Vergunning gezocht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eliiiise

Vergunning gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 17:53

Hallo bokkers,

Ik doe de opleiding Paardenhouderij en moet voor het van Huisvesting een opdracht maken. De bedoeling van deze opdracht is een op te zetten paarden bedrijf. Ik moet hiervoor allemaal deelopdrachten doen waaronder een opdracht met vragen over een bestaande vergunning (stallen,bak,binnenbak enz). Ik heb al een aantal verschillende bedrijven gebeld maar niemand kan me eraan helpen dus doe ik een poging hier. Wie o wie kan en zou mij willen helpen? Ik moet deze opdracht voor vanavond 12 uur mailen. Ik heb dus een vergunning nodig waarvan u mij die kan faxen/mailen.

Groetjes,
Elise

Ibbel

Re: Vergunning gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:59

Weet je uberhaupt welke vergunning wordt bedoeld? Hinderwet (nu milieuvergunning genoemd), bouwvergunning, horecavergunning, of gaat het alleen maar om het bestemmingsplan dat aangeeft dat er daar een manege/paardenbedrijf gevestigd mag worden? Daar kan je nog wel even zoet mee zijn, en waarom zou je een 'echte' vergunning willen of moeten hebben voor een fictief bedrijf?

eliiiise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 18:05

Het moet een vergunning zijn voor een paar te beantwoorden vragen.
Ik zal de vraag hier even neerzetten:

Verzamel minimaal 2 voorbeelden van (aanvragen van) vergunningen die je bij vraag 2 hebt genoemd, waarvan 1 een bouwvergunning is. (het kunnen dus meerder vergunningen zijn.) Dit mogen uiteraard ook kopieen zijn.
1 Welke bouwvergunning word aangevaargd? (lichte of reguliere bouwvergunning)
2 Geef een omschrijving van het bouwplan
3 Wat wordt de gebruiksfunctie van het bouwwerk?
4 Welke materialen worden gebruikt en hoe is de kleurstelling?
5 Hoe worden de bouwwerkzaamheden uitgevoerd?
6Welke andere vergunningen zijn nodig?
7 Welke bijlagen moeten worden toegevoegd? ( vb. plattegrond, aanduiding bestemming, afmeting perceel en situering

Dit is de opdracht..

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:08

Hoi Elise,

Ik ben agrarisch vergunningverlener maar kan natuurlijk niet zomaar echte milieuvergunningen aan derden verstrekken. Jou vraag is me ook niet geheel duidelijk. Wat wil je precies hebben/weten?
Overigens is er weer e.e.a. veranderd waardoor de vroegere Wm-vergunning (Wet milieubeheer) vanaf 1 oktober 2010 onder de noemer omgevingsvergunning valt (WABO). In een vergunning worde verschillende onderdelen opgenomen zoals geur, luchtkwaliteit, ammoniak, maar ook energieverbruik, waterverbruik, bodemkwaliteit, afvalpreventie.. dus wat wil je weten?? Zoals Ibbel zegt heeft het bestemmingsplan ook een rol in de vergunningverlening. Een bestemmingsplan is per gemeente vastgesteld. Er is dus niet 1 bestemmingsplan als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik hoor wel of je nog iets nodig hebt.

Groeten,
Angela

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:14

Ok helder, het gaat jou dus om de bouwvergunning.

Nou, dan kan je de leraar vertellen dat de opdracht sinds 1 oktober 2010 achterhaald is. Tegenwoordig bestaat een zgn. 'bouwvergunning' niet meer. Het is nu een 'omgevingsvergunning voor de activiteit bouwen'. Een omgevingsvergunning kan uit meedere activiteiten bestaan zoals milieu en bouwen. Er wordt nog wel op dezelfde aspecten getoetst. Je kan de opdracht dus wel gewoon beantwoorden. Nu moet ik zeggen dat bouwen een andere afdeling is dus daar weet ik dan weer niets van af.. Ik kan je in dat opzicht dus niet helpen.

