jurk of shirts "met cup"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__danielle__

jurk of shirts "met cup"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 18:28

Hallo dames,

Ik ben vast niet de enige hier die gezegend is met een fikse D cup (of groter)
Nou loop ik tegen het volgende probleem aan. Ik heb geen modellenlichaam, maar ben ook niet dik. In principe zou ik maat M gewoon moeten kunnen passen over het algemeen, maar ja er zit een voorgevel in de weg :+ Hierdoor wordt of het shirt te kort, of de lengte is wel goed maar het zit niet zoals het hoort te zitten.
voorbeeld:
Klik

Op zich leuk shirtje, maar die belijning hoort zich min of meer rond je borst te voegen. Nou vergeet het maar, bij mij loopt het er dus dwars overheen en dat vind ik er persoonlijk dus echt niet uit zien^) Neem je een maat groter, zit het daar goed, maar lijk je wel zwanger omdat het vervolgens totaal niet meer rond je middel voegt *zucht*

zelfde met jurkjes, allemaal leuk en aardig, maar mijn boezem blijft daar dus echt niet mooi in zitten, en dat terwijl ik die kleding juist zo leuk vind.
bijvoorbeeld deze:
Klik Ook heel leuk! maar ik hoef het echt niet te proberen :n

Daarom dacht ik... misschien zijn er wel dames hier die weten of er misschien kleding is die wel EN een beetje voegt om de middel (maatje 40/42) maar waar OOK de cup in past :Y)

Brand los!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-07-10 18:38, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Uitrekking topic verholpen

kehdra

Re: jurk of shirts "met cup"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:31

ja ik ken het probleem, en heb ongeveer dezelfde maten.
Zelfs een keer de vergissing gemaakt om een 'gewone' maat 40 te kopen, waardoor er twee cups bovenop (letterlijk) mijn borsten lagen. erg komisch gezicht, 4 borsten :+

ik heb de cups eruit geknipt, maar dat ik eigenlijk ook niks...
ik wacht dus ook op een oplossing...

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 18:33

hmm.. ik heb het topic wel een beetje uitgerekt zie ik.. kan ik hier iets aan doen?

ja en misschien ben ik zinnig hoor... maar vind juist die shirt met wat frutsels leuk en dat gaat nou dus net nooit lukken!

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:35

Hmmm ja met mijn cup G... kan ik die shirtjes ook echt niet aan. Frappant vind ik altijd dat ik zelfs de shirtjes in maat 44 of 46 niet aan kan. Met zo'n maat heb je meestal toch ook een behoorlijke voorgevel? Meestal pas je in die cupjes nog niet met maat 80c...

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:37

aah dat probleem ken ik :oo ook met gala jurk, ik heb meestal maatje 36 en dan heb je een strepless jurkje zit er een soort bh iets al in, nou daar past mischien 1/3 van mn borst in := helaas heb ik zulke shirtjes gewoon afgezworen ;(

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:38

ik pas ook geen maat 44 qua buste :+

@TS, je zou dan de linkjes eruit moeten halen.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 18:39

ja dan heb je een maat xl...wat al heel frustrerend is om die uberhaupt te pakken want eigenlijk heb je die maat helemaal niet... en dan krijg je dat vernauwinkje dat net onder je borst hoort er niet eens overheen.. rampzalig!

Galajurk heb ik al met boothals.. dat was het enige dat mij een beetje stond.. en shirtjes heb ik simpel met v-hals meestal.. maar ja wil ook wel eens wat anders aan.

thanks unwritten :)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:40

Dat heb ik dus ook met mijn G cup. Wonder boven wonder heb ik dus laatst een shirtje gevonden met ook zo'n "randje" onder je borsten langs.. Zit er redelijk in de buurt.. Dus die heb ik maar wel meegenomen. Vond hem zo leuk.

