Asociale automobilisten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quandro

Asociale automobilisten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 12:16

Bij ons in de omgeving zijn er jongeren die het leuk vinden om andere automobilisten bang te maken.
Op de verkeerde weghelft rijden , en als er een tegen ligger is op het laatste moment aan de kant.
Even kijken wie het meeste lef heeft.

Iedereen die een auto die er een beetje snel uit ziet opnaaien.
Echt bijna op je bumper rijden , en dan kijken of ze je zo kunnen opnaaien dat je harder gaat als zij durfen/kunnen.
(Als ze het bij mij doen ik tik de rem aan.)

Slingerend voor auto's rijden.

Je van de weg proberen te drukken.

En de politie?
Die zegt er kan pas wat worden gedaan als er keihard bewijs is.
En nou allemaal met een camera in de auto gaan rijden....

Gisteren...
Op mijn zondag dacht ik ga even met het paard naar de manege om vanaf daar een buitenrit met een groep te maken.

Paardtje netjes in de trailer ,papa's auto mee ,een bmw X5 (terreinwagen)
Rij je het laatste stukje op een dijk.
Als je een andere auto tegen komt moet 1 op een paseerstrook gaan staan.
En aangezien ik een aanhanger heb ben ik te lang om er tegaan staan.
En iemand met een paarden trailer , geef je voorrang als je een fatsoenlijk mens bent.

Maargoed.
Ik rij dus op die weg.
Word ik eerst van achter opgenaait.
Enigste wat ik dacht je raakt 1 keer die trailer aan , en je bent nog niet jaarig.
Aangezien er een beladen trailer was remde ik niet.

na 5 minuten hadden ze door dat werkt niet.
Daarna proberen ze met een VW polo een terreinwagen met trailer aan de rechterkant van de weg te drukken.
Terwijl je aan de achterkant duidelijk kon zien dat er een groot paard in de trailer stond.
WAT EEN VERSTAND!!

Na de buitenrit werd er besloten van wege een vriendin die een paard nodig had voor een examen het paard & trailer op de manege te laten.

Op de terug rit kom ik dezelfde auto met dezelfde inzittende weer tegen.
En weer probeert hij het zelfde.
Ik heb 3 keer een tikje op de rem gegeven , helaas zat hij er niet bij op.

Nadat hij mij links in de berm heeft geprobeert te drukken , rijd hij mij voorbij.
Om me vervolgends weer als tegenligger tegen te kommen.
Waarna hij mij rechts van de weg probeert te drukken , een slootje in.
Nadat het hem een beetje begon te lukken , stuurde ik naar links.
En hij opdat moment naar rechts.
Resultaat:
Meneer kwam vast te zitten in de berm.
En niet zo'n beetje ook.
Aangezien ik een terreinwagen reedt had ik hem er uit kunnen trekken.

Diezelfde avond:
5 uren later , politie voor de deur.
Er is aangifte gedaan van door rijden na een ongeluk.
Aangezien er in het dorp 1 zilvere BMW X5 met 3 letterig kenteken is.
Was het niet zo moeilijk.
En ik had een heel klein miniscule deukje, ik was schuldig.

Later heb ik gehoort hij heeft 2 uur vast gezeten tot er iemand was die hem er uit kon trekken }>

Ik moet wel voor de officier van Justitie kommen.

Margreet

Re: Asociale automobilisten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:24

Je bent 17 :?

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 12:27

Margreet schreef:
Je bent 17 :?

19 , is iets misgegaan bij het invullen van de geboorte datum.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:33

Nou dit is echt niet normaal zeg!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:33

Dan zou ik gewoon voortaan als het kan met iemand naast je rijden die een camera bij de hand heeft. Mocht het nog eens gebeuren, dan stiekem filmen en weer langs de politie gaan en dan het liefst nog een keer of 3 filmen, dan heb je gewoon echt keihard bewijs. Het mag niet zo zijn dat jij gestraft wordt, omdat de ander een keer iets overkomt na al zijn daden!

Achterlijk zeg! Ik snap wel dat de politie niets kan zonder bewijs, maar als je geen bewijs hebt, moet je maar bewijs maken. Dit is gewoon levensgevaarlijk!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:43

Dan ben je ook niet goed bij je hoofd! Wat bezielt die persoon? Tsjezus...

