Hoe kan ik hem loslaten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Regallie

Hoe kan ik hem loslaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 10:39

Een dikke maand geleden heeft mijn ex-vriend het uitgemaakt (raar om het wooordje 'ex' te typen). Voor mij kwam dit echt als een donderslag bij heldere hemel. Hij zag het niet meer met mij zitten; vind mij lui, moet nodig van hem aan het werk (ben op het moment aan het afstuderen en druk aan het solliciteren), heb geen geld, krijg altijd alles voor elkaar en daarbij vind hij ook dat ik teveel aandacht besteed aan mijn paard. Dat waren wel zo'n beetje zijn redenen.

Ik weet dat onze relatie niet perfect was (zeker op het gebied van sex niet). Ik heb over dit onderwerp al de gehele relatie problemen die voortkomen uit gebeurtenissen voor dat hij in mijn leven kwam. Ik heb hem dit nooit vertelt, omdat ik mij hier enorm voor schaamde. Ik baal enorm dat ik hem dit nooit heb durven vertellen en ben bang dat dit ook zeker voor hem een punt is geweest om het uit te maken. De dag na het telefoontje waarin hij mee deelde dat het uit was, heb ik hem dit vertelt, hij schrok enorm en zij dat als hij dit had geweten, dit alles nooit had gedaan.

We hebben dus 6 jaar een relatie gehad, met een onderbreking van een half jaar. Dit kwam door mij, ik zat totaal niet lekker in mijn vel, dacht dat het gras aan de overkant groener was en dacht ook dat het mijn probleem dan over zou zijn. Helaas niks is minder waar. Dat ik het toen uitgemaakt heb was voor mij op dat moment een goede stap, over de dingen die ik in de pauze heb gedaan heb ik heel erg veel spijt, maar daar kan ik helaas niks meer aan veranderen. Na een aantal maanden hebben wij toen onze relatie weer opgepakt, heel rustig aan. Ik voelde eerst heel veel twijfel, zowel van mij als van hem, tot ik na een paar maanden dacht, ik kan blijven twijfelen of ik ga er helemaal voor. Dat laatste heb ik gedaan, en ik heb echt een super zomer achter de rug. We zijn voor het eerst op vliegvakantie geweest (voor ons beiden nieuw). Gezellig veel wezen stappen, veel leuke dingen doen, ik was weer helemaal zeker, zelfs op sex gebied ging het al weer veel beter (kan ook nog veel beter, maar ik kreeg er weer plezier in, iets wat ik heel belangrijk vind).

Maar goed, toen maakte hij het dus uit, twee weken nadat wij weer terug waren van vakantie (vakantie hebben wij 1 week van tevoren geboekt). Nooit heeft hij het er met mij over gehad dat hij niets meer voor mij voelde, nooit. Een week later had hij al verkering met een ander meisje, dat hij begin van de zomer heeft leren kennen.

Ik ben op het moment echt zo ontzetten aan het twijfelen over mezelf en over deze relatie. Ik kan hem maar niet uit mijn hoofd zetten. Zou het liefste willen dat hij weer terug komt. Heb heel internet al afgezocht naar hoe ik hem terug krijg, of hoe groot de kans is dat deze relatie die hij nu heeft wel stand houdt. Hij zit echt nog elke minuut in mijn hoofd. Terwijl ik ook weet dat als hij terug komt ik heb waarschijnlijk heel erg moeilijk weer zou vertrouwen en ik denk dat het ook niets meer zou worden.

