Moeilijkste beslissing ooit, Uitgemaakt na 4,5 jaar.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk1605

Moeilijkste beslissing ooit, Uitgemaakt na 4,5 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:38

Hey,

Ik zit hier momenteel te grienen als een klein kind. Ik moet dit van me afschrijven, het zal chaotisch zijn.. maar ik voel me zo ellendig!

30 Oktober 2005, als 13 jarige heb ik een lieve jongen leren kennen. Tot vandaag, 15 Juli 2010 is hij mijn vriend geweest...
Het was fantastisch met hem, hij was de jongen zoals ik het me voorstelde... Maargoed, je wordt ouder, je gaat studeren.. leert nieuwe mensen kennen...

Afgelopen 3 maanden bestonden tussen mij en mijn vriend alleen maar uit ruzies. Hij werd steeds afstandelijker, een knuffel of kus kon er niet meer af. Als ik zei: ik hou van je, reageerde hij met een glimlach en begon over iets anders te praten. Hij ging liever aan de andere kant van de bank zitten, en mijn hand vasthouden, nee liever niet. Ik vond het niet leuk hoe hij me 'behandelde'.
Het was altijd eerst hij zelf, dan kwamen zijn vrienden, dan zijn familie.. en onder aan het rijtje kwam zijn vriendin nog eens... Zo belangrijk was ik. Mij afzeggen om voetbal te gaan kijken? Waarom ook niet, het is je vriendin maar!
Gaat hij met wat meiden en jongens op vakantie, 1 week.. laat hij helemaal NIETS van zich horen... Komt hij terug van vakantie belt hij me op, terwijl ik op het werk ben.. "Ja kom je nu langs?"
Alsof ik meteen voor hem moet rennen, terwijl hij nooit iets van zich laat horen...
Ruzies werden erger en erger, maar ik was bang hem te verliezen. Dus hebben we eens goed gepraat. Hij was bereid om zich te veranderen voor mij.. Ja nou, afgelopen maand heb ik hem dus 3 x gezien. Heb hem wel wat vaker gesproken, wel 5x.
Die 5 keer dat ik hem sprak reageerde hij jaloers, omdat ik met mijn beste vriend zo veel afspreek (ik zie hem momenteel elke dag... gewoon uit verveling, of omdat ik me ellendig voel).

Gister avond heb ik besloten dat ik er mee stop. Ik ben al weken ellendig, heb snachts huilbuien omdat ik niet weet wat ik er mee moet. Ik voel me schuldig tegenover hem, omdat ik zoveel met M (mijn beste vriend) om ga... En van de andere kant, als M er niet is, zit ik weer te huilen... dus ik heb hem nodig.
We waren bij een goede vriend, mijn vriend was er ook. En ik en M gingen tegenlijk weg op dat feest. Mijn vriend gaf de reactie "Oh ben ik nu ook al weer niet meer nodig". Het ging mij te ver, heb er maar niet op gereageerd.
Na veel gepieker vanacht heb ik hem vanochtend gebeld met de mededeling dat ik met hem wilde praten. Mijn stem trilde, en ik had moeite ermee om niet te gaan huilen. Hij hoorde dat, en vroeg of ik het ging uitmaken. Ik heb toen gereageerd dat ik dat ging doen ja, maar dat ik hem nog wilde spreken. Ik vroeg hem om vanmiddag af te spreken, krijg ik als reactie: "Ja nu vanmiddag niet, ik ga dalijk naar S. Moest je maar eerder vragen". Hij zei het op een toon alsof het hem niet eens interesseert dat ik het uitmaak... Dus ik denk dat mijn keuze juist is, maar verdomme waarom doet het zo'n pijn?

Mijn gevoel zegt dat ik hem helemaal niet kwijt wil, ik hou te veel van hem. Ik ben bang voor de gevolgen, maar mijn verstand zegt gewoon dat het beter is voor mezelf. Dit kon gewoon niet zo doorgaan.. Hield hij uberhaupt nog van mij?

Meer mensen die met dit probleem zitten, of hebben gezeten? Ik heb dit verder nog nooit gehad (nooit een andere vriend gehad). Ik kan momenteel niets anders dan gewoon als een klein kind zitten grienen, en hopen dat hij straks op tijd is om langs te komen. Want ik ga naar de paarden. En ik ga het niet afzeggen voor hem, want misschien kan ik bij de paarden even tot rust komen.

Sorry, ik heb momenteel niemand om mee te praten, iedereen van mijn vrienden moest vandaag werken...
Ik moest het dus even van me afschrijven. Dit valt toch onder mensenwelzijn of niet?

Dankjewel voor het lezen.

