Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Broccoli schreef:Op een gegeven moment moet je toch proberen het los te laten.
Natuurlijk is het heel moeilijk, mijn ouders zijn ook gescheiden, dus ik begrijp wel hoe je, je voelt. Maar je kunt er niets meer aan veranderen. Later ga je, je ook realiseren dat het veel beter is voor je ouders.
Winddancer schreef:Broccoli schreef:Op een gegeven moment moet je toch proberen het los te laten.
Natuurlijk is het heel moeilijk, mijn ouders zijn ook gescheiden, dus ik begrijp wel hoe je, je voelt. Maar je kunt er niets meer aan veranderen. Later ga je, je ook realiseren dat het veel beter is voor je ouders.
Dat klopt! Ze gaan niet zo maar uit elkaar. Daar gaat toch heel erg veel aan vooraf en als ze dan alsnog besluiten om apart van elkaar door te gaan, dan is dat voor hen (en voor jullie) het beste.

Gentlegiant schreef:Hallo,
Mijn ouders zijn al 11 jaar gescheiden moeilijk heb ik het er nooit mee gehad
Ze zijn niet voor niets gescheiden als ze nog bij elkaar zouden zijn zou de gezins situatie ook alles behalve prettig zijn!
zo bekijk ik het maar mijn ouders zijn uit elkaar en behandelen elkaar als vrienden er is nooit ruzie
Zouden ze nog bij elkaar zijn zou dit wel zijn
Verjaardagen van elkaar komen ze niet op maar verder als mijn moeder ons naar pap brengt drinkt ze gerust een kop koffie en praten ze
Zelfs de moeder van mijn moeder dus mijn oma gaat nog wel eens naar mijn vader
Ik woon een half uur van pap af
Mijn oma dus de moeder van mijn moeder woont bij mijn vader 2 straten verder
Mijn vader brengt mijn oma vaak naar ons en drinkt dan nog een kop koffie
bekijk het dus ook van deze kant
Winddancer schreef:Waar heb je dan precies de meeste moeite mee?
Tenminste als je dat zo vertellen wilt
kusvoorjou schreef:Winddancer schreef:Waar heb je dan precies de meeste moeite mee?
Tenminste als je dat zo vertellen wilt
dat wil ik wel vertellen,
namelijk dat we niet meer 1 zijn. nooit meer met zn allen weg, nooit meer met kerst samen, nooit meer met verjaardagen wakker worden en een kado van je ouders krijgen, nooit meer, ja 1 zijn
__danielle__ schreef:Mijn ouders zijn nu 7 jaar gescheiden en ik heb het meeste aan de gedachte gehad dat als ze bij elkaar zouden zijn gebleven het misschien met ruzie of erger voorbij was gegaan, en dit is nu voorkomen. Beetje hetzelfde als Gentlegiant dus..
Mijn ouders kunnen ook totaal niet meer met elkaar maar die schrijven elkaar inderdaad brieven. gewoon zeggen hoor dat jij niet als postduif gebruikt wil worden! jij hebt met sommige zaken niets te maken dat moeten ze samen maar uitzoeken...
Verder denk ik dat jij echt een beetje in een rouwproces zit.. zit je nog steeds in therapie? Ik denk wel dat dit jouw kan helpen en als het nog steeds geen zoden aan de dijk zet misschien een andere therapeut?
acceptatie is moeilijk... maar ik denk toch dat je het zal moeten proberen.
Het ligt niet aan jou, jij kan er niks aan doen en zo maak je jezelf het onnodig veeel te moeilijk meid.. echt
) en ik heb het ook de eerste jaren erg moeilijk gehad. Zeker in de pubertijd. Dan zie je toch dingen op een andere manier, denk je op een andere manier, en ga je dingen uit het verleden missen. (Veilig gevoel, veilige haven)