Gek verhaal, wie vindt een verklaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

Gek verhaal, wie vindt een verklaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 22:47

Zondag was ik aan het studeren op mijn kamer en mijn gsm lag pal naast me op m'n bureau. De rest van mijn gezin zat beneden in de keuken taart te eten. Bij nader inzien geen idee waarom ik studeren boven taart eten verkies _O- Omdat ik mezelf irriteerde aan het feit dat ik om 16u 's middags nog in 'vuile paardenkleren zat' (ik had 's morgens de stallen gemest ), besloot ik te douchen. Na de douche huppelde ik terug naar m'n kamer, gsm lag nog steeds op mijn bureau.

Ik dacht nog: "zou ik mijn gsm meenemen om m'n haar te drogen?" ( want ik verwachtte een belangrijk smsje ), maar vond dat belachelijk aangezien haardrogen max. 10 minuten duurt. Dus ik ging - zonder gsm - vrolijk mijn haar drogen in de badkamer, die pal naast mijn kamer grenst. Onze haardroger maakt echt belachelijk veel lawaai en de rest van m'n gezin zat nog steeds in de keuken. Na ongeveer 7 à 8 minuten kwam mijn zus de badkamer binnen: "hee, dat is mijn haardroger!! Geef hem terug!!"
Antwoordde ik dat dat toch geen probleem is?
Beweerde ze van wel, en dat ik dan maar moet "zeggen aan mama dat ze die haardroger aan haar moet terugbetalen aangezien toch iedereen hem zomaar gebruikt"
Ik zei: "haha nee, vraag het zelf aan mama", waarop mijn zus kwaad de badkamer verliet. Onze 'discussie' duurde wel net wat langer, maar die onnozele details over een haardroger bespaar ik jullie :=

Ik droogde nog heel eventjes mijn haar - Gewoon uit principe tov mijn zus, want het was eigenlijk al droog := - en keerde terug naar mijn kamer. GSM VERDWENEN. Dus ik ren meteen naar m'n zus: "Geef mijn gsm NU terug?"
"Huh, waar heb je het over?"
Ik heb meteen haar gsm gekregen om mijn gsm op te bellen zodat ik kon horen waar ie was. ( ie stond gelukkig op 'luid' )
Nergens te horen! Niet in mijn kamer, niet in haar kamer, niet in de kamers van mijn ouders of andere zusjes. Ook niet beneden, niet op zolder, niet in de tuin, niet in de badkamer, niet in de wc... noem maar op! Nergens hoorde ik mijn beltoon!

Meteen de ouders en zussen ingeschakeld die meehielpen het huis te doorzoeken. Elk plekje hebben we onderzocht, maar na 2uur zoeken nog steeds geen resultaat. Ondertussen had ik zeker al 242 keer mijn gsm gebeld. Wanneer ik nog eens bel ( voor de zoveelste keer ), hoor ik opeens meteen voicemail. Iemand had mijn gsm dus AFGELEGD.

(ik weet dat jullie nu zullen denken: "ahnee, hij is gewoon uitgevallen, de batterij was plat", maar dat kan niet want ie had nog zijn volle batterij, was net opgeladen )

Dus toen belde ik meteen naar mijn provider om mijn abonnement te blokkeren.

Dus nu vraag ik mij af: hoe kan dit in godsnaam? Ik ben 200% zeker dat mijn gsm op m'n bureau lag toen ik mijn haar ging drogen. Ik heb hem ZEKER NERGENS ANDERS gelegd!

Een hele tijd bleef ik mijn zus ( van de haardroger ) verdenken, maar ze zweert op alles en iedereen dat ze hem echt niet gepakt heeft. ( mijn scenario was dat ze hem uit haar slaapkamerraam in de vochtige planten had gegooid en dat ie daardoor na een tijdje de geest had gegeven en je dus meteen de voicemail hoorde )

Mijn ouders vrezen nu dat er iemand ons huis is binnengedrongen toen ik mijn haar aan het drogen was en de rest in de keuken zat. Zelf vinden ze dit ook heel onlogisch, want wie neemt nu zoveel risico voor een oude gsm? En waarom dan niet mijn spaarpot meenemen? Of de handtas van m'n mama?

Maar er is geen enkel andere verklaring toch?

edit: onze achterdeur staat altijd open (tenzij 's nachts of als we weg zijn), dus in principe is indringen echt heel makkelijk. Maar dan nog: waarom voor een oude gsm?
Laatst bijgewerkt door laverite op 16-11-10 22:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Corelli

Re: Gek verhaal, wie vindt een verklaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:51

Het blijft een raar verhaal Miek, ik snap er niks van :n Vind het diefstal scenario in ieder geval niet voor de hand liggend, om de reden die je zelf ook al geeft :\ Ik hoop dat je hem nog terug vind, maar ik acht de kans klein

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:52

Selfdestruct messages :D Maar ik verdenk je zus nog steeds.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:53

Tja, ik zou toch wel echt je zus verdenken :=
Dat ze hem uiteindelijk uit heeft gedaan.

_Reneee

Ik zou ook je zus verdenken, ik heb er net zo een! Die houdt net zo lang vol..

