woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ra_chel

woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 10:01

maandagochtend, geen bijzondere ochtend normaal gesproken.
ga altijd om half 9 de kinderen naar school brengen, lekker lopend want is hier maar 2 straten vandaan.
boyke(mijn yorkshire terrier reutje van 2,5 kilo) stond zo enthousiast te springen bij de deur dat ik dacht;
ach laat ik hem deze keer meenemen, is weer eens iets anders voor hem.
zo gezegd zo gedaan, onderweg lopen kwebbelen met de buurvrouw, en eenmaal aangekomen op het schoolplein stond er naast de ingang een parasolvoet, dus ik denk ; dat is handig,dan leg ik daar boyke even aan vast als ik mn dochtertje naar binnen breng.
ook weer; zo gezegd zo gedaan.
dochterlief naar de klas gebracht, (2 minuutjes hooguit) en terug naar mn hondje.
en wat schetste mijn grote verbazing????

STAAT DAAR EEN BRAK VAN 6 JAAR LOEIHARD TEGEN MN HOND AAN TE SCHOPPEN!!!!!!!!

ons boyke vloog telkens de lucht in, kwam neer en kreeg dan de volgende schop te verwerken!
nou eerlijk waar, mn bloed kookte!!!

heb giga uitgehaald naar dat kind(verbaal uiteraard!) en heb gelijk mn hond gepakt.
staan daar notabene 2 achterlijke sufmutsen te kijken en zeggen; goh we zagen het al, ja dat is een raar kind hoor......

RAAR KIND???? ben je als volwassen vrouw dan wel helemaal normaal dat je domweg staat te kijken hoe een brak van 6 een hondje in elkaar staat te schoppen?????????
heb hun dus ook nog even gezegd hoe ik daar over denk.

ben ook nog even naar de leerkracht van het betreffende jongetje gegaan, en die schrok er zo van en nam het zo hoog op dat ze de ouders is gaan bellen.

dacht aanvankelijk dat boyke er goed vanaf gekomen was, maar kom thuis tot de walgelijke ontdekking dat ie nu 2 losse voortandjes heeft!!
de ouders krijgen dit van mij persoonlijk ook nog wel even te horen, ik laat dit echt niet onbestrafd!

wilde dit even met jullie delen, vind het zo ongelooflijk schokkend......als een kind van 6 nu dit soort dingen doet, waar is hij dan in hemelsnaam op latere leeftijd toe in staat???

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:03

goh moet niet gekker worden en dat al op 6 jarige leeftijd.
Als ik mijn neefje betrap op zo een stunt dan zal hij het ook flink te verduren krijgen.

Goed dat je die ouders nog gaat aanspreken op het gedrag van hun zoontje!

Hopelijk geneest Boyke snel en goed, arm diertje

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:03

Jemig ! Ik snap best dat je bloed kookte zeg.. :\

Ik snap werkelijk niet dat die 'moeders' niks deden eigenlijk := ben benieuwd of je nog wat hoort van die ouders.

Sterkte met Boyke :(:)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:05

Sow dat is inderdaad niet normaal. Zeker als dat kind nu pas 6 is.
Zou het inderdaad even met de ouders opnemen en evt. kosten aan de DA van de tandjes proberen te verhalen bij de ouders.

Arm hondje, hou hem in het gevolg in de gate met kinderen, het kan zijn dat hij nu uit angst gaat bijten als een kind je hondje wil aaien.

Charaz

Jee die zou je toch in zn lurven pakken!! Maar wat doet een kind van 6 zonder ouders op het schoolplein?

vikki

Ik vind het heel knap dat je alleen verbaal uitgehaald hebt, ik kan me voorstellen dat je bloed flink kookte! Hopelijk gebeurt er iets waardoor kan worden voorkomen dat dit gedrag bij zo'n kind van kwaad tot erger gaat...

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:06

Belachelijk zeg!
Mijn bloed begint er ook al van te koken.. hoe verzin je zoiets.. en dan nog wel 6 jaar :(
Tja.. sommige kinderen krijgen naar mijn idee echt geen opvoeding!!
Wij hadden vroeger ook altijd op de basisschool zo'n jongetje.. hij was 5 ofzo.. en zat alle kinderen (zowel groot en klein) met een dikke stok achterna.. en sloeg ze dan ook zonder pardon..
ja.... leerkrachten zeiden er wel vaak wat van.. maar niet dat het veranderde ofzo...