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:55

Lekker achterlijk dan..

Ook van jou vind ik het niet normaal. Je had op z'n minst wel even kunnen stoppen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:59

Vealosz schreef:
Je had op z'n minst wel even kunnen stoppen.

Nee, vind ik niet. Als iemand zo achterlijk en gevaarlijk bezig is, dan bekijk het maar!
Eigen schuld, dikke bult. Het had ook veel erger kunnen aflopen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:02

Jeetje, wat een asocialen bij jou in het dorp.
Maar zelf heb je (hoe vervelend die personen ook waren) ook niet netjes gehandeld.
Misschien kun je daar ook een les uit trekken en hen de volgende keer gewoon negeren. Zo maak je het voor jezelf een stuk makkelijker en veiliger.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:03

Winddancer schreef:
Vealosz schreef:
Je had op z'n minst wel even kunnen stoppen.

Nee, vind ik niet. Als iemand zo achterlijk en gevaarlijk bezig is, dan bekijk het maar!
Eigen schuld, dikke bult. Het had ook veel erger kunnen aflopen!

Maar het had ook erger kunnen aflopen voor de automobilist die zij de berm in heeft gedrukt. Mocht het "slachtoffer" in levensgevaar raken, dan is ze ook nog is enorm strafbaar !

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:04

Wat een idioot zeg! Ik was ook doorgereden, bekijk het maar. Eigen schuld inderdaad. Wat een hobby heb je dan :?.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:08

Vealosz schreef:
Lekker achterlijk dan..

Ook van jou vind ik het niet normaal. Je had op z'n minst wel even kunnen stoppen.

Lekkere opmerking zeg! :? Een of andere idioot probeert je eerst van de weg te drukken
terwijl je een paard in je trailer hebt staan en later probeert hij het weer en komt vervolgens
zelf vast te zitten. Geen haar op m'n hoofd die eraan zou denken om hem te helpen hoor.
En dan zeggen dat ze door is gereden na een ongeluk!!!!! Hallo, hij zat vast in de berm, nou nou wat een ongeluk.
Zulke dazen moeten verplicht opnieuw rijexamen doen vind ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:11

Ik snap het niet zo goed....
Kijk dat ze jou+trailer proberen in te halen op een smalle weg is natuurlijk idioot.

Maar je zegt zelf al dat er passeerstroken zijn op die weg, als je dan zonder trailer een tegenligger ziet naderen, ga je toch even op de passeerstrook staan?
En als je merkt dat ze je per sé voorbij willen, duik je toch ook even de passeerstrook op?
Ipv het op een 'kracht/lefmeting' uit te laten komen, met alle gevolgen van dien?

Of is er op die hele dijk maar 1 passeerstrookje? ;)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:14

De combinatie (auto + trailer) is te lang om op een passeerstrook te gaan staan ;)

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:16

IngridB schreef:
Vealosz schreef:
Lekker achterlijk dan..

Lekkere opmerking zeg! :? Een of andere idioot probeert je eerst van de weg te drukken
terwijl je een paard in je trailer hebt staan en later probeert hij het weer en komt vervolgens
zelf vast te zitten. Geen haar op m'n hoofd die eraan zou denken om hem te helpen hoor.
En dan zeggen dat ze door is gereden na een ongeluk!!!!! Hallo, hij zat vast in de berm, nou nou wat een ongeluk.
Zulke dazen moeten verplicht opnieuw rijexamen doen vind ik!

Dat van opnieuw rijexamen, oke daar kan ik me nog in vinden. Dat het niet normaal is, oké dat is duidelijk voor iedereen.. Maar hallo, iemand de berm in rijden en dan gewoon weg rijden?
Ik zelf (!!!!) had het heel anders opgelost, en was gestopt, uitgestapt, gevraagd waar hij denkt mee bezig te zijn, en eventueel (!) helpen eruit halen..
Maar doorrijden? :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:18

Winddancer schreef:
De combinatie (auto + trailer) is te lang om op een passeerstrook te gaan staan ;)

Dat snap ik, daarom schrijf ik het ook over haar stuk zónder trailer.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:24

Ah zo :D !

