Ben het helemaal zat!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leslie90

Ben het helemaal zat!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 00:06

Tsja, ik moet gewoon even wat van mij afschrijven :(

Al vanaf weet ik veel hoe jong zitten me oma, en met name mijn opa constant boven op me lip.
Dat ik naar school moet, dat ik moet werken, allemaal van dat soort gezeur. Bij mij werkt dat zeuren averechts, maar dat terzijde..

Ik ben nu 19, en ik werk nog steeds niet. De reden? Ik lijd aan een chronische darmziekte, ik ben vaak moe en heb vaak last van buikkrampen en misselijkheids aanvallen, daarom ben ik door het UWV 100% afgekeurd en krijg ik nu een wa-jong uitkering wat me enorm helpt.
Ik heb nu een jaarling, ook al is het niet echt nodig ga ik er lekker elke dag naar toe. Zo heb ik ook m'n hobby, en dagelijkse contacten. Want, vriendinnen heb ik allemaal laten vallen doordat ze achter mijn rug om over mij praatte.

Een aantal weken geleden is de scooter van mijn moeder, waar ik ook op rij, vastgelopen. Kosten waren 400 euro. Dat was even een verassing, en had m'n moeder niet achter de hand. We zaten aan huis gekluisterd, en ik kon niet naar mijn paardje. Je zou zeggen dat m'n opa en oma mijn moeder wel even konden helpen, het is toch hun kind. En als je een beetje mee kan leven, snap je ook wel dat naar mijn paard kunnen belangrijk voor mij is. Maar nee joh, de kapper van oma was belangrijker. Uiteindelijk heb ik de reperatie voor mijn moeder voorgeschoten. Het geld wat ik had opgespaard voor de stalling, dat was weg en moest wel betaald worden. M'n opa stelde voor om dat dan weer wel voor te schieten :? omdat het niet netjes is om later te betalen dan andere, en omdat ik er net nieuw sta. Oke,

Zoals gewoonlijk wou m'n opa ^$&*# weer praten over mijn toekomst. De onderwerpen? Tsja, werken :O Ik had er gewoon totaal geen zin in, ik ben nu volwassen en een stuk wijzer om zelf te bepalen wat ik wil. En bovendien voel ik gewoon dat, al is het maar stallen een beetje uitmesten, dat ik helemaal kapot ben, alsof ik een paard heb lopen tillen :Y) ik heb uitgelegd dat als wa-jong vond dat ik moest werken dat ik ze dan wel hoor, hún bepalen dat en niet een ander. Oke niet helemaal, maar ik ben het gewoon zat dat hun al vanaf m'n 15e ongeveer mijn leven lopen te bepalen, niet alleen van mij maar ook van mijn moeder. Dan word er gezegd dat het niet over werken gaat en dat ik dat zelf moet bepalen, maar mijn toekomst is Max en daar hoef je niet uren over te praten, één antwoord: Max, en je weet genoeg. Ik weet dan ook dat het een leugen is om mij mee te krijgen en dat het weldegelijk over werk ging ;)

Goed, gewoon doordrammen en mijn keuze niet accepteren en toch komen. Zijn bedoeling was dat we ergens anders gingen praten. Mijn antwoord is gewoon simpelweg nee, het ging niet over werken maar toch gewoon over mijn toekomst? Daar hoef je niet lang over te praten, en voor mijn moeder heb ik niks te verbergen. Dan word hij boos, en wil hij (heel hypocriet) de 175 euro stalling geld terug en moet ik het maar uitzoeken. Vind ik niet erg, nu worden m'n vermoedens alleen maar bevestigd.

In die tijd dat de scooter in de reperatie stond, hebben ze niet één keer aangeboden om even mee te rijden naar Max. Ik heb het steeds zelf moeten vragen, maar ze hadden het zo druk met de kapper, boodschappen en hun hond die altijd ziek is, dat ik maar t*ring naar de nering moest zetten. Ik heb gewoon het gevoel dat mijn hobby niet gegunt word, namelijk mijn paardje. Ze beseffen niet wat een paard voor mij betekent. Ze zijn gewoon zo egoïstisch, m'n oma is zeker vergeten dat mijn moeder met haar slechte rug haar heeft geholpen in het huishouden, omdat m'n oma geopereerd was aan haar mond. Dat mijn moeder door weer en wind rijd om die hond uit te laten als oma weer eens ziek is. Mijn moeder doet alles voor hun en staat altijd klaar, maar als wij ze nodig hebben laten ze het mooi afweten.