Afgelopen zondag sprak ik een collega van hem. Hij had tegen collega gezegt dat ik nu maar eens moet voelen wat ik hem vorig jaar heb aangedaan. Voor mij natuurlijk heel duidelijk, maar ow zo laag. Ik moet zeggen dat ik toen best wel boos op hem was, ik had hem het liefst ff gebeld en hem flink de huid volgescholden en hem de waarheid verteld. Maar ja wat los ik er mee op, ik heb alleen mezelf ermee. Dit was overigens niet de enige trap na die hij mij heeft gegeven, zo heeft hij ook gezegd dat zijn ouders totaal niet zitten te wachten dat ik afscheid van hem neem. Ik heb dus ook niks meer van mij laten horen aan hun, wat ik eigenlijk wel heel stom van mezelf vind, maar ja. Ook heeft hij gezegt dat ik me nu maar moest redden met al mijn geld (iets wat me overigens prima lukt ;)).

Ik zou dus eigenlijk best heel boos op hem moeten zijn, maar dat lukt me dus niet. Ik wil hem graag loslaten en verder naar mijn toekomst kijken. Ik moet zeggen dat ik al wel weer beter in mijn vel zit. Ik zorg dat ik er goed uit zie en probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen. Maar elk momentje dat ik geen afleiding hebt kruipt hij mijn gedachten weer binnen. Ook in mijn dromen komt hij bijna elke nacht terug, eerst dumpte hij mij meerdere malen per nacht, nu droom ik over het algemeen dat hij mij weer terug wil.

Wij hebben nu geen contact meer, laatste keer dat wij dat hadden was hij heel afstandelijk.

Oja voor mijn probleem op sex gebied heb ik professionele hulp ingeschakeld.

Al met al een heel verhaal, maar zit er enorm mee. Ik wil graag verder, hem loslaten, en lekker genieten van mijn vrijgezellen tijd. Ik weet dat er op deze wereld meer mannen rondlopen dan hij en dat er vast eentje bij zit die beter is dan hij. Maar hoe ga ik dit ook werkelijk geloven?

Mars

Re: Hoe kan ik hem loslaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:19

[MW] >> [LZP]

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:33

Na het verbreken van een relatie heb je tijd nodig om je relatie te verwerken en jezelf terug te vinden.
Geeft jezelf de tijd :(:)

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:39

Moeilijk, moeilijk.. Je hart zegt wel eens wat anders dan je hoofd...

Als ik het goed lees heb jij hem gekwetst, en nu probeert hij je terug te pakken door met een ander aan te pappen? Lekker volwassen denk ik dan.. Je hebt hem duidelijk gekwetst, ipv je terug pakken zouden jullie erover moeten kunnen praten..

Lekker verder gaan met je leven inderdaad, goed dat je wer veel plezier hebt in dingen en je bent natuurlijk lang samen gweeest dus dat je er nog niet overheen bent is normaal. Gun het wat tijd zou ik zeggen.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:39

Ik snap wat je voelt meid! En het is idd moeilijk om ''boos'' te zijn omdat jou gevoelens voor hem er zijn, en je die (helaas) niet met een knopje kan uitschakelen!

De gevoelens voor hem moeten slijten, en dat kan wel een tijdje duren voordat het gevoel weg is!

Maar als hij zo met jou gevoelens omgaat, en zo over jou praat moet je maar zo dnken: Je verdiend veel en veel beter!
Al is het je ex, hij hoort je niet zo zwart te praten!

Sterkte meid!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:55

Join the club. Half jaar geleden relatie verbroken en denk nog steeds veel te veel aan hem!

Maar goed ik zie het als een proces, knopje gaat vanzelf een keer om en gevoel laat zich niet sturen, dus ik zit dit klote gevoel rustig uit en zie vanzelf betere tijden komen!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 17:19

Ojee.. tis dus echt tijd heelt de wonden.. Dan laten we het gewoon gebeuren..

Ik merk dat mijn vriendinnen nu wel een beetje klaar zijn met mijn gezeur over hem. Maar ik moet er gewoon over praten en mij gevoelens kwijt kunnen.

Heeft iemand nog tips om 'het idee dat het wel goed komt tussen ons' uit mijn hoofd te krijgen?
Eigenlijk zegt iedereen (inclusief vrienden en familie) dat ik wel wat beters kan krijgen, maar het dringt gewoon niet tot me door..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:25

Ik weet hoe je, je voelt.
Ik had dan 3 jaar een relatie maar dat kwam ook hard aan..