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:34

Ik snap je frustratie, maar het was slimmer geweest om de eerste keer al even zijn kenteken door de geven (0900 politienummer of als het echt gevaarlijk is gewoon 112). Heb jij hem echt geraakt toen hij de berm in schoot?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:40

Als de jongen in de buurt 'bekend is', zou ik een oproepje plaatsen. Dan kunnen andere getuigen van zijn gevaarlijke rijgedrag jou bijstaan. Dit is echt niet normaal.
Sterkte ermee. Ik hoop dat het goed komt!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:46

Gezien je andere topic (over je opvoeding) kan ik niet anders dan hoe jij omschreven hebt dat jouw reactie is met een grove korrel zout te nemen. Verder ben je inderdaad doorgereden na een ongeluk waar 'bewijs' van is. Er is geen bewijs dat betreffende bestuurder zich zo heeft misdragen, dus je kunt hier wel een heel trots stukje plaatsen over dat hij vast zat in de berm en er niet uit kwam, maar jij bent diegene die nu strafbaar is :).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:48

Yessy schreef:
Ik snap je frustratie, maar het was slimmer geweest om de eerste keer al even zijn kenteken door de geven (0900 politienummer of als het echt gevaarlijk is gewoon 112). Heb jij hem echt geraakt toen hij de berm in schoot?

Gezien TS een deukje heeft opgelopen op haar auto, lijkt me dat van wel?
Kan dit je trouwens geen punt op je rijbewijs kosten? :=

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:54

Ik kon uit het verhaal niet duidelijk opmaken of dat een nieuw deukje was, maar als zo'n auto een mini deukje heeft, is de kans dat zo'n kleintje fikse schade heeft wel groter.

Overigens heb ik even je berichten in het topic over opvoeding gelezen, en als ik zie wat je gedurende je jeugd mocht en flikte, ben je zelf ook niet echt de onschuld zelve... (wat misschien hoe l*llig ook maakt dat ik toch iets minder medelijden heb).

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:08

Wat gebeurde er toen je normaal reed met de trailer? Niets. En wat gebeurde er toen je je liet opnaaien en op de achterlijke toeren van die medeweggebruiker in ging? Een hoop gedonder. Is imo een goede les, gewoon rustig doorrijden en ze laten doen, altijd defensief rijden. Gewoon op jou weghelft blijven en als het je te link word, stoppen, richtingsaanwijzer naar rechts, auto op handrem en klaar. Op kleine wegen is namelijk niet vaak kwestie van een stop/parkeerverbod. Wachten en desnoods de politie bellen voor advies. (niet op het noodnummer uiteraard) Op dit soort geschifte personen ingaan (wat je deed door naar links te sturen) gaat gewoon altijd mis. Jammer dat jij uiteindelijk de klos bent, maar je had gewoon moeten stoppen en helpen, daartoe ben je verplicht.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:09

Yessy schreef:
(wat misschien hoe l*llig ook maakt dat ik toch iets minder medelijden heb).
Dat is precies wat ik bedoel :j.

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 14:29

Cayenne schreef:
Yessy schreef:

Gezien TS een deukje heeft opgelopen op haar auto, lijkt me dat van wel?
Kan dit je trouwens geen punt op je rijbewijs kosten? :=

Het kan , dat moet de officier van Justitie bekijken.
Dat hij in de berm kwam is zijn eigen domme schuld.
Er kan daar gewoon niet ingehaalt worden.
En als je met opzet naast iemand gaat rijden en heel langzaam diegene er af probeert te drukken.
En diegene wil dat verkomen door weer terug op de weg te sturen en hij probeert me dan net weer te druken en hij raakt heel licht de macht over het stuur even kwijt ,en beland in de berm is het je eigen dikke schuld.

Als het een ongeluk was geweest , had ik die gene er uitgehaalt.
Excuses aangeboden en eventueel op hulp gewacht en netjes mijn naam gegeven.
Was het met trailer gebeurt trailer afgekoppeld.

Maar als ze mij eerst in de sloot willen drukken,,,
Dan blijfen ze er maar staan.

De politie kwam en ik mocht een verklaring afleggen hoe en wat.
En ik ze precies heb vertelt hoe en wat.
Keken ze me aan van :\ een VW polo die een tereinwagen van de weg probeert te drukken?

Aangezien ze nu een week bijna actief zijn met hun praktijken.
En er nog geen kenteken opgegeven is alleen een rode VW polo (hoeveel zijn dat er?)