Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nee, ik ga echt helemaal met je mee. Chris schreef:Hihi ik heb al heel vaak op bokt soortgelijke discussies gevoerd. Het zal dan voor sommigen ook geen verrassing zijn dat ik voor kraken bent. Ik vind dat als een huis leeg staat, vooral in het geval dat het leeg staat met als doel waardevermeerdering, mensen het recht hebben om er te wonen. Vooral in tijden van woningnood. Ookal zit je met je handen aan andermans spullen ed..
Ik ben tegen een kraakverbod, omdat het gewoon niks oplost.. Echte krakers laten zich echt niet tegenhouden doordat het illegaal is en woningnood wordt er niet minder van.
Ik vind het asociaal.
Het is het eigendom van iemand anders en daar moet je uitblijven.
Chris schreef:Hihi ik heb al heel vaak op bokt soortgelijke discussies gevoerd. Het zal dan voor sommigen ook geen verrassing zijn dat ik voor kraken bent. Ik vind dat als een huis leeg staat, vooral in het geval dat het leeg staat met als doel waardevermeerdering, mensen het recht hebben om er te wonen. Vooral in tijden van woningnood. Ookal zit je met je handen aan andermans spullen ed..
Ik ben tegen een kraakverbod, omdat het gewoon niks oplost.. Echte krakers laten zich echt niet tegenhouden doordat het illegaal is en woningnood wordt er niet minder van.
Chris schreef:Hihi ik heb al heel vaak op bokt soortgelijke discussies gevoerd. Het zal dan voor sommigen ook geen verrassing zijn dat ik voor kraken bent. Ik vind dat als een huis leeg staat, vooral in het geval dat het leeg staat met als doel waardevermeerdering, mensen het recht hebben om er te wonen. Vooral in tijden van woningnood. Ookal zit je met je handen aan andermans spullen ed..
blue_kim schreef:Dat vind ik dan ook wel weer hoor.
Want zo heb je bv op een industrie terein in zaandam een onwijs groot pand, was vroeger een fabriek volgens mij, die staat al heel lang leeg, alle ramen liggen eruit, kortom ziet er gewoon niet uit.
Onderhoud het gewoon, of gooi het tegen de vlakte en bouw er inderdaad woningen oid.
Maar waar ik over struikel is gewoon het feit dat mensen in andermans woning/pand gaan zitten zonder toestemming.
Hoe zouden ze het zelf vinden als ze een pand haddan wat leegstaat en er gaat zomaar iemand inwonen.
! Hij leeft er nu, En als hij eruit moet zal hij ook simpel gaan. kynshiri schreef:heeft iedereen die hier anti-kraak roept eigenlijk de voorwaarden en werkmethoden van de anti-kraak organisaties al eens doorgenomen?
ikke wel en nooit van mn leven zal ik anti-kraak wonen!
ik ben dus ook pro kraken, maar wel op een iets andere manier dan helaas vaak het geval is...
kraken omwille van de anarchistische gedachte en dan vaak het pand totaal verloederd achterlaten, vind ik ook je eigen ruiten inslaan, maar ik vind kraken wel een goeie manier om eigenaars aan te sporen dat je panden geen jaren en jaren moet laten staan omdat het jouw niet uitmaakt.
bovendien staat recht op wonen staat in de mensenrechten he!
wij zijn gewoon naar de eigenaar van een leegstaand pand gegaan en hebben hem aangeboden om er een zekere tijd te wonen zodat hij geen problemen met de buurt zou krijgen wegens leegstand en verloedering. heb daar uiteindelijk 3 jaar gewoond. dat is ook kraken...

kynshiri schreef:heeft iedereen die hier anti-kraak roept eigenlijk de voorwaarden en werkmethoden van de anti-kraak organisaties al eens doorgenomen?
ikke wel en nooit van mn leven zal ik anti-kraak wonen!
ik ben dus ook pro kraken, maar wel op een iets andere manier dan helaas vaak het geval is...
kraken omwille van de anarchistische gedachte en dan vaak het pand totaal verloederd achterlaten, vind ik ook je eigen ruiten inslaan, maar ik vind kraken wel een goeie manier om eigenaars aan te sporen dat je panden geen jaren en jaren moet laten staan omdat het jouw niet uitmaakt.
bovendien staat recht op wonen staat in de mensenrechten he!
wij zijn gewoon naar de eigenaar van een leegstaand pand gegaan en hebben hem aangeboden om er een zekere tijd te wonen zodat hij geen problemen met de buurt zou krijgen wegens leegstand en verloedering. heb daar uiteindelijk 3 jaar gewoond. dat is ook kraken...
Anoeska schreef:Chris schreef:Hihi ik heb al heel vaak op bokt soortgelijke discussies gevoerd. Het zal dan voor sommigen ook geen verrassing zijn dat ik voor kraken bent. Ik vind dat als een huis leeg staat, vooral in het geval dat het leeg staat met als doel waardevermeerdering, mensen het recht hebben om er te wonen. Vooral in tijden van woningnood. Ookal zit je met je handen aan andermans spullen ed..
Waarom vind jij dat je het recht hebt om te wonen in een woning die niet van jou is? Heb je dan ook het recht om een fiets te pakken die op straat staat en niet door de eigenaar gebruikt wordt?
, er is niks mis mee als ze tijdelijk in een leegstand pand gaan wonen, mits dit met toestemming of in overleg met de eigenaar is gegaan.Citaat:Nee, want er is geen tekort aan fietsen. Als er nou een groot tekort aan fietsen zou zijn en iemand heeft 100 fietsen waar al een jaar niks mee wordt gedaan, ja dat vind ik dat je dat mag gebruiken. Ten tweede is een fiets ook geen recht en onderdak wel.
@Robert45.. laten we het omdraaien. Wat is er tegen als iemand tijdelijk in een pand gaat wonen als er toch niks mee gedaan wordt? Als je eenmaal plannen hebt met pand moeten de krakers gewoon weg.
Chris schreef:Nee, want er is geen tekort aan fietsen. Als er nou een groot tekort aan fietsen zou zijn en iemand heeft 100 fietsen waar al een jaar niks mee wordt gedaan, ja dat vind ik dat je dat mag gebruiken. Ten tweede is een fiets ook geen recht en onderdak wel.
@Robert45.. laten we het omdraaien. Wat is er tegen als iemand tijdelijk in een pand gaat wonen als er toch niks mee gedaan wordt? Als je eenmaal plannen hebt met pand moeten de krakers gewoon weg.

Citaat:Dat woonruimte een recht is vindt ik allemaal prima. Alleen moet je daarom inbreken in iemand zijn eigendom? Alleen behoort de overheid dan niet te zorgen voor voldoende geschikte woonruimte inplaats van de eigenaar van het pand?