Gelukkig heb ik wel een hele lieve vader en stiefmoeder die er altijd zijn als het nodig is. Zo hebben ze me geholpen met Max kopen, ik kwam net ietsjes tekort en mijn vader was zo lief om te zeggen: gefeliciteerd met je nieuwe paardje, hier is de rest. Hij snapt wat een paard met mij doet, dat dat echt een beetje mijn steun en vreugde is. Hij accepteert ook dat ik niet kan werken, en helpt me zo veel mogelijk met dingen. Zo krijg ik een eigen scooter, als ik mijn certificaat haal etc. Ik ben wel heel blij met zo'n vader en stiefmoeder!

Maar ik kan me hier steeds vaker zo kwaad om maken, de opmerkingen van m'n oma en iedere keer dat gezeik. Soms wil ik echt niets meer met ze te maken hebben, maarja het blijft toch familie.

Wat zouden jullie doen? en wat vinden jullie?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:10

Ja, ik weet het niet zo goed.
Ik heb een hele andere Oma band.

Mijn oma geeft ons klein kinderen niks.
Nog geen 5 euro voor onze verjaardag.
Ik vind dat niet erg, ze heeft zoveel kleinkinderen, dan kan ze bezig blijven.

Ook hoeven mijn ouders als ze in de problemen zitten niet aan te kloppen bij haar.
Zoveel heeft ze geloof ik ook niet.
Maar dat is een soort van onbesproken regel...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:11

Dat ze je niet begrijpen is helemaal niet netjes.

Maar ik begrijp niet dat je echt verwacht dat ze opdraaien voor de kosten.
Ik vind het heel normaal dat je het zou terugbetalen enz...

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:13

Ik kan niet inschatten hoe ziek je bent maar als je mijn kleindochter was geweest had ik je een flinke trap onder je kont gegeven en geen cent! Jij teert op het feit dat je moeder weinig kan en toch veel voor je opa en oma doet. Respect voor je moeder maar jij zal toch echt zelf wat moeten doen om respect te verdienen.. Dan je opa en oma egoistisch noemen omdat ze een eigen leven hebben.. Tja misschien eerst een realistisch beeld van jezelf opdoen? Je komt op mij over als een verwend nest waar de rest van de Nederlandse bevolking hard voor mag werken omdat je niet eens moeite wil doen om zelf je centen te verdienen... Sorry voor mijn eerlijke verhaal maar dit is nou eenmaal mijn mening!!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 00:15

Tuurlijk draaien ze niet op voor de kosten :)
Het ging ook over voorschieten, sorry, staat er niet zo duidelijk.
Ze hebben het breed genoeg en echt niets te klagen.

Mijn vader heeft Max ook voor een klein deel voorgeschoten, dat krijgt hij ook terug.
Mijn moeder betaald wel eens haar boodschappen omdat ze tekort komt, heeft me moeder het ooit terug gezien? nee..
Dat soort dingen.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:15

Tja... Dat je je kwaad maakt omdat je opa en oma je niet iedere dag naar je paard willen brengen... Ze zijn natuurlijk geen taxi-bedrijf he. Dat je scooter kapot is, is even balen, maar dat betekent niet dat zij je dan maar heen en weet moeten rijden. Ik heb zelf een hele lieve opa en oma die altijd voor me klaar staan, maar ik voel me altijd schuldig als ik er gebruik van maak. Als ik niet zelf ergens naar toe kan en dan bel of zij me willen brengen. Ik vind het heel fijn dat ze het doen, maar je moet er natuurlijk niet vanuit gaan dat ze het voor je doen!

Verder... Ik zou zeggen dat je je er gewoon niet zoveel van moet aantrekken! En wat betreft of je wel of niet kan werken, daar kan ik natuurlijk niets over zeggen. Misschien kun je het proberen, wat licht werk bijv. kassa bij een supermarkt. Dat is helemaal niet inspannend, je kunt gewoon zitten. En als je het niet probeert weet je het nooit! En dan kun je zeggen, nou opa, ik heb het geprobeerd maar het ging niet.

