Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

winnie03

Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 19:10

Even een korte uiting van mijn frustratie...

Ik woon inmiddels een jaar samen met mijn vriend. En het is werkelijk waar een ongelofelijk lieve jongen. Maar aan sommige eigenschappen kan ik maar niet wennen en die drijven me, zoals nu dus, tot wanhoop en enorme ergernis! Het punt is namelijk dat hij zich nooit aan afspraken kan houden. Hij is ontzettend impulsief en als hij zich iets bedenkt dan voert hij dat dan ook meteen uit, ongeacht of onze afspraken dan in het nauw komen. Als ik vraag hoe laat hij thuis is dan is het antwoord standaard 'oh, dat weet ik niet, ik zie wel'. Wanneer ik daar dan, ook standaard, op antwoord dat ik het prettig vind om te weten wanneer hij ongeveer weer terug zal zijn is het antwoord altijd: 'ja dat weet ik toch niet, wanneer ik zin heb'. De situatie van dit moment is dus ook dat hij om 3 uur thuis zou zijn, hij moest naar het gemeentehuis en even naar familie wat ophalen. Met veel moeite dus af kunnen spreken dat hij tegen 3en er weer zou zijn. Ik heb om half 4 gebeld waar hij was en hij zou nog 'even' langs vrienden gaan. Als ik hem dan wijs op de afspraak die we hadden van 3 uur dan zegt hij dat ík die afspraak gemaakt heb maar hij niet en dat ik niet moet zeuren omdat 'hij er zo aankomt'. Ik ben deze week geopereerd en ik lig voor pampus in bed dus ik stelde het zeer op prijs als hij bijtijds terug zou zijn. Het is nu echter welgeteld 10 minuten over 7 en hij is nog nergens te bekennen.

Dit is slechts een voorbeeld van de vele situaties die nu al gepasseerd zijn. De ergernis van het 'geen rekening houden met' loopt inmiddels hoog op. Terecht of onterecht? En hoe ga ik hier in hemelsnaam mee om?

Storm

Re: Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:13

Dit hoort niet op Mensenwelzijn, maar bij Leven zonder Paarden.
Ik tem even.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:14

dat is inderdaad balen, maar als hij het zelf niet inziet, weet ik ook niet zo goed hoe je het hem kan laten inzien

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:15

Pff daar zou ik dus echt niet tegen kunnen :n dat je allebei lekker je eigen leventje leidt naast het leven wat je samen hebt is prima, en impulsieve acties hoeven ook niet erg te zijn, maar het moet niet zo zijn dat je vervolgens geen afspraak meer met hem kan maken omdat hij ze toch nooit na komt.. Je zit samen in een relatie en dat betekend voor mij ook dat je ook samen afspraken moet kunnen maken en ook samen na komt.. Ik zou er dus nog eens goed over praten en als hij niet wil veranderen, goed over nadenken of je hier wel tegen kunt..

Misschien dan ook een optie om zelf gewoon een poosje precies te doen waar je zelf zin in hebt, zodat hij ook eens kan voelen hoe irritant het is?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:17

Ik zou toch eens een goed gesprek met hem gaan voeren waarin je hem verteld dat je het echt niet fijn vind. Je moet tot hem doordringen dat nu jullie samenwonen, jullie ook afspraken hebben waar jullie je beide aan horen te houden.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:18

loslaten winnie en je kan hem alleen vertellen wat het met jou doet als hij weer eens neit op tijd is, als hij zo'n fladderaar is dan krijg je dat neit veranderd en dat zou je ook niet moeten denk ik, het maakt hem ook weer wie hij is, tja en makkelijk is het niet, dus laat los joh, voor jezelf ook een stuk makkelijker dan ke lopen opvreten.
Je zou je ook nog hetzelfde kunnen gaan gedragen als hij, misschien dat hij dan wat meer rekening met je gaat houden, maar over zal het niet gaan denk ik

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 19:18

Eleionomae schreef:
Pff daar zou ik dus echt niet tegen kunnen :n dat je allebei lekker je eigen leventje leidt naast het leven wat je samen hebt is prima, en impulsieve acties hoeven ook niet erg te zijn, maar het moet niet zo zijn dat je vervolgens geen afspraak meer met hem kan maken omdat hij ze toch nooit na komt.. Je zit samen in een relatie en dat betekend voor mij ook dat je ook samen afspraken moet kunnen maken en ook samen na komt.. Ik zou er dus nog eens goed over praten en als hij niet wil veranderen, goed over nadenken of je hier wel tegen kunt..

