Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
SuperPepeijn schreef:mes snijdt aan 2 kanten: een werkgever loopt een risico met een vrouw. ken al een paarl gevallen van vrouwen die na een aantal maanden werken opeens een kinderwens hebben en met zwangerschapsverlof gaan. zit je mooi met de gebakken peren als werkgever.
hoe je behandelt wordt ligt ook gedeeltelijk aan jezelf.
youngster schreef:Was het niet bij wimbledon, de vrouwen minder prijzengeld kregen omdat ze minder lang op de baan stonden dan de mannen?? Een BH Fabrikant heeft dit gelijkgetrokken door het "tekort"aan te vullen.. dat is toch belachelijk..
gijsenkim schreef:de werkgever verliest zijn werknemer, kost dat niets? alsof het verlof de enige kosten zouden zijnwaarom? zwangerschapsverlof word uit de sociale verzekeringspot betaald, kost de werkgever dus niks.......
dems75 schreef:tja je kan er aan ergeren maar als ik werkgever was zou ik als een vrouw en een man dezelfde capaciteiten hadden altijd voor een man gaan. risico blijft, zaken zijn zaken.Sorry Lestria, maar hier word ik wel zo moedeloos van!!!!
Met andere woorden, mensen moeten maar geen kinderen meer krijgen want hoe het ook zij.....vrouwen zijn toch altijd de dupe!
Een baan vinden is al moeilijker, want je zou toch eens een kind kunnen gaan krijgen in de toekomst, en dan moet je ook nog met zwangerschapsverlof....tsk...nee dat kan niet hoor, dan nemen we wel een kerel aan!
SuperPepeijn"]de werkgever verliest zijn werknemer, kost dat niets? alsof het verlof de enige kosten zouden zijn
[quote="gijsenkim schreef:waarom? zwangerschapsverlof word uit de sociale verzekeringspot betaald, kost de werkgever dus niks.......
dems75 schreef:misschien als er meer vrouwen zouden zijn met die ambitie *proest* zou dat er inderdaad doorheen komen. volgens mij had astridh daar laatst een scherp topic over.Kijk, en dat bedoel ik! Vrouwen worden bewust gediscrimineert! De overheid zou er voor moeten zorgen dat het voor een werkgever niets uit zou moeten maken of hij nou een vrouw of man aanneemt...
SuperPepeijn"]met alle zorgen en kosten van dien idd.
[quote="gijsenkim schreef:Het enige wat misschien lastig zou kunnen zijn is dat de functie weer open komt te staan en misschien geheel of gedeeltelijk ingevuld moet worden.