Bij mij is het nu zo'n anderhalve maand uit.
Eerst wilde ik niet liever dan hem terug en dacht ik altijd aan hem.
Nu wil ik hem niet eens meer terug, eerst dacht ik altijd aan de leuke dingen en nu aan de slechte..

Gisteren sprak ik hem ook weer na 2 weken geen contact.
En toen deed het me eigenlijk al weinig..

Echte tips heb ik niet voor je, het is bij iedereen anders..
Mocht je willen praten mijn PB box staat voor je open :)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:26

Tip, pak je spullen ga lekker een tijd er tussen uit. (vrijwilligerswerk ergens ver weg) Vergeet hem even helemaal door jezelf helemaal te geven aan iets anders, focus je totaal ergens anders op.....
Maar ja, hij zit nu eenmaal in je hoofd en wij vrouwen zijn net olifanten en vergeten maar moeilijk iets.
Meid geef het tijd, je zult zien, dat je over tijdje de scherpe randjes al niet meer voel. En het zal steeds minder winder.

Wij kunnen jou wel duizend tips gaan geven, maar je moet er zelf aan toe zijn. Mocht je het leuk vinden om op een boerderij een paar weekjes te helpen, dan mag je altijd naar ons in Frankrijk komen.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:12

Loesss schreef:
Join the club. Half jaar geleden relatie verbroken en denk nog steeds veel te veel aan hem!

Maar goed ik zie het als een proces, knopje gaat vanzelf een keer om en gevoel laat zich niet sturen, dus ik zit dit klote gevoel rustig uit en zie vanzelf betere tijden komen!

Best wel herkenbaar! Ook half jaar geleden...
Het is verschrikkelijk! En waarschijnlijk ga je je ook nog wel een tijd verschrikkelijk voelen! Maar het enige wat je kan doen is dit gevoel inderdaad uitzitten en hopen op betere tijden! Geluk is helaas niet te koop!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:18

ushi schreef:
Loesss schreef:

Best wel herkenbaar! Ook half jaar geleden...
Het is verschrikkelijk! En waarschijnlijk ga je je ook nog wel een tijd verschrikkelijk voelen! Maar het enige wat je kan doen is dit gevoel inderdaad uitzitten en hopen op betere tijden! Geluk is helaas niet te koop!

haha hier nog 1 ;). alleen dan vier maanden geleden. Zelf relatie verbroken, daar geen moment spijt van gehad. Maar vind heel moeilijk hem uit me hoofd te zetten.. Vreselijk!!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 13:13

XLeandrosX schreef:
Tip, pak je spullen ga lekker een tijd er tussen uit. (vrijwilligerswerk ergens ver weg) Vergeet hem even helemaal door jezelf helemaal te geven aan iets anders, focus je totaal ergens anders op.....
Maar ja, hij zit nu eenmaal in je hoofd en wij vrouwen zijn net olifanten en vergeten maar moeilijk iets.
Meid geef het tijd, je zult zien, dat je over tijdje de scherpe randjes al niet meer voel. En het zal steeds minder winder.

Wij kunnen jou wel duizend tips gaan geven, maar je moet er zelf aan toe zijn. Mocht je het leuk vinden om op een boerderij een paar weekjes te helpen, dan mag je altijd naar ons in Frankrijk komen.

Daar heb ik idd ook al over nagedacht. Maar ik ben op het moment druk met afstuderen en dat wordt dan wel wat lastig.. en dat wil ik toch ook graag voor elkaar hebben.. Maar wel een super tip en bedankt voor het aanbod..

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 13:15

Hopelijk vinden ze snel een drankje uit tegen liefdesverdriet of een medicijn ;)...

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 13:17

Oja nog een vraagje. Moet ik zijn ouders nog een 'bedank' kaartje sturen of zouden jullie het gewoon zo laten?