MamaMiesje

Re: Moeilijkste beslissing ooit, Uitgemaakt na 4,5 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:43

Ik denk dat je er heel verstandig aan doet, ook al is het retemoeilijk.
En ik denk dat híj baalt omdat hij nu diegene is die gedumpt wordt, terwijl hij zelf dondersgoed weet dat het al veel langer speelt en dat híj - om eerlijk te zijn naar jou- het uit had moeten maken.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:43

Hallo Judith,

Jeetje wat een lastige situatie maar als ik je verhaal zo lees denk ik ook dat je de beste keuze hebt gemaakt. Een relatie beeindigen is nooit makkelijk maar soms wel het beste.

Hoop voor je dat hij nog op tijd langs komt zodat je met hem 1 en ander kunt bespreken en dit fatsoenlijk af kunt sluiten voor jezelf en ook voor hem.

Heel veel sterkte de komende tijd. Ga leuke dingen doen zoals inderdaad naar de paarden voor wat afleiding!

Succes!!!

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:44

Ik denk dat je een wijze beslissing hebt gemaakt, ook al voelt het klote. Geef het tijd om te helen en dan voel je waarschijnlijk de opluchting die je je nu nog niet voor kunt stellen.
Uiteraard voel je je nu heel rot, maar er zijn zoveel andere mooie dingen die je gelukkig maken, en je hebt nog de tijd van de wereld om een jongen tegen te komen die jou wel verdient.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:47

Goede beslissing hoor.... Zo te lezen is jullie relatie echt doodgebloed...
Jullie hebben veel meegemaakt saampjes en daarom bekruipt jou het gevoel dat je iets opgeeft wat eigenlijk een deel van je leven is. Het vertrouwde gevoel tussen jullie. Maar er is geen sprake meer van liefde en je bent nog zo jong. Probeer er de komende tijd het beste van te maken en je zult zien dat het verdriet slijt en plaats zal maken voor het gevoel dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Sterkte ermee....

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:47

inderdaad meid. Als hij het niet belangrijk vind om langs te komen om te praten dan laten. Je hebt verteld waar het over zou gaan. Blijkbaar is jullie relatie niet belangrijk voor hem Ga je ding doen. Spreek af met vriendinnen en doe leuke dingen... Laat hem maar even in zn soppie gaar koken.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:48

Ach meis toch...wat een ellende.
Het doet nu zo'n zeer, maar als je nadenkt over de toekomst, of je jouw toekomst wilt delen met iemand waar je bijna elke dag om moet huilen ? Zo kun je niet leven.
De pijn die je nu voelt gaat over, al is dat nu waarschijnlijk moeilijk te geloven. De ellende die je moet doorstaan als je met iemand doorgaat, terwijl de relatie niet goed zit, blijft. Elke dag opnieuw, en kan niet slijten.
Als je het aan mij vraagt, neem je de juiste beslissing.
Sterkte meis.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:49

Ik denk dat je een hele goede beslissing hebt gemaakt meid!!

Heel veel sterkte en succes en probeer sterk te blijven als je hem weer ziet.

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:49

Ik ben van mening dat het inderdaad verstandig is van je om hem te laten gaan.
Het zal in het begin als een "leegte" aanvoelen, omdat je toch 4,5jaar alles met hem hebt gedeeld, maar je hoort op de eerste plaats gezet te worden door je vriend!

Je vriend hoort je op een voetstuk te zetten en zeker wel respectvol te behandelen. Er zijn meer mannen dan kerken wordt er ook weleens gezegd en geloof me, jouw "ware liefde" komt er echt wel :j

Ga lekker tijd aan jezelf besteden, koop leuke nieuwe dingetjes, verander je haar o.i.d. maar gun jezelf en het verdriet tijd.

Heel veel sterkte !

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:52

Het is een hele moeilijke beslissing, maar zo te lezen wel de juiste. De eerste tijd zal het nog erg moeilijk zijn, maar met goede vrienden en vriendinnen om je heen zal het na een tijd echt als een opluchting voelen, want dit kan zo ook niet langer.
Dat je ex zo reageerde geeft al aan dat het zoiezo niet al te lang meer had geduurt.

Echt heel veel sterkte en een dikke knuffel voor de komende tijd :(:)

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:54

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes. Dit helpt me echt, ik was bang dat ik misschien de verkeerde beslissing maakte.\

Ik heb net M. gesmst (hij is werken), en k kreeg als reactie dat ik me niet moest laten ompraten, dat hij nu lang genoeg heeft gekwetst. Hij heeft alle ruzies meegekregen (hij heeft er tussen in gezeten.. ), dus hij kent het verhaal van 2 kanten. Ik ben blij dat mijn vrienden achter mij staan.