Vind het idd wel vaak heel knullig staan als je dan van die shirtjes aan hebt waar die lijntjes totaal niet kloppen... :=

En idd een grotere maat zit dan nergens na omdat de rest dan niet meer aansluit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:46

Ik heb cup D/E maar heb hier nooit problemen mee eerlijkgezegd?

Maargoed ik heb ook nooit dingen aan met van die lijntjes... Ik heb meestal jurken/topjes met zulke vookant:

Afbeelding

Zit héérlijk!

Ik heb veel van Steps aan meestal.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:48

Wuis schreef:
Ik heb cup D/E maar heb hier nooit problemen mee eerlijkgezegd?

Maargoed ik heb ook nooit dingen aan met van die lijntjes... Ik heb meestal jurken/topjes met zulke vookant:

[l= http://img204.imageshack.us/i/jurkje2.png/] [ig] http://img204.imageshack.us/img204/7277/jurkje2.png [/ig] [rl]

Zit héérlijk!

Ik heb veel van Steps aan meestal.

Geweldig topic TS en zo herkenbaar, m'n moeder en ik moesten erg om je lachem :D

Met het bovenstaande model van jurkje heb ik altijd het gevoel dat m'n borsten voor 2/3de uit het jurkje hangen :+
Ik zweer het bij shirtjes die een beetje mee stretchen, dan zit het om m'n middel meestal wel redelijk :)
Laatst bijgewerkt door Marijkjuh op 29-07-10 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 18:52

Tja eigenlijk moest ik ook wel een beetje om mezelf lachen maar ik had even de frustratie van.. nouuuu ik ben toch zeker niet de enige met dit probleem?!
gelukkig niet :Y)

en Wuis.. inderdaad wat Marijkjuh ook zegt. onder zo'n jurkje zou ik al weer een hempje aantrekken omdat ik anders het gevoel heb dat ik te koop loop := Ook niet ideaal dus.. (of ben ik nou lastig)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:52

Ik heb niet bizar grote borsten (75D) maar wel een relatief smal bovenlichaam.
Heb eigk maat S qua bovenkleding nodig, maar dat krijg ik dikwijls niet eens dicht of het sluit niet netjes aan
Vooral bloesjes zijn een ramp, die gaan helemaal "open" staan waardoor het geen gezicht is
Jurkjes van de Steps vind ik vaak juist "kleine borsten" hebben. Heb er eentje in maat M en dan moet ik echt niet diep in ademen want dan puilen ze er uit :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:53

Och, idd herkenbaar.... D met maatje 36, wordt toch lastig :P Heb eigenlijk gewoon geleerd om bepaalde shirtjes ed links te laten liggen, er zijn eigenlijk zat shirts die alleen mooi staan als er ook echt wat in zit :) Nou moet ik wel zeggen dak een vrij eenvoudige kledingstijl heb, hou niet zo van ruches en frutsels enzo, dus dat scheelt al :)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:55

Heino, idd bloesjes zijn idd een complete ramp.. Het staat dan ook gewoon echt niet := Wel jammer want ik zou graag nog een leuk bloesje willen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:56

__danielle__ schreef:
en Wuis.. inderdaad wat Marijkjuh ook zegt. onder zo'n jurkje zou ik al weer een hempje aantrekken omdat ik anders het gevoel heb dat ik te koop loop := Ook niet ideaal dus.. (of ben ik nou lastig)

Iets minder preuts zijn misschien? :D Hoeven echt geen hemdjes onder hoor, zoiets! :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:56

kaatje89 schreef:
Heino, idd bloesjes zijn idd een complete ramp.. Het staat dan ook gewoon echt niet := Wel jammer want ik zou graag nog een leuk bloesje willen :P

Bij zwarte bloesjes kan je nog proberen er een zwart t-shirt onder aan te doen, werkt soms wel ;)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 18:57

Ik ben ook niet echt heel erg van de frutsels enzo hoor. maar een bloesje zou toch es leuk zijn.
En es een keer wat anders dan anders, zeker met de leuke zomerkleding zou ook wel eens fijn zijn.

