Citaat:
Op 2001-07-27 09:53, schreef Fonnie:
...grappig dat bijna iedereen van stil naar grote bek is gegaan...
Mmm... grote bek wil ik het bij mij niet noemen. Maar ik had nogal de neiging om me stil te houden als me iets dwars zat, om maar niet voor zeur te worden versleten. Inmiddels weet ik wel dat ik er niet blijer van word als ik alles maar toesta en opkrop. Heb mezelf in de loop der tijd moeten aanwennen om te zeggen wat ik denk en voel, zonder daarmee de ander voor het hoofd te stoten ('Ik heb gemerkt dat het me niet lekker zit dat jij...). Best moeilijk ja, en ik merk dat mensen dat niet echt gewend zijn - niet alleen van mij, maar ook in het algemeen. Ik verval nog regelmatig in m'n oude fout, maar er zit vooruitgang in. Gelukkig ben ik nooit een meeloper geweest. Heb altijd wel m'n eigen mening, maar die spreek ik niet altijd hardop uit. Soms gewoon geen behoefte aan, soms uit onzekerheid.
Anderen schijnen mij sociaal en gastvrij te vinden: alles en iedereen kan altijd blijven eten en slapen, en mensen bellen me om advies te vragen over van alles en nog wat. Ook noemt men mij analytisch, wat ik wel een mooie eigenschap vind die ook van pas komt in werksituaties. Maar ik ben ook vaak ongeduldig, dingen hadden het liefst gisteren nog moeten gebeuren, en dat werkt niet altijd in mijn voordeel. Verder ben ik niet echt een groepsmens, ben liever met een of twee mensen samen (ook in een groep).
Het boeit mij inderdaad ook weinig hoe ik erbij loop, ik ga gerust in m'n paardenkleren naar de supermarkt als ik toch net van de manege kom, laat ze maar kijken. Als m'n haar maar wel goed zit
, maar als dat niet zo is, zet ik er ook lekker een pet overheen (grappig dat er meer zijn hier!). Voor de gelegenheid kleed ik me graag netjes, maar in een mantelpakje o.i.d. zul je me never nooit zien. Ben ook allergisch voor overdreven uiterlijk vertoon. Ik val liever op op een originele manier... 
[Edit Karin] Oh ja, nog iets: ik kan een lang verhaal tot een paar zinnen inkorten, maar ik kan ook een enorm lang verhaal breien rond een paar woorden...
[/edit]
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-07-27 11:18 ]</font>