Het is alleen, die 3x dat ik hem zag, probeerde hij wel 'lief' te doen. Maar voor mij was het toen al, ik weet niet... Niet meer prettig.. Hij was ineens zo afstandelijk, en dan hebben we gepraat en dan doet hij weer heel 'intiem'. Ik wilde dat niet meer, en dat heeft mij doen realiseren dat het geen 'hechte' relatie meer is, en dat ik er dan beter mee kan stoppen.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:55

Oh meisje toch :(:)
Het doet altijd pijn en dat zal het nog wel even blijven doen :(:)
Doe de dingen waar jij je goed bij voelt en vergeet niet te genieten van de dingen/mensen om je heen, zij trekken je uiteindelijk vooruit..

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:03

Goh, ik zit zo ongeveer in dezelfde situatie...

Na 2 jaar heb ik met mijn vriend gebroken omdat het gewoonweg niet meer ging. Geen ruzie, maar een afstand tussen ons die niet meer te overbruggen was.
Nadat ik het hem verteld had, had ik ongelooflijke spijt. Maar dat sleet met de dagen. En nu denk ik dat het wel goed is zo, hoe moeilijk ook.

Wat het zo moeilijk maakt is dat je je veilige haven, hetgene wat je zo vertrouwd was, moet gaan missen. Het is goed dat je nog met hem wilt praten, maar laat dat niet ten koste van jezelf gaan. Doe ook leuke dingen!
Je gevoel dat je hem niet kwijt wil zal waarschijnlijk met de dagen slijten. En dan zul je beseffen dat het goed is zo. Kies voor jezelf! Iemand zei gisteren nog tegen mij: "Uiteindelijk moet je altijd met jezelf leven, dus zorg ervoor dat je jezelf gelukkig maakt!"

Heel veel sterkte de komende tijd!
Mijn PB-box staat voor je open!

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 12:15

Het inderdaad het vertrouwde wat weg gaat, wat mij zo'n eng gevoel geeft. Ben bang om door hem vrienden te verliezen, dat hij door zijn jaloezie mijn beste vriend misschien de schuld gaat geven, dat alles ineens zo leeg word... Het is een gek idee, dat ineens zo veel uit mijn leven dan verdwijnt.
Maar mijn verstand zegt mij ook dat het ook ruimte maakt voor de dingen die ik tegenwoordig graag wil. Dingen als uitgaan, op vakantie gaan, paarden, vrienden.. Dingen die ik heb gelaten om bij hem te zijn... Want als hij wilde afspreken zei ik M. of een van mijn andere vrienden af, en ging ik naar hem. Ook paardrijles, plande ik altijd zo, zodat als mijn vriend zin had om af te spreken, ik tijd voor hem had...
Vaak zat ik dan die tijd die ik voor hem vrijmaakte alleen thuis, omdat hij me af zei of geen tijd had.

Maar nu ben ik verzekerd door mn vrienden dat zij me de komende dagen opvangen, vooral door M. Hij is nu al 2 maanden ofzo elke dag zoiets bij mij. Omdat ik anders de hele dag op mijn kamer zit te janken als een kind van 4 dat zijn knuffel kwijt is.

Shushilla88, die uitspraak die iemand gister tegen je zei, klinkt verstandig..
Dat moet ik maar onthouden als hij hier is.

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:16

Judith1601 schreef:
Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes. Dit helpt me echt, ik was bang dat ik misschien de verkeerde beslissing maakte.\

Ik heb net M. gesmst (hij is werken), en k kreeg als reactie dat ik me niet moest laten ompraten, dat hij nu lang genoeg heeft gekwetst. Hij heeft alle ruzies meegekregen (hij heeft er tussen in gezeten.. ), dus hij kent het verhaal van 2 kanten. Ik ben blij dat mijn vrienden achter mij staan.

Het is alleen, die 3x dat ik hem zag, probeerde hij wel 'lief' te doen. Maar voor mij was het toen al, ik weet niet... Niet meer prettig.. Hij was ineens zo afstandelijk, en dan hebben we gepraat en dan doet hij weer heel 'intiem'. Ik wilde dat niet meer, en dat heeft mij doen realiseren dat het geen 'hechte' relatie meer is, en dat ik er dan beter mee kan stoppen.

Laat je zeker niet ompraten!
Waarom denk je dan dat hij "intiem" en "lief" was?
Het is en blijft toch wel een man dat zijn behoeftes heeft.... :(:)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:23

ach meissie wat een ellende.