Hij woont ook bij zijn ouders dus de kans dat hij het leest (en zijn 'nieuwe' vriendin) is dus wel vrij groot.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:22

Regallie schreef:
Oja nog een vraagje. Moet ik zijn ouders nog een 'bedank' kaartje sturen of zouden jullie het gewoon zo laten?

Hij woont ook bij zijn ouders dus de kans dat hij het leest (en zijn 'nieuwe' vriendin) is dus wel vrij groot.

tja dat is een lastige, ik heb ook zo'n twijfel daarover. Mijn vriend heeft het uitgemaakt en ik had echt een goede band met zijn ouders. Denk dat ik maar even z'n moeder op bel als het allemaal wat gezakt is.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:57

tussen mij en mijn ex is het nu ook maand ander half uit, loslaten komt vanzelf denk ik... efin dat hoop ik want mijn ex zit ook nog steeds in mijn hoofd, ook ik heb hem diep gekwetst. Maar ik weet nu heel goed wat mijn fouten zijn en daar werk ik ook aan. Ik heb zijn ouders niet een kaartje gestuurd of zo... ik weet niet eens waarom eigenlijk, ik denk dat het ligt aan de band die je hebt.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:20

Hoe gaat het nu met je?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:29

Gewoon doen!
Een bloemetje sturen een klein bedankje.
Of een smsje om te bedanken voor alles.

Dat doet ze vaak toch goed, en je hebt al die tijd ook beetje bij hun geleefd en hebben ze voor ej gezorgt...

Ik zou het zeker doen!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 22:25

@ Lieszje: Het gaat eigenlijk best goed met me. Heb weer zin om dingen te doen, hij komt steeds minder voor in mijn gedachten en hij is ook verwijdert uit mijn toekomstgedachten (snap je, ik zie hem niet meer in mijn toekomst). Wat mij zelf heel veel rust geeft. Natuurlijk heb ik ook zo m ijn mindere dagen, maar nee, je hoort mij niet klagen op het moment.

@ Houvanutopia: Zou jij dan gewoon een bloemetje laten bezorgen of zou je hem zelf brengen? Ik heb er idd ook over gedacht en wou hen graag ook een kaartje of briefje schrijven met mijn dank. Maar ben ook wel beetje bang na de reactie van mijn ex en zijn vriendin..

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:12

Wat ik dan altijd denk is, wees 'groot en sterk' en laat jezelf vooral niet kennen. Het bloemetje/kaartje is aan zijn ouders gericht en daarmee laat jij alleen zien dat je alles netjes afsluit. :) Dan kunnen ze niks slechts over je zeggen. ;)

Verder is het idd de tijd geven. Afleiding zoeken, je lekker op je studie, vriendinnen en paardje storten en dan loop je over een tijd vanzelf weer beters tegen het lijf. (Misschien wil je dat nu nog niet horen, had ik ook haha) Maar alles positief blijven bekijken en dan komt het zeker goed! :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:27

geeft het niet al aan dat je niet alles met hem durfde te bespreken. dat is al een duidelijk teken of het goed zat tussen jullie , hij heeft binnen een week een ander ik zou woest zijn, hij maakt het uit per telefoon , ik zou woest zijn. hij vind je lui terwijl je afstudeert en solliciteerd ik zou woest zijn. meid er zijn nog wel een paar puntjes te vinden negatief, schrijf ze op dan kan jij ook woest zijn en istie in notime uit je hoofd

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 07:15

@ Franka: Als je het zo stelt heb je idd helemaal gelijk. Onze relatie (kan ik nu eindelijk zeggen) was ook niet perfect en dat begin ik steeds meer in te zien. Ik ben ook eindelijk woest op hem, zo erg zelfs dat als ik hem tegen zou komen hij nog niet jarig is. Gelukkig voor hem ontloopt hij mij heel hard (en ik ben daar eigenlijk ook wel blij mee, al zou ik hem best graag de waarheid eens willen zeggen).