Gina

Hmm, dit is wel erg vreemd. Hoe moeten ze jou huis binnen gedrongen zijn? En weet je echt heel heel zeker dat hij daar nog lag? :+ En je zus? :P

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:55

Geen leuke geintjes nee haha

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:55

Huh, wat gek :oo Ik blijf dit volgen! :D

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 22:55

Gina schreef:
Hmm, dit is wel erg vreemd. Hoe moeten ze jou huis binnen gedrongen zijn? En weet je echt heel heel zeker dat hij daar nog lag? :+ En je zus? :P

Echt helemaal duizend procent zeker! Daar twijfel ik geen seconde aan dat ie er lag. :)
Ons huis kan je gewoon binnenwandelen via de achterdeur overdag.

Stoeptegel schreef:
Selfdestruct messages :D Maar ik verdenk je zus nog steeds.

Selfdestruct messages? Verklaar uw nader? :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:57

Tja eigenlijk zou het alleen je zus kunnen zijn geweest... Ik zou dr nog eens uithoren :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:58

Heel raar...en je zus blijft volhouden dat ze hem niet gepakt heeft?
Als ze hem wel heeft zou ze hem tzt natuurlijk teruggeven...

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 22:59

Zus haar kamer is ook helemaal doorzocht en in de planten onder haar raam ligt ie ook niet. Ergens anders kan ze hem in die korte tijdspanne ( tussen het feit dat ze uit de badkamer liep en ik naar haar kamer rende ) niet gegooid hebben. Ook wc is geen optie, want dan zou ie meteen uitliggen en niet nog 2uur lang rinkelen. Ik heb ook meteen IN haar kamer gebeld naar mijn gsm, hoorde geen trilling of geen muziek, terwijl ie wel degelijk afging.

Ook mijn ouders zijn er nu echt van overtuigd dat zij het niét heeft gedaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:00

Heb je niet eerder het gevoel gehad dat er iets in huis niet klopte?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:00

Hij is waarschijnlijk op de plek waar ook alle verdwenen sokken zijn die vermist worden na een beurtje wasmachine..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:01

Wat voor een telefoon is het eigenlijk? Kijk een inbreker neemt eerder een blackberry mee dan een koelkast nokia :+

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:02

Tjah ik zou toch je zus nog eens aankijken. :P
Of misschien is er wel een marsmannetjes langs geweest. :)

Monchou

Heel apart. Ik betwijfel of je zus hem heeft gepakt.. of ze is wel hèèl boos om die haardroger om je zo lang te straffen.. :+

Ik heb geen verklaring.. heel apart dit.. :\

Carmen

Dit kan mij nou ook overkomen,

want kijk (GINAAA!) ik weet honderduizend procent zeker dat ik mijn ID-kaart twee weken terug, op een zondag nog had. Hij zat in mijn tas, en die heb ik, dat ik terug kwam uit Brabant in de auto laten liggen. Ik moest namelijk een paard voorrijden en het was vijf voor vier en de kopers kwamen om vier uur dus ik moest snel-snel omkleden. In de avond, toen het allang donker was ging ik mijn tas binnen brengen. En leeggooien. En toen heb ik mijn ID in mijn kamer gelegd, en nu (twee weken later) is ie gewoon spoorloos verdwenen!

Dus ik weet hoe je je voel... Heel veel sterkte.. :(:)

paschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:03

Misschien heb je last van ratten of andere exotische vreemde dieren die er een wreed genoegen in scheppen jouw persoonlijke eigendommen te ontvreemden? :D
Had je hem versierd met BlinBling en stond het raam open en kwam er toevallig een ekster langs?
Een eenzame hond die wat te apporteren wou hebben?

Misschien kijk ik te veel dierenfilms als The Nutty Professor :+

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 23:03

Jelleee schreef:
Wat voor een telefoon is het eigenlijk? Kijk een inbreker neemt eerder een blackberry mee dan een koelkast nokia :+

Dat is het stomme. Een samsung van 2 jaar oud, die echt niets meer waard is. Daarom dat we thuis de verklaring van een mogelijke inbreker echt niet (willen) geloven, het zou te absurd zijn. Maar wat is het dan wel?

Focussed schreef:
Hij is waarschijnlijk op de plek waar ook alle verdwenen sokken zijn die vermist worden na een beurtje wasmachine..

Zo'n reacties had ik inderdaad verwacht. :) Maar geloof me: ik ben het echt zeker dat ie op mijn bureau lag. Geen sikkepit twijfel! En geloof het of niet, we hebben ook alle vuile wasmanden leeggehaald omdat de was de beltoon zou kunnen dempen :')

Bellatrix schreef:
Heb je niet eerder het gevoel gehad dat er iets in huis niet klopte?

Neen, eigenlijk niet. :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:04

Je weet zeker dat het geluid aanstond? Niet ergens tussen je beddengoed, in de koelkast, achter de vuilnisbak, achter een opgekruld tapijthoekje etc?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Hoe lang heeft dat ding alleen in de kamer gelegen?

Weissjee

Ik denk ook je zus en die heeft hem natuurlijk uitgezet. En om niet verdacht over te komen gaf ze meteen die van haar om te kunnen bellen ;)?

Carmen

Focussed schreef:

Hahahahaha. :')

Born2BCrazy

Apart...

Ik zou in eerste instantie je zus verdenken.
En anders gewoon afwachten, komt vanzelf weer terug, ver kan ie nooit zijn. :+

Ik bedoel het verhaal van de insluiper lijkt me erg onwaarschijnlijk... vol huis en neem aan dat je niet vanaf buiten kon zien dat die gsm er lag?