Stephanie_86

lees dit met een open mond vreselijk zeg

hoe bedoel je kind is verknipt

je laat de ouders van dat kind toch wel de da kosten betalen (neem aan dat je even gaat om naar die tandjes te laten kijken)

en die andere moeders te walgelijk voor woorden stond erbij en keek ernaar

echt vreselijk en hoop dat je hondje er verder niks aan over gehouden heeft

Rosebud

Charaz schreef:
Maar wat doet een kind van 6 zonder ouders op het schoolplein?

dat is toch wel vrij normaal... op een schoolplein ;)
Laatst bijgewerkt door Rosebud op 19-07-10 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:07

Wat een K*TKIND! :( Mijn handen jeuken als ik zoiets hoor!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:07

Arm hondje... Zo'n kind spoort echt niet hoor, sorry. Dat belooft nog wat als hij ouder is. Snappen die kinderen dan niet dat een dier gevoel heeft en ook pijn kan hebben??? Voor die moeders die toekijken en niet ingrijpen heb ik ook geen goed woord over..Ronduit belachelijk..
Heel veel beterschap voor je hondje.. :(:)

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:08

Jeetje zeg!! Hoe haalt zo een kind dat in zijn hoofd zeg!

En dan die mensen die toe staan te kijken....... snap dat niet hoor.

Beterschap met je hondje! hopelijk groeien de tandjes terug vast. enne mocht er een dierenarts nodig zijn de ouders de rekening sturen hoor.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:10

LadyGrace schreef:
Charaz schreef:
Maar wat doet een kind van 6 zonder ouders op het schoolplein?

dat is toch wel vrij normaal... op een schoolplein ;)

Hoezo? Je brengt je kind toch s ochtends weg en wacht tot ze binnen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:10

Geen woorden voor!

moest mijn zoon niet zijn!:(

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 10:10

ben uiteraard met boy even langs mn DA gegaan, hij krijgt nu even een tijdje wat zacht voedsel, en als we geluk hebben zetten de tandjes zich miss weer vast, zo niet dan zullen ze eruit moeten want dan krijgt ie er last van.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:11

Bah!

Jouw reactie had de mijne kunnen zijn! Ik hoop echt dat de leerkracht doorpakt en dat de ouders openstaan voor deze niet zo leuke informatie over hun kind!

Moet je ook met Boyke naar de DA? Dan zou ik wel de kosten verhalen op de ouders.

Ben benieuwd waarom het kind dit heeft gedaan trouwens. Soms kun je hierdoor al merken dat er iets niet goed zit in zijn algehele ontwikkeling/thuissituatie/eigenbeeld e.d.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:12

Hoi Rachel,
echt verschrikkelijk wat je meegemaakt hebt, ik begrijp je volkomen, heb zelf net zo iets meegemaakt met mijn Jack Russel. Zeker een Yorkie kan zich niet verdedigen, ik hoop dat Boyke er mentaal niks aan overhoudt, mijn hondje heeft daarna nooit meer een kind vertrouwd! Heel veel sterkte!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:12

Diep respect voor jouw zelfbeheersing op dat moment, ik had het niet op kunnen brengen.
Ik zou de kosten op de ouders verhalen. Weet eigenlijk niet wat ik schokkender vind, het kind of de moeders die het gewoon laten gebeuren?

Veel sterkte.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:13

Tsja en dan denk ik weer, hij moet dit soort dingen toch ergens geleerd hebben :x.
Wat knap dat je alleen verbaal uitgehaald hebt, ik weet niet of ik me in had kunnen houden..
Maar pas idd de eerst komende tijd maar op met je hondje bij (vreemde) jonge kinderen, misschien dat hij door deze traumatische ervaring anders gaat reageren als normaal..

oh_oh

Charaz schreef:

Een kind van 6 breng je naar de klas vind ik, mits hij nog in groep 2 zit. Ik werk in het onderwijs en dat is gebruikelijk.

Rosebud

Charaz schreef:

Nou, bij ons brachten ze altijd, alleen groep 1 en 2 direct naar binnen..
de andere kinderen, speelden dan eerst ook nog wel eens een beetje buiten...

Duke

Ongelooflijk hoe agressief zo'n 6-jarige al kan zijn... Ik bedoel... het hondje had dus al een paar losse tanden? Hoe haalt zo'n kind 't in z'n kop? En dat niemand ingreep?

Ik zou ook woedend zijn. Ik hoop dat hij goed aangepakt wordt en vooral het besef krijgt wat hij heeft gedaan. Want idd, wat als zo'n kind met zo'n mentaliteit volwassen wordt? ;(

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:14

LadyGrace schreef:
Charaz schreef:

Nou, bij ons brachten ze altijd, alleen groep 1 en 2 direct naar binnen..
de andere kinderen, speelden dan eerst ook nog wel eens een beetje buiten...

Een kind dat nu 6 is zit doorgaans nog in groep 2. Dan is het dus gebruikelijk om het kind tot in de klas te brengen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:15

Zo, ik had dat kind even goed aangepakt, waar gaat dat heen joh?! Naar zijn ouders gaan en vertellen wat je hondje heeft opgelopen en dat je een schadevergoeding wil hebben. Is hij nu helemaal van de pot gerukt!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:15

Wat knap van je dat je het alleen verbaal hebt opgelost. Je arme Boyke :(:)

Je kunt de kosten van de DA gewoon verhalen op de aansprakelijkheids verzekering van de ouders van dat jongetje. Daarvoor is een verzekering bedoelt :-)

Daarnaast heb je ook nog eens getuigen dat hij dat heeft gedaan :-)