@Oester: Je hebt me over de streep gehaald, dat kaartje en die bloemen ga ik zeker sturen, wat kan het me ook eigenlijk schelen wat hij er van vind, ik vind de dingen die hij doet ook niet zo leuk ;) (understatement). Het gaat erom dat IK dit goed af kan sluiten.

Nu heb ik twee weken geleden een andere jongen ontmoet, hele gezellige avond met hem gehad en omdat ik met de auto was en hij op de fiets en het slecht weer was heb ik hem na huis gebracht. Uiteindelijk hebben we zo'n 3 uur zitten praten in de auto bij zijn huis (hij heeft de verkering ook net uit en we hebben daar heerlijk over kunnen praten). We hebben elkaars nummer uitgewisseld en hebben het op een smsen gezet (heel rustig hoor 2 smsjes op een avond ;)). Maandag vroeg hij mij of ik zin had een avondje bij hem te komen, hij studeert in Groningen, dus ik heb ja gezegd. Kortom vanavond heb ik een date. Ja, ik weet het, het is heel erg vroeg en mijn ex is nog niet uit mijn hoofd, maar hij zit in hetzelfde schuitje. Ik begin hem ook echt steeds leuker te vinden, tis nog niet zo dat ik nu tot over mijn oren verliefd ben hoor (ik geloof niet zo in liefde op het eeste gezicht), maar ik moet zeggen dat ik nu al stront zenuwachtig ben voor vanavond. Na 6 jaar weer daten, whaaa hoe moet dat ook al weer. Het is natuurlijk ook een super leuke afleiding. Ik ben benieuwd wat dit mij brengen gaat, al weet ik wel dat ik dit (als het echt wat gaat worden) heel rustig aan ga pakken.

Dank jullie voor de reacties dat doet me echt goed..

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 07:21

Owja de reden dat ik eindelijk woest op hem ben. Een paar weken geleden sprak ik een collega van hem. Die vertelde mij dat mijn ex tegen hem had gezegd dat ik nu maar eens moest voelen wat ik hem vorig jaar heb aangedaan..(betrouwbare bron) Dus toen was het voor mij al wel duidelijk. Heel zielig en sneu van hem overigens, maar hij wil me dus gewoon pijn doen. Ik zal hem vorig jaar vast heel erg gekwetst hebben, maar dit was niet expres ik zag het gewoon niet meer zitten. Nu ik dit weet kan hij me eigenlijk geen pijn meer doen. Heel raar en hoop dat jullie het snappen. Natuurlijk heb ik zo mijn momentjes, maar op die momenten denk ik hier aan en dan voel ik me gelijk een stuk beter en kan ik me bedenken dat er wel wat beters op de wereld rondloopt..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:06

Fijn dat het beter met je gaat!
Een beetje triest dat hij je pijn wilt doen :?

Wel leuk dat je een andere jongen hebt ontmoet :D
En tja wat is snel?
Ik had 3 jaar met mijn ex en dat is nu sinds 2 maanden uit.
Vorige week ook een leuke jongen ontmoet waar ik het aankomende weekend 2 date's mee heb.
Ik had eerst ook zoiets van ja het is snel, maar het klikt gewoon goed en daar gaat het om!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 12:20

Lieszje schreef:
Fijn dat het beter met je gaat!
Een beetje triest dat hij je pijn wilt doen :?

Wel leuk dat je een andere jongen hebt ontmoet :D
En tja wat is snel?
Ik had 3 jaar met mijn ex en dat is nu sinds 2 maanden uit.
Vorige week ook een leuke jongen ontmoet waar ik het aankomende weekend 2 date's mee heb.
Ik had eerst ook zoiets van ja het is snel, maar het klikt gewoon goed en daar gaat het om!

Ja dat is helemaal waar.
Maar wat leuk zeg. Hou me op de hoogte van jou date. Wat gaan jullie doen?