Voor mij geen nepmerken! Of toch wel?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

QualityHorse

Voor mij geen nepmerken! Of toch wel?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 20:00

Naar aanleiding van dit topic: [LZP] Nep uggs te koop!

Wat vinden jullie van nepmerken, wat koop je liever, echte uggs van 250 euro of neppers van 15 euro?
Waarom draag je wel of geen merken en wat is je motivatie hierachter? En als je wel nepmerken draagt,
waar vinden we op dit moment leuke koopjes?

Klets hier verder en hou het netjes!

Peuk

Re: Voor mij geen nepmerken! Of toch wel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:02

Ik koop nooit echt ''merk'', ik heb daar geen geld voor. Ik heb nu 2 kasten bomvol met leuke kleren. Als het merk was geweest had ik 1 kast schraal vol. :') Zie ook de meerwaarde er niet aan, ja leuk een merk. Meestal is de kwaliteit niet eens zoveel beter.

Anoniem

Ik draag geen nep, ik wil echte uggs maar vind ze te duur, prima, dan geen Uggs.

Ik vind dat met all stars altijd zo stom.. als mensen neppe all stars kopen, dan denk ik echt van joh, zo heel duur zijn die niet, waarom dan nep? Als je het niet kan of wíl betalen, zoek dan gewoon iets anders..

calypsoo

wat een rel topic was dat geworden zeg...

nouja, het liefste echte natuurlijk, maar ben ook tevreden met H&M en only hoor.

Gstar shirtjes ben ik niet weg van, slechte kwaliteit en dunne stof.

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 20:04

Ik heb zelf op dit moment nep-uggs van de Action.. gekocht voor 9,- en ze zitten heelijk! Ze zullen vast geen topkwaliteit zijn, maar ik ga geen 200 euro aan echte uggs uitgeven, omdat ik van mening ben dat deze ook niet echt goed voor je voeten zijn. Verder ben ik van mening dat Ella's van net zulke of zelfs betere kwaliteit zijn als de echte Uggs en hiernaast zijn ze ook nog eens goedkoper ;)

Voor mij is 200,- verschrikkelijk veel geld, en daarom hou ik het voor nu mij mijn nepperts!

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:05

Maar ik vind nep Uggs een beetje een raar begrip. Nepmerken vind ik als er een nep merktekentje op staat. Uggs hebben gewoon een bepaalde schoen die door verschillende merken word nagemaakt. Dus je hebt niet echte Uggs, je hebt die ene schoen van het merk Uggs, maar je hebt ze ook van Mexx of van andere merken.

Ik zie geen reden om merken te dragen, ik zou het wel willen hoor, maar kan het niet betalen, en voor weinig geld kan je veel verschillende merkloze kleren kopen terwijl je voor veel geld een merk iets kan kopen. Maar ik vind nepmerk een beetje vreemd woord, nogmaals dat vind ik als ergens een DG tekentje op staat maar niet van DG is. Maar verder heeft bijna elk merk wel kleren die overeenkomen, misschien niet precies, maar wel hetzelfde principe.

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 20:06

calypsoo schreef:
wat een rel topic was dat geworden zeg...

Ja klopt heb je gelijk in, maar ik vond het wel reuze interessant om al jullie meningen
te horen dus wat mij betreft kunnen jullie hier lekker doorgaan met het geven van je
mening ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:06

Rebeccaa schreef:
Ik draag geen nep, ik wil echte uggs maar vind ze te duur, prima, dan geen Uggs.

Ik vind dat met all stars altijd zo stom.. als mensen neppe all stars kopen, dan denk ik echt van joh, zo heel duur zijn die niet, waarom dan nep? Als je het niet kan of wíl betalen, zoek dan gewoon iets anders..

Aangezien ik nooit lang met mijn schoenen doe, heb ik de goedkope allstars van de schoenenreus voor een tientje. Mét een leuk panterprintje die de echte All Stars niet hebben ;) (niet in elke winkel iig) Deze houden het trouwens nog langer uit dan mijn echte All Stars.
Vind jou stelling echt heeeel vreemd, 'als je het niet kan of wil betalen zoek je toch wat anders' := Dat bepaal ik toch zeker zelf wel...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:06

Rebeccaa schreef:

Echte kosten 60 euro en neppe heb je soms voor 10 al. Ik weet niet hoe jouw financiën in elkaar zitten maar voor veel mensen is 50 euro een leuk bedrag om te kunnen besparen op een paar schoenen.