Ik vind het heel goed dat je ervoor gekozen hebt om deze relatie te beiindigen. Zeker gezien zijn reactie.
Maar het doet er niet minder pijn om.
Zet 'm op, kop op, en wees lief voor jezelf
x

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:25

Sushilla88 schreef:
Goh, ik zit zo ongeveer in dezelfde situatie...

Na 2 jaar heb ik met mijn vriend gebroken omdat het gewoonweg niet meer ging. Geen ruzie, maar een afstand tussen ons die niet meer te overbruggen was.
Nadat ik het hem verteld had, had ik ongelooflijke spijt. Maar dat sleet met de dagen. En nu denk ik dat het wel goed is zo, hoe moeilijk ook.

Wat het zo moeilijk maakt is dat je je veilige haven, hetgene wat je zo vertrouwd was, moet gaan missen. Het is goed dat je nog met hem wilt praten, maar laat dat niet ten koste van jezelf gaan. Doe ook leuke dingen!
Je gevoel dat je hem niet kwijt wil zal waarschijnlijk met de dagen slijten. En dan zul je beseffen dat het goed is zo. Kies voor jezelf! Iemand zei gisteren nog tegen mij: "Uiteindelijk moet je altijd met jezelf leven, dus zorg ervoor dat je jezelf gelukkig maakt!"

Heel veel sterkte de komende tijd!
Mijn PB-box staat voor je open!

En zo isset! :)
Wees je eigen grootse fan, dat is het belangrijkste.
Ook jij heel veel sterkte, komt wel goed met jullie :)

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:27

Wat moedig van je om die beslissing te maken!

Maar ook mijn gevoel zegt dat je de juiste beslissing neemt. Je hoort echt wel op de 1e plaats te staan bij je vriend, en als dit niet zo is, is hij je niet waard hoor.

Je komt vast en zeker 'the one' nog wel tegen!

Geniet nu van je vrije tijd, en van je paardjes, en maak plezier voor 100.000 mensen tegelijk :D

Het komt helemaal goed met je, beloofd! *D

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 12:32

Kimmetje01, ik wil er niet aan denken... Die behoeftes van m mag ie op n ander uiten.. maar niet meer bij mij. Gister avond op 't feest, vond ik het moeilijk... het liefst was ik gewoon achter M. weg gedoken.. Toen hij binnenkwam en ik eraan dacht dat ik het 'misschien' ging uitmaken, kreeg ik al tranen in mn ogen.
Ik heb hem ook bijna de hele avond geen woord gezegt.. ik kon het niet...
Ik was blij toen ik in de auto zat.

Mijn ouders zagen het ook al aankomen, want hij interesseerde zich echt bar weinig voor mij. Terwijl M. al voor de deur staat als ik piep zeg. Dan klopt er iets niet, als je beste vriend alles voro je doet, en diegene die zich je vriend noemt zich niets van je aan trekt.
Heb daardoor ook genoeg ruzie met mijn ouders gehad, mijn vader vond het vreselijk om het zo te zien gaan met mij.

Ik probeer alles een beetje zo te doen thuis dat ik niet te veel aan m denk als ik ergens loop. Maar zelfs van mijn muziek moet ik grienen omdat ik dan moet denken aan die keren dat we bij de band stonden op een festival. Zo van die dingen, het is zoo moeilijk..

Of ik 'the one' nog tegen kom, vast wel.. ooit... Maar ik wil nu ff jongens niet verder laten komen dan goede vrienden (ik heb maar 2 vriendinnen, de rest zijn allemaal jongens, ik heb genoeg 'vent' die voor me zorgen dat ik me een beetje beter ga voelen. :+ ) Ik wil me even niet te veel hechten aan een jongen. Even rust, me niet moeten verantwoorden met wie ik uit ga of bij wie van mijn vrienden ik logeer als ik niets meer zie savonds in de auto (nachtblind). I.p.v het risico lopen om ergens tegen aan te knallen met de auto omdat ik het niet kan zien, maar me niet schuldig wil voelen tegenover mijn 'vriend'.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:32

Verhaal komt bekent voor ..

Ben 2j en 3maand met jongen geweesd en alles ging om hem, ik paste me altijd aan. Toen het uit was, was ik helemaal kapot. Het ging super slecht op school en hij was er gewoon helemaal niet voor mij. Kreeg ook vaak ruzie met mijn ouders omdat het hen pijn deed om mij zo te zien afzien door hem.

Heb erna zeer diep gezeten, heb veel tijd nodig gehad om mijn leven terug op te bouwen. Ben meer als 2j single geweesd om aan mezelf te kunnen werken, mezelf terug happy maken en mezelf accepteren en waarderen. Heb geen enkele moment spijt gehad van het single-zijn, ik ben eindelijk de persoon die ik jaren heb verstopt.

