Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik vind het minder logisch als mijn vriend niet mee mag, die kan zich over het algemeen prima gedragen
Tenzij je natuurlijk echt een meidenuitje hebt of een personeelsuitje zonder aanhang.
Vaak zijn dat toch wel dingen gebaseerd op situaties die al iets langer spelen dan "gisteren" en dan wil ik ook niet hypocriet lopen doen.
Als er op een kaart niet specifiek staat "+ partner" (iets wat in België vaak gedaan wordt, dat de uitnodiging op naam verstuurd wordt maar dat er dan bv in mijn geval "Kathleen en partner" zou staan.
) dan bel ik effe/vraag ik die persoon effe of het de bedoeling is dat mijn vriend mee komt of niet.
Laatst zei mijn vriend ook "kom je mee naar de housewarming van mijn collega" waarop ik meteen vroeg of dat wel de bedoeling van zijn collega was en dat ie dat even moest vragen. Ze had er geen probleem mee maar het was ook niet echt "de bedoeling" dus ik ben lekker thuis gebleven. Als je je daardoor al persoonlijk aangevallen moet voelen. 

En dan ligt het eraan wie er gaat trouwen of ik mijn vriend meeneem. Als het een collega is, zouden we denk ik als collega's naar het feest gaan. Mijn partner kent mijn collega's ook niet.
Maar ik neem aan dat je dan ook een iets andere band hebt met degenen die gaan trouwen.
Omgekeerd ook hoor, ben niet extra beledigd als ik niet meekan naar een feestje van een vriend van mijn vriendje.
Ayasha schreef:Als ze mijn vriend er niet bij willen, of andersom, als vrienden van mijn vriend mij er niet bij willen dan is dat prima voor me. Moeten zij weten. Als zij mij er niet bij willen is de kans heel groot dat ik er sowieso al niet bijzonder veel zin in gehad zou hebben.Vaak zijn dat toch wel dingen gebaseerd op situaties die al iets langer spelen dan "gisteren" en dan wil ik ook niet hypocriet lopen doen.
Als er op een kaart niet specifiek staat "+ partner" (iets wat in België vaak gedaan wordt, dat de uitnodiging op naam verstuurd wordt maar dat er dan bv in mijn geval "Kathleen en partner" zou staan.
) dan bel ik effe/vraag ik die persoon effe of het de bedoeling is dat mijn vriend mee komt of niet.
Laatst zei mijn vriend ook "kom je mee naar de housewarming van mijn collega" waarop ik meteen vroeg of dat wel de bedoeling van zijn collega was en dat ie dat even moest vragen. Ze had er geen probleem mee maar het was ook niet echt "de bedoeling" dus ik ben lekker thuis gebleven. Als je je daardoor al persoonlijk aangevallen moet voelen.
Dus neen, ik zou er geen probleem mee hebben en ja, ik vind een bruiloft specialer dan bv een zomerse BBQ. Een bruiloft doe je, als het goed gaat, maar één keer, en die ene dag mag helemaal van het koppel zijn.

ikdoemaarwat schreef:indien mijn kinderen niet gewenst zijn dan ben ik ook niet gewenst.......en zijn die personen bij mij thuis al helemaal niet meer gewenst!!
ben daar erg duidelijk in....
ik zou uit mijzelf al oppas regelen......maar het gaat wel even om het prinicipe dat ze wel gewoon "uitgenodigd" zijn omdat ze bij mij horen....
)