Als je ze leuk vind waarom niet?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:07

Als de kwaliteit even goed is, waarom zou je dan iets duurder kopen? Alleen om het merkje? Het gaat mij om de kwaliteit van iets. Vaak betaal je alleen voor het merkje wat er op staat.

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:08

Ik heb zowel goedkope kleding als merk kleding :j
Ik koop gewoon wat ik leuk vind, en als dat een merk is, is dat een merk, als het geen merk is even goede vrienden, ik vind het leuk en koop het dus :)

Daarnaast hangt mijn halve kast vol met best 'dure spullen' (rokjes van 50 E of whatev), maar geen gek die t merk ervan kent hoor, dat krijg je gewoon als je in andere winkels gaat winkelen als andere (forever 21, urban outfitters etc)

Ik vind wel van sommige merk dingen dat ze wel degelijk betere kwaliteit hebben, zo heb ik mijn Uggs gekocht als snowboots, niet ingespoten en ik heb er maanden mee door de sneeuw gelopen zonder ook maar een beetje nattigheid te voelen :)
Laatst bijgewerkt door Denicee_x op 05-10-10 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:08

Rebeccaa schreef:

en voor iemand ander zijn die wel heel duur. vind het een beetje een domme opmerking.

Als ik ze liever van de bristol aan doe dan de echte, wat is het verschil? het merkje? ik betaal geen 60,- voor een merkje..

niet iedereen kan het betalen. Overigs haal ik mijn kleren overal.. Kan wat duurder zijn, maar bij de zeeman hebben ze ook prima kleding..

what is het verschil? ja jij koopt iets voor 80,- en ik voor 10,-

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 20:09

Inderdaad bravespots, daar ben ik het wel mee eens.
Als je het nou een erg leuk model schoen vind, maar je hebt niet veel geld om uit te geven, dan zijn neppers toch een prima oplossing? Tuurlijk, over het algemeen is het leuk om iets van een merk te hebben, maar om iets niet te kopen omdat er geen merk op staat??

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:10

Ik koop niet nep, alleen een zonnenbil ofzo.
Ik vind t niet erg als iemand nep draagt hoor :). Maar als ik het kán, dan koop ik echt.

_Zsazsa_

Uggs zijn slecht voor je voeten evenals de neppers...
Ik kijk naar de kwaliteit voordat ik na het uiterlijk kijk. Ik koop geen goedkope schoenen omdat ik buiten dat ik moeilijke voeten heb goedkoop vaak duurkoop vind. Uggs van 300,-- vind ik pure geldkloperij.
Ik heb veel Gaastra schoenen, prijscategorie tussen 100,00 en 150,00 euro. Vind dat prima en ik doe er ontzettend lang mee. En ze zijn nog mooi ook ;)
Nepmerken zou ik nooit kopen omdat ik dan liever 1 paar goede dure schoenen heb dan 10 slechte goedkope..

itsmi

QualityHorse schreef:
Ik heb zelf op dit moment nep-uggs van de Action.. gekocht voor 9,- en ze zitten heelijk! Ze zullen vast geen topkwaliteit zijn, maar ik ga geen 200 euro aan echte uggs uitgeven, omdat ik van mening ben dat deze ook niet echt goed voor je voeten zijn. Verder ben ik van mening dat Ella's van net zulke of zelfs betere kwaliteit zijn als de echte Uggs en hiernaast zijn ze ook nog eens goedkoper ;)

Voor mij is 200,- verschrikkelijk veel geld, en daarom hou ik het voor nu mij mijn nepperts!

Ik ben het volledig met je eens. Echter een collegaatje zette me wel aan het denken. Zij had uggs gekocht (niet dat ik die dingen wil, vind ze oerlelijk, maar even wat betreft het merk/kwaliteit) van inderdaad rond de 200 euro zijn die krengen toch? Een vriendin van haar had neppers gekocht, en de neppers waren na 1 maand al kapot en de uggs gingen al voor het 3e jaar mee. Dus ja, als je het zo bekijkt zijn uggs niet zo duur, want je doet er over het algemeen dus lang mee!