Succes.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:16

annepanne schreef:
Ik kan niet inschatten hoe ziek je bent maar als je mijn kleindochter was geweest had ik je een flinke trap onder je kont gegeven en geen cent! Jij teert op het feit dat je moeder weinig kan en toch veel voor je opa en oma doet. Respect voor je moeder maar jij zal toch echt zelf wat moeten doen om respect te verdienen.. Dan je opa en oma egoistisch noemen omdat ze een eigen leven hebben.. Tja misschien eerst een realistisch beeld van jezelf opdoen? Je komt op mij over als een verwend nest waar de rest van de Nederlandse bevolking hard voor mag werken omdat je niet eens moeite wil doen om zelf je centen te verdienen... Sorry voor mijn eerlijke verhaal maar dit is nou eenmaal mijn mening!!

Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk!!
Jij weet niet wat ze heeft en hoe erg dat is.
Je hebt het zelf waarschijnlijk niet.

Of vind je iedereen die Wa-Jong krijgt verwend?
Ik vind niet dat na z'n klein verhaaltje van TS kunt beoordelen of zij recht heeft op haar Wa-Jong.

Everytime

Re: Ben het helemaal zat!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:18

annepanne ze is 100% afgekeurd dus dat is niet eerlijk wat je zegt.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:22

In mijn eerste zin zeg ik toch ook dat ik niet weet hoe ziek ze is (maar ik weet wel hoe krom dat systeem is!) Ik vind haar gewoon verwend overkomen. Opa en oma moeten maar doen wat ze zegt? Dan kan je ziek zijn of niet ziek, ik zou dat niet pikken. Sterker nog, er gaat weinig respect uit naar opa en oma maar ze mogen wel van alles voor d'r doen. Als ze haar instelling zou veranderen dan komt ze veel verder bij opa en oma en willen ze haar vast helpen. Maar op deze manier zou ik het echt niet doen :n

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:24

daantjuhhh schreef:
annepanne schreef:

Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk!!
Jij weet niet wat ze heeft en hoe erg dat is.
Je hebt het zelf waarschijnlijk niet.

Of vind je iedereen die Wa-Jong krijgt verwend?
Ik vind niet dat na z'n klein verhaaltje van TS kunt beoordelen of zij recht heeft op haar Wa-Jong.

Kijk en jij leest niet goed en verdraaid snel.. Je eerste alinea heb ik in mijn eerste zin staan, het tweede verzin jezelf/ leg je mij in de mond... Rellen heb ik geen zin in, geef gewoon mijn mening!

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:26

Tja ik kan niet zo goed oordelen op een verhaaltje.
Wil je wel sterkte wensen met alles.

En een reactie van dat je de moeite niet doet om je eigen centen niet te verdienen vind ik niet kunnen.
Mening geven tuurlijk mag dat, maar dit is geen redelijke mening. Misschien heeft ze er echt wel moeite voor gedaan.
Laatst bijgewerkt door Colandro op 31-08-10 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 00:27

Dat dacht ik ook :? als iedereen zomaar afgekeurd kan worden op basis van een mooi verzonnen verhaaltje zou half Nederland lekker hele dagen op de bank zitten, schat ik. Ik heb bewijzen en uitslagen van onderzoeken moeten laten zien, en op basis daarvan ben ik afgekeurd.
En nee, ik wens het m'n aller ergste vijand niet toe want een darmziekte kan op dagen echt slopend zijn :) het heeft voor mij zijn ups en downs. En een werkgever heeft geen zin in personeel die maanden afwezig is, en dan weer maanden aanwezig is, en weer afwezig etc.
Ik heb altijd gezegd dat als ik wil werken, dat ik naar Sundays wil en een opleiding wil volgen. Maar ik ben bang dat ik daarvoor het hele zooitje eruit moet laten halen :+ en soms, heb ik daar ook echt de neiging toe.