Misschien dan ook een optie om zelf gewoon een poosje precies te doen waar je zelf zin in hebt, zodat hij ook eens kan voelen hoe irritant het is?

Haha, dat heb ik allemaal al geprobeerd. Ik heb er mezelf echter meer mee dan hem vermoed ik. Daarnaast ben ik niet het type dat geen rekening houdt met anderen en doe waar ik zin in heb, omdat ik simpelweg zo'n type niet wil zijn.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:20

Heb ik ook een tijdje gehad met mijn vriend ...

Totdat ik een keer een serieus gesprek met hem heb gehad. Het zat me echt dwars, voelde me totaal geen prioriteit, meer een leuke bijkomstigheid wanneer dat uitkwam voor hem. Tijdje terug waren we allebei druk met school, werk, paard en priveleven maar vaak kwam ik doordeweeks naar hem toe. Heb een aantal keer meegemaakt dat ik voor een dichte deur heb gestaan, meneer nergens te bekennen en niet te bereiken (hij wist precies hoe laat ik er zou zijn, hij zou thuis zijn maar was dat dus niet ...). Om dan even later te horen dat hij niet weg kon komen bij vrienden, even dacht langs een winkel te gaan ofzoiets.

Voelde me iig niet belangrijk. Nu had ik zoiets van het zijn zijn eigen keuzes, hoef hem niet de les te lezen maar de emmer zat op een gegeven moment vol. Serieus gesprek met hem gehad (aan de telefoon jammer genoeg), hij weet dat hij fout zat, voelde het al aankomen, hij zou meer rekening met mij houden, zijn tijd beter plannen en dat is gebeurd en ondertussen gaat het alweer 3 maanden goed :P

Kan echt voorstellen om een serieus gesprek te hebben met elkaar :)

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 19:20

De frustratie is ditmaal ook zo hoog omdat ik net geopereerd ben. Ik lig hondsberoerd in bed en vind het meer dan vervelend dat hij zelfs nu niet bereid is om op tijd te komen..

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 19:23

We hebben er in de loop der tijd al meerdere malen over gepraat. Maar ik zie de effecten er dus niet van terug. Wat ook zo vervelend is is dat hij het ook nog zo weet te draaien dat ik altijd het gevoel heb dat ik te claimend en te veeleisend ben door simpelweg te vragen hoe laat hij ongeveer thuis zal zijn...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:25

winnie, dan moet je echt eens goed met hem gaan praten en desnoods dreigen dat je het anders niet meer ziet zitten. Dat hij ook aan jou MOET denken, omdat je anders op zoek gaat naar iemand die die eigenschap wel heeft. Hij moet even flink wakker geschud worden.
Onthou goed dat het niet jouw schuld is, en zeg hem ook gewoon dat het een doodnormale regel is. Het gaat ook niet om een half uurtje te laat, maar 4 uur is echt niet leuk meer. Laat de schuld niet in je schoenen praten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:28

Ts, erg jammer, vooral voor je relatie dat hij zich in deze situatie ook niet voor een aantal dagen aan kan passen, ik kan me voorstellen dat je daar ontzettend van baalt.
Voor nu zou ik, indien mogelijk je familie vragen om tijdelijk voor je te zorgen, erg vervelend om naar je familie toe te moeten geven dat hij dat niet doet.
Als je weer op de been bent kun je twee dingen doen, inderdaad loslaten en een aantal weken helemaal je eigen gang gaan, dus eten maken, opeten als hij niet op tijd is en weg met de rest, zelf dingen doen, geen afspraken met hem maken.
Tweede wat je kunt doen, heel goed nadenken over je toekomst, hij is dus ontzettend leuk,lief en aardig maar kan/wil zich dus niet aan afspraken houden en doet wat hij zelf wil, hoe zie je dit over tien jaar, als er misschien kids zijn die van school, sportclub gehaald moeten worden door hem, wat doet hij dan.
Als hij ook dan onbetrouwbaar is qua afspraken heb je geen reden om te klagen want je wist het maar dan sta je dus ook weer alleen maar nu met kinderen, en dan?
Erg moeilijk om een beslissing te nemen dus ik wens je heel veel sterkte, ook met je gezondheid.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 19:37