Verzin gewoon iets ;)

eliiiise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 18:16

Nou het word voor mij nu een beetje ingewikkeld haha, ik vind het al heel erg moeilijk. Ik heb een vergunning nodig (kopie daarvan) van bijvoorbeeld de bouw van een paardenstal, of een paarden bak, of een binnen bak.. daarvan heb ik er 2 nodig, en dan kan ik die vragen beantwoorden. Het is inderdaad een beetje raar dat ik hier naar vraag, maar het is echt een opdracht voor school en ik heb het wel nodig..

eliiiise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 18:17

Ja ik kan inderdaad wel iets verzinnen, maar ik ben bang dat ze het misschien zou willen controleren..

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:21

Is ook moeilijk hoor. Ik zou zeggen google eens op bouwvergunningen, er is genoeg info over te vinden en wellicht kan je zodoende antwoorden geven op de vragen. Zou niet weten hoe ze het moeten gaan controleren, hooguit kunnen ze vermoeden dat het verzonnen is. Controleren lijkt me lastig, dan moeten ze de gemeenten na gaan bellen en die verstrekken echt niet zomaar gegevens.

Succes!

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:25

eliiiise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 18:25

Nee het gaat om een kopie van een bouwvergunning, dus als zij die in wil zien zou ik hem moeten kunnen tonen aan haar..
Er staan helaas geen bouwvergunningen wat iets met paarden te maken heeft op google, ik heb me al helemaal rot gezocht..

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:26

eliiiise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 18:27

Heel erg bedankt, maar ik heb wel een ingevulde nodig die dus ECHT van een bedrijf is..
Het hoeft niet het 'nieuwe' te zijn, een oude bouwvergunning is wat ik nodig heb..

eliiiise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 18:28

@ Shamalarabs, het moet een vergunning van een paardenbedrijf zijn, dus iets wat met paarden te maken heeft. Toch bedankt!

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:30

ja nieuwe zullen ook nog niet zoveel verleend zijn, helemaal moeilijk om daaraan te komen. Ik kan je helaas niet helpen aan ingevulde formulieren. Dat moet dan toch echt komen van een paardenbedrijf zelf.. kort dag dan.. ik ken het met schoolopdrachten hahah. Ik deed ook alles op het laatste moment ;)

Toch succes nog!

eliiiise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 18:31

Haha ja, zo 1 ben ik er ook, alles uitstellen. Ja het moet inderdaad van een paardenbedrijf zelf komen. Toch heel erg bedankt voor je hulp!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:53

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:57

eliiiise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 19:01

Ik denk dat ik hier wel wat aan heb, bedankt! Nou moet ik alleen nog een 2e hebben, en dit moet een bouwvergunning zijn het liefst van een paardenstal

eliiiise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 19:04

Oh ik zie dat hier toch niks aan heb. Ik moet 2 vergunning verzamelen (waarvan 1 bouwvergunning) welke nodig zijn voor de bouw van een paardenstal

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:16

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:18

VSW-->STW

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:05

Die hele vraag is niet goed meer in de huidige tijd. School loopt achter. Dat moet de omgevingsvergunning zijn, voor de Wet milieubeheer en voor bouwvergunningen. Ook wel Wabo.
Eat Ansie vertelt dus ook.
En daarbij zal het lastig worden om er een te vinden die al afgegeven is.... Want er zit een procedure tijd op die nog niet om is vanaf 1 okt.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:27

Sjimmy schreef:
Die hele vraag is niet goed meer in de huidige tijd. School loopt achter. Dat moet de omgevingsvergunning zijn, voor de Wet milieubeheer en voor bouwvergunningen. Ook wel Wabo.
Eat Ansie vertelt dus ook.
En daarbij zal het lastig worden om er een te vinden die al afgegeven is.... Want er zit een procedure tijd op die nog niet om is vanaf 1 okt.

Had ik idd ook al aangegeven. Wel leuk om te zeggen als student dat de school achter loopt haha 8-)
Verleende omgevingsvergunningen zijn denk ik nog amper te vinden ja. In dat opzicht dus wel logisch dat er toch om een bouwvergunning gevraagd wordt.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:34

Ik denk dat je wel een pluspunt maakt/krijgt als je opmerkt dat het nu de omgevingsvergunning is :D

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:41

Sjimmy schreef:
Ik denk dat je wel een pluspunt maakt/krijgt als je opmerkt dat het nu de omgevingsvergunning is :D

Zeker!! Doen hoor TS!! :))