Ik ben niet zo van: nou ik leen het, en je ziet het nooit meer terug.
Ik verwacht ook niet dat ik een prive taxi chauffeur krijg, maar als ik 2 weken binnen zit is het toch wel fijn als ze eens zeggen in het weekend: wil je even naar je paardje?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:29

Wat ik lees uit je verhaal is dat je opa juist erg met je begaan is en zich ernstig zorgen maakt om jouw toekomst. En ik denk dat hij een toekomst met een baan voor jou belangrijker vindt dan die jaarling en ik geef hem gelijk. Zo jong en dan al een uitkering en je er gewoon bij neerleggen, dat vind ik echt onbegrijpelijk.

Als jij voor die jaarling kunt zorgen dan kun je ook werken. waar een wil is, is een weg. Dat heb je met je paard wel laten zien.
Als het paard verzorgen jou al je energie kost dan zou, als je mijn dochter was, dat paard er gisteren nog uitvliegen. Die energie moet je eerst maar eens stoppen in je toekomst ipv in een jaarling.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:29

inderdaad je schrijft dat je kan inschatten hoe ziek ze is en dan wel zo reageren.

Leslie meid je moet ook bedenken dat je opa en oma uit een hele andere tijd komen he. daar werd gewoon gewerkt en niet gezeurd in die tijd. ik zeg dus niet dat je zeurt want ik ben ook 100 afgekeurd en weet dat dat niet voor niets is. Als je oma en opa het niet begrijpen en niet willen luisteren. dan moet je ze desnoods maar een tijdje ontwijken. ik snap dat ze je willen stimuleren, maar ziek is ziek dat kan jij ook niet helpen.
Maak je er gewoon niet te druk over dat heeft weinig zin zij zijn nu eenmaal zo en daar moet jeje bij neer proberen te leggen. hij heeft je toch een keer geholpen, maar wel flauw om dan te gaan dreigen dat hij het terug wil.
Je hebt gelukkig je vader en je stiefmoeder die je wel begrijpen en das erg positief. sterkte voor je moeder en jou.
cool paard heb je hoor
Laatst bijgewerkt door franka75 op 31-08-10 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:30

Everytime schreef:

Nou ken ook mensen die voor de volle 100% zijn afgekeurd. Maar die echt niks hebben hoor. Die mensen zijn er nog trots op dat ze alles ontduiken en overal geld voor krijgen van de gemeente. Dit bedoel ik niet dat TS dat doet hoor. Kan jouw situatie wat dat betreft niet inschatten na een verhaaltje. Maar vind iets meer respect voor je opa en oma mag wel. Ik zeg altijd maar zo nu zijn ze er nog.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:31

Ik denk dat je vooral in gedachten moet houden dat de meeste oudere mensen zijn opgegroeid met de instelling niet klagen maar gewoon doorgaan.
Mijn oma is ook van mening dat wanneer ik goed groenten en fruit eet en iedere dag een uur wandel ik vast en zeker gezond ga worden, ook al zeggen artsen anders.
Bij mij is het gewoon ene oor in andere oor uit, ja oma, tuurlijk oma, zal het doen oma en klaar.

Wel vind ik het ''vreemd'' dat je verwacht dat andere mensen financiele problemen voor jou (en je moeder) oplossen.
Dat is altijd nog je eigen pakkie an en niemand is verplicht om je daarbij te helpen. Als iemand een hand toesteekt om te helpen mag je heel erg in je handjes knijpen, maar om het als vanzelfsprekend te zien? :n

daantjuhhh

annepanne schreef:
In mijn eerste zin zeg ik toch ook dat ik niet weet hoe ziek ze is (maar ik weet wel hoe krom dat systeem is!) Ik vind haar gewoon verwend overkomen. Opa en oma moeten maar doen wat ze zegt? Dan kan je ziek zijn of niet ziek, ik zou dat niet pikken. Sterker nog, er gaat weinig respect uit naar opa en oma maar ze mogen wel van alles voor d'r doen. Als ze haar instelling zou veranderen dan komt ze veel verder bij opa en oma en willen ze haar vast helpen. Maar op deze manier zou ik het echt niet doen :n

Maar je zegt in je andere bericht ook hele andere onrespectvolle dingen...

