Het leed, dat het inlopen van schoenen heet *auw*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Het leed, dat het inlopen van schoenen heet *auw*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 15:33

Iemand dé tip?

Voor mijn werk heb ik zwarte schoenen nodig. Nu vond ik het best lastig om een nieuw paar schoenen te vinden gezien mijn vorige helaas overleden zijn. Na veel zoeken kwam ik laatst perongeluk zwarte, betaalbare schoenen tegen! Helemaal blij, gepast, schoenen zaten goed, hoewel ze nog wel ingelopen moeten worden en rechts kon ik niet passen omdat er een beveiligingsding in zat. Geen ramp, zoveel kan het niet schelen met links toch?
Nu ben ik geen aansteller wat betreft schoenen inlopen en af en toe een pleister plakken is geen ramp, maar dezen zijn te erg :( Na 20 minuutjes wandelen met de hond had ik mn hiel al open en het lijkt niet alsof die randjes ooit minder zullen gaan schuren. Schoenen losser of vaster, het maakt niet uit, ze doen gewoon nog steeds zeer ;( Helemaal rechts, het is verschrikkelijk..

Iemand die de tip heeft om mijn schoenen in te lopen? Wat kan ik doen om de achterkant van mn schoenen soepel te maken?
Vanmiddag ga ik weer werken op mn oude schoentjes, want ik hou het in dezen geen 10 minuten vol, laat staan 7,5 uur..

Somebitch

Re: Het leed, dat het inlopen van schoenen heet *auw*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:35

Pantykousen hielp bij mij heel goed, oke ik had nog wel wat pijn maar een stuk minder. Ik dacht dat ik met mijn schoenen wel even naar de efteling kon. :o Daarna waren ze wel ingelopen. :=

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:46

Ik doe altijd eerst pleisters plakken, en dan extra dikke sport sokken aandoen en dan erin gaan rond lopen. 1ste 15 minuten 2de dag 30, dan 3 uur en dan zou het goed moeten zijn.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:47

Ik liet mijn zus ze altijd inlopen, die heeft een maatje kleiner dan ik en is totaal ongevoelig voor blaren :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:50

Ik geloof niet in inlopen :n
Een schoen moet meteen goed zitten, knelt hij ergens dan ga je dat er niet uitkrijgen door hem 'uit te lopen', zoals zoveel verkopers je vaak wijs proberen te maken. Een schoen gaat altijd iets naar je voet staan, maar dit zal maar voor een mm of 2/3 oprekking zorgen. Van welk materiaal zijn je schoenen gemaakt? Lederen zouden sowieso niet voor problemen moeten zorgen, kunststof is harder en buigt daarom minder mee.

Sowieso zullen pantykousjes al wat schelen, verder blarenpleisters plakken. En persoonlijk zou ik de schoenen terug brengen en meteen goed zittende (lederen) kopen, want als ik schoenen heb waar ik blaren in krijg zal ik dat altijd blijven krijgen in die schoenen en ze dus niet meer aan doen.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:06

Mijn moeder riep altijd heel hard; een nachtje met natte kranten erin wegzetten en dan daarna aan doen.....dan is het leer soepel en gaan de schoenen naar je voeten staan.

Heb het nooit geprobeert, want ook ik ben gezegend met voeten die nergens last van hebben...

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:14

Je voetjes voortaan elke avond voor het slapen gaan insmeren met voetenbalsem :j
Helpt wel, ik heb tegenwoordig veel minder last van blaren + je voeten ruiken lekker O:)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:21

Ik krijg elk jaar weer opnieuw blaren in dezelfde schoenen. Heb al 3 jaar puma's. En elke zomer (sowieso élke keer als ik ze aantrek) is het weer raak. Nu ook weer, heb ze al een keer of 5-6 aangehad maar ik blijf blaren houden en mijn tenen open lopen. Iemand hier ook de gouden tip voor?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 16:32

Ik heb niet snel blaren van schoenen, zeker niet zo snel zo erg. Het is ook niet de hele schoen, maar er zit een randje in dat gewoon niet fijn meebeweegt. Is al heel verleidelijk om de schaar erin te zetten, maar of ze dan ooit nog fijn lopen..?

Het zijn leren schoenen, verder zitten ze lekker en sluiten goed aan. De achterkant is vrij hoog, stukje over mn enkel heen. Schoenen die ik anders draag zijn gewoon laag en ik heb dus ook geen eelt op die plekken waar deze schuurt.

Terugbrengen kan helaas niet, want ze zijn al gedragen buiten..

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:07

Andere schoenen kopen! Ik geloof ook niet in inlopen, schoenen waarbij ik het gevoel heb dat ik ze moet 'inlopen' laat ik staan. 9 van de 10 keer gaan ze nooit helemaal lekker zitten namelijk.

Ik heb voor deze schoenen dan ook niet de gouden tip! De schaar inzetten zou ik zelf niet doen, denk dat het dan niet meer goed gaat komen. :n Misschien eens kijken naar Ecco's? Wel duur maar een heerlijk voetbed en die hoef ik, met mijn lastige voeten, nooit in te lopen. Trek ze aan en loop er meteen uren mee door het bos :j (heb geen aandelen :D)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:08

auk schreef:
Ik krijg elk jaar weer opnieuw blaren in dezelfde schoenen. Heb al 3 jaar puma's. En elke zomer (sowieso élke keer als ik ze aantrek) is het weer raak. Nu ook weer, heb ze al een keer of 5-6 aangehad maar ik blijf blaren houden en mijn tenen open lopen. Iemand hier ook de gouden tip voor?

