Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoWi

Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 22:07

Dit onderwerp ligt voor sommige mensen gevoelig, daarom stel ik bij voorbaat voor om het netjes te houden ;)

De tijd van het jaar is weer aangebroken, op alle scholen wordt bekend gemaakt of je geslaagd bent voor je eindexamen.
Overal zie je dus ook weer de vlaggen en rugtassen tevoorschijn komen :)

Nu fietste ik gisteren naar mijn werk en zag ik bij een huis een Turkse vlag uit het raam hangen, met daarbij een schooltas.
Ik doe normaal nergens moeilijk over, maar dit vind ik op een rare manier toch een beetje jammer.
Het ophangen van zo'n vlag is hier in Nederland echt een gewoonte, je zou het zelfs een traditie kunnen noemen.
Als 'buitenlander' kun je dan dus heel goed laten zien dat je je echt Nederlander voelt. Als je dan toch kiest voor de
Turkse/Marokkaanse/Poolse/wat dan ook vlag, vind ik dat je je eigenlijk een beetje afzet tegen het land waar je nu woont.
Alsof je in verzet komt, zo van 'lekker puh'.

Wat zeggen jullie? :)

Groetjes,
Sanneke

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:09

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het met je eens ben.

Citaat:
Als 'buitenlander' kun je dan dus heel goed laten zien dat je je echt Nederlander voelt. Als je dan toch kiest voor de
Turkse/Marokkaanse/Poolse/wat dan ook vlag, vind ik dat je je eigenlijk een beetje afzet tegen het land waar je nu woont.
Alsof je in verzet komt, zo van 'lekker puh'.

Dat zouden mijn woorden geweest kunnen zijn :+

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:10

Zo kan je je overal druk om maken. Als ik in Amerika zou wonen zou ik ook mn eigen vlag ophangen, dus dan ben ik ook een verzetter :P

xNursiex

Vreselijk, je zou die mensen toch wat ....

Snap eigenlijk niet waar je je druk om maakt. Ze hangen een vlag buiten? Nou en, ze hebben hier een studie gevolgt. Dus ook
de taal geleert. Moeten ze dan ook nog verplicht boerenkool gaan eten omdat dit Nederlands is?
Misschien zijn er wel trots op dat, een opleiding hebben gevolgt in Nederland en willen ze dat graag vieren. En hangen andere landen nooit een vlag buiten?

justdiesel

Wat voor vlag ze uithangen zou echt wel het laatste zijn waar ik me druk om maak.......
leven en laten leven hoor!

Wij hebben trouwens een brabantse vlag, mag dat ook niet? :+
Laatst bijgewerkt door justdiesel op 23-06-10 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:11

Misschien is het wel de enige vlag die ze in huis hebben? :)*
Dan hebben ze er al een meer in huis dan ik....

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:12

Ik vind het persoonlijk een beetje jammer dat je daar aanstoot aan neemt.
Ik woon in Frankrijk en zou als ik in die situatie was een Nederlandse vlag ophangen, je bent toch trots op waar je 'roots' liggen, heeft in mijn ogen niets met afzetten te maken.

Janientje

Princess_ schreef:
Zo kan je je overal druk om maken. Als ik in Amerika zou wonen zou ik ook mn eigen vlag ophangen, dus dan ben ik ook een verzetter :P

Waarom zou je je eigen vlag ophangen dan? En waarom denken mensen altijd meteen dat je je ergens druk over maakt als je een topic opent... Sanneke was gewoon nieuwsgierig naar de meningen van andere Bokkers (ga ik vanuit), heeft niets met je druk maken te maken.