Ik zou die dingen nooit van mijn leven kopen, maar ik kijk wel echt naar kwaliteit van het merk.. Schoenenreus schoenen koop ik sowieso al nooit.. die zijn binnen een week kapot..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:11

BraveSpots schreef:
Rebeccaa schreef:

Echte kosten 60 euro en neppe heb je soms voor 10 al. Ik weet niet hoe jouw financiën in elkaar zitten maar voor veel mensen is 50 euro een leuk bedrag om te kunnen besparen op een paar schoenen.

Als je ze leuk vind waarom niet?

Helemaal mee eens. En bovendien: waar moei je je in godsnaam mee? Zijn toch jou zaken niet wat iemand met zijn of haar geld doet en wat die persoon draagt? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:11

Ik vind het gewoon raar, je wilt all stars, hebt er geen geld voor over, dan zoek je toch andere schoenen? Als je zo graag All stars wilt betaal je maar aan de echte, denk ik dan. Want tjah, zonder dat echte merk, waren die neppers er ook niet gekomen. ;)

Ik koop trouwens ook dingen zonder merk, hoor, maar zoals dingen die nage-aapt worden van andere merken, die koop ik of origineel, of niet.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:12

Voor mij telt kwaliteit ook niet altijd mee hoor.

Ik koop liever een shirtje van 5 euro dan 1 van 60 euro, al gaat die laatset vast een stuk langer mee.
Als die van 5 euro niet meer ok is koop ik gewoon een nieuwe van 5. Heb je weer iets anders en het kost nog steeds lang niet zoveel als een dure.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:12

Eh, het is hier toch een discussie topic? Ik mag mijn mening ook gewoon verkondigen of niet dan :?. Waarom krijg ik dan gelijk naar m'n hoofd waar ik me 'in godsnaam mee zou moeien'. Mag iedereen hier dan alleen maar ja en amen zeggen? Ik kan toch gewoon een andere mening hebben, hoef je niet gelijk zo vijandig op in te gaan ;).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:14

Rebeccaa schreef:
Ik vind het gewoon raar, je wilt all stars, hebt er geen geld voor over, dan zoek je toch andere schoenen? Als je zo graag All stars wilt betaal je maar aan de echte, denk ik dan. Want tjah, zonder dat echte merk, waren die neppers er ook niet gekomen. ;)

Ik koop trouwens ook dingen zonder merk, hoor, maar zoals dingen die nage-aapt worden van andere merken, die koop ik of origineel, of niet.

Misschien wil die persoon niet "zo graag allstars" maar gewoon graag dat type schoen? :+
Als z niet willen dat het nageaapt wordt moeten ze er patent op nemen. ;)

Macs

Ik wil geen All Stars, ik wil gewoon die gymp die daar in het schoenenrek staat.. en als die 10 euro is neem ik hem lekker mee. :D En als ik geen geld heb voor All Stars dan ga ik op zoek naar de goedkopere versie, zoals meer dan de helft van de Nederlanders doet.

voorbeeld: Je koopt dus ook geen apple computer. Microsoft is er mee begonnen (toch?) dus dan is het ook nep.

Jolandaa_

ja maar een onderbouwde mening is nogal anders dan een mening die nergens op slaat.

Dus jij wilt zeggen dat ik geen neppe allstars aan mag omdat ik maar echte moet kopen? stort jij het verschil van 50,- dan even op mijn rekening..

Anoniem

Ik koop niets dat namaak is. Ook geen KO van b.v designer tassen.
Dan spaar ik liever langer voor een echte waarvan ik dan lekker extra kan genieten omdat ik er hard voor gewerkt heb.
Als ik wil besparen op kleding/tassen/schoenen ga ik naar de Primark.

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 20:15

Ik ben zelf echt een koopjesjager. Ik koop 1 paar duurdere, betere winterlaarzen, maar daarnaast koop ik heel veel verschillende minder dure schoenen. Ik heb liever 5 paar goedkopere schoenen die ik af kan wisselen, dan 1 paar duurdere schoenen waar ik een heel seizoen mee moet doen..

Nu heb ik ook nep uggs (hoe noem ik ze anders, zonder merkje :P), maar zodra ik hiernaast ga lopen gaan ze bij mij de container in! ;)