Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:hoihoi.
tnx Heino en CtjeLief.
ten 1e vind ik het heel dapper dat je hier een topic over opent! heel mooi dat je er ook zo eerlijk over bent. vind het echt prachtig om te lezen, ookal ken ik inmiddels zoveel niet-moslims die geinteresseerd zijn in de islam, het bezorgt me iedere keer weer kippenvel en zoveel vreugde!
zelf ben ik 3 jaar geleden moslima geworden. ook ik heb me eerst flink verdiept in de islam en andere religies.
ik wil je graag verder helpen! met boeken, netwerken/contacten, betrouwbare internetsites, vragen etc.
mijn pb staat altijd voor je open!
heel heel heel heel heeeeel veel succes en ik hoop van je te horen!
Heino schreef:Ik denk dat ze bedoelt dat de PVV haar nieuwsgierig gemaakt heeft naar de Islam en dat ze de Islam beter wil leren kennen om te zien waar de PVV het allemaal over heeft
Moon schreef:Ik ben ook christelijk opgevoed, maar doe hier weinig mee.
Ook met de islam heb ik niets, omdat het in mijn ogen te veel overeenkomsten heeft met het christendom.
Juist het Hindoeisme en boedhisme trekken mij meer, maar ik heb nog nooit de kans gehad me er echt heel erg in te verdiepen.
Vooral het reincarnatie gebeuren, wat bij de islam en het christendom ontbreekt, klinkt voor mij zo vertrouwd. Omdat het hele leven eigenlijk een kringloop is. Een organisme leeft, sterft word afgebroken en er ontstaat een nieuw organisme.
Waarom zou dit dan niet zo zijn met onze 'ziel'? Waarom zou onze ziel niet weer opnieuw ergens terecht komen maar naar een hemel.