Inderdaad heel erg moeilijk zo'n beslissing. Het is toch inderdaad heel normaal dat wanneer je afzonderlijk van elkaar iets gaat doen dat je elkaar een tijdindicatie geeft? Maar op de een of andere manier wil hij zich op dat gebied totaal niet vastleggen om zo maar te voorkomen dat ik kan zeggen 'je bent te laat' en hij compleet zijn eigen gang kan gaan en thuiskomen wanneer hem dat uitkomt.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 19:43

Toch nog maar even gebeld. Hij was nu weer bij een andere vriend geweest en zou zo vertrekken. Datzelfde zei hij om 5 uur toen ik ook belde waar hij bleef.
Voel me ineens zo ellendig nu. Hij gaat gewoon echt zijn eigen gang, zelfs nu ik hier zo lig..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:44

Als je tegen hem zegt dat hij op een bepaalde tijd thuis moet zijn om wat voor reden dan ook, komt hij dan wel of interesseert hem dat ook geen ****? Als dat zo is zou ik me toch wel enige zorgen maken, zowiezo, nu jij echt ziek bent hoort hij er gewoon te zijn, waar heb je een relatie voor, in voor- en tegenspoed en niet alleen voor eten, drinken en de sex. Word het wel erg makkelijk als hij er zo over denkt.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:45

Ik herken het gedeeltelijk. Gelukkig valt het de laatste tijd heel erg mee. Mijn vriend lijkt echt wat te veranderen maar ook hij had deze grapjes. Nou wonen wij niet samen dus vind ik het nog een keer kunnen. Jullie wonen al samen en delen een leven. Ik vind dat hij absoluut meer rekening met je kan houden. Vooral nu je geopereert bent. Hij zou zich zorgen om je moeten maken, voor je moeten willen zorgen etc.
Toch denk ik dat het een beetje man-eigen is, want het komt wel vaker voor. En het is heel vrouw-eigen om voor een ander te willen zorgen. Wij willen graag terug wat we ook geven. Zo werkt het helaas niet. Mannen zijn hele andere, aparte wezens.

Met hem over praten :) Lijkt mij echt de beste optie. Leg hem uit dat jij het gevoel hebt dat je voor hem geen hoge prioriteit bent. Leg het tijdens het gesprek bij jou neer en niet bij hem. Probeer hem niet aan te vallen. Dat is mijn tip. Zinnen als: Ik heb het gevoel dat... En niet. Ik vind dat jij... of jij doet....
Dan kan hij daar een reactie op geven zonder meteen een verdedigende houding aan te nemen.

Ik hoop dat het helpt en iig beterschap gewenst :)

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:46

Vind het echt heel vervelend voor je :(:)

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 19:50

bigone schreef:
Als je tegen hem zegt dat hij op een bepaalde tijd thuis moet zijn om wat voor reden dan ook, komt hij dan wel of interesseert hem dat ook geen ****? Als dat zo is zou ik me toch wel enige zorgen maken, zowiezo, nu jij echt ziek bent hoort hij er gewoon te zijn, waar heb je een relatie voor, in voor- en tegenspoed en niet alleen voor eten, drinken en de sex. Word het wel erg makkelijk als hij er zo over denkt.

Nee, tijdsafpraken in welke vorm dan ook zijn niet te maken.. Het varieert van simpele dingen als dat hij zegt 'ik ga even 1 sigaretje roken buiten en dan gaan we film kijken' en dat hij vervolgens anderhalf uur wegblijft tot dit soort ellendige situaties dus...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:54

Echt zo'n ''ik leef alleen en uitsluitend voor mijzelf'' type.
Als mijn vriend me dat veelvuldig flikte, ging een half uur na de afgesproken tijd de deur hier op de dievenklauwen. Bekijk het dan maar; als je dan niet van plan bent je aan afspraken te houden en thuis te komen, blijf dan maar weg ook. Zoek dan zelf ook maar een andere plek om te slapen, jij geen rekening houden met mij, waarom dan ik nog met jou?