Gouden tip: Koop goed passende schoenen!
Echt waar, ik heb ook zo een jaar gelopen met gympen, wat een hel... Wat Sonja89 al zegt, inlopen bestaat niet. Koop ze als ze goed zitten, niet als ze iets te krap zitten. Ik weet niet wat voor een type schoen je moet hebben voor je werk RianneH?

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:26

Ik loop mijn schoenen wel in hoor.
Normaal heb ik 39 van schoenen, maar ik heb voor mijn werk airmaxen (Horeca, megadruk, 8,5 uur lopen) maat 38.

In het begin zaten ze strak, maar nu zitten ze helemaal goed! Terwijl ik van Dunks altijd 39 heb.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:27

Blaarplijsters van Compeed kopen! Zijn duur, maar werken echt super! Echt een aanrader. :)

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:30

Ik ben op dit moment mijn Petrie laarzen aan het inlopen dus ik weet alles van blaren..
Wat een hel zeg! :(
Daarnaast loop ik op van die ballerina's en daar krijg ik ook altijd blaren van, dus mn voeten zitten onder. Loop nu ook heel slecht door al die blaren :P

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:31

Ik heb pas nieuwe laarzen gekocht en had een tip gekregen van iemand om ze probleemloos in te lopen.
Een spuitbus om aan de buitenkant het leer mee in te spuiten, dat maakt het leer soepeler.
Heb het geprobeerd nadat ik de eerste dag ontzettend zere voeten had en het werkt perfect!!
Wat de naam precies is weet ik uit mijn hoofd niet en zou ik kunnen opzoeken voor je. Busje staat in de zadelkamer bij ons en morgen zal ik het eens nakijken.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:35

Als het leren schoenen zijn kan je altijd manueel even dat randje wat soepeler maken. Een beetje wringen, duwen en plooien tot je voelt dat het niet meer zo stroef is.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 00:21

Dezelfde schoenen als eerst kopen, maar dan nieuw?
Mijn schoenen zijn ook weer toe aan vervanging (zitten gaten in de zool, voorflappen zijn kappot en ze zijn smerig :Y) ) ben al weken opzoek naar dezelfde :=

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 00:28

Ha een lotgenoot! :D

Ik heb ook met bijna elk paar nieuwe schoenen last - en soms gaat het zelfs nooit helemaal weg. In april heb ik bijvoorbeeld nieuwe rijlaarzen van Cavallo gekocht, heel mooi maar ZO pijnlijk. Nu pas beginnen ze eindelijk wat minder pijn te doen (en ja ik heb eerst de juiste schoen- en kuitmaat laten bepalen vorraleer de laarzen te bestellen). Ik heb altijd een doos blaarpleisters en gewone pleisters bij, ik hou de schoenen nooit een lange periode achter elkaar aan en probeer elke dag een ander paar schoenen te dragen (kwestie van de pijn af en toe te verplaatsen :+ ), Shoe Stretch wil ook weleens helpen en lederen schoenen heel vaak goed vettig invetten! Natte kranten ben ik niet zo voor, voor de zolen dan. Verder bestaat er ook de optie om ze bij de schoenmaker 'op de leest' te laten zetten ..

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 00:36

Iemand met ongevoelige voeten zoeken die het voor je doet?

Gelukkig heb ik er zelf geen last van, sterker nog, nieuw schoenen zitten mij beter...

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 00:38

je hebt van die doorzichtige dikke pleisters met gel erin..
best prijzig maar werken super!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 01:12

Ik denk dat ik idd de gelpleisters maar eens ga halen, wie weet helpen ze.
Morgen zal ik een foto proberen te maken van het randje dat ik bedoel en zal ik ze weer een beetje proberen warm te lopen..

De schoenen die ik voor mn werk moet dragen moeten zwart zijn, verder maakt het type niet zo veel uit. Maar ik moet er ruim 7 uur op kunnen staan, ze moeten tegen vet en schrobwater kunnen, dus de zool moet goed zijn. Daarnaast wil ik er ook geen 80 euro aan uit geven, want over 4 maanden zijn ze helemaal overleden. (hoewel ik dan wel weer 100 euro uit geef aan mn ariatjes :P ) Dus Ecco's vind ik zonde van mn geld..
Zelfde schoenen kopen als die ik had gaat helaas niet lukken, want die zijn er niet meer. Niet in het zwart in elk geval.
Voor de goede orde, ik had Esprit schoenen en heb nu Bjorn Borg gekocht..

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 01:16

de pleisters werken echt goed hoor, ik gebruik ze mn zus ook die werkt in de horeca en zit met het zelfde zwarte schoenen probleem ook zij gebruikt de pleisters want haar schoenen kan ze ookal snel afschrijven

JolanV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 07:50

Laat de schoenmaker de schoen maken! Die kan de harde rand weghalen!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 07:53

Ik heb zo'n vermoeden dat TS na 5 jaar de schoenen inmiddels wel heeft ingelopen. ;)

Kijk de volgende keer even naar de datum(of de giga rode lettwrs boven het antwoordenvak) van een topic voor je reageert..

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 08:01

:') hier moest ik toch wel een beetje om lachen... ghighi