dat echt niet te proberen om te brullen en rond te rennen.

Als dit bij mij in de familie zou gebeuren zou er echt een familieruzie komen denk ik :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:44

femke27 schreef:
funnyhorses schreef:

sorry hoor... ik weet niet wat voor kinderen jij hebt, maar als ik me vroeger zo gedroeg in restaurants had ik een gróót probleem. Wij gingen gewoon rustig aan een eigen tafeltje kleuren, met de barbies spelen, spelletjes doen oid.

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:45

Tjah, hoe kan je dat zeggen?
Misschien gewoon zeggen, dat je gezellig wil vieren, zonder ongedierte? :+
Nee, uhm.. Misschien gewoon even bellen, en zeggen dat je liever geen kinderen wil op je feest?
Opzich snap ik het punt wel een beetje dat mensen zeggen dat ze niet leuk vinden om hun kleine kinderen achter te laten, maar het is JOU feest.
Dus jij moet het bepalen.
Maar ik zou het dus gewoon zeggen, want stel je voor dat ze het NIET begrijpen, en ze nemen de kinderboel mee... Dat was dan ook niet wat je wou of wel?

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:45

Ze vraagt toch om advies, niet om wat mensen ervan vinden. Ieder zijn of haar eigen mening toch. Je hoeft dit niet de accepteren, maar wel te respecteren!

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:46

In onze familie is dat ook wel eens hoor, en ik voel me dan niet gekwetst ofzo ;) ik ben nu dan wel 17, maar toen ik kleiner was ook :D dus ik denk dat je het gewoon kan zeggen dat je het liever niet hebt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:46

Ik vind je wens niet onredelijk tot je laatste zin;

freespirit schreef:
Wij willen dus écht niet dat er kinderen komen en gaan zelfs zover om alles af te blazen mocht mijn broer wél met kinderen komen, of wanneer hij geen oppas kan vinden dan komt hij maar niet.

Geen kinderen is prima maar ik zou dat van tevoren gewoon aan je broer voorleggen en bespreken wat voor hen handig zou zijn qua datum/tijd ed. Ik vind het niet zo netjes om het alleen via hints te willen doen (adressering ed) en vervolgens te zeggen dat hij maar niet komt als hij de kinderen mee wil nemen, daarmee zet je hem voor het blok en getuigd van bijzonder weinig inlevingsvermogen.

Maar zijn die kinderen zo vervelend/onopgevoed dan? Kun je niet een sjieke gelegenheid opzoeken waar ze een kinderhoekje hebben? Of neem zelf iets mee waar die kinderen zoet mee zijn, zo moeilijk kan dat niet zijn.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 21-12-10 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:47

-
Laatst bijgewerkt door xTamay op 14-11-25 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:47

_brunette schreef:
Ze vraagt toch om advies, niet om wat mensen ervan vinden. Ieder zijn of haar eigen mening toch. Je hoeft dit niet de accepteren, maar wel te respecteren!

Ik respecteer alles, maar als mijn zus zoiets zou doen, was ik niet gekomen :n Dat moet dan ook gerespecteerd worden ;)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 21-12-10 16:51, in het totaal 2 keer bewerkt

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:48

Ja dat begrijp ik, dat is ieder zijn of haar eigen keuze.
Laatst bijgewerkt door _aussi op 21-12-10 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:49

Ik vind het niet leuk om een uitnodiging te krijgen met enkel de naam van mn man en mij erop.Mijn kind hoort net zo welkom te zijn op een feest en zeker als het een familiefeest is.
Met zo'n uitnodiging had ik geeneens meer zin om te gaan.

Maar als ts het ECHT niet wil dan moet ze ballen tonen en het dr broer gewoon persoonlijk eerlijk zeggen en niet om de hete brei heen draaien en maar hopen dat ie een envelopje snapt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:49

_brunette schreef:
Ja dat begrijp ik, dat is ieder zijn of haar eigen keuze. Maar daar gaat dit topic niet over ;)

De vraag was toch; 'is deze wens onredelijk' :? Daar antwoord ik op, of begrijp ik het topic verkeerd }:0

_aussi

Re: uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:50

Ja sorry je hebt gelijk! Ik dacht dat ze wilde weten hoe ze de boodschap het beste kon brengen! Ik neem mn woorden terug :)