Je bent zelf werkzoekende...(of geweest: zie jou profiel) waar leef jij van als ik vragen mag?
In elk systeem zitten haken en ogen, maar volgens mij ben jij niet geheel bekend met het systeem van de Wa-Jong?
Mijn broertje krijgt ook Wa-Jong. (100%)
Hij is hart patient, zal nooit echt kunnen werken..
Maar er zijn ook hartpatienten die wel gewoon een fulltime baan kunnen hebben.
Er word echt wel onderzoek gedaan hoor.
Je krijgt niet zomaar 100%.

Je zegt letterlijk: Je komt op mij over als een verwend nest waar de rest van de Nederlandse bevolking hard voor mag werken omdat je niet eens moeite wil doen om zelf je centen te verdienen...

En dat is recht op de man, persoonlijk!
Terwijl jij dat helemaal niet kan inschatten achter je beeldschermpje!!!

Persoonlijk, mijn mening:
Door z'on opmerking kom je op mij over als iemand met weinig weet van de maatschappij.

daantjuhhh

anoukie88 schreef:
Everytime schreef:

Nou ken ook mensen die voor de volle 100% zijn afgekeurd. Maar die echt niks hebben hoor. Die mensen zijn er nog trots op dat ze alles ontduiken en overal geld voor krijgen van de gemeente. Dit bedoel ik niet dat TS dat doet hoor. Kan jouw situatie wat dat betreft niet inschatten na een verhaaltje. Maar vind iets meer respect voor je opa en oma mag wel. Ik zeg altijd maar zo nu zijn ze er nog.

Dat zal best, al geloof ik dat dat in de Wa-Jong minder vaak voorkomt!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:32

jou opa en oma zien dingen gewoon anders, ze willen het beste voor je en dat is in hun ogen zelfstandig zijn op eigen benen staan en ik weet dat je bent afgekeurd maar je hebt duidelijk toch te weinig geld voor onverwachte uitgaven wat je dan toch weer afhankelijk maakt. mijn ouders hebben ook niets met paarden die denken daar niet over na dat ik er nog heen moet, als ik gebracht wilde worden dan moet ik dat gewoon zelf vragen zo gaat dat nou eenmaal, ze snappen best dat ie belangrijk is voor mij maar hoe ik me er werkelijk over voel dat weet alleen ik.

Meis probeer wat meer te slikken hoe moeilijk het ook is, het zijn wel je opa en je oma en voor je het weet ben je ze kwijt... ik weet zeker dat ze goede bedoelingen hebben....

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:33

mmmm, rot voor je dat je ziek bent, dat voorop natuurlijk, maar... ik krijg er een beetje een beeld bij van: leen geld, help ons wel, als we vervoer nodig hebben moeten we het eigenlijk niet vragen, maar moeten jullie gewoon aanbieden, maar voor de rest moeten jullie je kop houden en vooral je nergens mee bemoeien.

er zal heus wel meer mee spelen, geloof ik best, alleen denk ik wel, dat je sommige dingen wel in perspectief moet zien, prima dat je volwassen bent en dat jij zelf bepaalt hoe en wat, maar dan dop je ook je eigen boontjes, zo werkt het nou eenmaal.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:33

ik begrijp je volkomen hoor.
Ik heb ook een opa en oma die zich geen reet in mijn paarden intresseren.

Behalve als ik het over een trein of papagaai ga hebben staan ze vooraan.
Op mijn verjaadag was de voltreffer : (laat een foto van mijn toen nog veulen zien en daarna van mijn hafje) Oma : wat is dat veulentje al groot geworden he.
Uhm oma dat was pebbels en net was het veulentje :+
Toen wist ze even niet waar ze kijken moest met een huis vol visite.

Daar in tegen heb ik ook een andere oma : Die elke kans schoon ziet om naar mijn paard te gaan.
Elke keer vraagt waneer kom je weer met je paard hier in de voortuin.
Hoe gaat het met je kleine paardje ?

Laat je een foto zien zit ze er aandachtig naar te kijken met een glimlach.

Nee ik begrijp je wel.