Niemand met de oplossing dus nog...? balen ^)

whahah preuts, mn vriend ziet me er waarschijnlijk wel graag in lopen maar ik voel me daar zelf gewoon niet zo zeker in.. spaarpot om in te kijken, neuh :D
Laatst bijgewerkt door __danielle__ op 29-07-10 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:57

Oww bloesjes, dat ken ik ja! Heb ik t me heel leuk voorgesteld, trek het aan, staat t voor geen meter! Maar zo heb ik wel vaker met shirts in mn handen gestaan die eigenlijk alleen geschikt zijn voor de platten onder ons....

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:58

Heel herkenbaar!
Heb er ook geen oplossing voor.
En dan ben ik ook nog gezegend met hele gespierde bovenarmen door mijn topsportverleden in het zwemmen...
Bloesjes etc.....ik kan het vergeten...
Rij jasje??? Forget it. Gelukkig een hele handige moeder die het voor mij maakt....zit altijd goed....
Bij Miss Etam en bij M&S vind ik nog wel eens wat. M&S is wel vaak truttig, maar soms heb ik geluk en zit er wel eens iets tussen dat wel leuk is.
Het merk Vero Moda wil ook nog wel.
Mexx heeft ook nog wel eens iets dat mooi past.
Maar bij H&M vind ik bijv. nooit wat!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 19:01

Via internet bestellen? Vergeet het maar, dat kan ik 99% van de tijd terugsturen omdat het weer niet mooi zit.
Miss Etam en M&S vind ik inderdaad meestal ook wat truttig, maar misschien toch eens binnenlopen...

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:03

Ik had laatst bij miss etam een blousje met een beetje stretch erin, dan barsten de knoopjes tenminste niet, ideaal!!

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:05

Ach, zelfs met mijn bescheiden grensgevalletje (of is dat meteen en grens-geveltje? ;)) 75B/C loop ik soms tegen bloesjes aan, waarbij de knoopjes op boezemhoogte niet mooi dicht willen. Maatje 40 gaat nog, maar die moet ik regelmatig recht trekken. Bloesjes in maat 38, wat ik eigenlijk heb.. vergeet het maar.

Ik kan me alleen maar voorstellen dat het met grotere 'dames' alleen maar lastiger wordt.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:06

Op zich kun je er beter misbruik van maken om meer vorm te hebben dan de gemiddelde vrouw :P Ik bedoel, een doodsimpel t-shirtje staat 100x mooier als je er wat instopt... Een vriendin van me heeft werkelijk niks, nou, ik hoef niet te proberen om haar een shirtje te lenen, maar andersom is ook niks...
Keep it simple, das t mooist als je van boven iets meer hebt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:09

Ik ken 't. Ben smal (omvangsmaat 65) en heb een voorgevel (ca. F). Heb een taille van nog geen 60 cm. Je kunt je al voorstellen dat M of L me gewoonweg te groot is, en inderdaad, voor maatje S m'n tieten gewoon vaak te dik zijn :+

Oplossing? Ik weet gewoon precies wat ik wel en niet kan hebben en blousejes en dingen met "cups" pas ik überhaupt niet eens meer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:10

amyz schreef:
Op zich kun je er beter misbruik van maken om meer vorm te hebben dan de gemiddelde vrouw :P Ik bedoel, een doodsimpel t-shirtje staat 100x mooier als je er wat instopt... Een vriendin van me heeft werkelijk niks, nou, ik hoef niet te proberen om haar een shirtje te lenen, maar andersom is ook niks...
Keep it simple, das t mooist als je van boven iets meer hebt :)

Valt ook wel tegen, met shirtjes moet ik heel erg letten op de rekbaarheid, pasvorm en print. Als de print te groot is en het shirtje bovendien rekbaar, gaat de print vervormen of valt 'ie half weg onder m'n tieten... Dat wil je niet.