Ik moet eerlijk zeggen... bij mij was dit toch einde relatie geweest. Jij bent ziek, hebt hem nodig, en hij denkt alleen en uitsluitend aan ZICHZELF.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:55

Ik krijg eerlijk gezegd de kriebels van je berichten in dit topic , en kan me meer in hem vinden dan in jou :P

Je bent inderdaad claimend en veeleisend door zulk gedrag , sorry :(:)

Als die jongen nu eenmaal gewend is om op zijn gemakje zijn dingen te doen , heb je enig idee hoe verschrikkelijk irritant het dan voor hem is als er thuis zo'n miepje zit te zeuren dat hij moet zeggen hoe laat hij thuis is ? Je bent toch verdorie z'n moeder of z'n gevangenisbewaarder niet , komop !

Als jij dan doorzeurt om een tijd , dan doe je het toch echt zelf en vind ik zijn antwoord dat jij zelf die tijd hebt afgesproken maar hij niet , ZEER logisch :j

Kom op , je kan je toch wel voorstellen dat als iemand de deur uitgaat , hij niet altijd weet hoe laat hij thuis zal zijn ?

Ga je zelf nooit winkelen , of naar een paard , of naar een vriendin , verjaardag , weet ik veel , waarbij je dan wel ziet hoe het loopt ? Het is in ieder geval de normaalste zaak van de wereld om de mensen om je heen een beetje vrijheid te gunnen om hun eigen ding te doen.

Mijn vriend zou het niet hoeven te flikken hoor om elke keer te zeuren dat ik een tijd op moet geven , ik zou er echt niet goed van worden , vind het enorm bezitterig , kinderachtig en claimend gedrag.

Ik kan me trouwens ook goed voorstellen dat iemand als reactie op zulk getrut juist nog wat langer wegblijft om te laten zien dat hij geen marionet aan een touwtje is :P

Als je nou een afspraak hebt of iets dergelijks waarvoor hij om een bepaalde tijd thuis moet zijn : okee.
En je kunt natuurlijk ook doorgeven of je met het eten thuis zult zijn , of iets dergelijks , zodat je partner daar rekening mee kan houden.

Maar wat jij doet daarmee zul je heel veel mannen opstandig maken hoor , is gewoon erg vervelend gedrag ;)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:58

Vervelend hoor, zeker omdat je net geopereerd bent en in bed ligt en je beroerd voelt. Dan vindt ik het al helemaal aso. Zou mijn man niet eens in zijn hoofd halen om dan zo lang weg te blijven.

Maar onthou wel dat dit soort gedrag meestal niet veranderd. Dus dat je er of mee moet leren leven, of niet....

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 20:00

@pmarena: Op zo'n reactie zat ik eigenlijk al te wachten.. :) Ben je dat ook van mening in de situatie dat hij dus ook op de afspraken die wij maken, uit eten gaan, bioscoop, afspraken met familie, ophalen op het station(!) dat hij me ook veelvuldig heeft laten staan.. Twee weken terug nog, een uur op het station gestaan om 12 uur 's nachts want hij moest nog even langs vrienden voor hij mij ging ophalen.. Of zoals nu, ik ben geopereerd, kan mn bed niet uit.. Maar heb me vanmiddag dus uit bed moeten heisen en zelf m'n zwaardere medicijnen moeten halen bij de apotheek dwars door de sneeuw omdat hij er dus niet was om, zoals afgesproken, het te doen..

Ik ben niet zo'n zeur. Ik hou ook enorm van mijn vrijheid. Maar dit gaat, mijns inziens, verder dan dat.
Laatst bijgewerkt door winnie03 op 03-12-10 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:00

Phoe Pmarena, dan ben ik heel blij dat ik niet in de schoenen van jouw vriend sta. Bij ons thuis heet dat gewoon fatsoen hebben.