Ook mijn oma vraagt elke keer (als ik moe uit werk kom ) moet je niet aan het werk vandaag ?
Ben net klaar.
Oh dan ben je ook vroeg klaar ?
Altijd maar dat eeuwige gezanik over werk.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:34

Ik moet eerlijk zijn dat ik met annepanne mee ga, ik ben zelf ook voor 100% afgekeurd en heb een wayong, maar ik voel me echt heel erg schuldig als ik van iemand wat leen ook al bieden ze het zelf aan. Ja ik heb 2 paarden (staan bij m,n ouders) maar die heb ik te danken aan mijn ouders, die ik daar ook erg dankbaar voor ben, maar ook hierbij voel ik me schuldig dat ik ze er niet voor kan betalen, ik hou gewoon weg niks over in de maand omdat ik niet meer thuis woon.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:35

Ik vind het vervelend voor je dat je ziek bent, dat allereerst.
Maar, een paard kan ook niet zonder zorg, als je dat wel kan opbrengen, waarom kun je dan niet (part-time) werken?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:36

Leslie90 schreef:
Dat dacht ik ook :? als iedereen zomaar afgekeurd kan worden op basis van een mooi verzonnen verhaaltje zou half Nederland lekker hele dagen op de bank zitten, schat ik. Ik heb bewijzen en uitslagen van onderzoeken moeten laten zien, en op basis daarvan ben ik afgekeurd.
En nee, ik wens het m'n aller ergste vijand niet toe want een darmziekte kan op dagen echt slopend zijn :) het heeft voor mij zijn ups en downs. En een werkgever heeft geen zin in personeel die maanden afwezig is, en dan weer maanden aanwezig is, en weer afwezig etc.
Ik heb altijd gezegd dat als ik wil werken, dat ik naar Sundays wil en een opleiding wil volgen. Maar ik ben bang dat ik daarvoor het hele zooitje eruit moet laten halen :+ en soms, heb ik daar ook echt de neiging toe.

Ik ben niet zo van: nou ik leen het, en je ziet het nooit meer terug.
Ik verwacht ook niet dat ik een prive taxi chauffeur krijg, maar als ik 2 weken binnen zit is het toch wel fijn als ze eens zeggen in het weekend: wil je even naar je paardje?

Maar als je nu je openingspost even terug leest, en dan deze post, zie je dan zelf ook geen verschil? Uit je opening haal ik echt weinig respect en geen zin om te werken en hier zeg je al wat heel anders! Kijk of je kan werken of niet, als je instelling goed is kom je veel verder dan 'ik ben lekker anti, dus doe lekker niks :+ ' Hoop maar dat je dat zelf ook inziet!

BTW ken ik helaas ook mensen die erg weinig mankeren en toch 100% afgekeurd zijn dus die instanties zeggen mij niet veel! Degenen die het nodig hebben krijgen het niet en er zijn een hoop profiteurs!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:40

moyra schreef:
ik begrijp je volkomen hoor.
Ik heb ook een opa en oma die zich geen reet in mijn paarden intresseren.

Behalve als ik het over een trein of papagaai ga hebben staan ze vooraan.
Op mijn verjaadag was de voltreffer : (laat een foto van mijn toen nog veulen zien en daarna van mijn hafje) Oma : wat is dat veulentje al groot geworden he.
Uhm oma dat was pebbels en net was het veulentje :+
Toen wist ze even niet waar ze kijken moest met een huis vol visite.

Nee ik begrijp je wel.

Ook mijn oma vraagt elke keer (als ik moe uit werk kom ) moet je niet aan het werk vandaag ?
Ben net klaar.
Oh dan ben je ook vroeg klaar ?
Altijd maar dat eeuwige gezanik over werk.

Hehe, dat herken ik wel.
Mijn oma vind het wel mooi hoor z'n paard (ze heeft mij 1x zien rijden in de 20 jaar dat ik rijd) en dat was alleen omdat mijn moeder haar ophaalde en langs de manege reed en toen moest mijn oma min of meer verplicht wel ff uit de auto komen.

Mijn oma zegt bijvoorbeeld heel vaak: Moet je niet eens leren koken?
Uuuhh.. oma, ik kook 2x per week een complete maaltijd...

Of: Moet je niet eens leren je kleren wassen?
Uuh.. Oma, dat doe ik altjd al zelf vanaf mijn 14de..

Ze bedoeld het goed, en da onthou ik maar.
Ze komt uit een hele andere generatie met andere normen en waarden, ik ga der niet teveel op in.