IrisDH

Ik vind dat ze het lekker zelf moet weten.. Mochten ze zichzelf er mee buiten willen sluiten is dat hun probleem niet het onze :=
Laatst bijgewerkt door IrisDH op 23-06-10 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:13

nanda111 schreef:
Ik vind dat ze het lekker zelf moet weten.. Als ze zichzelf buiten willen sluiten is dat hun probleem niet het onze :=

En hoezo sluiten ze zichzelf daarmee buiten dan?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:14

Daarom zeg ik ook KAN je je overal druk om maken. Ik zeg niet dat ze het doet :)

Ik zou mijn eigen vlag ophangen omdat ik daar vandaan kom. Waarom moet je gelijk totaaaaal alles aanpassen? Misschien zijn mensen wel trots op hun afkomst ;)

Vjestagirl

Ik vind het echt aanstelleritus om je daar druk over te maken.

osiris21

Ik vind het niet kunnen,
We wonen in nederland en onze vlag is voor elke nederlander rood/wit/blauw!!!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:15

toen ik in amerika woonde had ik de nederlandse vlag boven m'n bed hangen... echt niet omdat ik mij afzette tegen de vs hoor..
Vind het eigenlijk wel logisch dat ze dan die vlag buiten hangen.
Al zijn die geslaagde kinderen bijna allemaal gewoon in nl geboren hoor..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:15

Dus als ik de Engelse Union Jack buiten hang, is het ook goed, osiris? Die is ook rood, wit en blauw.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:16

Ik kan er absoluut niet mee zitten. Ik heb een Spaanse collega die heel demonstratief naast alle oranje versieringen en Nederlandse vlaggen een Spaanse heeft opgehangen, ik vind dat wel humor :D

IrisDH

Blue_Eyes schreef:
nanda111 schreef:
Ik vind dat ze het lekker zelf moet weten.. Als ze zichzelf buiten willen sluiten is dat hun probleem niet het onze :=

Had net ge-edit, maar de TS heeft het over verzetten ik noem dat buiten sluiten..

Vjestagirl

osiris21 schreef:
Ik vind het niet kunnen,
We wonen in nederland en onze vlag is voor elke nederlander rood/wit/blauw!!!

Nou en? Als zij zich verbonden voelen met Turkije, Marokko, Polen of Zweden dan moeten ze dat toch lekker doen...

Sterker nog, ik denk dat mensen die een Zweedse vlag zouden zien dat als 'leuk' zouden beschouwen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:18

Iedereen moet toch zelf weten hoe die laat zien dat ie geslaagd is? Snap niet waarom daar perse een NL vlag bij moet hangen..
Door mee te doen aan de traditie van vlag en tas ophangen, laten ze toch zien dat ze meedoen, maar dan mogen ze toch best hun eigen vlag gebruiken? Dat is toch hun nationaliteit/komaf..

Nee, ik zou er niet eens bij nadenken dat het raar is :+

Joyckuh

Tja. Ik reed van de week door een dorp heen en iedereen daar had een vlag buiten hangen met het symbool en de kleuren van hun dorp. En eigenlijk, waarom ook niet?

Blue_Eyes

nanda111 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Had net ge-edit, maar de TS heeft het over verzetten ik noem dat buiten sluiten..

En daarmee beantwoord je mijn vraag niet. Waarom vind je dat dan?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:19

Ik heb het nog nooit gezien, eerlijk gezegd :?

Vjestagirl

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:20

Er hangt hier in de straat een surinaamse vlag buiten...

Blue_Eyes

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:21

*checkt* Veel oranje hier tegenover ;) , een aantal Nederlandse vlaggen met tassen, maar geen Turkse, Marokkaanse of wat dan ook. Ook in de wijk hierachter nog niet gezien, en daar fiets ik toch elke dag een paar keer doorheen.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:21

:n buitensluiten ...
Zo als eerder gezegd: ze hebben hier een studie gevolgt, zijn geslaagd, hangen een vlag buiten.
En dan mogen ze niet om hun afkomst een beetje te eren de vlag van hun land buiten hangen??
Moeten ze ook Nederlandser gaan lopen?

Wij zijn niet het enige land met buitenlanders, waarom voelen we onszelf toch zo verdomde zielig? Als iemand van "ons"
naar het buiteland verhuist hoeft die toch ook niet perse alle gewoontes over te nemen?

Waarom is het nooit gewoon goed, wees nou eens trots dat ze mooi wel een studie hebben gevolgt en mooi wel een vlag buiten hangen, een sociaal teken naar de buurt. En wees blij dat ze trots op hun land zijn. Want wij mogen wel hysterisch worden van het
Nederlands eftal. Ookal zitten we in het buitenland. Maar 'zij' een vlag buiten hangen? Hoe durven ze ..