In het huis van mijn vriend en mij, maken we namelijk wel afspraken. Dat is doodnormaal en dan weten we beide waar we aan toe zijn. Ik ben zelf toevallig ook 3 maanden geleden geopereerd, en vriendlief moest me toen ook helpen omdat ik mijn eigen sokken nog niet eens aankreeg. Ik had er niet aan moeten denken dat hij de hort op was, en ik geen flauw idee had hoelaat hij thuis zou zijn. Ik vind dat echt heel héél onvolwassen gedrag. De TS heeft zelfs haar medicijnen zelf moeten halen omdat meneer niet het fatsoen had om zijn eigen afspraken na te komen. Ik zou des duivels zijn als mijn vriend dat zou flikken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:06

winnie03 schreef:
Op zo'n reactie zat ik eigenlijk al te wachten.. :) Ben je dat ook van mening in de situatie dat hij dus ook op de afspraken die wij maken, uit eten gaan, bioscoop, afspraken met familie, ophalen op het station(!) dat hij me ook veelvuldig heeft laten staan.. Twee weken terug nog, een uur op het station gestaan om 12 uur 's nachts want hij moest nog even langs vrienden voor hij mij ging ophalen.. Of zoals nu, ik ben geopereerd, kan mn bed niet uit.. Maar heb me vanmiddag dus uit bed moeten heisen en zelf m'n zwaardere medicijnen moeten halen bij de apotheek dwars door de sneeuw omdat hij er dus niet was om, zoals afgesproken, het te doen..

Ik ben niet zo'n zeur. Ik hou ook enorm van mijn vrijheid. Maar dit gaat, mijns inziens, verder dan dat.

Ik weet niet op welke manier je over dergelijke dingen / in die situatie afspraken hebt gemaakt , dus kan ook niet beoordelen wat ik van die situatie vindt :) Zoals je het nu brengt : dat hij gewoon niet op kwam dagen , dat is natuurlijk niet goed. Maar ik weet niet hoe het afgesproken is.

Heb je al volwassenen duidelijk erover gepraat en heeft hij zelf gezegd dat hij iets zou doen , dus zonder dat je het hem opdringt of er maar vanuit gaat dat hij meteen voor jou in de houding springt...dan is het natuurlijk èrg raar als hij zijn afspraken niet nakomt :)

Maar ben jij bvb. altijd zo meuterig zoals je nu overkomt in je posts ( ;) ) , en wacht je tot het laatste moment met iets van hem vragen terwijl hij al allerlei afspraken heeft , dan kan ik me voorstellen dat hij zoiets heeft van : je wacht maar even hoor , je mag best leren dat mijn leven niet alleen maar om jou draait.

Ik bedoel , warom moest hij nu eigenlijk om 15:00 uur thuis zijn van jou ? En dan ga je om half 4 al zeuren waar hij blijft , alsof het een klein kind met huisarrest is :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:08

Pmarena, je moet beide dingen kunnen. Je houden aan je afspraken, tijd is tijd, en idd een keertje een avond denken: ik zie wel waar het schip strand.
En als je ergens langer blijft zitten dan de bedoeling is, is dat echt niet erg als het een keer gebeurt. Maar wat ik uit de verhalen van de ts opmaak is het niet dat haar vriend niet bij een adres niet wegkomt, maar dat hij er wel wegkomt en vervolgens nog vier andere adressen langsgaat. En dat zou mij ook tever gaan.

Als je geen afspraken kunt of wilt maken, of niet bereid bent om je daar aan te houden, ga je het in onze maatschappij niet redden. Een werkgever gaat ook neit accoord met: ik zie wel of ik op tijd op mijn werk ben, en ook een tandarts heeft een tijd in zijn agenda vrijgehouden zodat hij jou kan behandelen.

Komt dit gedrag alleen voor in iemands priveleven, en gaan vrienden voor de partner, dan zou ik me ook serieus achtergesteld voelen. Want stel dat je wel met iemand doorwilt, voor het eten en het huishouden zorgt, en vraagt of hij om 6 uur thuis wil zijn om te eten, jij vreselijk je best doet maar meneer niet komt opdagen?
Dat zou ik misschien een keer pikken, maar daarna niet meer. Ben zijn sloofje niet!