Na 2j happy single te zijn, heb ik nu een super jongen gevonden die me echt respecteert en nu vraag ik me nog meer af waarom ik zolang bij men ex ben gebleven.. Besef ik nog meer dat hij me echt slecht heeft behandeld en toch besef ik dat hij me graag heeft gezien (op zijn manier).

Het komt zeker goed! Het heeft tijd nodig maar het komt zeker goed! Geniet nu even van jezelf, je vrienden.. de vrijheid. Terug genieten van de allerkleinste dingen zoals zonenstraal, lachende mensen, paardjes ..

Succes!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:49

Ik heb op hetzelfde punt gestaan, na een relatie van op een maand na 6 jaar. Dat was heel moeilijk, vooral omdat HIJ nog wel gek was op mij, alleen ik niet meer op hem. We waren meer 'maatjes' dan geliefden en ik irriteerde me aan hoe verschillend wij waren en hoe onze relatie veranderde naarmat ik ouder werd..

Tot op de dag van vandaag is het - hoe moeilijk het ook was - een goede beslissing geweest. Ik heb inmiddels een nieuwe vriend, die qua karakter, uitdaging en gewoon in zijn geheel perfect bij me past. Samen gaan we aan onze toekomst bouwen, over vier weken krijgen we de sleutel van ons eerste huisje :D

Een beslissing neem je niet zomaar, een beslissing neem je omdat JIJ vind dat die goed is. Blijf daarachter staan en luister niet alleen naar je gevoel, maar ook naar je verstand. Tot dusver heb je dat volgens mij ook wel gedaan, houd daaraan vast ;)

Heel veel sterkte!

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:34

Klinkt heel herkenbaar. Ben even oud als jij en had een relatie van sept 2006 tot sept 2009. Voelde me precies als jij, maar jij kunt het beter onder woorden brengen. Knap.

Je heb alle redenen om je nu mooi klote te voelen. En daar kunnen weken of soms maanden overheen gaan voordat je je weer beter voelt. Jank maar lekker, plak zijn foto op een dartbord of iets dergelijks maakt allemaal niet uit doe waar jij je goed bij voelt. Maar vooral: wees lief voor jezelf en zoek afleiding door leuke dingen te doen.

Maar over een tijdje ga je je steeds meer beseffen dat je zoveel beter af bent zonder hem, dat je een juiste beslissing gemaakt hebt, dat je voor jezelf hebt gekozen en dat is heerlijk. Dan kan je pas echt van jezelf houden. Ik zelf ben ook wel zelfverzekerder geworden.
En dat komt allemaal verdomd goed uit als je er weer aan een nieuwe relatie toe bent want daar wordt je echt aantrekkelijker van.

Het klinkt misschien allemaal als bullshit en moeilijk voor te stellen dat je hier ooit nog uit komt, maar houd het bovenstaande in je achterhoofd.
En ik vind dat je wel een schouderklopje hebt verdiend omdat het écht ontzettend dapper is om daadwerkelijk zo'n knoop door te hakken!

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Dominiqueee op 15-07-10 15:42, in het totaal 2 keer bewerkt

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:37

Heel goed gedaan van je!
zo te horen verdien je veel beter.
als hij zo reageert en je niet eens een knuffel of kusje wil geven tja dan niet tog?

Ik denk dat je de juiste beslissing hebt gemaakt ;)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:39

Pff ik kan me voorstellen dat het veel met je doet!

Heb helaas geen opbeurende woorden, weet ook niet wat je doormaakt maar ik kan me goed voorstellen dat je je zo voelt. Ik vind het inderdaad knap van je dat je de knoop hebt doorgehakt.

Ik zou zeggen, jank lekker even een eind weg met een goeie film en een doos chocolade (of een pizza) en bekijk het daarna van de zonnige kant! Er komt zeker wel een tijd dat er iemand op je pad komt die helemaal voor je gemaakt is.

En tot die tijd niet vergeten te genieten van het single zijn ;)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:49

ik vind het knap dat je de knoop hebt door durven hakken, ik denk dat mening mens, te lang doorloopt met een relatie die eigenlijk al niet meer is wat het zou moeten zijn, en daardoor maak je je zelf (denk ik) uiteindelijk alleen maar ongelukkiger. En dat terwijl je juist gelukkiger moet zijn met je vriend, dan je ongelukkig te voelen. (dit wil je misschien niet horen)maar ik denk altijd zo, je kan er beter nu achter komen en het uitmaken dan dat je samenwoont, en samen een huis hebt gekocht. Heel veel Sterkte